Малко интересни факти!!

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: София

Малко интересни факти!!

Мнение от RINO_E21 » 06 Мар 2007, 17:15

Наследника на култовия модел на BMW 2002 e BMW E21. Този модел има много прилики с 2002. Е21-ците се предлагали само в купе вариант, както и BMW 2002. Е21-ците отново са с М10 двигателя и всички негови вариянти ( М10В15/В16/В18/В20 ). Това не са единствените двигатели, които се слагали на първата 3-та серия. Нови двигатели, с които Е21-ците излизали от заводите били М20В20 и М20В23. Първата 3-та серия се произвеждала от 1975-1984-а година, когато тази 3-та серия била заместена с BMW E30. От ’78-а до ’82-а година от заводите на BMW излезли 1,001,521 Е21-ци.

Всичко започнало края на 1975-а година, но официално първата 3-ка се произвежда от 1976-а година. Това е и годината, която била края на предшественика BMW 2002. Тогава не само бил края на неговото производство, но и края на този модел в моторните спортове, като бил заместен от BMW 320i, а 2002-ките напуснали моторния спорт с много победи, репутация и купи оставили зад гърба си. Е21-ците много се наложили, разпродавали са се като топъл хляб. Като цяло те пробили не само в автомобилния пазар, но и в моторните спортове, въпреки че този модел не се различава много от предшественика си. Първоначално се произвеждали моделите 316, 318, 320 и 320i. От ранните Е21-ци всички модели били с 4-цилиндровия М10 с изключение на 320i. Този модел бил със снабден 6-цилиндров двигател и механичен инжекцион. В края на ’76-а година излензал на пазара и моделът 323i с 143 коня в себе си. Baur версията излязла на бял свят началото на ’77-а. BMW E21 Baur се предлагал на пазара и с други по-малки агрегати. 3-ки Baur имало и 316, 318, 320 и 320i. Тези екземпляри понякога се срещат и днес, но много рядко, защото по начало малко Baur-и излизат от заводите на BMW. Имало американски версии на модела, които били пълно кабрио, но били изключително рядко. През ’79-а година 3-ките претърпяват малък фейслифт. Най-ранните 3-ки били с два по-големи фара, разбира се не всички, всички Е21-ци след ’79-а вече са с четири фара. Хромираните странични огледала са заменени с черни такива, излизат от завода с ново табло и моделите с 6-цилиндровите агрегати получавали дигитален часовник при оборотомера. През ’80-а година BMW 318i заместило обикновената 318-ка или също позната като 316. През ‘81-а година се ражда и Е21-цата с най-малкия двигател от събратята си. Е21 315 е снабдена с М10В15. Този двигател бил с мощност от 75 к.с. и някои екстри предлагани в Е21-ците с по-големи агрегати не били предлагани обаче в 315-ката. Модела нямал хромирани лайсни около прозорците и други екстри. Тези модели били произвеждани до 1983-а година, само BMW 315 се произвеждало до 84-а година.



Специални версии


Специалните версии на BMW E21 били четири вида:

Версия ‘Е’ (Западна Европа);
Версия ‘S’ (Западна Европа);
Версия ‘John Player Special (Австралия);
Версия ‘US 320iS’ (САЩ);

Версия ‘Е’
Година на произвеждане: 1982;
Специални екстри, които са включени в тази версия: Opal green metallic боя, зелени
велурени големи седалки от BMW 5-a серия Е12, целия интериор в зелен цвят, спортен волан (3 спици), задни облегалки за главата, 5.5х13 алуминиеви джанти боядисани в Opal green metallic, огледала за обратно виждане също боядисани в Opal green metallic;
Модели, при които се предлага тази версия: 318i, 320/6, 323i;


Версия ‘S’
Година на произвеждане: 1982;
Специални екстри, които са включени в тази версия: Ascot grey или Graphite grey metallic цвят на каросерията, спортни седалки Recaro, спортен волан с три спици, 5.5.х13 BBS алуминиеви джанти, преден спойлер BBS, предна решетка BBS, черен спойлер на багажника BBS, спортно окачване с газови амортисьори Sachs и огледало за обратно виждане с цвета на каросерията.
Модели, при които се предлага тази версия: 323i;


Версия ‘JPS – John Player Special’
Година на произвеждане: 1981-1982;
Специални екстр, които са включени в тази версия: Всички коли били черни, газови амортесьори Bilstein, Motorsport пружини, по-къси (-25 мм), спортни седалки Recaro, преден спойлер Motorsport, спортен волан (3 спици), люк, 7х13 алуминиеви джанти BBS/Mahle със златисти центрове;
Допълнителни екстри: климатик и спортна скоростна кутия;
Модели, при които се предлага тази версия: само 323i;


Версия ‘320iS’
Година на произвеждане: 1982 и началото на 1983;
Специални екстри, които са включени в тази екстра: Спортни седалки Recaro, преден спойлер BBS, въздухозборник на предния капак BBS, спойлер на багажника BBS, 25 % Limited Slip Differential (шпер дифернциал), спортен волан (3 спици), електрическо странично огледало (шофьорското) , огледало за обратно виждане с цвета на купето, халогени, по-широк диаметър на предния анти-ролбар, специални (BBS-BMW Motorsport) алуминиеви джанти 5.5х13, AM/FM радиокасетофон, кожен лост за скорости, халогенни крушки, луксозен кит с инструменти;
320-ките от тази версия не се предлагат с автоматични скоростни кутии. Цветовете, с които се предлагат 320-ките са Schwarz (черно), Alpinе (бяло) и Polaris-metallic (сиво, допълнителна опция).



Допълнителни екстри предлагани при закупуването на BMW E21

5-степенна механична трансмисия;
3-степенна автоматична транцмисия;
Люк;
Спортен волан с 3 спици;
Спортна топка за скоростия лост;
Оборотомер;
Алуминиеви лети джанти 13”;
Задни облегалки за глава;
Спортни седалки Recaro;
Радио-касетофон Bavaria;
Чистачки на фаровете;




Технически характеристики


BMW E21 315 (M10B15)

Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1573 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 1B2;
Максимален въртящ момент: 110 Нм @ 3200об/мин;
Максимална мощност: 75 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута 6400;
Максимална скорост (км/ч): 160 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 14,0 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В15;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 165SR13;
Джанти: 13х5J;
Тегло на автомобила: 1010 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,0 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,2 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 10,5 л;



BMW E21 316 (M10B16)



Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1766 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 2B4;
Максимален въртящ момент: 143 Нм @ 4000об/мин;
Максимална мощност: 90 к.с. @5500об/мин;
Максимални обороти в минута 6400;
Максимална скорост (км/ч): 167 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В16;
Алтернатор (Bosch): 0120489645 (45A);
Стартер (Bosch) 0001311100;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1020 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,2 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,3 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 11.0 л;


BMW E21 318i (M10B18)

Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1766 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 10:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 148 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 105 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута 6400;
Максимална скорост (км/ч): 173 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 11,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В18;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch) 0001311100;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1030 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,3 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 8,4 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 10,5 л;


BMW E21 320 (M20B20)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 9,2:1;
Горивна система: SOLEX 4A1;
Максимален въртящ момент: 160 Нм @ 4000 об/мин;
Максимална мощност: 122 к.с. @6000об/мин;
Максимални обороти в минута 6400;
Максимална скорост (км/ч): 180 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 10,0 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В20;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch) 0001311125;
Трансмисия: 4-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1090 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 7,2 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 9,6 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 13,0 л;


BMW E21 323i (M20B23)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2315 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 9,5:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 190 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 143 к.с. @5800об/мин;
Максимални обороти в минута 6400;
Максимална скорост (км/ч): 201 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 8,3 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В23;
Алтернатор (Bosch): 0120489718 (65A);
Стартер (Bosch) 0001311125;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson;
Задно окачване: независимо;
Предавателно чисо на диференциала: 4.10;
Предни спирачки: дискови;
Задни спирачки: барабанни;
Гуми: 185/70 HR 13;
Джанти: 13х5,5J;
Тегло на автомобила: 1110 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 6,8 л;
Консумация на гориво за 100 км при 120 км/ч със стандартна 5-степенна скоростна кутия (извънградско): 9,1 л;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 12,8 л;



Видове скоростни кутии

4-степенна трансмисия се е монтирала на моделите 316, 318 и 320/4 (М10В20). Също такъв тип скоростна кутия се е монтирала на всички 6-цилиндрови 320-ки, включително и 320i и на всички модели 323i. Изключения били всички модели с поръчана (като опция) 5-степенна скоростна кутия или 3-степенна автоматична.

5-степенната скоростна кутия била слагана на всички модели 318, 320/4 и 320i произведени преди ’81-а година. След ’81-а година този вид скоростна кутия била слагана на моделите 315, 316, 318i, 320/6 и 323i.

3-степенната автоматична скоростна кутия била опция както и 5-степенната скоростна кутия и била предлагана за всички модели.
Предавателни числа на предавките

4-степенна механична ск. кутия:

1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка - 4-та предавка


3.764 2.043 1.320 1.000

5-степенна механична ск. кутия:

1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка - 4-та предавка - 5-та предавка


3.764 2.325 1.612 1.229 1.000

3-степенна автоматична ск. кутия:

1-ва предавка - 2-ра предавка - 3-та предавка

2.478 1.478 1.000



Познати минуси проблеми на модела
Двигател

4-цилиндровите двигатели страдат от тракане на повдигачите, ако са зле настроени.
Често срещан проблем при 6-цилиндровите двигатели е скъсването на съединение на перката и това води до прегряване.
Слаба част на 6-цилиндровите двигатели М20 е цилиндровата глава. Нужно е съвсем малко време колата да работи прегряла, за да се стигне до спукване на главата.
Друго слабо място на 6-цилиндровите двигатели са болтовете на главата на по-ранните двигатели. Те се много лесно се повреждат и е препоръчително да се кара с новия вид болтове (торксови болтове).
При двигателя М20 се появяват и течове на масло от картера и каака на капаните, неравна работа и голям разход с карбуратора SOLEX 4A1, протичане на водния радиатор.
При модела 323i се забелязва запушване на инжекционната глава и дюзи, след 200 000 км.
При моделите с двигател М10 често се явяват проблеми с карбуратора и разхлабена ангренажна верига, която дрънка специфично.

Корозия

1. При задните калници /отвътре/ и упорите на задните макферсони.
2. Отпред около упорите на предните макферсони и снадките на роговете с пр. колонки , вследствие не което вода тече в жабката и краката на шофьора.
3. Предния край на пода , под педалите.
4. Под уплътненията на предно и задното стъкло.
5. Средата на средната колонка по уплутненията на задните странични стъкла

Механични проблеми

Контактния ключ блокирва и не може да завърти стартера.
Копчето за аварийни светлини.


BMW E21 Alpina

Ранните модели Е21 Alpina имат много общо с моделите 2002 Alpina. На първо време инженерите от завода на Alpina слагали на Е21-ците двиагтелите от моделите 2002 Alpina които били с мощност от 125 до 160 к.с. като се изключат състезателните версии. Тези модели били с имена А1, А2 и А4. Инженерите разработили два двигателя, които ще бъдат слагани на Е21 Alpina. Единия от тях бил двигателя М30В28 от BMW 528i. Бил сменен разпределителния вал и сложена пълна инжекция Bosh L-Jetronic и мощността скочила от 200 на 218 к.с. Другия двигател бил от BMW 323i (M20B23). Е21-ците Alpina с този двигател носят наименованието C1 2,3. Промените в този двигател били същите като и при E21 B6 2,8. Тук мощността се повишила на 170 к.с. Промените при тези 3-ки обаче не били само в двигателя. Пипнати са и окачването, диференциала и други части, които правят този автомобил по-добър като управление отклкото са серийните Е21-ци. Били подменени седалките на автомобила, волана, топката за скоростния лост и Alpina километража, който най-много хващал окото.

Технически характеристики


BMW E21 Alpina A1 320

Година на производство: 07. 75 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 8,1:1;
Горивна система: SOLEX 40 ADDHE;
Максимален въртящ момент: 170 Нм @ 4000 об/мин;
Максимална мощност: 125 к.с. @5800об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 191 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 9,1 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1076 кг;
Брой произведени коли: -


BMW E21 Alpina A2 320

Година на производство: 07. 75 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 9,5:1;
Горивна система: SOLEX 45 DDH;
Максимален въртящ момент: 173 Нм @ 5500 об/мин;
Максимална мощност: 155 к.с. @6900об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 208 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,8 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1060 кг;
Брой произведени коли: 113;


BMW E21 Alpina A4 320i

Година на производство: 06. 76 – 08.77;
Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Компресия: 8,1:1;
Горивна система: Kugelfischer инжекцион;
Максимален въртящ момент: 180 Нм @ 5500 об/мин;
Максимална мощност: 160 к.с. @6700об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 213 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,5 сек;
Кодов номер на двигателя: М10 В20;
Тегло на автомобила: 1060 кг;
Брой произведени коли: 120;


BMW E21 Alpina C1 2,3


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2315 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 10,0:1;
Горивна система: Bosch K-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 210 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 170 к.с. @6000об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 209 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,4 сек;
Кодов номер на двигателя: М20 В23;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson, амортесьори Bilstein;
Задно окачване: независимо, амортесьори Bilstein;
Предни спирачки: вентилирани дискове;
Задни спирачки: масивни дискове;
Тегло на автомобила: 1110 кг;


BMW E21 Alpina B6 2,8

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2788 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2; Компресия: 9,6:1;
Горивна система: Bosch L-Jetronic;
Максимален въртящ момент: 265 Нм @ 4500 об/мин;
Максимална мощност: 218 к.с. @6000об/мин;
Максимална скорост (км/ч): 235 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 6,8 сек;
Кодов номер на двигателя: М30 В28;
Трансмисия: 5-степенна механична;
Предно окачване: MacPherson, амортесьори Bilstein;
Задно окачване: независимо, амортесьори Bilstein;
Предни спирачки: вентилирани дискове;
Задни спирачки: масивни дискове;
Тегло на автомобила: 1260 кг;


П.П. Ако Speedmaster-a реши да трие :)
Изображение

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 06 Мар 2007, 17:33

Kато редактираш, че 320i е М10В20 с К-джетроник и че 6 цилиндровите двайски са само с карбуратор Солекс 4А1, като няма такива с ижекция - ще стане работата :mhihi:

Иначе - евала за усилията да събереш и напишеш статията ;)

М10 Разрушителя
Аватар
Мнения: 291
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Самоков

Мнение от ddt » 06 Мар 2007, 17:45

Друго за което си мисля е,че май всичките 323-ки са с 4 дискове ;) Предните вентилирани,задните плътни.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 06 Мар 2007, 21:24

Прибави и 320и с М10В20ка К-жет 125кс 175нм :D

E21 поклонник
Аватар
Мнения: 564
Регистриран на: 5.02.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 компот

Мнение от x3m » 07 Мар 2007, 10:07

ddt написа:Друго за което си мисля е,че май всичките 323-ки са с 4 дискове ;) Предните вентилирани,задните плътни.

:yes:
BMW Team Mladost
E-21 Team Bulgaria

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Мнение от Fakiro » 09 Мар 2007, 2:52

И още нещо: Няма е21-ца с 1.5 l мотор! Т.е 315 е с М10 В16 двигател! Дори е с малко по-голям обем (1573cc) отколкото на 316(1563cc - до `80 година). И защо пропусна да споменеш и именно Е21 316 с М10 В16 (1563cc)-90 к.с. Произв. 1975-80 г. И макс. скорост на 323i e 190км/ч по паспорт! Иначе си се постарал! Браво!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 09 Мар 2007, 9:42

имам една такава в гаража ;)

BMW E21 316-1800

09 / 1980 - 12 / 1982


Typecode E21
Motorcode M10B18
Aantal cilinders 4
Rangschikking cilinders Lijnmotor
Motortype OHC
Aantal kleppen per cilinder 2
Cilinderinhoud 1766cc
Boring en slag 89mm x 71mm
Compressieverhouding 9,5 (:1)
Compressie einddruk 10 - 11 Bar
Maximum vermogen 66Kw / 5500T
Maximum vermogen 90Pk / 5500T
Maximum koppel 143Nm / 4000T
Motoroliedruk 0,5 - 2,0 / 850T
Aantal bougies per cilinder 1
Bougie electroden afstand 0,7mm
Aanhaalmoment 25-30
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Ontstekingstijdstip 25° / 2500T Vacuumleiding losgenomen
Vacuumvervroeging 0/140 - 12/250 (°/MMHG)
Centrifugaalvervroeging 0°/1000T - 14-18°/2000T
Brandstofsysteem carburatie
Brandstofsoort benzine
Co-percentage 0,5-1,5%
Hc-gehalte 400-500 ppm
Stationair toerental 850T
Inlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Uitlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Inhoud koelsysteem 7 Liter
Openingstemperatuur Thermostaat 80°C.
Motorolie inclusief filter 4 Liter
Motorolie exclusief filter 3,5 Liter
Olie versnellingsbak handgeschakeld 1 Liter
Olie versnellingsbak automaat 2 Liter
Olie differentieel 1 Liter
Bediening koppeling Hydraulisch
Wielbasis 2563mm
Spoorbreedte voor / achter 1386mm/1399mm
Sporing voor 1-2mm Toespoor
Camber voor 0° +/-30'
Caster voor 8°20' +/-30'
Kpi voor 10°54' +/-30'
Sporing achter 1,2 - 2,8mm Toespoor
Camber achter (-)2°22' +/-30'
Remsysteem voor Schijf
Remsysteem achter Trommel

това е 315 -ката тя си е с B16 означение


BMW E21 315

01 / 1981 - 12 / 1983


Typecode E21
Motorcode M10B16
Aantal cilinders 4
Rangschikking cilinders Lijnmotor
Motortype OHC
Aantal kleppen per cilinder 2
Cilinderinhoud 1573
Boring en slag 74mm x 71mm
Compressieverhouding 9.5 (:1)
Compressie einddruk 9,5-10,5 Bar
Maximum vermogen 55Kw / 5800T
Maximum vermogen 75Pk / 5800T
Maximum koppel 110NM / 3200T
Motoroliedruk 0,8 - 1,2Bar / 850T
Aantal bougies per cilinder 1
Bougie electroden afstand 0,7mm
Aanhaalmoment 25 - 30
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Ontstekingstijdstip 25° / 2300T Vacuumleiding losgenomen
Vacuumvervroeging 0/120 - 16/300 (°/MMHG)
Centrifugaalvervroeging 0° / 800T - 23-27° / 5000T
Brandstofsysteem Carburatie
Brandstofsoort Benzine
CO-percentage 0,5 - 1,5%
HC-gehalte 300 ppm
Stationair toerental 850T
Inlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm koud afstellen
Uitlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Inhoud koelsysteem 7L.
Openingstemperatuur Thermostaat 80°C.
Motorolie inclusief filter 4 Liter
Motorolie exclusief filter 3,5 Liter.
Olie versnellingsbak hand 1 Liter
Olie versnellingsbak automaat 2 Liter
Olie differentieel 0,95 Liter
Bediening koppeling Hydraulisch
Wielbasis 2563 mm
Spoorbreedte voor / achter 1386 / 1399
Sporing voor 1-2 mm Toespoor
Camber voor 0° +/-30'
Caster voor 8°20' +/-30'
KPI voor 10°54' +/-30'
Sporing achter 1,2 - 2,8 mm Toespoor
Camber achter (-)2°22' +/-30'
Remsysteem voor Schijf
Remsysteem achter Trommel

това тук е чистата 316 която забележете е до 80
година и ако не се лъжа е с метални странични огледала ;)

BMW E21 316-1600

11 / 1975 - 09 / 1980


Typecode E21
Motorcode M10B16
Aantal cilinders 4
Rangschikking cilinders Lijnmotor
Motortype OHC
Aantal kleppen per cilinder 2
Cilinderinhoud 1573cc
Boring en slag 84mm x 71mm
Compressieverhouding 8.3 (:1)
Compressie einddruk 9,5 - 10,5 Bar
Maximum vermogen 66Kw / 6000 T
Maximum vermogen 90Pk / 6000T
Maximum koppel 125Nm / 4000T
Motoroliedruk 0,8 - 1,2 Bar / 850T
Aantal bougies per cilinder 1
Bougie electroden afstand 0,7mm
Aanhaalmoment 25-30
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Kontacthoek 59-65° / 900%
Ontstekingstijdstip 25° / 2000T Vacuumleiding losgenomen
Vacuumvervroeging 0/140 - 12/250 (°/MMHG)
Centrifugaalvervroeging 0°/1000T - 14-18°/2000T
Brandstofsysteem Carburatie
Brandstofsoort Benzine
Co-percentage 0,5 - 1,5%
Hc-gehalte 300 PPM
Stationair toerental 900T
Inlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Uitlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Inhoud koelsysteem 7,0 Liter
Openingstemperatuur Thermostaat 80°C.
Motorolie inclusief filter 4 Liter
Motorolie exclusief filter 3,5 Liter
Olie versnellingsbak handgeschakeld 1 Liter
Olie versnellingsbak automaat 2 Liter
Olie differentieel 1 Liter
Bediening koppeling Hydraulisch
Wielbasis 2563mm
Spoorbreedte voor / achter 1386mm / 1399mm
Sporing voor 1,0 - 2,5mm Toespoor
Camber voor 0° +/- 30'
Caster voor 8°20' +/- 30'
Kpi voor 10°54' +/- 30'
Sporing achter 1,2 - 2,8mm Toespoor
Camber achter (-) 2° +/- 30' Tot 1978
Camber achter (-) 2°22' +/- 30' Vanaf 1978
Remsysteem voor Schijf
Remsysteem achter Trommel

ей ви една карбураторна 318


BMW E21 318

11 / 1975 - 09 / 1980


Typecode E21
Motorcode M10B18
Aantal cilinders 4
Rangschikking cilinders Lijnmotor
Motortype OHC
Aantal kleppen per cilinder 2
Cilinderinhoud 1766cc
Boring en slag 89mm x 71mm
Compressieverhouding 8,3 (:1)
Compressie einddruk 9,5 - 10,5 Bar
Maximum vermogen 72Kw / 5800T
Maximum vermogen 98Pk / 5800T
Maximum koppel 145Nm / 4000T
Motoroliedruk 0,8 - 1,2 / 900T
Aantal bougies per cilinder 1
Bougie electroden afstand 0,7mm
Aanhaalmoment 25-30
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Kontacthoek 59° - 65° / 900%
Ontstekingstijdstip 25° / 2300T Vacuumleiding losgenomen
Vacuumvervroeging 0/140 - 12/250 (°/MMHG)
Centrifugaalvervroeging 0°/1000T - 14-18°/2000T
Brandstofsysteem carburatie
Brandstofsoort benzine
Co-percentage 0,5-1,5%
Hc-gehalte 300 ppm
Stationair toerental 900T
Inlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Uitlaatklepspeling 0,15 - 0,20mm Koud afstellen
Inhoud koelsysteem 7 Liter
Openingstemperatuur Thermostaat 80°C.
Motorolie inclusief filter 4 Liter
Motorolie exclusief filter 3,5 Liter
Olie versnellingsbak handgeschakeld 1 Liter
Olie versnellingsbak automaat 2 Liter
Olie differentieel 1 Liter
Bediening koppeling Hydraulisch
Wielbasis 2563mm
Spoorbreedte voor / achter 1386mm/1399mm
Sporing voor 1-2mm Toespoor
Camber voor 0° +/-30'
Caster voor 8°20' +/-30'
Kpi voor 10°54' +/-30'
Sporing achter 1,2 - 2,8mm Toespoor
Camber achter (-) 2° +/- 30' Tot 1978
Camber achter (-) 2°22' +/- 30' Vanaf 1978
Remsysteem voor Schijf
Remsysteem achter Trommel


преди М 20 има две 4 цилиндрови за европейския пазар и две М10-ки за щатите
следователно
• 320/4 (2,0 l / 109 PS, M10-Vierzylinder, 32/32 DIDTA-Vergaser bis Modelljahr 1977)
• 320i (2,0 l / 125 PS, M10-Vierzylinder, K-Jetronic bis Modelljahr 1977) за EU


• 320i + 320is (1,8 l / 101 PS (M10-Vierzylinder, K-Jetronic) nur US-Version ab Modelljahr 1980)

• 320i (2,0 l / 110 PS (M10-Vierzylinder, K-Jetronic) nur US-Version bis Modelljahr 1979



после М20 по-горе описаната с 122 кончета


и историческата 323и
от 11 / 1977 - 12 / 1982.
Последна промяна BAYRON на 09 Мар 2007, 10:40, променена общо 4 пъти
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 09 Мар 2007, 9:55

Стига с тоя холандски бе, бах мааа му :mhihi:
MORE BEER!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 09 Мар 2007, 10:02

ми хората са го написали бе човек
данните са от един холандски сайт но са действителните и евала на хората най големите фенове са
Последна промяна BAYRON на 09 Мар 2007, 10:10, променена общо 1 път
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 09 Мар 2007, 10:05

дайте един декодер, че искам да проверя една е21-ца дали не е еиншан "Е" макар ,че не вярвам.

"Баба Яга" Склад
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 22.10.2003
Местоположение: софия

Мнение от speedmaster » 09 Мар 2007, 11:06

тетсвай е тва дано сработи за е21

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
:) Изображение

"отиваме там,където гледаме-просто така сме устроени"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 09 Мар 2007, 19:14

И да добява веивестното - моторът М20 в началото е с обоначение М60. Защо и за колко точно време - не знам. Не съм се ровил да търся.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook