ДВГ vs. Ел. моторите.....
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
ДВГ vs. Ел. моторите.....
Тази сутрин прочетох за хибридната Toyota Prius (май така се пишеше
). Та тя освен ДВГ-то има и ел. мотор 50 кВт / 400 Нм. Та мисълта ми беше да пусна една тема, където да кажете как виждате бъдещето на автомобилите без ДВГ. Само за инфо искам да спомена, че в автомобилостроенето се използват главно ел. мотори със серийно възбуждане, тъй като те се характеризират с огромен въртящ момент, а и много успешно могат да се използват като спирачка. Интересен факт е (който може би много хора не го знаят), че тези ел.мотори със серийно възбуждане винаги трябва да са със зъбна предавка, защото ако случайно останат без товар (например предавката е с ремък и той вземе, че се скъса) имат свойството да се развъртят до безкрайни обороти (теоретично разбира се).
Та така - според мен тези ел. мотори в автомобилите имат само един минус - "куфара с батерийте"
. Знам, че сега някой ще каже, че то кога не ми замирише на бензин и да изреват мощно 6-мата дето били в редица - за какво ми е тоя мотор. Ама бъдещето е там, още повече че на тия ДВГ-та принципа им на работа е от 100+ години и май май не е мръднал много за това време.

Та така - според мен тези ел. мотори в автомобилите имат само един минус - "куфара с батерийте"

- Новини
-
Ето как ги виждам нещата аз...
Минуси:
- До момента не съм чул за автомобил с ел. двигател, който да може да достигне мощноста на сегашните автомобили задвижвани с гориво. Все някакви градски колички показват.... Може и да е оферта за придвижване но определено не виждам как ще носи удоволствие от шофирането, динамика и т.н.
- Това с батерийте си е кофти тръпка. Сто кила батерий. И двеста да имат пак върви малко километри.
- За да натикат батерийте, правят понякога дори абсурдни компромиси в интериора и екстериора.
- Как се тунингова това чудо? С релета ли?
Плюсове:
- Далеч по евтино за потдръжка.
- Далеч по евтино откъм разход.
- Колкото и да го ръчкаш ако въобще това подлежи на ръчкане, все си харчи еди колко си (ако не се лъжа нещо де)
- Екологично чисто.
Найстина може би това е бъдещето на автомобилите но има още доста годинки да минат докато подобни инжинерни творения успеят да компенсират и заместят напълно познатите ни автомобили.
Минуси:
- До момента не съм чул за автомобил с ел. двигател, който да може да достигне мощноста на сегашните автомобили задвижвани с гориво. Все някакви градски колички показват.... Може и да е оферта за придвижване но определено не виждам как ще носи удоволствие от шофирането, динамика и т.н.
- Това с батерийте си е кофти тръпка. Сто кила батерий. И двеста да имат пак върви малко километри.
- За да натикат батерийте, правят понякога дори абсурдни компромиси в интериора и екстериора.
- Как се тунингова това чудо? С релета ли?

Плюсове:
- Далеч по евтино за потдръжка.
- Далеч по евтино откъм разход.
- Колкото и да го ръчкаш ако въобще това подлежи на ръчкане, все си харчи еди колко си (ако не се лъжа нещо де)
- Екологично чисто.
Найстина може би това е бъдещето на автомобилите но има още доста годинки да минат докато подобни инжинерни творения успеят да компенсират и заместят напълно познатите ни автомобили.

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
!!Asen_X написа:.... Може и да е оферта за придвижване но определено не виждам как ще носи удоволствие от шофирането, динамика и т.н.
Това за динамиката не съм съгласен - както казах по-горе на Toyota-та е 68 к.с. и 400 Нм - сещаш ли се тия 400 Нм, как ще те лепнат на седалката. Да не говорим, че те са толкова в абсолютно целия диапазон на оборотите



!!Asen_X написа:.... - Това с батерийте си е кофти тръпка. Сто кила батерий. И двеста да имат пак върви малко километри.
- За да натикат батерийте, правят понякога дори абсурдни компромиси в интериора и екстериора.
Аз лично това го отдавам на световното петролно лоби. Неможе хора на Марс да пращаме, а да няма технология за батерии - такива каквито трябват.
!!Asen_X написа:....- Как се тунингова това чудо? С релета ли?
Това чудо, повярвай ми ако някога има нужда от тунинг, би се тунинговало доста по-лесно от ДВГ-то - въпрос на софтуер само. Но се съмнявам, че един такъв мотор ще има много запас за тунинг. При него няма да се налагат ограниченията, които свалят мощността при ДВГ-тата - екологийте най-вече. А едва ли някой ще сложи ел. мотор и ще използва да кажем само 80% от възможностите му. Единствения резон тук е да се пести батерията, но това ще е може би само софтуерно ограничение, което би се премахнало много лесно. А иначе ако искаш много пауър - слагаш по-мощен двигател.
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ако ще правят само 1 батерия може и 100 милиона евро да е, но ако произведат 100 милиона батерии - може и 100 евро да станат
.

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
chefo написа:Няма задвижване с електричество за кола с КПД колкото съвременните ДВГ!
Засега ел. задвижване е доста по-скъпо.
Ел. моторите имат несравнимо по-голямо КПД от ДВГ-тата. За някой мотори може да достигне до 80%. Покажи ми ДВГ с такова КПД и ще се откажа завинаги от идеята за ел. автомобили.
За разлика от ДВГ-тата - при ел.моторите в ненужна топлина се превръща съвсем малка част от енергията. Един ел. мотор има само една движеща се част - ротора.
ПП. А и между другото, когато спираш или пък се спускаш по нанадолнище - ел. мотора има свойството да зарежда акумулаторите. Досега несъм чул при тези обстоятелства едно ДВГ да пълне резервоара с бензин

Последна промяна Dimitar на 16 Ное 2004, 12:13, променена общо 1 път
още едно голямо предимство само 4е пред другите алтернативни горива ... като Н2 например. Не може да се вzривява
То не 4е и ел. двигателите са мръднали като раzвитие ... ама поне от към иzдържливост на батериите може да се направи много.
преди около 7/8 години 4етох zа ел. автомобил с ускорение от 0 до 100 zа 6 сек. ми представете си какво би било сега ... ако примерно му се сложи СМГ2
Също си спомням 4е имаше една японска ... "лимуzина" /с раzметри на лимуzина ... и май беше със 6 оси/ с макс. скорост 300км/4.

То не 4е и ел. двигателите са мръднали като раzвитие ... ама поне от към иzдържливост на батериите може да се направи много.
преди около 7/8 години 4етох zа ел. автомобил с ускорение от 0 до 100 zа 6 сек. ми представете си какво би било сега ... ако примерно му се сложи СМГ2

Също си спомням 4е имаше една японска ... "лимуzина" /с раzметри на лимуzина ... и май беше със 6 оси/ с макс. скорост 300км/4.
Любов има само в чата, в сапунените сериали и розовите книжки, всичко друго опира до пари и секс!
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Dimitar написа:
ПП. А и между другото, когато спираш или пък се спускаш по нанадолнище - ел. мотора има свойството да зарежда акумулаторите. Досега несъм чул при тези обстоятелства едно ДВГ да пълне резервоара с бензин.







Според мене на първо време ще се наблегне на хибридите, но не такива дето ще решават кога да са на бензин и кога на ток. Това е много тъпо. Като онази идея: 12 цилиндра, а на светофара 6 от тях се гасят




Така и аз да кажа две изречения по въпроса. Идеята на тези коли е да намали разхода на бензин , например като спре на светофар двигателя гасне и като натиснеш педала на гаста се запалва пак . Когато караш надолу батериите се зареждат има индикатор на таблото , като цяло таблото на таз тойота е хубаво в подобен цвят свети като на голф 4 , а колкото до варвенето няма никаква разлика и така ако някои иска повече инфо :
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... ybrid.html
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environ ... ybrid.html
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани