Млади срещу стари
Модератор: Общи модератори
- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
BMWALPINA написа:Курва и шофъор се ражда, не се става. Просто умението се развива с времето. Човек ако се роди и в кравта му е да кара за много малко време ще стане голям шофъор, ако не ти се отдава и цял живот да си караш все си оставаш некъдърник просто ще си некадурник с опит. Има много хора с книжки от по 20 години които немогат да стъпят на пръста на някои млади шофъори.
Ми.. баща ми е бивш рали състезател...

- Transportera
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
BMWALPINA написа:Курва и шофъор се ражда, не се става. Просто умението се развива с времето. Човек ако се роди и в кравта му е да кара за много малко време ще стане голям шофъор, ако не ти се отдава и цял живот да си караш все си оставаш некъдърник просто ще си некадурник с опит. Има много хора с книжки от по 20 години които немогат да стъпят на пръста на някои млади шофъори.
Съгласен съм

хайде и аз да напиша няколко реда...
моята гледна точка тука може да дойде малко не на място защото мнението ми е формирано основно на пистата (за това кой колко добър пилот е), но ще се опитам да намеря "най-малкото общо кратно" между пистата и карането по улиците...
... и то е едно много просто "качество"- нарича се "постоянство". американците имат една по-точна дума викат й "consistency". това е умението да правиш едно нещо дълго време еднакво.. или поне колкото е необходимо като време и като качество.
постоянството е сбор на много по-дребни умения които видях написани във тази тема. умението да поддържаш определена скорост. по-сложно е от колкото звучи- ако вдигнеш 200 за 2 км и след това трябва да спираш до 40 защото шахмата пред тебе не се е наредил както трябва- този дето е карал със 120 ама е внимавал и не е трябвало да намалява ще е пред тебе. умението да се взимат всички завой със достатъчно енергия че нито ти, нито на гумите ти да не им свърши желанието или късмета след 10 завоя.
умението да не изпадаш във ситуации във които зависиш от действието на другите. вика му се "защитно каране". най-лесния критерии за добро защитно каране? (не че го препоръчвам де) - да няма нужда да даваш мигач. демек винаги така да се поставяш на пътя че какво правят другите да няма значение за твоето движение. във момента във които усетиш нуждата да дадеш мигач това означава че си зависим от този когото искаш да предупредиш. не винаги е възможно да караш перфектно, но колко по-рядко зависиш от другите- толкова по-добре се поставяш на пътя... от такова поведение следва естествено и не поставянето на другите участници във опасност.
карането като всичко друго изисква ритъм. ако успееш да уловиш собствения си ритъм и се научиш да го подържаш- ще си добър шофьор. ако си експлозивен и не слушаш нито себе си нито колата си- ще си лош шофьор.
липсата на ритъм води до ексцесии- а ексцесиите статистически водят до зулуми.. и след това нищо не е същото...
та късо на въпроса- млади или стари? отговора е константни. ако със годините улягаш достатъчно че да си чуеш ритъма и да караш според него- тогава по-големите сме по-добрите шофьори. ако като си млад си развил качеството да се съсредоточиш във себе си и да премериш реално риска от една страна и поведението ти на пътя от друга - тогава младежа може да е напред защото отговорноста му към себе си и останалите около него не е толкова силно развита и това му позволява да е .. по-бърз.
като цяло тези на години са по-сиви, но ако щракнеш хронометрите ще видиш че всъщност често са по-бързи от младоците дето карането им идва малко като битка...
сега само хамилтън да е малко по консистентен и.. няма да има кой да го спре
моята гледна точка тука може да дойде малко не на място защото мнението ми е формирано основно на пистата (за това кой колко добър пилот е), но ще се опитам да намеря "най-малкото общо кратно" между пистата и карането по улиците...
... и то е едно много просто "качество"- нарича се "постоянство". американците имат една по-точна дума викат й "consistency". това е умението да правиш едно нещо дълго време еднакво.. или поне колкото е необходимо като време и като качество.
постоянството е сбор на много по-дребни умения които видях написани във тази тема. умението да поддържаш определена скорост. по-сложно е от колкото звучи- ако вдигнеш 200 за 2 км и след това трябва да спираш до 40 защото шахмата пред тебе не се е наредил както трябва- този дето е карал със 120 ама е внимавал и не е трябвало да намалява ще е пред тебе. умението да се взимат всички завой със достатъчно енергия че нито ти, нито на гумите ти да не им свърши желанието или късмета след 10 завоя.
умението да не изпадаш във ситуации във които зависиш от действието на другите. вика му се "защитно каране". най-лесния критерии за добро защитно каране? (не че го препоръчвам де) - да няма нужда да даваш мигач. демек винаги така да се поставяш на пътя че какво правят другите да няма значение за твоето движение. във момента във които усетиш нуждата да дадеш мигач това означава че си зависим от този когото искаш да предупредиш. не винаги е възможно да караш перфектно, но колко по-рядко зависиш от другите- толкова по-добре се поставяш на пътя... от такова поведение следва естествено и не поставянето на другите участници във опасност.
карането като всичко друго изисква ритъм. ако успееш да уловиш собствения си ритъм и се научиш да го подържаш- ще си добър шофьор. ако си експлозивен и не слушаш нито себе си нито колата си- ще си лош шофьор.
липсата на ритъм води до ексцесии- а ексцесиите статистически водят до зулуми.. и след това нищо не е същото...
та късо на въпроса- млади или стари? отговора е константни. ако със годините улягаш достатъчно че да си чуеш ритъма и да караш според него- тогава по-големите сме по-добрите шофьори. ако като си млад си развил качеството да се съсредоточиш във себе си и да премериш реално риска от една страна и поведението ти на пътя от друга - тогава младежа може да е напред защото отговорноста му към себе си и останалите около него не е толкова силно развита и това му позволява да е .. по-бърз.
като цяло тези на години са по-сиви, но ако щракнеш хронометрите ще видиш че всъщност често са по-бързи от младоците дето карането им идва малко като битка...
сега само хамилтън да е малко по консистентен и.. няма да има кой да го спре

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
само ще добавя към колегата алекс...! и плавно....!! плавното каране е първо по-бързо,второ по-икономично , и трето по-безопасно!
да види над покрива на 5 коли ,че светофара му залязва зеленото и да изключиш от скорост е хубаво..!! да предвидиш някой пред теб накъде ще хване и да се построиш на пътя е хубаво...!!да даваш плавно газ и плавно да спираш е хубаво...!!защото ако караш рязко и тия зад теб и ония пред теб могат да не знаят колко голем шофер си и да те надънят!!
имах един шеф ,който возех с един мерц и той викаше:карай така,че да не ми се клатят мадурите напред-назад!!! демек -плавно!!! и се бехме първи в созопол от целата група....!!
да види над покрива на 5 коли ,че светофара му залязва зеленото и да изключиш от скорост е хубаво..!! да предвидиш някой пред теб накъде ще хване и да се построиш на пътя е хубаво...!!да даваш плавно газ и плавно да спираш е хубаво...!!защото ако караш рязко и тия зад теб и ония пред теб могат да не знаят колко голем шофер си и да те надънят!!
имах един шеф ,който возех с един мерц и той викаше:карай така,че да не ми се клатят мадурите напред-назад!!! демек -плавно!!! и се бехме първи в созопол от целата група....!!
- SLav_Bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: каквото набара....
- Мечтае да кара: BMW e**
Значи като караш трябва хем на теб да ти е комфортно и хем на другите като се возят при тебе.Веднаж връщам баща ми от работа и аз си карам и той ми вика "Виж ся къде ти е иномичното каране малко е цедиш колата,също така ми писна хем да забивам главата напреде и после рязко да се залепам за седалката,после к'во ми врашташ тези скорости еди си как"и така едно хубаво ме нареди една вечер като го бребирах и сега горе-долу карам по добре.примерно като видя,че зеленото залязва както вика колегата Скиса свободна и обирам със спирачката.Ае има още доста неща да науча на пътя,дадени ситуации всякакви нещица.
Вече доста се замислям как да карам.Мда иначе ще съм по грацкия транспорт те ще ме возят.
Вече доста се замислям как да карам.Мда иначе ще съм по грацкия транспорт те ще ме возят.

- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
и аз съм се учил от баща ми...!! вече карам по-добре от него,но пък и много километри навъртях повече от него-все пак той взе книжка на около 35,а аз на 16!! учил съм се и от много други-някои ппрофесионални шофьори/в смисъл не категорията,а тва им е работата/ ! кат.В изкарах за 6месеца/веднъж ме скъсаха,ма тогава толкова беше. кат.С я карах близо година ,ма там така се караше тогава...!! смятам ,че съм се понаучил-не мога да кажа ,че съм безкрайно добър ,но се справям...!! всеки ден има нови ситуации и всеки път си правя изводите от тях. при сняг или лед си намирам някъде празно местенце и хлъзгам колата нарочно ,за да усетя какво трябва да направя и как ще реагира на мойте реакции колата. без никакъв срам бих се записал на курс за подобряване на уменията ми по шофиране ,но в българия тва е кауза пердута. има школа на митко илиев,но е веднъж годишно ,доколкото разбрах ,а и няма много места,па и се кара с хюндайчета,а аз искам с нещо като мойта...!!! да ставаме все по-добри шофьори в тази градска джунгла вече е въпрос и на оцеляване...!!може да ви се струва малко пресилено ,но наистина от това зависи живота ни и то често....!!!
- KIARA_G
- ентусиаст
-
- Мнения: 1425
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Sofia City
- Кара: го ... X-treme!
- Мечтае да кара: МиГ-29 & F15 Eagle
- Детайли за колата: ...
Въпросът е мнооого относителен!
Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда! И обратното!!!
Ама си е вярно, че и в двете крайности има такива индивиди, че да им се чуди човек... какво правят и за какво се борят

Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда! И обратното!!!
Ама си е вярно, че и в двете крайности има такива индивиди, че да им се чуди човек... какво правят и за какво се борят

Пълно е с пациенти
♥™
Ако една жена знае цената си - значи често й се е случвало да я казва на някого!!!



- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
KIARA_G написа:Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда!
ма научете се да мислите пропорционално в проценти ,бе!

- KIARA_G
- ентусиаст
-
- Мнения: 1425
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Sofia City
- Кара: го ... X-treme!
- Мечтае да кара: МиГ-29 & F15 Eagle
- Детайли за колата: ...
SKISA написа:KIARA_G написа:Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда!
ма научете се да мислите пропорционално в проценти ,бе!в коя група некадърните са повече!???!!! сложи граница отгоре на 65г -отдолу е ясна - 18 за изкарване на книжка! ай кажи пак сега къде са по-кадърните-близо до коя група!
SKISA, не знам, не съм се занимавала със статистика и съответно нямам пропорционално мислене!

И дорбе определяме границата - този на 18 години може да е също толкова зле /защото от 1 месец кара или понеже тати му е купил книжката/, колкото и този на 65 години, който докато намести цайстите, докато премести крака, за да натисне педала на газта, вече е забравил за къде е тръгал...

Среден вариант няма ли?!



Пълно е с пациенти
♥™
Ако една жена знае цената си - значи често й се е случвало да я казва на някого!!!



- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Опита е решаващ , но кой не е засичан от тираджия ? Нали са уж най - карачи ? В крайна сметка времето е доста динамично и нищо чудно по-младите по-бързо да добиват опит ....
- SLav_Bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: каквото набара....
- Мечтае да кара: BMW e**
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
SKISA написа:KIARA_G написа:Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда!
ма научете се да мислите пропорционално в проценти ,бе!в коя група некадърните са повече!???!!! сложи граница отгоре на 65г -отдолу е ясна - 18 за изкарване на книжка! ай кажи пак сега къде са по-кадърните-близо до коя група!
Отиди в кат ще си отговориш - средната възраст пред гишето за наказанията е 40+ !
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
///peter написа:SKISA написа:KIARA_G написа:Нито старите са толкова добри, колкото си мислят, нито пък младите са толкова зле, колкото изглежда!
ма научете се да мислите пропорционално в проценти ,бе!в коя група некадърните са повече!???!!! сложи граница отгоре на 65г -отдолу е ясна - 18 за изкарване на книжка! ай кажи пак сега къде са по-кадърните-близо до коя група!
Отиди в кат ще си отговориш - средната възраст пред гишето за наказанията е 40+ !
нема нужда да ходя-имам познати там и статистиката е ,че най-много нарушения се правят в границата 23-30!!
- _BmW_™
- Шами
-
- Мнения: 1121
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София Княжево СИТИ :)
- Пол: Мъж
- Кара: с 240 бавно из града
- Мечтае да кара: Е36 с V10....
- Детайли за колата: Много бързо V10
Re: Млади срещу стари
Apassionata написа:SKISA написа:Apassionata написа:Slavi_m написа:Аз НЕ мога да карам!
Аз също
ма глейте са...!!тука не е въпроса да младееме....![]()
![]()
ако тва праи да се подмладява човек-треа да го приложим за пари на некои фолк-певици...
Абе кой младее бре? Чистосърдечно си признах, че още не мога да карамМа се уча със страшни темпове, да не повярваш
Имайки предвид кви километри навъртам всеки ден напоследък
Аз си тропам с колелото



///M


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани