Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ако ще се пишат само глупости по темата.... що не си го спестите цялото това загубено време??
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Естествено, че времето за зареждане зависи от капацитета на батерията, както и от автомобила, тъй като всички имат ограничение до определени киловати. След това се взима предвид и самата зарядна станция, та дори и атмосферните условия.
Всички електрички могат да се зареждат в обикновен, напр. Шуко, контакт и не случайно си имат фабрични зарядни за такъв тип зареждане, но при тези с големите батерии отнема доста часове.
Както вече бе споменато, за градско предвижване дори не ти е необходим пробег от над 100- 130км., това съм сигурен, че важи за 98% от хората в България, та дори и в Европа.
По принцип българина не обича иновациите и всичко трябва да си е по старо му......
Новото с гадно, докато не можеш да си го позволиш, после се оказва, че е много яко.....
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Всички електрички могат да се зареждат в обикновен, напр. Шуко, контакт и не случайно си имат фабрични зарядни за такъв тип зареждане, но при тези с големите батерии отнема доста часове.
Както вече бе споменато, за градско предвижване дори не ти е необходим пробег от над 100- 130км., това съм сигурен, че важи за 98% от хората в България, та дори и в Европа.
По принцип българина не обича иновациите и всичко трябва да си е по старо му......
Новото с гадно, докато не можеш да си го позволиш, после се оказва, че е много яко.....
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За консумацията - мойте болтове и двата дават към 8-10км пробег на киловат през лятото на смесено каране. Ако се напъна и само на градско ще дадат сигурно 12. Батерията е примерно 65кв като не зная колко е реално защото нали не дава да се разрежда до нула… но средния пробег през лятото е 420-450км на зареждане. През зимата е 300-350.
За зареждането - в контакта зарежда на 12 ампера макс- което на 120 волта е 1.4 киловата на час… 60 киловата да е използваемата батерия- това са 60 / 1.4 = почти 43 часа да заредиш от нула до 100%. Аз имам левъл 2 зареждало което е на 240 волта 50 ампера което дава 12 киловата - 60 / 12 = 5 часа от нула до 100%.
Моя ток в момента ако трябва да го плащам е 25 цента на киловат. Галона бензин е $4. С $4 си купувам 16 киловата електричество които са 160 км пробег. В повечето щати електричеството е 10-12 цента на киловат.
Това са реалните числа.
За захранването на дома от колата- мой познат си купи новия електрически Форд ф-150 които има тази опция. Трябваше да му инсталират ново ел табло (като на всеки които ползва генератор и трябва като работи генератора да се откача от мрежата за да не пуска ток в мрежата). Разходите по таблото бяха покрити от Форд. Каза че го е пробвал и схемата е работила. Пикапа има 100тина кв батерия и ако нямаш някакви големи консуматори можеш да изкараш 2-3 дена…
За капацитета на ел мрежата - за момента го няма със сигурност в никоя държава. Но реално не мисля, че ще е проблем защото навлизането на ел колите е постепенно- и като се качва консумацията мрежата ще се огъва на най- слабото място, ще я правят, после ще се огъне другаде и там ще и правят и т.н… няма да има апокалиптични аварии и и т.н. Мое си мнение де. До колкото нещата не нарастват лавинообразно - ще кърпят положението.
За зареждането - в контакта зарежда на 12 ампера макс- което на 120 волта е 1.4 киловата на час… 60 киловата да е използваемата батерия- това са 60 / 1.4 = почти 43 часа да заредиш от нула до 100%. Аз имам левъл 2 зареждало което е на 240 волта 50 ампера което дава 12 киловата - 60 / 12 = 5 часа от нула до 100%.
Моя ток в момента ако трябва да го плащам е 25 цента на киловат. Галона бензин е $4. С $4 си купувам 16 киловата електричество които са 160 км пробег. В повечето щати електричеството е 10-12 цента на киловат.
Това са реалните числа.
За захранването на дома от колата- мой познат си купи новия електрически Форд ф-150 които има тази опция. Трябваше да му инсталират ново ел табло (като на всеки които ползва генератор и трябва като работи генератора да се откача от мрежата за да не пуска ток в мрежата). Разходите по таблото бяха покрити от Форд. Каза че го е пробвал и схемата е работила. Пикапа има 100тина кв батерия и ако нямаш някакви големи консуматори можеш да изкараш 2-3 дена…
За капацитета на ел мрежата - за момента го няма със сигурност в никоя държава. Но реално не мисля, че ще е проблем защото навлизането на ел колите е постепенно- и като се качва консумацията мрежата ще се огъва на най- слабото място, ще я правят, после ще се огъне другаде и там ще и правят и т.н… няма да има апокалиптични аварии и и т.н. Мое си мнение де. До колкото нещата не нарастват лавинообразно - ще кърпят положението.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Малко факти :
- Тайкан 4с е със 90кс по-мощен и 30 000лв по-евтин от Панаюера 4с (с V6) .
- Тайкан 4с за 15 минути зарежда от 20% до 80% . Това са около 350км пробег
- На Супер Чарждър на Тесла, ако си оставиш колата да виси на станцията след като е на 100% , те таксуват между 1 и 2лв на МИНУТА
Тази индустрия се развива с коренно различни темпове и ограничения от ДВГ...
- Тайкан 4с е със 90кс по-мощен и 30 000лв по-евтин от Панаюера 4с (с V6) .
- Тайкан 4с за 15 минути зарежда от 20% до 80% . Това са около 350км пробег
- На Супер Чарждър на Тесла, ако си оставиш колата да виси на станцията след като е на 100% , те таксуват между 1 и 2лв на МИНУТА
Тази индустрия се развива с коренно различни темпове и ограничения от ДВГ...
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
БМВ пускат съвсем скоро бюджетно i4 eDrive35 което на цена $ 51400 като му се вземат до $ 7500 такс кредит за страни където го има все пак, слиза на ниските $40к, т.е. стъпва по тънко от 430i GC. Лично аз като се има предвид, че БМВ първите две години дават безплатно зареждане за първите 30 минути на всяко едно включване, а и вчера като си подновявах договора с ел. компанията ме уведомиха, че ако си взема EV за първата година от договора ми дават 30% намаление на сметките ми за електричество, все повече се замислям за електричка, макар че в началото когато е пускана темата съм гласувал с "не бих си взел". Обаче при БМВ някак си хич не ме кефи този пробег от 260 мили ако въобще ги стига за eDrive35, та дори и 301 мили за eDrive40 не са много за предпочитане. Всъщност 300 мили са ми ОК ма като ги наближа да имам един хубав запас от около 50-60 мили, а не както разни ютубъри в последно време пускат видеа с оставащи им десетина мили и 1-2% батерия или нещо подобно.
https://www.caranddriver.com/news/a40771830/bmw-i4-edrive35-revealed/#:~:text=The%20i4%20eDrive35%20is%20a,to%20begin%20in%20early%202023.
https://www.caranddriver.com/news/a40771830/bmw-i4-edrive35-revealed/#:~:text=The%20i4%20eDrive35%20is%20a,to%20begin%20in%20early%202023.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Тайкана е жестока, прекрасна кола, но към момента не ми е по финансовите възможности.
За това ще питам за нещо друго, което ми е ОК като цена.
Не разбирам много от тоци и за това питам тъпи въпроси.
Ако си купя сега i4 M50, колко време ще ми трябва да го зареждам в гаража от 0 до 100%, при положение, че в гаража имам и три-фазен ток?
- Ще ми трябва ли някаква специална зарядна станция за гаража, за да го бодна в три-фазния ток?
- ако трябва колко струва?
- колко време отнема зареждането в гаража на три-фазен ток?
- ако го бодна в монофазния шуко контакт, колко време ще ми трябва да заредя на 100%?
- ако зареждам на монофазния, шуко контакт, пак ли трябва да купувам зарядна станция?
Съжалявам за тъпите въпроси, но грам не разбирам от тоци, амперажи, напрежения и т.н.
За това ще питам за нещо друго, което ми е ОК като цена.
Не разбирам много от тоци и за това питам тъпи въпроси.
Ако си купя сега i4 M50, колко време ще ми трябва да го зареждам в гаража от 0 до 100%, при положение, че в гаража имам и три-фазен ток?
- Ще ми трябва ли някаква специална зарядна станция за гаража, за да го бодна в три-фазния ток?
- ако трябва колко струва?
- колко време отнема зареждането в гаража на три-фазен ток?
- ако го бодна в монофазния шуко контакт, колко време ще ми трябва да заредя на 100%?
- ако зареждам на монофазния, шуко контакт, пак ли трябва да купувам зарядна станция?
Съжалявам за тъпите въпроси, но грам не разбирам от тоци, амперажи, напрежения и т.н.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ще ти трябва станция за да зареждаш на трифазния ток да. За около 2К лв ще се обзаведеш с такава, която без проблем ще ти зарежда с 20+kW. Батерията на i4ката е 80kWh, значи ще я пълниш за под 4 часа. На шуко...тегава работа за големите батерии. Колегите назад писаха 2-3kW, смятай колко часа са това от 0 до 100% при 80ка батерия Общо взето моето виждане за зареждане на шуко е, ако пътуваш някъде и в хотела/вилата където отсядаш да позаредиш колкото време имаш, останалото на бързи зарядни от "скъпото". Но в гаража задължително станция, която може и да се настрои на по-малък ток да тъпче щото сигурно е по-добре за батерията пък за 1-2 дни градско колко да си изхарчил да не може за една нощ да напълни, а когато ти трябва бързо да може да си я пуснеш и така.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
b_u_b_o написа:Ще ти трябва станция за да зареждаш на трифазния ток да. За около 2К лв ще се обзаведеш с такава, която без проблем ще ти зарежда с 20+kW. Батерията на i4ката е 80kWh, значи ще я пълниш за под 4 часа. На шуко...тегава работа за големите батерии. Колегите назад писаха 2-3kW, смятай колко часа са това от 0 до 100% при 80ка батерия Общо взето моето виждане за зареждане на шуко е, ако пътуваш някъде и в хотела/вилата където отсядаш да позаредиш колкото време имаш, останалото на бързи зарядни от "скъпото". Но в гаража задължително станция, която може и да се настрои на по-малък ток да тъпче щото сигурно е по-добре за батерията пък за 1-2 дни градско колко да си изхарчил да не може за една нощ да напълни, а когато ти трябва бързо да може да си я пуснеш и така.
i4 M50 e с 11кВ бордово зарядно (променлив към прав ток) та станция за "20+ кВ" е излишна. От личен опит мога да споделя, че за ежедневно каране (около 160км) 11кВ станция е повече от достатъчна. Всичко е доста индивидуално, но никога не се е случило да ни трябва колата и да няма ток (поне колкото да стигне до първата станция).
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Мерси много
Някъде бях чел ревю, мисля че и тук по-назад в темата се споменаваше,
че i4 m50 разхода му е около 22-25 КВТ/100.
Тоест на пълна батерия минавам ~300км, и да ме е страх да раздавам газ, когато ми е кеф.
Май не е за мен все още, имайки предвид къде са ми маршрутите и къде ходя на почивка.
Някъде бях чел ревю, мисля че и тук по-назад в темата се споменаваше,
че i4 m50 разхода му е около 22-25 КВТ/100.
Тоест на пълна батерия минавам ~300км, и да ме е страх да раздавам газ, когато ми е кеф.
Май не е за мен все още, имайки предвид къде са ми маршрутите и къде ходя на почивка.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Kакво има да му даваш газ на тоя тролей. Без звук, без вибрации от генерацията, без обратна връзка към шофьора. Колкото и да му даваш газ и да е бърз на хартия фън факторът е 0. За мен (и за огромна част от авто-феновете) електричките завинаги ще си останат коли да си свършиш работата и нищо повече при условие, че се развият още малко, защото към момента не можеш на 100% и това да направиш при определени условия.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
То...принципно и колите с ДВГ са възникнали в началото да си свършиш работа с тях, а не нещо друго! "Фън фактора' е дошъл в последствие... Иначе и аз ги виждам нещата така!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
JC беше казал веднъж, че електрическите коли ще направят това, което колите са направили за конят. Освободили са го от задължението да върши работа и е останал само като удоволствие и да му се наслаждаваш.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 637
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ми аз като запален скиор, зимата доста ходя по планините и там не виждам ква работа ще ми свърши електричката на -20. Пък и по наще планини много зарядни станции не съм виждал.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10436
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
carmanf1 написа:Някъде бях чел ревю, мисля че и тук по-назад в темата се споменаваше,
че i4 m50 разхода му е около 22-25 КВТ/100.
Реално май отива към 30. Нещата с разхода са като при колте с двигател - поне +30% от каталога
Never mistake motion for action...
- Petrolhead
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
до сега с нито един спарк не съм могъл да стигна от София до Пловдив поддържайки 120-140 на магистралата.
Последните километри все се влача с тировете.
не че спарка са най-добрите електрички, ама с тях не можеш да минаш 140 километра спокойно
Последните километри все се влача с тировете.
не че спарка са най-добрите електрички, ама с тях не можеш да минаш 140 километра спокойно
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]