Имам една мечта (E28)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от DMC » 02 Апр 2015, 17:45

Шибидахът за мен е много приятна екстра. Лично аз държа повече на него отколкото на климатик. Тия, които са стъклени и само се повдигат са люкове и не се слагат фабрично. Разни хора си режат таваните и си ги монтират сами в гаража :) Фабричните шибидаси са метални - могат да се скриват, мога да се надигат и като люк. Проблем с тях има ако са запушени дренажите - тогава тавана (а и не само) гние ужасно. Коли с климатици рядко излизат тука. Аз съм виждал 4-5 пъти, но като цяло са си доста редки. Имай в предвид, че 30 годишния климатик не е съвсем безпроблемен чарк. Имаш приключения с течове, нов фреон, стар фреон и т.н. Да не забравяме, че и разходът скача с около 1л/100км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от M10 » 02 Апр 2015, 18:28

М30 не съм подкарвал всеки ден, но М20 градско каквото и да е гори еднакво много, затова бих предпочел по-голям мотор, поне да има наченки на вървеж.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от BRAAT » 02 Апр 2015, 20:50

Жоро(DMC), много добре ти го е казал за люка. Лично аз, ако трябва да избирам между кола с люк или клима, бих избрал с люка :mrgreen: Е28-цата ми е черна, но се сещам за клима, че ми липсва само август.
Автора на темата, спомена и че няма условия, както и доходите му не са големи(...капка по капка, гьол...) Та нека си направи добре сметката за поддръжката, защото тя ще му е най-големия разход. А да трябва да смениш нещо и да нямаш пари е най-гадното, защото последствията са "побългаряване"(стяжки, тиксо, тел и други подобни) и всеки знае до какво водят...... абе грозна картина. Затова аз продължавам да стоя зад М20Б20 двигателя.Не защото го имам, а защото цените за поддръжка спрямо М30 и ЕТА двигателите са осезаващо по-малки, а намирането на части е доста по-лесно.
Няма да е лошо всеки да спомене за разхода на своята кола с какъв двигател/гориво е и ремонти и части. Така доста лесно ще се ориентира всеки във избора си.

М20Б20, ръчна ск. кутия. 9/100 газ извънградско(около 110км/ч) 12/100 газ (извънградско (150-160км/ч) Засичал съм е пълна-пълна бутилка.
Бензин, никога не съм е засичал. Вечно имам около 20-тина литра, слагам само 98 или 100 октана + добавка. Карам е на бензин, когато ми е кеф, не се съобрсзявам, там колко харчи, но това са редки моменти с наченки на по-агресивно каране :mhihi: доколкото останалите живи коне в конюшната ти го позволяват :mhihi:
Като поддръжка последно лятото купих водна помпа, 45 лева, трябва да е видя за да кажа марка, но е немска и е с метална перка за водата.
Ходовата част 300-350 лева за смяна на биалетки, тампони, накрайници и по спомен и стаб. щанга.( но това преди около 5 години) Лятото е вдигнахме на подемник за да е видим как е положението...... повече от задоволително.
По двигателя, като го ревизирах преди около 6 години, нови клапани, гумички и кубилици, пак по спомен около 280 лева, отделно шлайфане, там непомня, но мисля, че около 80-100 лева беше. Нови болтове за главата, около 160 лева май бяха и всички ремъци, ангренажен, за водата и май още някъв имаше по спомен 70-80 лева. Всички части са купувани нови, но с отстъпка около 25-30%.
За консумативите, масло, спирачки, филтри, там има голям избор на марки и цени. М20-то не е претенциозен двигател, нито откъм масло, нито откъм гориво. Карал съм го и с евтино, и със скъпо масло, разлика има естествено, но не е фрапантна, но със скъпото доста по меко и тихо работи, както и не го гори толкова :) Засега от смяна до смяна наливам около 300-400мл. Смяна на маслото на ск. кутия преди 2 години, около 70 лева
Като е закупих колата( за 1000 лева :mhihi: ) си беше с газова, обикновенна. Но претърпя доста трансформации и на газовата, още си е обикновенна, но газта с 20-ката се разбират перфектно 8)
Предните седалки, ако не са рекаро, за по-дълги пътувания над час са неудобни и започва да ти омалява кръста, също и нямат достатъчно странична упора. Задните са друга бира :mhihi:
Има доста шум от вятъра в купето над 110км/ч, защо ли :mhihi: :mhihi:
Но както се изрази ogata " Ти няма да притежаваш акула. Акулата ще притежава теб.
Това им е чара. Както искаш - така ме разбирай " е 100% вярно
И не на последно място, виж колко ще ти струва годишно само документално да притежаваш кола. Данък, застраховка, винетка, преглед и т.н. за моята 20-ка са 120 лева данък, 160 мисля че беше застраховка+ покриване на щети до 1000 лева(независимо дали ти си виновен или не за инцидента). Вече забравих колко е годишния преглед.
Успех с намирането и ВНИМАВАЙ ! :bchug:
Да използвам, да попитам, очертава ли се неква шарк сбирка(края на април, началото на май, че тогава ще мога аз :)


Да допълня, че се сетих сега. Купих по миналото лято уплътнение за багажника от бмв-груп за 140 лева с отстъпката ;)
Последна промяна BRAAT на 03 Апр 2015, 10:06, променена общо 1 път
SHARK-а му е майката!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от ogata » 03 Апр 2015, 0:22

Етата в е28цата ми гореше някъде около 13/100 извънградско с обикновенната газова и със 150 по магистралата.

Пълното обслужване на консумативите на м20б27 е ~250 лв. Масла, филтри, ремъци, ролки, водна помпа, свещи.

Знам, че много хора сега ще скочат, но за мен м30 мотора е прехвален и изживял времето си.
Огромен, тромав струг, горящ като ламя, вървящ като м52б28, а дебитомера реши ли да се пенсионира става особено интересно за собственика.
Да - държал на турбиниране, имал огромен ресурс. И до тука с плюсовете :mhihi:

Най-хубавото на ета-та, е че няма по-подходящ донор за чарколЯ за м20б25 :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 04 Апр 2015, 21:42

Всичко написано до тук ми е много полезно за сега. Ориентирам се по няколко обяви от германия. Реших моторът, който да търся да е или м20б20 или м20б27 ета. Шибидахът и на мен много ми допада като идея. Има ли някаква статистика по която мога да се ориентирам коя година да гледам да е колата. Нещо от сорта на : 82ра им гние еди кое си , 85та имат еди какво си слабо място, най - добре 87 ма.. и т.н. към какво да се стремя и от какво да бягам? Ясно, че адски много зависи от конкретния автомобил, но ако има още някой ориентир не би било зле! За сега реших да не гледам дали има чек контроли он борд компютри, просто по късно ако реша ще се опитам да вградя. Гледам в ибей има разни модули - 13бутони OBC та, интересно ми е едно такова дали може директно да се бодне към компютъра, който се намира в колата или трябва и той да се смени? А пък той ако се смени дали нещата ще функционират правилно.. общо взсето трябва д асе запозная кое от къде може д асе вгради в едно 525е примерно ... Аз да взема коалта пък :))) :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от Делян » 09 Апр 2015, 19:33

Най-важното, което трябва да гледаш при изборът на стар автомобил(и не само) е купето. Гледай да няма ръжда, кърпежи и удари. Всичко друго - мотор, ходова част, интериор, екстри и т.н. е лесно за добавяне, поправка или замяна. Аз бих търсил кола от Гърция, Италия, Испания или все от Южни страни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от BRAAT » 09 Апр 2015, 21:28

Делян написа:....... Аз бих търсил кола от Гърция, Италия, Испания или все от Южни страни.

Много съгласен. Моята е от гърция и мога смело да заявя, че ръждата, като копувах колата, бе нищожна. По спомен, парите, за някои козметични кръпки и леки ръжди бяха малко над 100 лева :) А праговете , все едно, че бяха слагани преди 10 дена.(Нооо това в далечната 2007-ма година) :mhihi:
Поне, покара ли Е28, ходи ли да видиш някоя кола, някакви впечатления от първа ръка имаш ли или засега всичко е от нета?
SHARK-а му е майката!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от 325_TDS » 10 Апр 2015, 19:49

Той, ако покара, после няма да може да си намери място от мерак да си купи. :mhihi: Поне аз така бях.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 16 Апр 2015, 13:03

Извинявам се за малко късното писане, покрай празници нямах много време. Впечатленията от колата са ми частично от първа ръка. Преди чичо ми имаше 520 е28 и не малко съм се возил в този автомобил. Шофирал съм го съвсем с аматьорски усет веднъж, понеже тогава бях още дете. Всичко друго като допир с този автомобил ми е виртуално. Ще следя за някоя софийска сбирка за да се докосна до някоя красавица на живо. Реших да увелича малко бюджета (което ще изисква и отлагане на покупката с около година) и ще се озъртам през това време за някоя обява я от България, я от чужбина. Ако някой срещне някъде или чуе да се предлага може да драсне в темата... :) ... да е толкова страхотно..!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 16 Юни 2015, 13:35

Здравейте колеги... Желанието ми да шофирам собствено Е28 неимоверно нараства... Бях чел в темата на Сони, че за читава Е28 с М20/м30 мотор то цената трябва да е съответно над 1300/1800 лв ... Добре де, къде са тези Е28мици... За тези суми, бих си взел някоя 520 още другата седмица ... Стига празни приказки де.. (поправка: моите са празните приказки :D )

Искам първо на колегата DMC да отправя благодарности, че се поинтересува от мен и ми предложи на ЛС една бяла 518Iка а и даде други полезни насоки.


В главата ми се въртят разни мухи, мина някакво време откак пуснах темата и все още нямам автомобила, дано не изглеждам несериозен. Страсттта в мен не намалява, а само расте :)

Помогнете ми да намеря моята 520ка, коя да е ? :)

Видях някакво автомобилче в Кьолн (Германия) и сериозно се замислих, дали да не отида до там с приятел немскоговорящ и да видя колата. 2500 Евро.. Ама за тези пари + всичко по докарването се получава една друга голяма сума, която ако се инвестира в някоя тукашна е28мичка може да е по разумно и да излезе по евтинко даже?

Във форума има често проекти, хората се трудят , правят чудеса, за което свалям шапка! Няма ли някоя бензинова 520ка за продаване в резултат на тези проекти ? В мобилето гледам влизам, все едни и същи обяви, има една червена, която ме грабва като цвят и изглежда запазена, от вътре ми се струва страшно мрачна и тъмна... 4777лв... Има една на колега от форума Аврам мисля беше .. 3000 лв. Прочетох темичките му, в една от тях пише че е блъсната.. и си я правел..

Една друга 520 с клима за 4100 - иска боя ... Това ли е изборът? Бялата 518, която ми прати DMC ми се струва, че не е за мен, не се стоплих към вида на автомобила, може и да съм преценил грешно разбира се... Дайте някоя свежа идея?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от BRAAT » 20 Юни 2015, 22:01

Това с проектите го забрави, че ще ти излезне по-евтино :mhihi: отколкото готова. Просто , като даваш често по малко пари няма да ги осещаш, но е като лихвата на банките и кредита, на края ти излиза двойно :mhihi: Не ме питай от къде знам :mhihi: Вярвам , че 99% от хората тук ще го потвърдят.
И търпението е сила, твоята Е28-ца си те чака, просто още не знаеш ти, но тя те е "надушила" :winky:
SHARK-а му е майката!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 22 Юли 2015, 8:57

Преди 10 години, когато седях по чиновете на гимназията и не ми се пишеше урока си драсках разни неща ..

1.jpg


и така на гърба на всички тетрадки ... Тази мания ту отшумяваше, ту се появяваше, ту беше недостъпна мечта, ту не смееше човек дори да мечтае.. Докато :

2015-07-11-2486.jpg


2015-07-11-2485.jpg


Мечтата се сбъдна :)

Видях моята любима преди 20-25 дни в един чуждестранен сайт за обяви, спечели ме веднага. Снимките на интериора и бълваха уют и комфорт за моите очи, така мечтаният бежав салон, като по поръчка ел стъкла отпред и като последно изпълнено желание - шибидах! Започнаха преговори по телефона, линка с обявата излетя при колега от форума, мнението му беше професионално за мен, нямаше за цел да ми гарантира разни неща а просто да ме ориентира. Всичко казано от него се оказа вярно. благодаря ти "БРААТ" .. :) НАмерих канал през който да внеса колата, дори не я бях виждал, през цялото време си мислех,ч е обявата е измамна и има за цел да прибира капарото на ентусиасти като мен... Цялата тази мисъл ме тормозеше, защото това винаги е била невъзможната мечта за мен, нещото, което не може да бъде сбъднато, толкова хубаво, че да не може да бъде истина! .. Но колата пристигна. Регистрирах я миналата седмица и отпраших за София където работя... От тук нататък започва истинската забава ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: София
Мечтае да кара: E28

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от turntablism » 22 Юли 2015, 9:18

20150707_164704.jpg

IMG_20150712_192329.jpg

20150707_094708.jpg


Едва се побра в гаража на един приятел докато беше без регистрация. След два дена разправии в КАТ получих табелите си...

Автомобилчето е 520ка , от 87ма година с цвят делфин металик. Екстрите коиото има по VIN, които съответстват и на реалните са :
Ел стъкълца отпред,
ръчен шибидах,
часовник с дата и външна темп, (тук ще имам въпрос*)
холдери за касетки,
подглавници на задните седалки
централно,
реглаж на волана,
мрежички зад седалките,
вградена щора на задната кора,
дискови спирачки отзад (скърцат :D),
ръчна антена,
ръчни скорости,
халогени - предни/задни,
по новите кори на вратите,

вече от това че е 87ма следва може би че ключалките не са от бакелит ами от пластмаса, че фланеца на волана е като на е30 и други по съвременни инж. творения в сравнение с тези от по ранните години.

екстрите, които не са фабрични са:

лек удар отпред дясно, което е изкривило леко калника, бронята е влезла леко навътре и се е откачила от захвата си
задна броня с повдигната б оя на места, отдолу се вижда ръжда, леко е блъсната в единия край
задна престилка под пронята - две ръждиви дупки от двата края
задните вежди са тръгнали леко ( в багажника имах 1 комплект задни вежди ламаринени (подарък))
по праговете има работа.
колата отдолу е здрава, дъната са непокътнати на външен вид, обсега около краката на шофьора и пасажера също изглежда здрав (бих искал някой шарк фен да я види качена горе)
В багажника под кората няма ръжди, има си оригиналните инструменти, резервна гума и тапицерия вътре
по бомбеата всичко е чудесно.
фаровете на пръв поглед не изглеждат ръждясали, халогените не мога да видя как са, но светят...

Какво направих до сега: Смених масло+филтър , ремък+ролка, въздушен, спирачна течност, десен носач долен (шарнира беше заминал и тропаше), моят приятел майстор каза, че по окачването няма друга работа, задните амортисьори са нови , тампони сменени. Реално колата не тропа не пука не друса и всичко др. Някой фен може да я поакра и да каже повече! Аз имам кола от както пуснах тази тема (преди това не бях активен шофьор ), а сега вече имам и акулката.

Волана има лек луфт и е леко твърд, може би луфта е обран частично и волана се е стегнал. Скоростите влизат странно 3-4та , някак си придърпва нещо вътре, прещраква необичайно, може би трябва да се долее масло в ск- кутия ... Люка не е протекъл и вътре няма призначи някога да го е правил ... Тези дни ще сменя батериите на таблото или ще съживя наличните, че не ми запомня нулирането на инспекшъна.

* въпроса, който имах е - тази кола с какъв троник е? Как да разбера каква инжекция ползва?
Мога ли да свала наличния часовник и да добавя OBC с 13 бутона директно на мястото на това, което има сега? За сега това са ми птианките! После ще има още много :) Лек ден приятели!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от 325_TDS » 26 Юли 2015, 21:57

Колата е приказка просто! Автентична и много истинка, имах късмета да се повозя. Мотроник е инжекциона, а борд може да сложиш, ако имаш пусната инсталация.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Имам една мечта (E28)

Мнение от fancooler » 27 Юли 2015, 12:34

Честито, колега! Колицата е супер! Добре дошъл в сектата! Да си я караш с кеф и дано ти носи много радост!
:bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook