Да стане ли ГО доброволна?
Модератор: Общи модератори
57 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
BadAngel написа:не си права ферди, когато караш кола за 200 000 бона гражданската е доста щедра
колкото по-стара и щърбава е колата, толкова по хилави пари ти дават от гражданската, но при новите коли нещата не са така
Да предположим че има щета за 50 % от стойността на колата от гражданската изплащат 50% от реалната стойност приблизително. Повече просто няма да дадат.
Моята кола струва около 3500 в момента, твоята ако е за 200 000 и двамата сме дали до 500 лв за гражданска. Значи аз съм назад с 850 лв, ти обаче си назад с 50 000, нали се сещаш.
аз защо си мисля че на твоята гражданска основната й цел е да изплати щетата на потърпевшата страна ако ти си виновен?
за това на тебе да се изплати (ако си виновен) си има каско. гражданската не се занимава с това. ако си само с гражданска и се удариш по твоя вина- проблема е твой...
бъркам ли нещо?
за това на тебе да се изплати (ако си виновен) си има каско. гражданската не се занимава с това. ако си само с гражданска и се удариш по твоя вина- проблема е твой...
бъркам ли нещо?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Nistel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 14.08.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 320D
- Мечтае да кара: на сняг
Добре не смятате ли, че трябва да има някакво обединение между Каско и ГО. Или нещо от рода на освобождаване от ГО ако си платил Каско. Така и така парите влизат на едно и също място. Просто вмомента прекалено много се застъпват двете а и както каза по-горе някой плащат само по една от двете застраховки - парите, които си дал за другата реално не получаваш нищо за тях. Един вид държавен рекет.
Според мен трябва задължително ГО ИЛИ Каско
Според мен трябва задължително ГО ИЛИ Каско
ferdy написа:Да, да, така е, случката е при виновен другия водач. Не го споменах, защото си мисля, че се подразбира.
застрахователния бизнес е доста проста схема (с много усложнения) - всеки затраховател има две торби с пари - едната я пълни с "го парите' на клиентите си, другата я пълни с "каско парите" на клиентите.
когато клиент се удари по негова вина:
застрахователя бърка в "го торбата" и изплаща на потърпевшия (често застрахован другаде) без значение дали същия има го или каско. това пази бедните като се ударят в богатите.
ако клиента им има каско застрахователя бърка в "каско торбата" и изплаща щетите от там. това пази скъпите коли.
ако клиента има само го - си прави колата сам. това наказва богатите глупаци и бедните.
когато клиент се удари не по негова вина:
застрахователя се обажда на застрахователя на виновния шофоьр и си събира парите от "го торбата" на другия застраховател. това пази невинните.
има и друг момент - че го изплаща до 50% от стойноста защото.. каското изплаща и то толкова - ако возилото е строшено повече се обявява за тотална щета и тогава колата отива за скрап а ти получаваш сумата за която е застрахована която често е доста над 50% от стойноста.
та мисълта ми беше че механизъма е честен, логичен и работи добре по цял свят. при нас не работи на 100%, но както казах е по-добре да го има и да не работи на 10 от колкото да го няма изобщо.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
нещо глупаво е измислена гражданската - хем е гражданска, хем на автомобила. ГО трябва да се връзва за талона на книжката - като ти го вземат 5 пъти тази година, на следващата плашаш 2-3 пъти повече за ГО. и после питат като я правиш имаш ли ПТП последните 1,2,3... години!? че тя колата като е на някой, дето не е сядал зад волан от 25г каква е файдата... Ако правиш нарушения и катастрофи - плащаш си х2, х3 и толкоз. Така и водач-костенурковците ще си взимат точните пари като ги изтрескаш и няма да се оплакват каква била скапана държавата и т.н. и т.н.
иначе гласувах "не".
иначе гласувах "не".
да. това е проблем. застраховката трябва да е вързана за човека а не за колата.
работи се по въпроса. също се работи и по това да се индексира го и каско спрямо това колко "добър" е шофьора. така повечето от тези с глобите и катастрофите по тяхна вина ще бъдат финансово разколебани да продължат да карат по същия начин.
работи се по въпроса. също се работи и по това да се индексира го и каско спрямо това колко "добър" е шофьора. така повечето от тези с глобите и катастрофите по тяхна вина ще бъдат финансово разколебани да продължат да карат по същия начин.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
alx написа:да. това е проблем. застраховката трябва да е вързана за човека а не за колата.
работи се по въпроса. също се работи и по това да се индексира го и каско спрямо това колко "добър" е шофьора. така повечето от тези с глобите и катастрофите по тяхна вина ще бъдат финансово разколебани да продължат да карат по същия начин.
В Западна Еуропа ако не се лъжа е вързана и към хафтимобила и към водача ,в следната зависимост :
1.Колкото по-мощен(респ.бръз)автомобила-толкова по-скъпа застраховка
2.Колкото по-млад и неопитен шофьора-също..
3.Висока е и премията за непримерните водачи...
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Ми то не е ли и у нас така,в сми за СФ не са ли по-високи премиитеferdy написа:Това ще значи, че в големите градове неминуемо ще са по-скъпи застраховките защото щетите са повече.

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
alx написа:ferdy написа:Да, да, така е, случката е при виновен другия водач. Не го споменах, защото си мисля, че се подразбира.
застрахователния бизнес е доста проста схема (с много усложнения) - всеки затраховател има две торби с пари - едната я пълни с "го парите' на клиентите си, другата я пълни с "каско парите" на клиентите.
когато клиент се удари по негова вина:
застрахователя бърка в "го торбата" и изплаща на потърпевшия (често застрахован другаде) без значение дали същия има го или каско. това пази бедните като се ударят в богатите.
ако клиента им има каско застрахователя бърка в "каско торбата" и изплаща щетите от там. това пази скъпите коли.
ако клиента има само го - си прави колата сам. това наказва богатите глупаци и бедните.
когато клиент се удари не по негова вина:
застрахователя се обажда на застрахователя на виновния шофоьр и си събира парите от "го торбата" на другия застраховател. това пази невинните.
има и друг момент - че го изплаща до 50% от стойноста защото.. каското изплаща и то толкова - ако возилото е строшено повече се обявява за тотална щета и тогава колата отива за скрап а ти получаваш сумата за която е застрахована която често е доста над 50% от стойноста.
та мисълта ми беше че механизъма е честен, логичен и работи добре по цял свят. при нас не работи на 100%, но както казах е по-добре да го има и да не работи на 10 от колкото да го няма изобщо.
достъпно обяснено и вярно
само 1 забележка, каското плаща до 80% от застрахователната стойност, всеки ремонт над тези проценти се смята за тотал, каското изплаща 80% от стойността и ти си запазваш колата
има вариянт застрахователите да ти изплатят 100% от стойността, а останките стават тяхна собственост
No bling at the Ring
57 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: SpeedyMan