Живот на ксенонова крушка
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
Живот на ксенонова крушка
Искам дапопитам има ли възможност когато крушката е светила години и да започне силата и да намалява? За заводски ксенон питам

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Kristopher
-
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 16.04.2005
- Местоположение: София,Младост 2
- Пол: Мъж
- Кара: e34, e36
значи, когато здават багажа започват да стават розови, червеникави? А като съвсем отслабнат пак ли са с топъл цвят

Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- Mitaka85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Ксенонова система
Зад термина HID (или популярно наричан ксенон), всъщност се крие добре познатата ни технология за осветяване с помощта на газоразрядни лампи. В една ксенонова крушка има смес от газ Ксенон и метални соли. При протичане на електронния поток между молибденовия катод и анод, тази смес от почва да отделя светлина.
Компоненти на ксеноновата система
Ксеноновите крушки могат да бъдат поставяни във всякакъв вид автомобили както на тези със стандартните фарове H1, H3, H4 и H7, така и на северно-американските модели 9004, 9005, 9006, 9007. С цветови температури от 4200К до 12000К, които предлагат широк спектър от цветове, можем да задоволим разнообразните нужди на нашите клиенти. Също така предлагаме крушки за серийно вгражданите комплекти в по-новите автомобили (производство след 2003) от типа D2S и D2R, като имаме един унифициран модел D2C за тези два типа.
Ксеноновите крушки с цветова гама 4200К произвеждат най-много светлина (3200Lm) и то почти 3 пъти повече от стандартна халогенна крушка (1200Lm).
Цвета на светлината от ксеноновата крушка е много близък до този на слънчевата светлина и не оказва никакъв стрес или вреда върху човешкото око. Видимостта нощем се увеличава драстично, позволявайки на шофьора да вижда далеч напред и със значително по голяма яснота. Това намалява умората при продължително пътуване и позволява на шофьора да вижда пътната настилка даже и в лошо време, съчетано с повишена безопасност при шофиране. Половината от нощните пътно-транспортни произшествия се дължат на неподходящите светлинни системи, а и, да не забравяме, че възрастните шофьори имат нужда от 10 пъти повече светлина от младите.
Животът на халогенна крушка е 400 часа. Животът на ксеноновата крушка е 5 пъти повече - 2000 часа, като силата на произвежданата светлина се запазва през почти целия живот на крушката.
Сравнена със съществуващите халогенни лампи, които излъчват светлина чрез нагреваема жичка от 12 волта, ксеноновите системи нямат нужда от такава жичка, която често изгаря.
Баластът е електронният модул, който управлява ксеноновата система. Той контролира стартера и след запалването на крушката е отговорен за подаването на енергия към нея. Също така баластът следи за спадове и пикове в напрежението на автомобилната елвктрическа система и при нужда изключва ксеноновите крушки, за да ги предпази от изгаряне или повреда. Баластът отговаря също за рестартиране на ксеноновата система, ако сте се опитали 5-6 пъти да включите и изключите светлините без да изчакате необходимото време за загряване на ксеноновата крушка (от 3 до 8 секунди в зависимост от околната температура и преди колко време е била използвана) и фаровете са спрели да светят. Той е водо- и прахо- устойчив и има защита от вибрации, но все пак не експериментирайте да го подлагате на пряко влияние на вода и мръсотия. Работният му диапазон е от 9V до 18V. И само 35W са необходими за работата на цялата система. Може да работи от -40°C до +105°C. Той отговаря на европейския сертификат E11. Използва се при монтажа на ксенонови системи както в автомобили, така и в камиони, мотори и велосипеди.
Стартерът е транформатор който преобразува тока от баласта от 85V на 20000V, необходим за първоначалното запалване на ксеноновата крушка. В този момент консумираният ток от системата (12V) достига пик от 16-20A. Поради тази причина е преопръчително монтирането в ксеноновата система на релета, ако такива не съществуват в системата за къси и/или дълги светлини в автомобила. В някои модели е вграден в баласта. В някои - е извън него. Причините за вграждането му в баласта са основно за спестяване на място при моделите за мотори и велосипеди. Но също така и за разделяне на елементите с високо напрежение далече от електронния контролен модул с цел по-стабилна работа на баласта. След запалването на ксеноновата крушка, баластът изключва стартера и започва да подава напрежение 85V необходимо за постоянната работа на ксеноновата система (35W - 2.9А).
източник: Димитър Петров - сп."БГ Транспорт"
Зад термина HID (или популярно наричан ксенон), всъщност се крие добре познатата ни технология за осветяване с помощта на газоразрядни лампи. В една ксенонова крушка има смес от газ Ксенон и метални соли. При протичане на електронния поток между молибденовия катод и анод, тази смес от почва да отделя светлина.
Компоненти на ксеноновата система
Ксеноновите крушки могат да бъдат поставяни във всякакъв вид автомобили както на тези със стандартните фарове H1, H3, H4 и H7, така и на северно-американските модели 9004, 9005, 9006, 9007. С цветови температури от 4200К до 12000К, които предлагат широк спектър от цветове, можем да задоволим разнообразните нужди на нашите клиенти. Също така предлагаме крушки за серийно вгражданите комплекти в по-новите автомобили (производство след 2003) от типа D2S и D2R, като имаме един унифициран модел D2C за тези два типа.
Ксеноновите крушки с цветова гама 4200К произвеждат най-много светлина (3200Lm) и то почти 3 пъти повече от стандартна халогенна крушка (1200Lm).
Цвета на светлината от ксеноновата крушка е много близък до този на слънчевата светлина и не оказва никакъв стрес или вреда върху човешкото око. Видимостта нощем се увеличава драстично, позволявайки на шофьора да вижда далеч напред и със значително по голяма яснота. Това намалява умората при продължително пътуване и позволява на шофьора да вижда пътната настилка даже и в лошо време, съчетано с повишена безопасност при шофиране. Половината от нощните пътно-транспортни произшествия се дължат на неподходящите светлинни системи, а и, да не забравяме, че възрастните шофьори имат нужда от 10 пъти повече светлина от младите.
Животът на халогенна крушка е 400 часа. Животът на ксеноновата крушка е 5 пъти повече - 2000 часа, като силата на произвежданата светлина се запазва през почти целия живот на крушката.
Сравнена със съществуващите халогенни лампи, които излъчват светлина чрез нагреваема жичка от 12 волта, ксеноновите системи нямат нужда от такава жичка, която често изгаря.
Баластът е електронният модул, който управлява ксеноновата система. Той контролира стартера и след запалването на крушката е отговорен за подаването на енергия към нея. Също така баластът следи за спадове и пикове в напрежението на автомобилната елвктрическа система и при нужда изключва ксеноновите крушки, за да ги предпази от изгаряне или повреда. Баластът отговаря също за рестартиране на ксеноновата система, ако сте се опитали 5-6 пъти да включите и изключите светлините без да изчакате необходимото време за загряване на ксеноновата крушка (от 3 до 8 секунди в зависимост от околната температура и преди колко време е била използвана) и фаровете са спрели да светят. Той е водо- и прахо- устойчив и има защита от вибрации, но все пак не експериментирайте да го подлагате на пряко влияние на вода и мръсотия. Работният му диапазон е от 9V до 18V. И само 35W са необходими за работата на цялата система. Може да работи от -40°C до +105°C. Той отговаря на европейския сертификат E11. Използва се при монтажа на ксенонови системи както в автомобили, така и в камиони, мотори и велосипеди.
Стартерът е транформатор който преобразува тока от баласта от 85V на 20000V, необходим за първоначалното запалване на ксеноновата крушка. В този момент консумираният ток от системата (12V) достига пик от 16-20A. Поради тази причина е преопръчително монтирането в ксеноновата система на релета, ако такива не съществуват в системата за къси и/или дълги светлини в автомобила. В някои модели е вграден в баласта. В някои - е извън него. Причините за вграждането му в баласта са основно за спестяване на място при моделите за мотори и велосипеди. Но също така и за разделяне на елементите с високо напрежение далече от електронния контролен модул с цел по-стабилна работа на баласта. След запалването на ксеноновата крушка, баластът изключва стартера и започва да подава напрежение 85V необходимо за постоянната работа на ксеноновата система (35W - 2.9А).
източник: Димитър Петров - сп."БГ Транспорт"
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Mitaka85 написа:Ксенонова система
Ксеноновите крушки с цветова гама 4200К произвеждат най-много светлина (3200Lm) и то почти 3 пъти повече от стандартна халогенна крушка (1200Lm).
Животът на халогенна крушка е 400 часа. Животът на ксеноновата крушка е 5 пъти повече - 2000 часа, като силата на произвежданата светлина се запазва през почти целия живот на крушката.
Сравнена със съществуващите халогенни лампи, които излъчват светлина чрез нагреваема жичка от 12 волта, ксеноновите системи нямат нужда от такава жичка, която често изгаря.
източник: Димитър Петров - сп."БГ Транспорт"
Колега, ти искаш да ми кажеш,че след година и нещо светене,защото моите светят всеки ден поне по 4-5 часа всеки ден ксенона ще ми изгори ли? Ами да ти кажа вече е на две години и сигурно отдавна са минали тези 2000 часа,за които говориш.....Явно е много повече .Не може енергоспестяващите да имат по 5 000 часа живот, а ксенона толкова малко-само някакви си 2000 часа !
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани