Да стане ли ГО доброволна?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Да стане ли ГО доброволна?

Анкетата свършва на 29 Сеп 2009, 10:03

Да
42
30%
Не
97
70%
 
Общо гласове : 139
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 01 Сеп 2009, 0:30

BadAngel написа:не си права ферди, когато караш кола за 200 000 бона гражданската е доста щедра :)

колкото по-стара и щърбава е колата, толкова по хилави пари ти дават от гражданската, но при новите коли нещата не са така


Да предположим че има щета за 50 % от стойността на колата от гражданската изплащат 50% от реалната стойност приблизително. Повече просто няма да дадат.
Моята кола струва около 3500 в момента, твоята ако е за 200 000 и двамата сме дали до 500 лв за гражданска. Значи аз съм назад с 850 лв, ти обаче си назад с 50 000, нали се сещаш.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Сеп 2009, 1:46

аз защо си мисля че на твоята гражданска основната й цел е да изплати щетата на потърпевшата страна ако ти си виновен?

за това на тебе да се изплати (ако си виновен) си има каско. гражданската не се занимава с това. ако си само с гражданска и се удариш по твоя вина- проблема е твой...

бъркам ли нещо?
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 01 Сеп 2009, 3:37

Да, да, така е, случката е при виновен другия водач. Не го споменах, защото си мисля, че се подразбира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 14.08.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 320D
Мечтае да кара: на сняг

Мнение от Nistel » 01 Сеп 2009, 8:29

Добре не смятате ли, че трябва да има някакво обединение между Каско и ГО. Или нещо от рода на освобождаване от ГО ако си платил Каско. Така и така парите влизат на едно и също място. Просто вмомента прекалено много се застъпват двете а и както каза по-горе някой плащат само по една от двете застраховки - парите, които си дал за другата реално не получаваш нищо за тях. Един вид държавен рекет.

Според мен трябва задължително ГО ИЛИ Каско

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Сеп 2009, 17:11

ferdy написа:Да, да, така е, случката е при виновен другия водач. Не го споменах, защото си мисля, че се подразбира.


застрахователния бизнес е доста проста схема (с много усложнения) - всеки затраховател има две торби с пари - едната я пълни с "го парите' на клиентите си, другата я пълни с "каско парите" на клиентите.

когато клиент се удари по негова вина:

застрахователя бърка в "го торбата" и изплаща на потърпевшия (често застрахован другаде) без значение дали същия има го или каско. това пази бедните като се ударят в богатите.

ако клиента им има каско застрахователя бърка в "каско торбата" и изплаща щетите от там. това пази скъпите коли.

ако клиента има само го - си прави колата сам. това наказва богатите глупаци и бедните.

когато клиент се удари не по негова вина:

застрахователя се обажда на застрахователя на виновния шофоьр и си събира парите от "го торбата" на другия застраховател. това пази невинните.

има и друг момент - че го изплаща до 50% от стойноста защото.. каското изплаща и то толкова - ако возилото е строшено повече се обявява за тотална щета и тогава колата отива за скрап а ти получаваш сумата за която е застрахована която често е доста над 50% от стойноста.

та мисълта ми беше че механизъма е честен, логичен и работи добре по цял свят. при нас не работи на 100%, но както казах е по-добре да го има и да не работи на 10 от колкото да го няма изобщо.
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Мнение от eekset » 01 Сеп 2009, 17:53

нещо глупаво е измислена гражданската - хем е гражданска, хем на автомобила. ГО трябва да се връзва за талона на книжката - като ти го вземат 5 пъти тази година, на следващата плашаш 2-3 пъти повече за ГО. и после питат като я правиш имаш ли ПТП последните 1,2,3... години!? че тя колата като е на някой, дето не е сядал зад волан от 25г каква е файдата... Ако правиш нарушения и катастрофи - плащаш си х2, х3 и толкоз. Така и водач-костенурковците ще си взимат точните пари като ги изтрескаш и няма да се оплакват каква била скапана държавата и т.н. и т.н.

иначе гласувах "не".
Изображение Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Сеп 2009, 18:04

да. това е проблем. застраховката трябва да е вързана за човека а не за колата.

работи се по въпроса. също се работи и по това да се индексира го и каско спрямо това колко "добър" е шофьора. така повечето от тези с глобите и катастрофите по тяхна вина ще бъдат финансово разколебани да продължат да карат по същия начин.
алекс
трабант 601с
разни други возила


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Мнение от Bogat-Beden » 01 Сеп 2009, 18:48

alx написа:да. това е проблем. застраховката трябва да е вързана за човека а не за колата.

работи се по въпроса. също се работи и по това да се индексира го и каско спрямо това колко "добър" е шофьора. така повечето от тези с глобите и катастрофите по тяхна вина ще бъдат финансово разколебани да продължат да карат по същия начин.


В Западна Еуропа ако не се лъжа е вързана и към хафтимобила и към водача ,в следната зависимост :

1.Колкото по-мощен(респ.бръз)автомобила-толкова по-скъпа застраховка
2.Колкото по-млад и неопитен шофьора-също..
3.Висока е и премията за непримерните водачи...
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 02 Сеп 2009, 0:03

Това ще значи, че в големите градове неминуемо ще са по-скъпи застраховките защото щетите са повече.


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Мнение от Bogat-Beden » 02 Сеп 2009, 0:42

ferdy написа:Това ще значи, че в големите градове неминуемо ще са по-скъпи застраховките защото щетите са повече.
Ми то не е ли и у нас така,в сми за СФ не са ли по-високи премиите :roll:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 437
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: София

Мнение от ferdy » 02 Сеп 2009, 0:51

Тц, еднакви са.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Мнение от BadAngel » 02 Сеп 2009, 0:51

alx написа:
ferdy написа:Да, да, така е, случката е при виновен другия водач. Не го споменах, защото си мисля, че се подразбира.


застрахователния бизнес е доста проста схема (с много усложнения) - всеки затраховател има две торби с пари - едната я пълни с "го парите' на клиентите си, другата я пълни с "каско парите" на клиентите.

когато клиент се удари по негова вина:

застрахователя бърка в "го торбата" и изплаща на потърпевшия (често застрахован другаде) без значение дали същия има го или каско. това пази бедните като се ударят в богатите.

ако клиента им има каско застрахователя бърка в "каско торбата" и изплаща щетите от там. това пази скъпите коли.

ако клиента има само го - си прави колата сам. това наказва богатите глупаци и бедните.

когато клиент се удари не по негова вина:

застрахователя се обажда на застрахователя на виновния шофоьр и си събира парите от "го торбата" на другия застраховател. това пази невинните.

има и друг момент - че го изплаща до 50% от стойноста защото.. каското изплаща и то толкова - ако возилото е строшено повече се обявява за тотална щета и тогава колата отива за скрап а ти получаваш сумата за която е застрахована която често е доста над 50% от стойноста.

та мисълта ми беше че механизъма е честен, логичен и работи добре по цял свят. при нас не работи на 100%, но както казах е по-добре да го има и да не работи на 10 от колкото да го няма изобщо.


достъпно обяснено и вярно

само 1 забележка, каското плаща до 80% от застрахователната стойност, всеки ремонт над тези проценти се смята за тотал, каското изплаща 80% от стойността и ти си запазваш колата

има вариянт застрахователите да ти изплатят 100% от стойността, а останките стават тяхна собственост
No bling at the Ring

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: SpeedyMan

Последни теми
Facebook