Имам една мечта (E28)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 24 Мар 2015, 11:33

Здравейте приятели! Изключително ми е приятно да чета темите тук, особено тези свързани с даване на нов живот на някои стари баби, макар и те за мен далеч да не са .... баби :)))
От малък имам слабост към E28, историята е нетолкова интересна за някой страничен слушател така, че ще я спестя. Та ... Лека полека в мен изникна въпросът - защо? Защо да не си сбъдна аз мечтата да търкалям едно такова вместо да ми остане като потиснато желание от миналото. Реших се аз и в близкото бъдеще смятам да си закупя един екземпляр. Въпросите са твърде много и част от тях пораждат нови такива. Има няколко особености, че това ще бъде първият ми личен автомобил. Ежедневието ми е такова, че не налага кой знае колко возене в превозни средства. Желанието да имам колата е нещо като мания по скоро. Както повечето ми приятели просто си слушаха уредбите аз реших да слушам грамофон или да снимам на лента и проявявам сам. Далеч съм от идеята да правя каквито и да е скоростни изпълнения (поне сега нямам такова намерение) искам да ми е ежедневна кола (с такава концепция), или да реша да отида някъде уикедна да разпусна и такива неща... В този ред на мисли идва въпросът за мощността и разхода. Бих искал да имам не много чудовищен разход и не много тромава кола (нека бъде допустимо тромава). Към какъв двигател да се насоча? Присаждането на някой по съвременен двигател би ли допринесло някакви +ове към по икономичния разход? Аз мисля,че 2000кубика биха били достатъчни? В момента съм в София и съм нещо като студент, нямам собствен гараж и реставрации и таквиа неща сам трудно бих свършил макар , че изобщо не ме мързи за това. Просто нямам базата... Та ако се вземе някаква кола сигурно ще трябва някой майсйтор да я кърпи, предполагам това ще излезе солено?има ли доверени хора в Жанра? (Вероятно да, кои са.. ) В сайтовете за автомобилни обяви гледам няма много избор.. Къде да търса моята кола? Ще се радвам на всякакви съвети. Дано не прозвучи разглезено, но светлобежавият салон ми е любим и в бъдеще ще се стремя той да е такъв ако в началото няма възможност. също така ще има ли проблем с регистрация и документи ако двигателя се смени.. ? Накратко какъв трябва да ми е старта, от къде да започне този филм ? Всичко казано от вас би било полезно! Дори ориентировъчни цени, кое колко си заслужава... Благодаря предварително и хубав ден на всички! :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 25 Мар 2015, 17:41

Внасяли ли сте от чужбина (в частност Германия и Холандия) Е28мици, с идеята, че ще са по запазенки и работата по нея ще е по спестена?

Ако случайно в района реша да отида на оглед има ли колега ентусиаст, който е навътре с този модел, който може да ме придружи и да даде адекватно мнение? :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 13.02.2008
Пол: Мъж
Кара: Е21..Е28 и Е46
Мечтае да кара: лагерна количка

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от ZARAZA » 25 Мар 2015, 18:33

Добре дошъл, и докато не си навлзал много дълбоко в темата BMW SHARK ще се опитам да те одкажа .
Това хоби не е за всеки веднъж започнеш ли заразата е голяма като при дрогата .
Така ,че те моля ако нямаш кинти условия време и приятели заразени не се захващай с това .
От опит знам одкажи се

нищо лично
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от DMC » 25 Мар 2015, 18:42

Привет колега,
Търси си 520ка - оптималния избор е. Лесен за поддръжка надежден мотор, приличен разход и пъргавина. И са най-разпространени. 524 и 518 са по-мудни. 524ТД е добър вариант, но е според мен бензиновите са по-лесни за поддръжка. М30-ковите мотори (525i, 528i, 535i) са редки, иначе също са ти вариант. Търси си кола без удари, задължително с документи и платени данъци. Гледай за ръжди по праговете, 4те бомбета, дъната. Ако искаш да е хубава и лачена имай в предвид, че здрави брони с хубав хром, табло без пукнатини и здрави салони рядко излизат.
Колкото до моторите - има си особености, макар и уж всичко да е Plug and play. Ако имаш цяла кола донор обаче нещата са много лесни. Купетата са еднакви на всички (почти) модели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от BRAAT » 25 Мар 2015, 20:54

Добре дошъл и от мен :) Много е относително за цена на кола, но като начало, може да ни споменеш какъв ти е бюджета, за да можеш и нас да ни ориентираш.Иначе на всички тук колите ни са излезнали, доста повече отколкото сигурно може да се продадат.Но засега непознавам, някой, който да си е купил акула за да изкара някой лев от нея. Всички сме "вътрешно" :mhihi: От описаното от теб наистина една 20-ка ще ти е супер, като цяло.Ако е в добро здраве двигателя, ускорението е около 10-11 сек. до 100км/ч,което за първа кола си е супер :) Като разход, ако е караш на бензин, няма да ти оправдава разход/вървеж :mhihi: Но пък с една газова и разход около 13 градско и 9 извънградско(при нормални скорости около 110км/ч)газ, ще си обикаляш с кеф, но и мууудно :mhihi: :mhihi: Принципно 20-ката, няма с какво да те изненада.Не е рязка, кара се приятно, плавна е и ако е технически изрядна можеш да и се довериш.Последно, моята 20-ка е карах един час сас 160км/ч, което си е около 4500-4600 об/мин. Нямах грижи нито с прегряване нито дискомфорт, но разхода стана 12 извънградско :)
Смяна на двигател 8) Вече има няколко съществуващи теми на колеги със сменени двигатели. Да естествено че ще допринесат за съотношението гориво/(мудност :lol: хареса ми тази думичка) да се подобри значително. Един М52Б28, ще гори колкото едно М20Б20 а за вървежа наистина няма място за сравнение :) Но засега незнам дали има колеги със сменен двигател минали технотест и узаконили това.Лично мен това засега само ме спира за да премина на по нов двигател, незнам дали ще одобрят на технотест. В друг подраздел на форума прочетох , за няколко колеги, които са си сменили двигателя и полицаите са ги хванали.Глобата за тази трансплантация е от минимум 2000 и стига до 7000 лева.И всички са си е платили :paranoid: (минималната глоба)ужас. На двама им бяха задържали колите за повече от месец :(

Последно, като цяло акулите са много приятни коли за каране :) Има е обратната връзка на автомобила с шофьора, което ти слага една самодоволна усмивка на лицето, макар да не си нито най-бързия на пътя, нито с най-красивата кола, но самото чувство, че си седнал зад волана на SHARK bmw, те кара да се усмихваш без никаква причина. А и да не забравя, че така прословутия девиз на бмв " удоволствие от шофирането" важи на 100% :D Само оглеждай внимателно като купуваш, че да не ни псуваш тук и да намразиш тези коли и марката!
Успех :)
SHARK-а му е майката!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 25 Мар 2015, 21:43

Искрено се радвам за приветстването ви! Благодаря.. ZARAZA, разбирам, че искаш да ме предпазиш, но за сега виждам единствения начин да се откажа е ако се опаря някак или ми се стори непосилно, до такава степен съм се вманиачил, че само шамари или Е28 ще ме оправи... Шамари кой би искал? : )) Условия... нямам (нямам гараж, дори живея на квартира...) , време... като средностатистически работещ през седмицата и почиващ събота неделя... финанси.... капка по капка гьол... С лек старт колкото да се купи бройката и всичко с времето, ще се справя! и да не се справя, предпочитам да вярвам сега , че ще се.. нека поне тази мечта не бъде заровена под земята дори преди да се опита.. Добър съвет за 520ска, наистина полезен. Допада ми абсолютно цялото описание! В мобилето има някакви обяви, колите външно не са съвсем развалини но точно скритите проблеми са пречката... както казахте, бомбета, дъно, прагове .. Това някак си ще се кърпи след това. Надявам се, че във форума ще се появи колега, който би ми помогнал с ориентирането за майстори и т.н.

Бюджета е относителен, с времето нямам проблеми постоянно да взимам по нещо за колата, няма да ме е яд просто, че наливам пари в нея. Ще знам че трябва нова част и ще я взимам докогато ми позволява финансовото състояние... Като за начален бюджет.. не знам. Има варианти. Харесах си едно сиво за около 2500 лева от хасково 520и мисля беше( в мобилето). Може това да е началния бюджет и да започне стягането, полека.


Бях пуснал един пост преди този ама те май се появяват след време заради одобрението та пак ще спомена. ХАресах си едно от холандия 525Е мисля, че мотора е м20б27, това много по лош вариант от м20б20 е ? Ще ме вкара ли в по голям разход и в същото време подобна мощност(говорим след стягане на всичко до 'часовник').... Ще ви покажа колата : http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs ... 5000 лв.. 6000 с превоза до бг и всякакви странични разходи по бюрокрация. Това май е леко скъп старт, но ако колата е толова запазена колкото впечатление за това създава.. бих се прежалил .. В предвид, че по евтина кола и цялата разправия по нея също ще коства средства време и нерви .. не че не съм готов за това.. не знам.. споделете мнение?

Смяната на двигател ще почака като за начало след като това е малко по трудна и несигурна процедура, за това ще гледам да търся купе с нужния за мен двигател, да няма присаждане поне в началото. Газ искам да избягвам докогато издържа... ще видим с времето.. А зщше я карам най-вече уикенда..

Понеже не съм сигурен кдъе точно да чета за информация, чета от всякъде. Забелязах че 525е 528е са модели с екстри като ел стъкла огледала , он борд компютър, и някакви индикации диопълнителни до огледалото за задно виждане. НЕ знам колко са важни тези неща, но това с индикациите ми се видя полезно. Тези неща могат ли да се присаждат в последствие?

И т.н. ... Нямам търпение !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от DMC » 29 Мар 2015, 10:11

М20Б27 е високоефективен мотор. Това, че е с голям кубик не значи висок разход - той е нискооборотен, прекъсвачът му е на около 4200 об/мин (за разлика от другите бензинови мотори, които ходят до към 6200 об/мин). Не гледай, че мощността е ниска - въртящият му момент е колкото на турбо дизела :) 230н/м! Тези двигатели са направени да харчат малко (примерно с 2л по-малко от м20б20).
Екстрите - повечето Е28ци имат в инсталацията си букси за централно и за ел стъкла, както и за дясно ел огледало. Трудно се намират ел. стъкла, климатици, ел шибидаси и т.н. Иначе ако си намериш присаждането е лесно.
Ако наистина имаш шанс да си докараш кола от Германия или Холандия аз бих те посъветвал да го направиш. По тия коли, които се продават в БГ има много следи от знайни и незнайни майстори. Рядко се намират пазени коли, с пазени салони, тапицерии, гаражни и т.н. Докато в чужбина има такива екземпляри и на цена от 1500-2500 евро можеш да си намериш Е28.
Но ако не си на зор - оглеждай се, и тук излизат чат пат.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от Lenco » 29 Мар 2015, 16:47

Обмисли си мечтата докато е време. Без едни 10 000, като за начало, някакво помещения, сериозен набор от инструменти и технически познания, ще ти бъде невъзможно или поне няма да се получи колата, която да те радва, и доставя удоволствие.
Вземи си едно е36, гледай да е здраво от към купе, и почвай да наливаш.
Предполагам знаеш поговорката за жената и ръждата....

Ако само искаш да се водиш собственик на акула е друг въпрос.

Мога да споря с всеки, с факти, цифри, снимки, сметки :mhihi:

За да караш акула си, или беден, или богат.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от BRAAT » 29 Мар 2015, 21:24

Лично аз съм съгласен със всички колеги :D
За М20Б27-ците, да също е много добър избор, но просто 20-ките са доста по-разпространени и с относително по-евтини части и лесно намиращи се. Което не е малко.
Това че нямаш гараж е лошо, защото, ако вземеш добър екземпляр, незнам как ще спиш :mhihi: като знаеш какви хора се разхождат нощем, а и метеорологичните условия ..... :roll:
Обмисляй внимателно и не налитай на първата кола. Кола от чужбина е много добра оферта, но и риска не е малък, какво и как ще дойде, за мен е повече късмет.Едно приятелче преди 10-тина дена му пристигна едно 4-5 годишно ауди , но на плдформата го бяха ударили и задната броня тоталка.
Чек контрола който споменаваш(индикаторите до вътрешното огледало за задно виждане), може да се добавя и след това :)
А за борд-компа, да попитам, някой знае ли кокво е нужно за да се сложи? Макар , че и двете неща са глезотийки, си е кеф да ги имаш.
Лично за мен ел. люка най ме радва :)
SHARK-а му е майката!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от M10 » 29 Мар 2015, 21:47

Чек контрола можеш да го сложиш, но да го направиш да работи ти трябват разни снопове с кабели и релета, изобщо е малък филм ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от ogata » 29 Мар 2015, 22:01

Ти няма да притежаваш акула. Акулата ще притежава теб.
Това им е чара. Както искаш - така ме разбирай ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 23.05.2010
Пол: Мъж

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от g0gata » 30 Мар 2015, 7:15

Чек контрола е песен за поставяне. Трябват ти:
1. Чек контрол
2. Буксата към него с макс дълги кабели
3. всички датчици които той следи. Датчик за нива на води , накладки с датчкици и тн.
4. Схема за свързване . Аз схемата я имам който има желание пише.
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ... ИМА И НАЧИН
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от Lenco » 30 Мар 2015, 8:06

g0gata написа:Чек контрола е песен за поставяне. Трябват ти:
1. Чек контрол
2. Буксата към него с макс дълги кабели
3. всички датчици които той следи. Датчик за нива на води , накладки с датчкици и тн.
4. Схема за свързване . Аз схемата я имам който има желание пише.

+ да накълцаш кабелите до фаровете, габаритите .....

Гога, чувам лоши работи за лебедката, която Ви оставих или са клюки?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от ogata » 30 Мар 2015, 8:46

turntablism написа:В този ред на мисли идва въпросът за мощността и разхода. Бих искал да имам не много чудовищен разход и не много тромава кола (нека бъде допустимо тромава). Към какъв двигател да се насоча?


Шестак със сигурност. 2.0 или 2.7 eта са приемливо начало.
Разбират се и с обикновенни газови уредби :mhihi:

turntablism написа:Присаждането на някой по съвременен двигател би ли допринесло някакви +ове към по икономичния разход? Аз мисля,че 2000кубика биха били достатъчни?


Всеки следващ двигател е по-добър от предходния. М50 и М52 влизат без ядове, само изискват малко предварителна подготовка - лапи, картер с щека и цедка от е34, модификация на кардана, на изпускателната система и разни други дребни неща.

turntablism написа:В момента съм в София и съм нещо като студент, нямам собствен гараж и реставрации и таквиа неща сам трудно бих свършил макар , че изобщо не ме мързи за това. Просто нямам базата... Та ако се вземе някаква кола сигурно ще трябва някой майсйтор да я кърпи, предполагам това ще излезе солено?има ли доверени хора в Жанра? (Вероятно да, кои са.. )

Не разчитай на това. За да ти изкърпят колата, това означава, че трябва да се разглоби, а после да се боядиса - това означава пари и време, а и сам казваш, че това ти е единствената кола. По-скоро си купи някакъв по-читав екземпляр още в началото. Огледай много добре за ръжди.
Болните гниещи места общо взето са - около предните бомбета на амортисьорите, прагове, долната част на вратите, ламарините в краката на шофьора и пасажера.

turntablism написа:В сайтовете за автомобилни обяви гледам няма много избор.. Къде да търса моята кола? Ще се радвам на всякакви съвети. Дано не прозвучи разглезено, но светлобежавият салон ми е любим и в бъдеще ще се стремя той да е такъв ако в началото няма възможност.

Салона можеш да го претапицираш. Аз моята я намерих в един от бг сайтовете, но познавам разни ентусиасти, дето си купиха акули с ходене и питане по къщите :mhihi:

turntablism написа:също така ще има ли проблем с регистрация и документи ако двигателя се смени.. ?

Стигни до там първо, пък ще ти обясниме всичко :mhihi:

turntablism написа:Накратко какъв трябва да ми е старта, от къде да започне този филм ?

Старта трябва да ти е едни 3000 лв на разположение ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 01 Апр 2015, 19:56

Лека полека нещата ми се изясняват. ЕТА моторът ме грабна доста, но все още съм в размисли. Понеже искам автомобилът да остане в автентичния си вид ми се иска още в началото да я взема с нещата, които ми се нравят. В този ред на мисли, колите оборудвани с чек контрол са предимно 525i и нагоре. Този дзвер дали ще има осезаемо по-голям разход от ЕТА'та или 520ката.. (вероятно да..) Другото ми чудене е да има ли шибидах или да няма.. дали ще ми създава проблеми в бъдеще ако прокапе или това се оправя и ако се направи качествено си държи .. ? Някой има ли опит.. Преди време роднина имаше 520ка и помня че шибидаха беше стъкло с мрежа без тапицерия и винаги можеше да наблюдаваш гледката горе и се отваряше само под ъгъл. От обявите човек трудно различава конкретната кола дали има и какъв е, защото продавачите не се стараят да снимат тези части.. (тези от чуждите сайтове).. А климатикът ? Лятно време дали не би бил необходим? Търся усърдно бройка с климатик, цените ме ужасяват, но това е положението.. Чудя се дали е възможно да се намери бройка с климатик в БГ .. Май прекалено се разглезих, но ако може защо да няма:) Искам да имам максимално удоволствие на това инженерно творение от 80те... И последно, някой продава ли своята Е28 на млад ентусиаст ? :bchug:

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook