Дилема между нов и стар автомобил
Модератор: Общи модератори
71 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Да де, ама Е класата е хубава кола, премиум. Когато е две годишна е мнооого извън бюджета на автора.
Тука бюджета за ''употребяван'' е 20-25к, което в премиум модели е около 8-10 годишна кола.
В по-ниския клас означава някакъв компромис между по-нова година и по-евтини материали. Тук всичко е гадно като изпълнение.
Хубава формула си си избрал, но не за всеки бюджет е приложима. Тук, по тоя модел стигат за Фокус, Корса, Астра или нещо от тоя рейндж...
Тука бюджета за ''употребяван'' е 20-25к, което в премиум модели е около 8-10 годишна кола.
В по-ниския клас означава някакъв компромис между по-нова година и по-евтини материали. Тук всичко е гадно като изпълнение.
Хубава формула си си избрал, но не за всеки бюджет е приложима. Тук, по тоя модел стигат за Фокус, Корса, Астра или нещо от тоя рейндж...
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Own написа:Ако правилно съм разбрал, гаранцията покрива почти всичко по него, с изключение на обслужванията, нали така?
Зависи от конкретната оферта.
В Испания бяхме взели една Ибиза от магазина, в която влизаха и обслужванията (вкл. масла, филтри..) . Но може и да е било само и единствено за Испанския пазар офертата, нямам идея, но лично аз бях изненадан.
По темата - и аз бих заложил на 2-3г. кола от дилърство с остатъчна гаранция и реални км.
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Зависи от офертата, много неща може да не покрива. Спирачки примерно Ако решиш да ги съсипваш, може и за 1 час да заминат. Някои производители заради горивата в България не покриват и някои неща по горивната система. Знам за съединители плащани от клиент, за Хюндай съм чувал и двигател Това да включва и сервизни обслужвания в повечето случай е някаква промоция/подарък. Има и разни сервизни пакети, в които един вид ги купуваш напред и излиза по-евтино. Тези неща вече са според марка, дилър, оферта и т.н.
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Own написа:3186 написа:grkv описва нещата най-близо до моето мнение - взимаш стара кола(може и премиум), разбира се преглеждайки го възможно най-детайлно, вкарваш в сервиза и наливаш едни 4-5-6к, за да смениш критичните неща, които биха ти създали сериозни проблеми. Оставаш си още 2-3-4к за непредвидени неща и вероятно ще изкараш едни 50-100к км само на гориво и масло. Ще караш по-евтина и по-комфортна кола, макар и на няколко години...
Тоест купувам кола за около 22-25000лв и давам грубо половината от стойността на лизинга за належащи ремонти и непредвидени такива?
Този мач го играя в момента, с тази разлика, че колата съм я купувал в брой.
Идеята ми е да оправиш не само належащите неща, а всички по-критични за марката/модела още като купиш колата. Разбира се също толкова важно е да проучиш слабите модели на дадената марка и да ги отбягваш + да я прегледат на читаво място. Официалните представителства не мога да ги нарека "читави" за подобни прегледи.
Re: Дилема между нов и стар автомобил
b_u_b_o написа:[... до тогава ще давам 30-40К за да карам пак такава изкарана за над 100к ама от някой друг и той да се е набутал едни 70К+ за 5 години
Не винаги е така с тези 70К+ и загубите само при чисто нови коли.
При 2-ра употреба колите, загубите не винаги са по-малки. (Да не говорим за ремонти, ядове и изгубено време)
Пример с предното ми БМВ премиум селекшън от Ауто Бавария.
Купих го на ~50% от каталожната му стойност, на 3г и ~45 000км.
После обаче разбрах от първия собственик, че той я е взел чистак нова с ~30% отстъпка от каталожната цена (обикновен човек е, не е от ония другите).
След 3г. я връща на Ауто Бавария с ~40% загуба от това което той е платил.
Аз после я карах още 3г. и също изгубих ~35 - 40% при продажбата, а колата беше вече на 6г.
Да, 1-вия собственик е изгубил малко повече пари от мен (дори пренебрежимо малко), но съизмеримо в %, сме изгубили еднакво.
Само че, той си я е изкарал от магазина, той се е накефил на макс в пълна гаранция и чисто нова, и после я е върнал за следващата от магазина.
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Нова кола и аз го виждам само на фирма. Отиваш с една вноска от 800лв + каското и изкарваш чисто нова кола на оперативен. Води ти се разход, вкарваш символични месечни цифри (на фона на цената на 4г премиум) и след 4г или я доузкупуваш, или продължаваш "наема" за нова.
В конкретния казус най-правилно е да вземеш каквото си хареса жена ти, в крайна сметка тя ще я кара и ще й се радва
В конкретния казус най-правилно е да вземеш каквото си хареса жена ти, в крайна сметка тя ще я кара и ще й се радва
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Когато имаш пари за нова и не робуваш на някви марки/модели, не виждам спор.
Покрай мен няколко човека си купиха Опели - Кросленд и Грандленд, чудесни автомобилчета (СУВ) за малко над 40 000лв. Голямата я кара една позната, която от 15 години кара нови опели, няма идея какво означава думата "сервиз".
Покрай мен няколко човека си купиха Опели - Кросленд и Грандленд, чудесни автомобилчета (СУВ) за малко над 40 000лв. Голямата я кара една позната, която от 15 години кара нови опели, няма идея какво означава думата "сервиз".
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Темата е за ключ. Спряхме се на новия автомобил.
Благодаря на всички включили се.
Благодаря на всички включили се.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Имам се за прагматичен човек, който си прави сметката.
До скоро все смятах и стигах до извода, че новата кола не е финансово рентабилна - само за каско и обслужване в оторизиран сервиз разликата може да компенсира няколко големи ремонта при старата. Реално все още вярвам, че с нова кола (за лична употреба и 15-20хил. км годишно) в срок от 5г човек ще е на по-голяма загуба отколкото с нещо по-старо, което вече се е обезценило.
Тук е да влезна в режим "но" - след последните ми сблъсъци със сервизи и "майстори" (пряко и косвено) изобщо вече се отвратих и нямам грам желание да се занимавам с мързеливи и гладни наглеци, които гледат как да ме ебнат, а в същото време си правят пачките и остават напълно безнаказани. Според мен нова кола си струва само заради това спокойствие, ако щете го наречете и "чест" - някой да не те лъже в очите и да не се прави на важен на чужд гръб.
Ако парите за нова не са ви проблем, не пречат и не тежат на бюджета - бих заложил на нова.
Друг е въпросът, че в момента всичко ново се чака по 6 месеца, а цените са 5-8% нагоре спрямо началото на годината.
П.П. Както вече споменаха, ако е служебна или с цел работа - там нова кола с по-стар мотор/кутия (доказали се) е най-добре... т.е. любимата на всички Дачия на газ
До скоро все смятах и стигах до извода, че новата кола не е финансово рентабилна - само за каско и обслужване в оторизиран сервиз разликата може да компенсира няколко големи ремонта при старата. Реално все още вярвам, че с нова кола (за лична употреба и 15-20хил. км годишно) в срок от 5г човек ще е на по-голяма загуба отколкото с нещо по-старо, което вече се е обезценило.
Тук е да влезна в режим "но" - след последните ми сблъсъци със сервизи и "майстори" (пряко и косвено) изобщо вече се отвратих и нямам грам желание да се занимавам с мързеливи и гладни наглеци, които гледат как да ме ебнат, а в същото време си правят пачките и остават напълно безнаказани. Според мен нова кола си струва само заради това спокойствие, ако щете го наречете и "чест" - някой да не те лъже в очите и да не се прави на важен на чужд гръб.
Ако парите за нова не са ви проблем, не пречат и не тежат на бюджета - бих заложил на нова.
Друг е въпросът, че в момента всичко ново се чака по 6 месеца, а цените са 5-8% нагоре спрямо началото на годината.
П.П. Както вече споменаха, ако е служебна или с цел работа - там нова кола с по-стар мотор/кутия (доказали се) е най-добре... т.е. любимата на всички Дачия на газ
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Всичко опира до тва колко ти е ценно времето. На някои хора отпуската да закарат и вземат колата от сервиза, им струва по-скъпо от лизинговата вноска.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Дилема между нов и стар автомобил
как се е случило това, промо от дилъра, или яко пазарене?carmanf1 написа:.
После обаче разбрах от първия собственик, че той я е взел чистак нова с ~30% отстъпка от каталожната цена (обикновен човек е, не е от ония другите). .
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Просто се правят повече пари от сервизна дейност и целта им е пазарен дял. Т.е. имат ниска печалба от продажба и парите се правят от следпродажбата После тази кола отива на вторичен пазар (ако се препродаде от тях като премиум селекшън, още по-добре), където вече и повече се чупи... съответно и още повече пари от части. Щото оригинални части откъде се взимат ? Пак от дилъра Както и конкуренция. Някои марки имат няколко дилъра. Тогава освен конкуренция с другите марки, има и конкуренция между дилърите. От там печели само клиента. Пример са БМВ и Мерцедес в България. Колко дилъри има за Мерцедес и колко за БМВ ? Може да е бил залежал модел, може да са били 100 еднакви бройки поръчани на друга цена от производителя. Може да идва фейслифт или нов модел. Виж какви са отстъпките при вече излезнал нов модел, на някоя залежала от стария по паркингите. Може цените да са надути в каталога, щото като получиш отстъпка и е готино Варианти много.
То и затова за служебен автомобил, който върти по 40-50к км, не се взима 17 годишен премиум с чип
Jorixa написа:Всичко опира до тва колко ти е ценно времето. На някои хора отпуската да закарат и вземат колата от сервиза, им струва по-скъпо от лизинговата вноска.
То и затова за служебен автомобил, който върти по 40-50к км, не се взима 17 годишен премиум с чип
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Аз не мога да разбера защо във всяка тема за покупка на автомобил се вадят от девет кладенеца вода да се доказва кой е ударил кьоравото с неговата . Един път 150 к пробег била стара кола дето се чупи обаче като я изкараме нова от дилъра 150к не са проблем да ги върти и нищо и няма ??!!!
Върната от лизинг при дилърите обикновено на 40-60к км с остатъчна гаранция и на 50% от цената на новата . Боли ма шперца че не е с найлона седлаката като ми остават една торба пари от тая работа .
Върната от лизинг при дилърите обикновено на 40-60к км с остатъчна гаранция и на 50% от цената на новата . Боли ма шперца че не е с найлона седлаката като ми остават една торба пари от тая работа .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Дилема между нов и стар автомобил
Jordana написа:Аз не мога да разбера защо във всяка тема за покупка на автомобил се вадят от девет кладенеца вода да се доказва кой е ударил кьоравото с неговата . Един път 150 к пробег била стара кола дето се чупи обаче като я изкараме нова от дилъра 150к не са проблем да ги върти и нищо и няма ??!!!
Върната от лизинг при дилърите обикновено на 40-60к км с остатъчна гаранция и на 50% от цената на новата . Боли ма шперца че не е с найлона седлаката като ми остават една торба пари от тая работа .
Покажи ми кола при дилър с остатъчна гаранция, на 40-60к км, която да е на 50% от цената.
- djkita
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Дилема между нов и стар автомобил
И защо трябва във всяко едно нещо в този живот да се търси "да е на сметка" , "да е изгодно" и т.н. ? Ако имаш пари за нова кола изобщо не се замисляй, защото нервите и проблемите с втора употреба кола няма кой да ти ги плати!
Покупката на нова кола я правиш, за да ти е кеф, че караш нещо ново и неизползвано от друг.
Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
Покупката на нова кола я правиш, за да ти е кеф, че караш нещо ново и неизползвано от друг.
Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
71 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани