България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На мен в щатите, късно вечер ми е падал стълб с лампа, перпендикулярно на пътя. 4 ленти (двупосочен с по 2 ленти в посока), 3 ленти и половина бяха заети. Вероятно да е паднал 5-6 мин преди да мина, едвам го забиколих. Според мен късмет, че поради някаква причина бях в лява лента и пътя беше с ограничение 40 мили. После спрях да огледам какво е станало че минах през някви бая сериозни ламарини от осветителното тяло. Докато се обадя да дойдат от 911, мина още един директно през стълба... въздушни възглавници отворени... леща... ама нищо му нямаше на човека в крайна сметка.
п.с. след това си купих нови фарове
п.с. след това си купих нови фарове
Последна промяна steeN на 11 Окт 2020, 18:31, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо, не се събира вода, просто си течеше една река от лява лента към аварийната. Абсолютно съм съгласен, че е неприемливо да има такива потоци през платното, ама дайте да си говорим честно, защо не се търси и вината във водача? Наскоро един приятел призна, че при завой винаги натиска съединител. Всички му казват, така ще се пребиеш, не така можел веднага да свали предавка насред завоя и прочие глупости. И после що всички откачат като спре до тях.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам. Да влезеш в аквапланинг или е било мнооого вода или си бил със сликове )) Минавал съм го Ихтиман сигурно 200 пъти ма не ми е направило впечатление да е много водата. Ся, нормално , ако вали силно да има вода и тя нанякъде да се стича. Явно настрани, то накъде иначе. Ми...връщаш газта и това е. Важното е да няма осакатени, ламарините майната им.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе толкова тунели за таралежи и костенурки направиха на тия магистрали , за отводняването забравили да направят ...е това не го разбирам . Иначе си е гадно тоя аквапланниг като вземе да поднася и се чудиш да въртиш ли геврека за да прескочиш мантинелата да спираш ли ...
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И аз съм гласувал, че основната причина е, че всички са "карачи". Но при дъжд си е много зле положението. На Струма (а тя е по-добре от Тракия) последно с 90км/ч с гуми за дъжд я усещах, че съм аха-да-тръгна и карах с 60 Бахти и магистралата, ако трябва да се кара със 60. А съм карал и в по-стабилни дъждове. Не бих се изненадал на аквапланинг с 70. Макар че с такава скорост или трябва да е било баааси локвата, или гумите да са галоши. А като видях във фейсбук кой човек е пуснал публикацията - съмнявам се да е била с 8 годишни галоши колата. Според мен е била комбинация от фактори лоша преценка на шофьорката + много вода. Или скоростта е била повече.
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На 08.10.20г ( четвъртък ) обяд - следобед минах по Тракия и ги видях тези катастрофи + Х6 с откъснат заден мост. Валеше но не беше пороен дъжд. Лоши условия но нищо кой знае какво
Всички тези катастрофи бяха, според мен, от превишена скорост, скапани гуми или самонадеяни шофЕри.
Не забелязах да има задържане на вода
Всички тези катастрофи бяха, според мен, от превишена скорост, скапани гуми или самонадеяни шофЕри.
Не забелязах да има задържане на вода
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 648
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Не знам. Да влезеш в аквапланинг или е било мнооого вода или си бил със сликове )) Минавал съм го Ихтиман сигурно 200 пъти ма не ми е направило впечатление да е много водата. Ся, нормално , ако вали силно да има вода и тя нанякъде да се стича. Явно настрани, то накъде иначе. Ми...връщаш газта и това е. Важното е да няма осакатени, ламарините майната им.
Ами аз пък няма да се съглася.Защо ли? Ами точно четвъртък пътувах вечерта за София по същата магистрала, е46 комби с 4 чисто нови гуми клас А на спиране на мокро Нексъни(ако има значение), скорост на движение 70КМ В ЧАС, ДА 70, дъжда се усили, намалих на 70 и 2 ПЪТИ ме грабна аквапланинга, ако и аз нямах наистина много километри зад волана и някаква рутина, или бях с една идея по кофти гуми или по висока скорост, сега щяхте да ме гледате и мен в някой репортаж за птп по бтв........ ама нищо де платих си данъците, удържаха ми една хубава 4 цифрена сума от заплатата за осигуровки и какво ли не, както всеки месец, и всичко е точно нали ? Така айде обясни ми как аз щях да съм виновен ако се бях ударил, аз съм виновен че съм платил всичко, карам с нови гуми и съобразено, но въпреки това шибаната магистрала е ЕЗЕРО на някои места.......
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако водата тече силно настрани и е достатъчно дълбока 70-80км са достатъчни за приличен аквапланинг.
При течаща вода предните гуми не оставят следи в които да влязат и задните и опасността от аквапланинг е доста по-висока.
Но такива участъци се виждат отдалеч и следва да се знае.
При течаща вода предните гуми не оставят следи в които да влязат и задните и опасността от аквапланинг е доста по-висока.
Но такива участъци се виждат отдалеч и следва да се знае.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 648
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Ако водата тече силно настрани и е достатъчно дълбока 70-80км са достатъчни за приличен аквапланинг.
При течаща вода предните гуми не оставят следи в които да влязат и задните и опасността от аквапланинг е доста по-висока.
Но такива участъци се виждат отдалеч и следва да се знае.
Ами не, точно това е че не се виждат до последния момент. Купих си стойка за ГоПро-то, при следващия дъжд на магистралта ще снимам за да ви покажа за какво говоря.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Преди 2-3 седмици в неделя валя много силно и продължително и Витиня беше езеро. Доста пъти попадах в аквапланинг и при положение, че съм много далеч от майстор карач и гумите на е46цата бяха стари, не губих контрол и нямах сериозни проблеми. Освен веднъж, когато локвата беше толкова голяма, че цялото предно стъкло не стана във водна завеса...
Беше неприятно и следващият път при такова време ще карам с около 20-30 надолу.
Беше неприятно и следващият път при такова време ще карам с около 20-30 надолу.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Днес пътувах от Търговище до Търново, беше много натоварено движението и на няколко места имаше колеги шофьори, създаващи колони. На правите се движат с 90-100, но на всеки завой намалят до 60-70 /слънчев ден, сух път/. Доста изнервящо е. Бих го добавил към причините за катастрофи. Дори аз, който се имам за доста спокоен тип шофьор, се изнервям жестоко когато карам зад такива колеги. Защото на правата вдига 90-100, което мен ме устройва, но на всеки завой като намаля стопява дистанцията, която съм оставил и дори ме кара да намалям и аз, и след завоя дава газ и докато и аз набера, я идва друг завой, я насрещен трафик и не мога и да го изпреваря. На няколко места се събирахме по 10-15 автомобила, каращи зад един такъв. А изнервянето води до прибързани изпреварвания, които пък могат да доведат до катастрофа
Вчера пък преди Търговище един тип с джип /нещо от рода на киа спортидж като размери/ излезе от левия завой, към който приближавах и го "изправи", тоест влезе в неговото насрещно и дефакто срещу мен в моята лента. Не караше бързо. Усети се и се прибра, но се наложи аз да се свия максимално в дясно и дори да изляза от асфалта, за да не се челосаме..
Вчера пък преди Търговище един тип с джип /нещо от рода на киа спортидж като размери/ излезе от левия завой, към който приближавах и го "изправи", тоест влезе в неговото насрещно и дефакто срещу мен в моята лента. Не караше бързо. Усети се и се прибра, но се наложи аз да се свия максимално в дясно и дори да изляза от асфалта, за да не се челосаме..
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Темпото е "висока топка" и много малко хора са стигнали до там в развитието си.
Мен редовно ме псуват по подобна причина - извън града категорично не съм за пример по отношение на ограниченията, но в населено място, било то и малко село съм безкомпромисен и винаги съм на ограничението или дори надолу ако ситуацията го изисква(много паркирали коли, училище, хора и т.н.). Не ме интересува, че е на подбалканския или някаква друга основна пътна артерия и всички са решили, че там се кара с 90 през селата. Допълнително им късам нервите като дойде края на селото и ускоря максимално бързо до 90 на мястото на което те са искали да ме прескочат(повечето още в селото ме прескачат).
Мен редовно ме псуват по подобна причина - извън града категорично не съм за пример по отношение на ограниченията, но в населено място, било то и малко село съм безкомпромисен и винаги съм на ограничението или дори надолу ако ситуацията го изисква(много паркирали коли, училище, хора и т.н.). Не ме интересува, че е на подбалканския или някаква друга основна пътна артерия и всички са решили, че там се кара с 90 през селата. Допълнително им късам нервите като дойде края на селото и ускоря максимално бързо до 90 на мястото на което те са искали да ме прескочат(повечето още в селото ме прескачат).
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нямах предвид населени места.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:...
Допълнително им късам нервите като дойде края на селото и ускоря максимално бързо до 90 на мястото на което те са искали да ме прескочат(повечето още в селото ме прескачат).
Аз това не мога да го разбера - 'що така 'ора дето (вярвам) са съвсем наясно, че карат супер спрЕлата бангия (или пък повярвали си бастуни с некоя нова (или стара) ~200 коня бангия), го раздават бахти състезателите? Аз също смея да кажа, че карам доста предпазливо в градска (и не само) среда и редовно ми се случва някой да се опитва да ме прескача, да ми демонстрира колко добър шофЕр е, видиш ли, и колко му варИ клозета с 300 нютонметра (а често и много по-малко). Обикновено не се впечатлявам, но някога просто не пропускам и ги точкувам я на светофар, колкото да захапе бордюра отсреща, 'щото ми вре от неправилна лента, я му подам бинокъла по друга линия, белким вземе да се усети що за спреляк е Някои вдяват, ама рядко
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Никакъв шанс няма да превъзпиташ или дори да накараш някого да се замисли. Аз отдавна съм прекратил всички такива опити.
Много малко хора осъзнават защо ограничението в населеното място е такова каквото е. И щом пътя го позволява те щи си карат с колкото могат, фактори като къщи, хора , деца и т.н изобщо не им минават през главата.
П.С. И за да не е цялата тема хейт. Все по често ми се случва да се срещам с "бели лястовици" при това не е рядкост те да са със "скъпи, мощни, черни...." коли.
Дали ще е на магистралата или на междуградския път, винаги ми става хубаво когато около себе си карам с хора които се държат нормално. А виждам че често и другата страна го оценява и остава в групата. Последно аз си вдигнах темпото с 10км/ч, за да остана с едно Х5 което спазваше дистанция, не натискаше хората и се прибираше в дясно след изпреварване.
А пък преди няколко вечери една Кия кара зад мен около час въпреки, че видимо през селата я бавех. Но явно му допадах като "темпомат", а и си търсеше някой който познава пътя да му свети, за да не превключва къси/дълги Въпреки, че да чакаш Е34 да ти свети е като да се оставиш слепец да те води през пешеходна пътека
Много малко хора осъзнават защо ограничението в населеното място е такова каквото е. И щом пътя го позволява те щи си карат с колкото могат, фактори като къщи, хора , деца и т.н изобщо не им минават през главата.
П.С. И за да не е цялата тема хейт. Все по често ми се случва да се срещам с "бели лястовици" при това не е рядкост те да са със "скъпи, мощни, черни...." коли.
Дали ще е на магистралата или на междуградския път, винаги ми става хубаво когато около себе си карам с хора които се държат нормално. А виждам че често и другата страна го оценява и остава в групата. Последно аз си вдигнах темпото с 10км/ч, за да остана с едно Х5 което спазваше дистанция, не натискаше хората и се прибираше в дясно след изпреварване.
А пък преди няколко вечери една Кия кара зад мен около час въпреки, че видимо през селата я бавех. Но явно му допадах като "темпомат", а и си търсеше някой който познава пътя да му свети, за да не превключва къси/дълги Въпреки, че да чакаш Е34 да ти свети е като да се оставиш слепец да те води през пешеходна пътека
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани