България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всъщност Стийн е прав.
Не и да си призная ако бях не знам дали щях да издържа да не подам газ след като ме минат. Както каза Стийн, обикновено не дават газ или ако даде някой бързо се отказват когато си с мощна кола. Обикновено обаче наблюдавам едно явление, че искат да ме провокират за да се накефят на колата, понеже ги гледам отвътре се радват някакви и тръгват да дават газ като очакват просто аз да дам и се кефят още повече.
Но с шестицата не е интересно защото лесно се вижда, че има нещо под капака, докато с петиците съм се кефел далеч повече, особено когато не е "цветна" колата и видимо не се отличава кой знае колко в движение с някаква скорост.
Ти май каза Субару, та имам един близък приятел с М5 Ф90 и скоро ходи до София. Той обаче не обича да прощава и...спира до него на един светофар някакво СКубару и вика започва да се помпи такова. Явно вика в тъмното не видя кюнците отзад. Реших вика да не му давам никакъв шанс да си помисли, че с това 4х4 само той може да тръгва и да няма приказки на маса после как на първа дръпнал, ама не включил хубаво втората
та вика само заварих педала и му изгубих фаровете, след първоначалното форсене явно върна газта като видя, че няма смисъл. 

peshehodetz написа:Top Gun Maverick написа:
На едно нагорнище пък преди време си се влача с 90 и покрай мен минава ХаЛди А6, около 15 годишно, от ония мнооооого вървящите дизелови комбита. Зад него идва значително по-бързо и сравнително ново А8. И тоя с 6-цата като го видя, като даде една газ, такова пушене скоро не бях виждал, без да преувеличавам остави минимум 100 метра ясно личащ си черен, по-черен от най-черният мутренски жЕП дим, от ония където все са с предимство в БГ, сещате се, а ако са в лява лента на магистралата имитира извънземни светкайки от 1 км.. Разбира се тоя с 8-цата все пак мина пред него и се игуби къде е след няколко секундна борба, ама черното още стоеше.
С М6-цата ли си бил по време на тази случка ?![]()
Не и да си призная ако бях не знам дали щях да издържа да не подам газ след като ме минат. Както каза Стийн, обикновено не дават газ или ако даде някой бързо се отказват когато си с мощна кола. Обикновено обаче наблюдавам едно явление, че искат да ме провокират за да се накефят на колата, понеже ги гледам отвътре се радват някакви и тръгват да дават газ като очакват просто аз да дам и се кефят още повече.

Но с шестицата не е интересно защото лесно се вижда, че има нещо под капака, докато с петиците съм се кефел далеч повече, особено когато не е "цветна" колата и видимо не се отличава кой знае колко в движение с някаква скорост.
Ти май каза Субару, та имам един близък приятел с М5 Ф90 и скоро ходи до София. Той обаче не обича да прощава и...спира до него на един светофар някакво СКубару и вика започва да се помпи такова. Явно вика в тъмното не видя кюнците отзад. Реших вика да не му давам никакъв шанс да си помисли, че с това 4х4 само той може да тръгва и да няма приказки на маса после как на първа дръпнал, ама не включил хубаво втората


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Случка от преди минути - моста на Захарна Фабрика в София, пиян индиец се опитва да пресече пътя като на всеки 3 напред, връща две назад. Намалям и пускам аварийни, повечето изобщо не отразяват. В този момент зад мен се разиграва последна обиколка в Наскар (ц класа пушещ дизел и алфа 147 неотстъпваща по дим, каращи на 50см един от друг). И двамата ме подминаха с над 100, втория беше а-ха да ме удари, засече колата в съседната лента и после мина и на червено. Ограничението е 50. Нека пътищата да са виновни...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...
Реших вика да не му давам никакъв шанс да си помисли, че с това 4х4 само той може да тръгва...
Доста е забавно, да

Така като се замисля, досега не съм срещал някой да ми вземе първите метри на старт. Веднъж се захапах с някакъв GTR и първата кола-две дължина беше моя (и двамата без да помпаме газта), следващите метри ме отвя вече естествено


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Та действието се развива на бул. Евлоги Георгиев, светофара на "Орлов мост" посока военната академия.
Има 3 ленти за движение, най-дясно има отделна секция за завой на дясно посока "Младост"
Средната лента , регулирана от светофар , на който има стрелка само за на право посока военната академия и съответно лява лента за на ляво и на право.
Внезапно от най-дясно профучава един колега (надявам се да се познае) и застава най-отпред, излиза от колата и почва да се разправя с човека в колата , който е запушил зад него.
Много мразя такива мутренски изпълнения, предположих, че си имат закачка от преди това , но не е това начина.
Светна зелено и за на право, за където бях и аз. Но колегата запушва цялото движение и се разправя, което още повече мразя. Ако си имат закачка, за к'во ще ме спира и ме.
Как и да е, хвана ме светофара, заради "колегата" и реших да го снимам с телефона (още не съм сменил прословутият бушон за запалката , където е видеорегистратора).
Колегата вероятно ме видя и отново слезе от колата с цел да ми каже нещо. Аз също излязох за да чуя, какво ще ми каже.
Оказа се, че колегата не знае правилата за движение.
Сподели ми, че средната лента била лента за движение на дясно (посока Младост) и, че не знаем правилата.
Бах мамаму, живея в тоя квартал от 100 години (вярно, последните 14-15 години съм в Пловдив) и за първи път чувам подобно нещо.
Дори излязох да видя какво ми обяснява колегата, да не би нещо да съм в грешка. Вярно, имаше маркировка на асфалта, че може да се движиш на право и на дясно, но от друга страна, светофарната уредба ясно казва коя лента за къде е, и според българският правилник, силата на знаците е маркировка на асфалта, пътен знак, светофар и полицай...
Иначе, чесно казано, колегата с BMW то беше симпатичен, по никакъв начин нито изглеждаше на мутра, нито се държеше арогантно и заплашително.
Изглеждаше , като нормален симпатичен човек и много ме озадачи, защо такъв симпатяга може да се държи по такъв начин.
Ето и снимка на колегата, ако се познае, нека пише.
п/п
После, от тази средна лента си зави на дясно.
Има 3 ленти за движение, най-дясно има отделна секция за завой на дясно посока "Младост"
Средната лента , регулирана от светофар , на който има стрелка само за на право посока военната академия и съответно лява лента за на ляво и на право.
Внезапно от най-дясно профучава един колега (надявам се да се познае) и застава най-отпред, излиза от колата и почва да се разправя с човека в колата , който е запушил зад него.
Много мразя такива мутренски изпълнения, предположих, че си имат закачка от преди това , но не е това начина.
Светна зелено и за на право, за където бях и аз. Но колегата запушва цялото движение и се разправя, което още повече мразя. Ако си имат закачка, за к'во ще ме спира и ме.
Как и да е, хвана ме светофара, заради "колегата" и реших да го снимам с телефона (още не съм сменил прословутият бушон за запалката , където е видеорегистратора).
Колегата вероятно ме видя и отново слезе от колата с цел да ми каже нещо. Аз също излязох за да чуя, какво ще ми каже.
Оказа се, че колегата не знае правилата за движение.
Сподели ми, че средната лента била лента за движение на дясно (посока Младост) и, че не знаем правилата.
Бах мамаму, живея в тоя квартал от 100 години (вярно, последните 14-15 години съм в Пловдив) и за първи път чувам подобно нещо.
Дори излязох да видя какво ми обяснява колегата, да не би нещо да съм в грешка. Вярно, имаше маркировка на асфалта, че може да се движиш на право и на дясно, но от друга страна, светофарната уредба ясно казва коя лента за къде е, и според българският правилник, силата на знаците е маркировка на асфалта, пътен знак, светофар и полицай...
Иначе, чесно казано, колегата с BMW то беше симпатичен, по никакъв начин нито изглеждаше на мутра, нито се държеше арогантно и заплашително.
Изглеждаше , като нормален симпатичен човек и много ме озадачи, защо такъв симпатяга може да се държи по такъв начин.
Ето и снимка на колегата, ако се познае, нека пише.
п/п
После, от тази средна лента си зави на дясно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Там има временна организация - има жълта табела назад, която указва, че и средната лента е за десен завой. Доколкото знам не е просто забравена тази табела, а е за тестов период, но не знам докога е срока
- MrManson
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28.01.2016
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39 530D Touring
- Мечтае да кара: колело
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има си както нова маркировка, така и нови знаци. Ама трябва да се гледа 

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 804
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На мястото има нови знаци и маркировка - средната и дясна лента са за десен запой по Цариградско, лявата е за направо и наляво към жълтите павете.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е.Димитров написа:....
Както Don_Diego каза, на мястото има и нова табела, и нова маркировка, която указва че средната лента вече е само за завой на дясно. И не е като табелата да е скрита, ще ти извади очите.
По мои наблюдения шофьорите в България са изключително неадекватни при промяна на организацията на движение на дадена локация, карат тотално по инерция - щом организацията сега е такава, завинаги ще си остане същата...
Относно "регулирането на лентите със светофар"... нЕма такова нещо. Локацията на светофар спрямо дадена лента по никакъв начин не свързва двете, това че в случая над средната лента има светофар със стрелка само за направо НЕ значи че лентата е само за направо.
Не го приемай лично, но в случая ти си този, който фундаментално не знае правилата за движение

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз пък не съм видял такава табела, идвам от бфс то и такава табела не съм видял.
Може да има, но не съм я видял, което си е мой пропуск, но и дори да съм я видял, след като стигна до даденото кръстовище, ще помисля че е поставена грешно, че предстои такава промяна и е паднал черното покривало пред нея, каквито случай изобилстват в държавата ни.
Освен това, по законите, по които аз съм учил правилата, те са такива, маркировка, табела СВЕТОФАР , полицай.
Въобще не ми обяснявайте каква табела има и КАК щяла да бъде структурата на това кръстовище.
То може и във фейсбука да пише за новите правила, но докато не станат ФАКТ в реалната обстановка , те НЕ са валидни.
Стигам до кръстовището и виждам светофарната уредба, която има отделна секция за на дясно и отделна секция на пред и на ляво, като тази на пред е над средното платно и стрелката казва движение само на пред. Не на дясно или ляво или на горе.
Не се обиждайте, но мисля, че именно вие не разбирате правилата за движение, поне според старите закони де. Сега може да има нови и няма да се учудя, да се публикуват във фейсбук, преди да станат
Може да има, но не съм я видял, което си е мой пропуск, но и дори да съм я видял, след като стигна до даденото кръстовище, ще помисля че е поставена грешно, че предстои такава промяна и е паднал черното покривало пред нея, каквито случай изобилстват в държавата ни.
Освен това, по законите, по които аз съм учил правилата, те са такива, маркировка, табела СВЕТОФАР , полицай.
Въобще не ми обяснявайте каква табела има и КАК щяла да бъде структурата на това кръстовище.
То може и във фейсбука да пише за новите правила, но докато не станат ФАКТ в реалната обстановка , те НЕ са валидни.
Стигам до кръстовището и виждам светофарната уредба, която има отделна секция за на дясно и отделна секция на пред и на ляво, като тази на пред е над средното платно и стрелката казва движение само на пред. Не на дясно или ляво или на горе.
Не се обиждайте, но мисля, че именно вие не разбирате правилата за движение, поне според старите закони де. Сега може да има нови и няма да се учудя, да се публикуват във фейсбук, преди да станат
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Следя 
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 804
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Табелата е преди разширението за дясната лента и е доволно голяма, трябва хич да не следиш обстановката, че да не я видиш. Маркировката също е нова 

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Цитат от закона
"Ако има регулировчик са с предимство неговите знаци, после светофарът, пътни знаци и пътната маркировка"
Да не говорим за пътната маркировка, която казва движение на право и на дясно.
Хайде сега, кажете как ще се случат нещата, маркировката казва направо и на дясно, светофара казва направо червено, на дясно зелено и как точно ще се случат нещата, ако има разнородни посоки на автомобилите за движение в тази лента?
"Ако има регулировчик са с предимство неговите знаци, после светофарът, пътни знаци и пътната маркировка"
Да не говорим за пътната маркировка, която казва движение на право и на дясно.
Хайде сега, кажете как ще се случат нещата, маркировката казва направо и на дясно, светофара казва направо червено, на дясно зелено и как точно ще се случат нещата, ако има разнородни посоки на автомобилите за движение в тази лента?
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ключовата дума е "жълта табела". Значи временна организация на движението, тогава е полицай, жълти знаци/маркировка....
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И да има, там открай време си е било дясна лента за надясно. Объркал се човека и кво? Треа да слизаме да го бием ли ? Или да му обясняваме нещо или какво ? Тц.тц.тц.....
Хм,хм...
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е.Димитров написа:Цитат от закона
"Ако има регулировчик са с предимство неговите знаци, после светофарът, пътни знаци и пътната маркировка"
Този цитат е верен но го вадиш от контекста. Това се отнася за предимството при преминаване през кръстовище, светофарната уредба има за цел да окаже кой кога да премине. Не кой къде да се нареди. Това правят указателните табели и маркировката. Както и регулировчика не ти сочи къде да застанеш в кръстовището, а кога да минеш. Наистина на много места над лентата за направо стои светофар за направо и тн, но това е за улеснение не е правило. Никъде в закона не пише "редиш се под светофара със стрелка на където ти е посоката".
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани