2012 - Краят на света ?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 5.06.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e70 3.5xd 2010 M packet

Мнение от Toneloker » 15 Юли 2009, 17:59

Добре как от темата за края на света Вие я превърнахте в тема как да се разработват двигателите? А, ако искате да живеете икологично никой не ви пречи.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Мнение от TheDriver » 15 Юли 2009, 18:09

kiro_320 написа:Сега ти ми следи мисълта... Имаш мотор които изразходва на 100км - 100 квт(по примера на колегата) и батерии с 1000 квт... тоест ще минеш 1000 км. Какво ще стане ако имаш същия мотор на които е вързан тъп генератор и изразходва 6.7 квт и имаш батерии пак 1000 квт ??? Ще минаваш 100 км с 6.7 квт... или общо с 15 000 км с 1000 квт.
Значи ти хем ще сменяш батерии, защото 100% ще се скапват, хем ще зареждаш... аз предпочитам само батерии да сменям на 15 к км.
Тя идеята е много хубава, но такъв пробег без енергия от външен източник е почти невъзможен за постигане.
Този генератор, за да произведе толкова много енергия трябва да "дърпа" много енергия от двигателя, съответно двигателя ще изразходва повече енергия от батериите, загубите се увеличават и батерията се изтощава по-бързо, получава се омагьосан кръг.Генераторът е преобразувател, той не произвежда енергия от нищото.Двигателят също е пробразовател той пробразува електрическата енергия в кинетчна и задвижва колелата, след това генераторът взима част от тази кинетична енергия и я превръща отново в електрическа.Но загубите в този процес са големи, а и се изисква придвижване на голямо парче желязо, няма как с първоначалната енергия от батериите само чрез въпросното преобразуване да се постигне такъв пробег, без да дойде "нова енергия" отвън в системата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Мнение от kiro_320 » 15 Юли 2009, 18:12

О боже господи....не, отказвам се... но все пак да ти отговоря тези 6.7 квт ще ги вземеш от батериите, ти от 10 мнение не може да разбереш, че батерии ще има... и още си държиш на твоето, че динамото ще е свързано към мотора, батерии няма да има и това ще е вечен мотор. :mhihi: Нали ако няма батериии и спреш на светофара ще изгасне... :mhihi:
Както и да е.. дайте за края на света нещо ? Според мен.. динозаврите не са правили мизерии и са изчезнали.. каква е гаранцията че и ние ако не правим няма да изчезнем. :) Така, че отивам да унищожа 5 кила бензин.. пък после ще мислим.
п.с Да загубите ще са големи... ако вземеш динамо от опел или форд, но ако вложиш 10 млрд$ в разработка, картинката ще е друга.
Последна промяна kiro_320 на 15 Юли 2009, 18:16, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 15 Юли 2009, 18:14

Тук заприлича на клуб на младия физик :mhihi: :weed:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Мнение от TheDriver » 15 Юли 2009, 18:46

п.с Да загубите ще са големи... ако вземеш динамо от опел или форд, но ако вложиш 10 млрд$ в разработка, картинката ще е друга.
И 100млрд да вложиш и да направиш 100% ефективно динамо то пак си остава преобразувател!Взима от батериите енергия посредством двигателя и я връща обратно при тях.

Работата е друга ако говориш за система от рода на КЕРС!Тя работи на друг принцип - преобразува загубената кинетична енергия от трансмисията в електрическа енергия.Загубената!!!По този начин увеличава пробега с едно зареждане на батериите.


P.S.Можем да продължим обсъждането в нова тема за да не проваляме тази!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 15 Юли 2009, 19:08

kiro_320 написа:О боже господи....не, отказвам се... но все пак да ти отговоря тези 6.7 квт ще ги вземеш от батериите, ти от 10 мнение не може да разбереш, че батерии ще има... и още си държиш на твоето, че динамото ще е свързано към мотора, батерии няма да има и това ще е вечен мотор. :mhihi: Нали ако няма батериии и спреш на светофара ще изгасне... :mhihi:


Нека ти го кажа възможно най-просто:
* Имаме електрически автомобил с динамо, електродвигател и батерии.
* Приемаме, че автомобилът работи на "празен ход" - двигателят върти, колата стои на едно място. Какво става:
- Приемаме, че двигателят има 95% КПД. Тоест, 5% от мощността се губят при преобразуването на електрическата енергия в кинетична.
- Цялата кинетична енергия отива да върти динамото, щото нали колата не се движи.
- КПД-то на динамото е също 95%, тоест, 5% от кинетичната енергия се губи в обратното и преобразуване до електрическа.
- Електрическата енергия, генерирана от динамото, се връща в батериите. Тая енергия е обаче 0.95 * 0.95 = 0.9025 от началната. Иначе казано, на празен ход от цялата работа губиш близо 10% от енергията - ами разбира се, защото с целия си акъл си вързал товар на двигателя. Това, което описваш, е равносилно на това да се хванеш за косата и да се повдигнеш.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 23.12.2008

Мнение от Icko70 » 15 Юли 2009, 19:15

Toneloker написа:Добре как от темата за края на света Вие я превърнахте в тема как да се разработват двигателите? А, ако искате да живеете икологично никой не ви пречи.

Все пак е форум за БМВ ... ти на какво искаш да го обарнат на рози и бонбони ли ? :mhihi: :P :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 15 Юли 2009, 19:35

flame написа:
Вуйчо Ваньо написа:нашата цивилизация има принос единственно за съсипването на тая планета и това е факт
...
За краткото си съществуване сме успели да унищожим ресурси създавани милиони години, успели сме да затрием безвъзвратно стотици растителни и животински видове, повлияли сме доволно на климата, а в замяна поне една пустиня да бяхме превърнали в градина.

:nono: По тая логика най-добре щеше да е още да пасем кротко трева в каменната ера ;)

Някой открил огъня, за да му е топло и да му е по-вкусна храната? Не! Тоа дето го е открил е имал принос за съсипването на тая планета - щото огъня може да унищожи ресурси създавани милиони години, да затрие безвъзвратно стотици растителни и животински
видове, да повлияе на климата и да превърне плодородна земя в пустиня.

Някой изобретил колелото и след това автомобила и така е способствал за развитието на прогреса на цивилизацията? Не! Вижте само колко хора умират в катастрофи всеки ден! По-добре да яздехме камили и да стигахме от Пловдив до София за 4 дни отколкото да имаше автомобили!

Това е най-слабоумната дедукция, която съм чувал :help: . Не ми е ясно защо ми слагаш в устата думи, които не са мои. Ако нямаш аргументи по-добре си трай, не е задължително да пишеш във всяка тема :idea: . Аз споделям факти, широкоизвестни, можещи да се проверят елементарно. Не е нужно да заживеем като в каменната ера, а просто да използваме разумно и ефективно ресурсите с които разполагаме. В основата на промените в климата и замърсяването е начина по който добиваме енергия. Технологиите с които разполагаме сега, позволяват да пестим доста от нея. Просто трябва отношение към проблема. В момента се изпитва слънчев ДВГ, който е измислен през 17-ти век, но не е просъществувал именно поради липса на технология в металургията, който представлява камера пълна с газ под налягане, бутало-мотовилков механизъм, колянов вал и полу-сфера покрита с огледала. Слънчевата енергия се насочва към камерата с газ, той се разширява от загряването и изутвайки буталото върти вала. След като отдаде енергията си се свива и пак се вкарва в камерата и т.н. Колектор с диаметър 12 м дава около 8 кВч ако не се лъжа, при географска ширина близка до нашата. Производителя дава прогнозна цена от 25000 USD. Ето ти съвсем реален източник на енергия, който не се нуждае от електролиза, соларни елементи, скъпоструващ преход лайно към USB и каквото там се сетиш.
Сега очаквам твоето предложение-да изцоцаме тотално всичко, колим целия добитък, де що е зелено на салата, резервоара до горе и повечко изкуство. Изкуството е нещо прекрасно, ама няма отношение към проблема. А, не съм прав, има! Скоро ще си пуснем в черно море рисувани рибки, щото други няма да има :idea:
И между другото, огънчето не го е измислил никой човек :mhihi: просто се е сетил да го използва ;) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Мнение от kiro_320 » 15 Юли 2009, 19:47

[quote="Feanor"][/quote]
Колега бях се отчаил... но от Волво вече са ме изпреварили(слава бого). :mhihi:
http://www.youtube.com/watch?v=kmJTsHcZMFQ&NR=1
Само дето аз предлагам, генератора да е свързан само към акумолаторите и да работи постоянно - в движение.

Знам, че няма вечен двигател... това което ти си мислиш, че аз предлагам(как звучи само :) ) е невъзможно... ще е възможно ако е генератора е инсталиран с една перка във въздуходите и караш постоянно със 100+. Аз предлагам да се осъвършенства генератора.. да се избегне зареждането с подмяна само на батериите.
Колкото до пост ти, те тези електричарки на място бачкат ли ? :help: :mhihi:
Пак ще ти кажа че генератора ще е на дифа или на гумите, ако се притесняваш толкова за КПД-то.. като я пуснеш 1 км по инерция и ще избиеш загубата на КПД... щом в движение губиш 6.7 квт от батериите за 1 км, като я пуснеш по инерция и мотора спре да консумира 100 квт, но динамото ще продължи да произвежда 93.3 квт, тоест на всеки 15 км, ако пускаш по 1 км по инерция - е де вечния ти двигател. :mhihi:
Както и да е, мисълта въобще не ми беше вечен двигател(ти я зачекна), а цялата история беше да се избегне зареждането на батериите, а само с подмяна на нови! Един вид, консуматив да са!
Последна промяна kiro_320 на 15 Юли 2009, 19:52, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Мнение от EcLipSeR » 15 Юли 2009, 19:51

Приятно ми беше момчета ! ,дайте да направим един събор тогава ,поне кат ще мрем да повартим като за последно :mhihi: :mhihi:
Изображение
a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: настрани
Мечтае да кара: M3 Power
Детайли за колата: BMW E36 320 coupe

Мнение от stef4o_BMW » 15 Юли 2009, 20:05

Абе то за въртене ще се въртим,ама мен мечтата ми е да си купа М3,дано събера пари до тогава ИзображениеИзображениеИзображение А ако не събера може някой колега да даде 1 кръгче :uups:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Мнение от TheDriver » 15 Юли 2009, 20:05

Противоречиш си!
Систамата на Волво презарежда батериите без участието на ДВГ само при спиране - когато в конвенционален автомобил енергията се губи.
Ти предлагаш (доколкото разбрах) ел. енергия да се генерира и при ускорение - което е безмислено.
Казваш, че не говориш за вечен двигател, а предлагаш система (автомобил), които да изкара 15к километра без презареждане.

Системата на Волво е напълно реална и увеличава пробега на автомобила с едно зареждане, но без зареждане на много по-малко от 15к километра няма как да стане, дори и да се улавя 95% от загубената енергия, което е невъзможно в момента.

Ако в момента един електромобил минава с едно презареждане 300км, чрез подобряване на материали, КЕРС и т.н значитело ще се увеличи пробега с едно зареждане, но система която да се самоподържа 15к километра без зареждане е нещо напълно невъзможно с познатите ни системи и материали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Мнение от eraziel » 15 Юли 2009, 20:13

Може бе, с мини-ядрен-реактор в багажника :mhihi:
In Ban We Trust!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 15 Юли 2009, 20:29

kiro_320 написа:като я пуснеш по инерция и мотора спре да консумира 100 квт, но динамото ще продължи да произвежда 93.3 квт


Да, ама не. Имаш два варианта - тая енергия да я вземеш или от мотора (което е глупост), или от движението... в който случай пускането "по инерция" ще е точно толкова "по инерция", колкото ако ръгнеш трета и пуснеш газта. ;)

Вуйчо Ваньо, 12 метра за 8 kW, викаш? Страаашно ефективно, няма що... Сега умножи по 1000 да докараш мощност като на малък ядрен реактор и си представи километрите равен бетон и огледала. Невероятно екологично, а? Решението за енергията е ядрения синтез... прегледай материалите за ITER относно проблемите в тая насока, че ме мързи да търся и копирам. Има маса проблеми, но се работи по въпроса.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Мнение от kiro_320 » 15 Юли 2009, 20:39

TheDriver
Как при ускорение ? Когато генератора е свързан към гумите.. щеш не щеш като се движиш ще произвежда енергия.
Твоя довод е все едно да махнем водните помпи от колите и да ги правим с въздушно охлаждане, защото ДВГ се мъчи като върти помпата?
Добре бе колега... аз не мога да разбера вие за какво се борите ? :mhihi: Без генератор, ще изминавате чувствително по-малко км, докато с генератор дори съвременен не някакви разработки, км се вдига драстично.. защото колкото и % и цифри да измислите за КПД-то и трието и съпротивлението, двигателя ще се мъчи точно толкова колкото ако свалите предните прозорци и си изкарате ръката!
Примерно волвото минава 1000 км и край.. повече не може 15 к абсурд ?? Еми абсурд е да.. когато никое правителство не отпуска сериозни средства за разработки, а иначе се тупат гърдите...
Аз предложех да се върти разработен генератор в който са вложени млрд, не такъв от опел.. вие едно въртене на генератор от гумите, го изкарахте ще кажете че дърпаме 3 коли и 1 камион! Триенето и съпротивлението при съвремените генератор е сведено драстично... дори опънатия ремък създава 10 пъти повече съпротивлението, отколкото самото завъртане на генератора! Така, че добре няма да инвистираме, няма да разработваме защото не можело да се разработи по-добър генератор от този на опел и нямало смисъл.
eraziel, Точно така и всяко ПТП - ядрена катастрофа. :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook