Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Привет колеги, за да не пускам нова тема ще попитам тук
Имам проблем със карбуратора на е21-цата (карбураторът е еднокамерен Solex 1B2). Та проблемът е следният: Когато стартирам двигателя,трябва принудително да давам газ, иначе моторът гасне. Не може да поддържа 1100/1200 оборота, а след минута/две подаване на газ, оборотите се нормализират. Имам съмнение за 1 ел. датчик, който е за студено време (но проблемът е и през топлите дни) т.е проблемът е само когато моторът е студен. Ако някой си има на идея от какво може да е, много ще бъда благодарен!
Мерси предварително
Имам проблем със карбуратора на е21-цата (карбураторът е еднокамерен Solex 1B2). Та проблемът е следният: Когато стартирам двигателя,трябва принудително да давам газ, иначе моторът гасне. Не може да поддържа 1100/1200 оборота, а след минута/две подаване на газ, оборотите се нормализират. Имам съмнение за 1 ел. датчик, който е за студено време (но проблемът е и през топлите дни) т.е проблемът е само когато моторът е студен. Ако някой си има на идея от какво може да е, много ще бъда благодарен!
Мерси предварително
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Ми според мен проблема е в автоматичния смукач(тея май бяха с едни ел игли)
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Има ел. клапан за горивото, който се проверява с 12в дали функционира. Има и отстрани биметална пластина (тая беше май само електрическа), която регулира въздуха.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Колеги, мисля че намерих проблемът с оборотите.. Както каза колегата M.Velichkov, проблемът мисля се оказа в автоматичния смукач.
Не ме притеснява толкова, свикна се, обаче миналата седмица започна да се влошава.. Разглобих го поогледах го, въпросният клапан на смукача, в който има гумена мембрана и си мисля, да не би тази мембрана изпуска и това да е причината да не може да се отвори въздушната клапа съответно.. Има и друго на показаното с червена стрелка и наименувание (вакумник) на снимката, имаше жигльорче което в последствие се оказа че е задръстено и допълнително влошава. А се оказа че този жигльор е слаган от др карбуратор и преди това го е нямало.. Таа така, ако имате идеи как мога да заменя тази мембрана или да направя нова (не е като да не съм.. пробвах с няколко вида, но не става), ще ви бъда благодарен
Не ме притеснява толкова, свикна се, обаче миналата седмица започна да се влошава.. Разглобих го поогледах го, въпросният клапан на смукача, в който има гумена мембрана и си мисля, да не би тази мембрана изпуска и това да е причината да не може да се отвори въздушната клапа съответно.. Има и друго на показаното с червена стрелка и наименувание (вакумник) на снимката, имаше жигльорче което в последствие се оказа че е задръстено и допълнително влошава. А се оказа че този жигльор е слаган от др карбуратор и преди това го е нямало.. Таа така, ако имате идеи как мога да заменя тази мембрана или да направя нова (не е като да не съм.. пробвах с няколко вида, но не става), ще ви бъда благодарен
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
клапата на смукача се отваря от биметалната пластина.клапата трябва да е почти затворен при студен мотор и постепенно да се отваря със загряване на мотора.Логиката е студен мотор,затворена клапа,по-богата смес и съответно загрял мотор,отворена клапа,по-бедна смес.тва черното с вакума връща клапата на мястото и след като си подал газ примерно и това само ако дросела не е напълно отворен вече.при загрял мотор тва черното не играе роля.мен ако питаш и при студен му е съмнителна задачата,по скоро изпълнява спомагателна функция
биметалната пластина се регулира.ако разгледаш как е закрипена ще ти стане ясно и как се регулира.има 3 болчета,които се разхлабват,което позволява завъртането на корпуса и съответно регулирането на пластината и съответно положението на клапата.пробвай първо да махнеш капака на филтърната кутия,запали и виж клапата къде стои,трябва да е почти затворена,но не напълно.отваряй я постепенно с ръка и виж има ли промяна.имай предвид ,че там всичко трябва да е чисто и смазано и да се движи своботно.ако е нужно свали биметалната пластина,отвори я и я разгледай за дефекти,почисти и смажи всичко.
биметалната пластина се регулира.ако разгледаш как е закрипена ще ти стане ясно и как се регулира.има 3 болчета,които се разхлабват,което позволява завъртането на корпуса и съответно регулирането на пластината и съответно положението на клапата.пробвай първо да махнеш капака на филтърната кутия,запали и виж клапата къде стои,трябва да е почти затворена,но не напълно.отваряй я постепенно с ръка и виж има ли промяна.имай предвид ,че там всичко трябва да е чисто и смазано и да се движи своботно.ако е нужно свали биметалната пластина,отвори я и я разгледай за дефекти,почисти и смажи всичко.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
magareto_yori написа:клапата на смукача се отваря от биметалната пластина.клапата трябва да е почти затворен при студен мотор и постепенно да се отваря със загряване на мотора.Логиката е студен мотор,затворена клапа,по-богата смес и съответно загрял мотор,отворена клапа,по-бедна смес.тва черното с вакума връща клапата на мястото и след като си подал газ примерно и това само ако дросела не е напълно отворен вече.при загрял мотор тва черното не играе роля.мен ако питаш и при студен му е съмнителна задачата,по скоро изпълнява спомагателна функция
биметалната пластина се регулира.ако разгледаш как е закрипена ще ти стане ясно и как се регулира.има 3 болчета,които се разхлабват,което позволява завъртането на корпуса и съответно регулирането на пластината и съответно положението на клапата.пробвай първо да махнеш капака на филтърната кутия,запали и виж клапата къде стои,трябва да е почти затворена,но не напълно.отваряй я постепенно с ръка и виж има ли промяна.имай предвид ,че там всичко трябва да е чисто и смазано и да се движи своботно.ако е нужно свали биметалната пластина,отвори я и я разгледай за дефекти,почисти и смажи всичко.
Благодаря ти колега, ще я затворя още малко, има накъде още. Регулирал съм я, но явно носи на още малко, щом казваш почти затворена. Благодаря ти още веднъж, и сега ще ида да си поиграя още малко, пък да видим. Иии впрочем аз съм писал и в темата за частите, но ако някой има Солекс 1б2 който да е читав и да е за продан, да пише моля
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
315 ли ти е колата? Ако ще го сменяш, защо не потърсиш солекс 32/32 заедно с колектора от 316 преди фейслифта, мотора е същите кубици но 90 коня. Единствената разлика е че твоя е със СС 9,5:1 срещу около 8 на ранния, което ще рече че ще имаш още 2-3 коня. За парите си по-лесен ъпгрейд няма май.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Купето е 315, но двигателя е 316, но със solex 1b2. Имах идея да направя както ти ми казваш, да зема да го сменя със solex 2b4, ама не мога да намеря нещо. Ако намеря читав 2б4 със все колектора и филтърната кутия, слагам го и заспива просто
П.С. Има и друго.. При загрят мотор, без да подам газ, не иска да пали. След подаването на газ се нормализира и работа на нормални обороти. Интересно защо ми го прави това и на топъл мотор, и от какво по точно може да е
П.С. Има и друго.. При загрят мотор, без да подам газ, не иска да пали. След подаването на газ се нормализира и работа на нормални обороти. Интересно защо ми го прави това и на топъл мотор, и от какво по точно може да е
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Имам филтърна кутия + чисто нов филтър за 2BE ... но карбуратура го хвана малко огъня и не става ... та ако си намериш само такъв- пиши .... а май и колектора ми стои ... с някакъв тампон ....
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
TheStorm написа:Имам филтърна кутия + чисто нов филтър за 2BE ... но карбуратура го хвана малко огъня и не става ... та ако си намериш само такъв- пиши .... а май и колектора ми стои ... с някакъв тампон ....
Екстра.. само да намеря карба, и ще ти пиша за кутията и колектора Мерси колега
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Трябва да има вакум, който да отваря дроселовата клапа, като е изгасен двигателя. По този начин "диша" двигателя, не задържа пари, които пречат при палене, топъл.
- Slavkov_e21
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Е21
- Детайли за колата: '81 Е21 м10
Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата
Днес пак си "поиграхме" и свалихме посочения термо клапан или (поне аз така си мисля че се казва) и установихме, че не работи.. Въпросната игла в клапана, трябва да излиза когато достигне там определена температура, ама моята не излиза . Таа има ли вариант, цялата тая главоблъсканица, да идва от тая ти му джунджурия ? Ако някой има такъв клапан за продан, да пише на ЛС да се разберем, щото така или иначе трябва да го сменя
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани