BMW използват български металообработващи машини
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
BMW използват български металообработващи машини
Добър ден колеги,
В духа на темата за седалките за BMW и МВ, който се произвеждат в България искам да споделя с вас нещо интересно:
http://erfurt.thueringer-allgemeine.de/ ... -469071957
Това е статия за немската фирма PME, която доставя металообработващи преси за щамповане и щанцоване за BMW, Audi, VW и други известни компании извън автомобилостроенето.
Пресите, които предлага тази фирма се прозивеждат в България, и по конкретно в Плевен, от фирма ВАПТЕХ, или бившия Вапцаров.
Тъй като е много трудно българска фирма да успее на немския пазар, още при започване на партньорството е решено пресите да се продават в Германия под тяхната търговска марка, като произведени в Германия.
За 15 години партньорство са продадени около 1 000 преси в Германия, като част от тях работят в BMW или техни поддоставчици и произвеждат компоненти за любимите ни баварци
Ето и превод на статията:
Компания от Керсплебен продава преси чак в Дубай
Рони Фьорстер (вляво) и Франк Шуберт представят своите продукти. Следващата пресе от Керсплебен очаква своята доставка.
Снимка: Марко Шмид
Компания от Керсплебен произвежда преси със сила до 630 тона, предназначени предимно за автомобилостоенето, но също така и за фирми, занимаващи се със санитарна техника, изкуствени бедра и производители на ски.
Керпслебен, около 80% от произведените от ПМЕ преси, отиват за автомобилостроенето. Те щанцоват табла за BMW, скоби за Audi, както и подлакътници за автобусите на Volkswagen. ПМЕ доставя преси също и на фирма Ебершпрехер, която произвежда изпускателни системи за автомобили.
Дори и в ежедневието могат да се намерят неща, произведени от пресите на Керсплебен: уплътнители на торбички за прахосмукачки, алуминиево фолио за големи шоколадови дядо Коледовци, метални капачки за шишенца от парфюми. С пресите на ПМЕ се произвеждат дори тави и лъжици.
Производителят на спортно оборудване Völkl от Щраубиг щампова части за съединителната част между ската и ски обувката, швейцарската компания Geberit произвежда санитарни модули, които могат да се открият в много бани, но са зад стената и не се виждат. Произвеждат се части и за гаражни врати Hörmann, както и за градинско оборудване Wolf. Zimmer AG във Винтертур произвежда протези от неръждаема стомана и изкуствени бедра – междувременно ПМЕ работят по 7 преси за швейцарския пазар.
Историята на ПМЕ (Pressen- und Maschinenbau Erfurt GmbH) съвсем не е толкова дълга. Хайнц-Диетер Шуберт основава компанията през август 1990. По това време за ПМЕ са работели само 5 човека. Компанията се е занимавала само със сервиз на преси, ремот и поддръжа на оборудване за металообработка. 1991 Хелмут Никл от Гьопинген влиза в команията като партньор. За да може да модернизири и максимално да подобри пресите, той довежда със себе си хора от Щутгард, като по този начин отваря и много нови работни места. По това време все още са се помещавали в складови халета в
Ермщат. Пукат се по шевовете и така през 1994 инвестират 1,8 милиона марки и се местят в нова сграда в промишлената зона Кернсплебен.
Качеството е с предимство пред количеството.
1996 година, ПМЕ произвеждата първата си преса. Има няколко служители, които притежават нужния опит и са завършили Университета за металообработка в Ерфурт. Днес броят на служителите е 34. Те не се считат за конкуренция на традиционните ерфуртски преси. „ Ние произвеждаме хидравлични и ексцентър преси със сила от 20 до 630 тона, защото от толкова започва металообработката“, счита Франк Шуберт. Той наследява управлението през 2005, заедно с прокуриста Рони Фьорстер, който е и равнопоставен партньор в ПМЕ.
Целта им преди, както и сега не е в голямото количество: „ за да оцелеем на пазара ние трябва да инвестираме възможно най-много в качеството.“ казва Шуберт Младши и споменава като голямо предимство издръжливостта на пресите, новите технологии и усъвършенстваните системи за контрол.
ПМЕ също се обучава. „ Успехът ни се крие в комбинацията от опита на старите служители и свежия полъх на младото поколение“ сигурен е Рони Фьорстер.
През изминалите няколко години , компанията печели малко повече от износ на преси, отколко от продажби в Германия. Дубай е най-далечната дестинация за която осъществили продажба.
Тази година имат добри търговски отношения с Чехия, казва Фьорстер. Имат сключени договори за 4 доставки и в Азербайджан. От около 8 години, ПМЕ имат представител в Швейцария, а след изложението в Хановер ще отворят представителста в Белгия и Холандия.
Производителите на преси от Керсплебен досега не са усетили спад на продажбите поради несигурния Евро-пазар. Но „ имахме малък спад в поръчките. Миналата година имахе поръчки за производство 23 преси, което е почти на границата на баланса“ , обяснява Франк Шуберт.
Следващата година предстои голям юбилей: 1000-та преса, произведена от ПМЕ ще напусне завода.
Волф Диетер, 12.11.2012
В духа на темата за седалките за BMW и МВ, който се произвеждат в България искам да споделя с вас нещо интересно:
http://erfurt.thueringer-allgemeine.de/ ... -469071957
Това е статия за немската фирма PME, която доставя металообработващи преси за щамповане и щанцоване за BMW, Audi, VW и други известни компании извън автомобилостроенето.
Пресите, които предлага тази фирма се прозивеждат в България, и по конкретно в Плевен, от фирма ВАПТЕХ, или бившия Вапцаров.
Тъй като е много трудно българска фирма да успее на немския пазар, още при започване на партньорството е решено пресите да се продават в Германия под тяхната търговска марка, като произведени в Германия.
За 15 години партньорство са продадени около 1 000 преси в Германия, като част от тях работят в BMW или техни поддоставчици и произвеждат компоненти за любимите ни баварци

Ето и превод на статията:
Компания от Керсплебен продава преси чак в Дубай
Рони Фьорстер (вляво) и Франк Шуберт представят своите продукти. Следващата пресе от Керсплебен очаква своята доставка.
Снимка: Марко Шмид
Компания от Керсплебен произвежда преси със сила до 630 тона, предназначени предимно за автомобилостоенето, но също така и за фирми, занимаващи се със санитарна техника, изкуствени бедра и производители на ски.
Керпслебен, около 80% от произведените от ПМЕ преси, отиват за автомобилостроенето. Те щанцоват табла за BMW, скоби за Audi, както и подлакътници за автобусите на Volkswagen. ПМЕ доставя преси също и на фирма Ебершпрехер, която произвежда изпускателни системи за автомобили.
Дори и в ежедневието могат да се намерят неща, произведени от пресите на Керсплебен: уплътнители на торбички за прахосмукачки, алуминиево фолио за големи шоколадови дядо Коледовци, метални капачки за шишенца от парфюми. С пресите на ПМЕ се произвеждат дори тави и лъжици.
Производителят на спортно оборудване Völkl от Щраубиг щампова части за съединителната част между ската и ски обувката, швейцарската компания Geberit произвежда санитарни модули, които могат да се открият в много бани, но са зад стената и не се виждат. Произвеждат се части и за гаражни врати Hörmann, както и за градинско оборудване Wolf. Zimmer AG във Винтертур произвежда протези от неръждаема стомана и изкуствени бедра – междувременно ПМЕ работят по 7 преси за швейцарския пазар.
Историята на ПМЕ (Pressen- und Maschinenbau Erfurt GmbH) съвсем не е толкова дълга. Хайнц-Диетер Шуберт основава компанията през август 1990. По това време за ПМЕ са работели само 5 човека. Компанията се е занимавала само със сервиз на преси, ремот и поддръжа на оборудване за металообработка. 1991 Хелмут Никл от Гьопинген влиза в команията като партньор. За да може да модернизири и максимално да подобри пресите, той довежда със себе си хора от Щутгард, като по този начин отваря и много нови работни места. По това време все още са се помещавали в складови халета в
Ермщат. Пукат се по шевовете и така през 1994 инвестират 1,8 милиона марки и се местят в нова сграда в промишлената зона Кернсплебен.
Качеството е с предимство пред количеството.
1996 година, ПМЕ произвеждата първата си преса. Има няколко служители, които притежават нужния опит и са завършили Университета за металообработка в Ерфурт. Днес броят на служителите е 34. Те не се считат за конкуренция на традиционните ерфуртски преси. „ Ние произвеждаме хидравлични и ексцентър преси със сила от 20 до 630 тона, защото от толкова започва металообработката“, счита Франк Шуберт. Той наследява управлението през 2005, заедно с прокуриста Рони Фьорстер, който е и равнопоставен партньор в ПМЕ.
Целта им преди, както и сега не е в голямото количество: „ за да оцелеем на пазара ние трябва да инвестираме възможно най-много в качеството.“ казва Шуберт Младши и споменава като голямо предимство издръжливостта на пресите, новите технологии и усъвършенстваните системи за контрол.
ПМЕ също се обучава. „ Успехът ни се крие в комбинацията от опита на старите служители и свежия полъх на младото поколение“ сигурен е Рони Фьорстер.
През изминалите няколко години , компанията печели малко повече от износ на преси, отколко от продажби в Германия. Дубай е най-далечната дестинация за която осъществили продажба.
Тази година имат добри търговски отношения с Чехия, казва Фьорстер. Имат сключени договори за 4 доставки и в Азербайджан. От около 8 години, ПМЕ имат представител в Швейцария, а след изложението в Хановер ще отворят представителста в Белгия и Холандия.
Производителите на преси от Керсплебен досега не са усетили спад на продажбите поради несигурния Евро-пазар. Но „ имахме малък спад в поръчките. Миналата година имахе поръчки за производство 23 преси, което е почти на границата на баланса“ , обяснява Франк Шуберт.
Следващата година предстои голям юбилей: 1000-та преса, произведена от ПМЕ ще напусне завода.
Волф Диетер, 12.11.2012
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- _galio_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: BMW използват български металообработващи машини
Интересно
благодаря, че си си направил труда 


лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: BMW използват български металообработващи машини
_galio_ написа:Интересноблагодаря, че си си направил труда
Статията я преведе една колежка, аз немски не разбирам

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW използват български металообработващи машини
Фирмата се казва ГГМ Ангел Балевски.
Нещата далеч не са така розови както в статията, но по принцип е така.
А преди много години голяма част от ББС- ите са произведенни с български машини в един пограничен фенски град в предприятие, което е било джойнт венчър между ББС и българското правителство. Рудата е била карана от французите от някакви бивши колонии и въпросните джанти са може би най-доброто производство на ББС.
Работил съм в гореспоменатата фирма и имах и разни документи за сътрудничеството с ББС ама съм ги затрил. Още по-интересно може да ви е, че сина на собственика мисля, че влизаше във форума ама май никога не се е похвалил.
Нещата далеч не са така розови както в статията, но по принцип е така.
А преди много години голяма част от ББС- ите са произведенни с български машини в един пограничен фенски град в предприятие, което е било джойнт венчър между ББС и българското правителство. Рудата е била карана от французите от някакви бивши колонии и въпросните джанти са може би най-доброто производство на ББС.
Работил съм в гореспоменатата фирма и имах и разни документи за сътрудничеството с ББС ама съм ги затрил. Още по-интересно може да ви е, че сина на собственика мисля, че влизаше във форума ама май никога не се е похвалил.

- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: BMW използват български металообработващи машини
bum_bum написа:Фирмата се казва ГГМ Ангел Балевски.
Нещата далеч не са така розови както в статията, но по принцип е така.
А преди много години голяма част от ББС- ите са произведенни с български машини в един пограничен фенски град в предприятие, което е било джойнт венчър между ББС и българското правителство. Рудата е била карана от французите от някакви бивши колонии и въпросните джанти са може би най-доброто производство на ББС.
Работил съм в гореспоменатата фирма и имах и разни документи за сътрудничеството с ББС ама съм ги затрил. Още по-интересно може да ви е, че сина на собственика мисля, че влизаше във форума ама май никога не се е похвалил.
Бъркаш нещата. Ти говориш за Алуком, или бившето ЗАО (Завод за алуминиеви отливки), което наистина не е в никак цветущо състояние. Те произвеждат алуминиеви отливки, както и оборудване за леене с противоналягане - метод измислен от инж. Ангел Балевски.
Аз говоря за машиностроителен завод Вапцаров (сега Ваптех), който произвежда хидравлични и механични преси за металообработка, както и турбинно оборудване за ВЕЦ-ове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW използват български металообработващи машини
Има и една друга българска фирма в Плевен - Илинден ЕООД - която произвежда доста комплексни машини за отливане на алуминиеви детайли - окачване, джанти и други. Тези машини се продават на автомобилните производители или доставчици и с тях се правят части за голяма част от автомобилите на пазара. Примерно Ауди и Дженерал Моторс ги ползват, както и много от доставчиците на части. 

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: BMW използват български металообработващи машини
Колегата da6ip е прав - Илинден правят оборудването за леене, а Алуком правят само алуминиеви отливки 

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW използват български металообработващи машини
Вапцаров беше част от ГТМ, сега може и да не е. Аз когато работех там бяха Алуком, Метаком, Вапцаров, Центромет и Осъм + Свилоза.
Възможно е вече собственика и името да са други.
Възможно е вече собственика и името да са други.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: BMW използват български металообработващи машини
Някога когато бях още нисък ученик, ходехме на стаж във Вапцаров и учителя ни показа един каруселен струг който по думите му е най-големия на балканския полустров, мисля към 12 метра или повече беше диаметъра, а това е доста.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: BMW използват български металообработващи машини
bum_bum написа:Вапцаров беше част от ГТМ, сега може и да не е. Аз когато работех там бяха Алуком, Метаком, Вапцаров, Центромет и Осъм + Свилоза.
Възможно е вече собственика и името да са други.
Собственика им беше Красимир Дачев, може би е бил собственик на ГТМ.
Сега Алуком и Свилоза са негови. Метаком го продаде на някакви пловдивчани. Във Вапцаров бяха съсобственици Дачев и Бонев; след дълга сага по съдилища, Бонев вече е собственик от 2007-ма насам. За останалите нямам информация.
spacepl написа:Някога когато бях още нисък ученик, ходехме на стаж във Вапцаров и учителя ни показа един каруселен струг който по думите му е най-големия на балканския полустров, мисля към 12 метра или повече беше диаметъра, а това е доста.

11 500 мм макс. диаметър на обработвания детайл, макс. тегло на детайла 100 тона.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- vladi_totev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.10.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: магистратура
Re: BMW използват български металообработващи машини
Здравейте, освен горепосочените машини в България се произвеждат също и глави за BMW и Audi в град Русе. За кои двигатели утре може да кажа.
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: BMW използват български металообработващи машини
vladi_totev написа:Здравейте, освен горепосочените машини в България се произвеждат също и глави за BMW и Audi в град Русе. За кои двигатели утре може да кажа.
Сигурно за ТДС-ите

Re: BMW използват български металообработващи машини
в Смолян Arexim правят за BMW и AUDI различни пластмасови елементи
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: BMW използват български металообработващи машини
Ba4oIlia написа:vladi_totev написа:Здравейте, освен горепосочените машини в България се произвеждат също и глави за BMW и Audi в град Русе. За кои двигатели утре може да кажа.
Сигурно за ТДС-ите
не с лошо де
пп ама и аз си помислих точно същото

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани