Отново за акциза :)
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Бе аз до колкото съм информиран, акциз има и навсякъде в ЕС си го има, но той се налага на алкохол, цигари и т.нар. луксозни стоки. Парадокса е обаче, че до колкото съм чел и говорил с разни хора - единствено в България го има за автомобили (в Италия преди е съществувал подобен данък, но той не се е плащал еднократно) - може да го има и в други държави, но е под друга форма. Тоест тъй, като колите не са нито алкохол, нито цигари - явно над 163 коня са луксозни?! Говорих с познат, който се занимава с данъци - та той ми обясни, че системата е толкоз шибана, че няма начин, особено сега след падането на митата да премахнат акцизите - в момента просто е прекалено на далавера за "държавата" ни, че е просто абсурдно дори и да си го мечтаем. 

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: ре
SkyWalker написа:Шенген няма нищо общо с акциза на автомобилите![]()
На многознайковците - имате ли идея за цената на горивата в съседна Гърция, Австрия, Чехия и най-близките ЕС членки до БГ! Да Ви кажа по-високи или същите са като тук
А ти имаш ли представа колко е средната заплата в тези страни, какъв е стандарта на живот там

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

saarak написа:Бе аз до колкото съм информиран, акциз има и навсякъде в ЕС си го има, но той се налага на алкохол, цигари и т.нар. луксозни стоки. Парадокса е обаче, че до колкото съм чел и говорил с разни хора - единствено в България го има за автомобили (в Италия преди е съществувал подобен данък, но той не се е плащал еднократно) - може да го има и в други държави, но е под друга форма. Тоест тъй, като колите не са нито алкохол, нито цигари - явно над 163 коня са луксозни?! Говорих с познат, който се занимава с данъци - та той ми обясни, че системата е толкоз шибана, че няма начин, особено сега след падането на митата да премахнат акцизите - в момента просто е прекалено на далавера за "държавата" ни, че е просто абсурдно дори и да си го мечтаем.
Въпросът е, че акцизът при автомобилите с мощност над 163 к.с. веднъж вече е платен, при покупката от първият собственик. От тук нататък акциз не би следвало да се дължи при продажба на автомобила като употребяван на територията на ЕС, към която и нашата мизерна държава вече спада. Въпросът е, че тук все още не е така - въпреки че до колкото имам идея, са пращани сигнали до ЕК.
eddiebg написа:Въпросът е, че акцизът при автомобилите с мощност над 163 к.с. веднъж вече е платен, при покупката от първият собственик. От тук нататък акциз не би следвало да се дължи при продажба на автомобила като употребяван на територията на ЕС, към която и нашата мизерна държава вече спада. Въпросът е, че тук все още не е така - въпреки че до колкото имам идея, са пращани сигнали до ЕК.
Точно това и аз знам - я кажи за сигналите, ехо нещо отзвук някакъв чува ли се? Къде може да се прочете за това?

19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани