Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 10 Фев 2013, 17:25

Привет колеги, за да не пускам нова тема ще попитам тук :)

Имам проблем със карбуратора на е21-цата (карбураторът е еднокамерен Solex 1B2). Та проблемът е следният: Когато стартирам двигателя,трябва принудително да давам газ, иначе моторът гасне. Не може да поддържа 1100/1200 оборота, а след минута/две подаване на газ, оборотите се нормализират. Имам съмнение за 1 ел. датчик, който е за студено време (но проблемът е и през топлите дни) т.е проблемът е само когато моторът е студен. Ако някой си има на идея от какво може да е, много ще бъда благодарен!

Мерси предварително :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от M.Velichkov » 11 Фев 2013, 8:37

Ми според мен проблема е в автоматичния смукач(тея май бяха с едни ел игли)
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2701
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Lenco » 11 Фев 2013, 15:21

Има ел. клапан за горивото, който се проверява с 12в дали функционира. Има и отстрани биметална пластина (тая беше май само електрическа), която регулира въздуха.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 15 Окт 2013, 16:47

Колеги, мисля че намерих проблемът с оборотите.. Както каза колегата M.Velichkov, проблемът мисля се оказа в автоматичния смукач.
Не ме притеснява толкова, свикна се, обаче миналата седмица започна да се влошава.. Разглобих го поогледах го, въпросният клапан на смукача, в който има гумена мембрана и си мисля, да не би тази мембрана изпуска и това да е причината да не може да се отвори въздушната клапа съответно.. Има и друго на показаното с червена стрелка и наименувание (вакумник) на снимката, имаше жигльорче което в последствие се оказа че е задръстено и допълнително влошава. А се оказа че този жигльор е слаган от др карбуратор и преди това го е нямало.. Таа така, ако имате идеи как мога да заменя тази мембрана или да направя нова (не е като да не съм.. пробвах с няколко вида, но не става), ще ви бъда благодарен
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от magareto_yori » 18 Окт 2013, 17:21

клапата на смукача се отваря от биметалната пластина.клапата трябва да е почти затворен при студен мотор и постепенно да се отваря със загряване на мотора.Логиката е студен мотор,затворена клапа,по-богата смес и съответно загрял мотор,отворена клапа,по-бедна смес.тва черното с вакума връща клапата на мястото и след като си подал газ примерно и това само ако дросела не е напълно отворен вече.при загрял мотор тва черното не играе роля.мен ако питаш и при студен му е съмнителна задачата,по скоро изпълнява спомагателна функция :mrgreen:
биметалната пластина се регулира.ако разгледаш как е закрипена ще ти стане ясно и как се регулира.има 3 болчета,които се разхлабват,което позволява завъртането на корпуса и съответно регулирането на пластината и съответно положението на клапата.пробвай първо да махнеш капака на филтърната кутия,запали и виж клапата къде стои,трябва да е почти затворена,но не напълно.отваряй я постепенно с ръка и виж има ли промяна.имай предвид ,че там всичко трябва да е чисто и смазано и да се движи своботно.ако е нужно свали биметалната пластина,отвори я и я разгледай за дефекти,почисти и смажи всичко.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 19 Окт 2013, 12:34

magareto_yori написа:клапата на смукача се отваря от биметалната пластина.клапата трябва да е почти затворен при студен мотор и постепенно да се отваря със загряване на мотора.Логиката е студен мотор,затворена клапа,по-богата смес и съответно загрял мотор,отворена клапа,по-бедна смес.тва черното с вакума връща клапата на мястото и след като си подал газ примерно и това само ако дросела не е напълно отворен вече.при загрял мотор тва черното не играе роля.мен ако питаш и при студен му е съмнителна задачата,по скоро изпълнява спомагателна функция :mrgreen:
биметалната пластина се регулира.ако разгледаш как е закрипена ще ти стане ясно и как се регулира.има 3 болчета,които се разхлабват,което позволява завъртането на корпуса и съответно регулирането на пластината и съответно положението на клапата.пробвай първо да махнеш капака на филтърната кутия,запали и виж клапата къде стои,трябва да е почти затворена,но не напълно.отваряй я постепенно с ръка и виж има ли промяна.имай предвид ,че там всичко трябва да е чисто и смазано и да се движи своботно.ако е нужно свали биметалната пластина,отвори я и я разгледай за дефекти,почисти и смажи всичко.


Благодаря ти колега, ще я затворя още малко, има накъде още. Регулирал съм я, но явно носи на още малко, щом казваш почти затворена. Благодаря ти още веднъж, и сега ще ида да си поиграя още малко, пък да видим. Иии впрочем аз съм писал и в темата за частите, но ако някой има Солекс 1б2 който да е читав и да е за продан, да пише моля :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от M10 » 19 Окт 2013, 17:47

315 ли ти е колата? Ако ще го сменяш, защо не потърсиш солекс 32/32 заедно с колектора от 316 преди фейслифта, мотора е същите кубици но 90 коня. Единствената разлика е че твоя е със СС 9,5:1 срещу около 8 на ранния, което ще рече че ще имаш още 2-3 коня. За парите си по-лесен ъпгрейд няма май.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 19 Окт 2013, 18:57

Купето е 315, но двигателя е 316, но със solex 1b2. Имах идея да направя както ти ми казваш, да зема да го сменя със solex 2b4, ама не мога да намеря нещо. :dunno: Ако намеря читав 2б4 със все колектора и филтърната кутия, слагам го и заспива просто :)


П.С. Има и друго.. При загрят мотор, без да подам газ, не иска да пали. След подаването на газ се нормализира и работа на нормални обороти. Интересно защо ми го прави това и на топъл мотор, и от какво по точно може да е :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от TheStorm » 19 Окт 2013, 20:18

Имам филтърна кутия + чисто нов филтър за 2BE ... но карбуратура го хвана малко огъня и не става ... та ако си намериш само такъв- пиши .... а май и колектора ми стои ... с някакъв тампон ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 19 Окт 2013, 20:51

TheStorm написа:Имам филтърна кутия + чисто нов филтър за 2BE ... но карбуратура го хвана малко огъня и не става ... та ако си намериш само такъв- пиши .... а май и колектора ми стои ... с някакъв тампон ....


Екстра.. само да намеря карба, и ще ти пиша за кутията и колектора :lalala: Мерси колега :bchug:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2701
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Lenco » 19 Окт 2013, 22:23

Трябва да има вакум, който да отваря дроселовата клапа, като е изгасен двигателя. По този начин "диша" двигателя, не задържа пари, които пречат при палене, топъл.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Проблем с оборотите при студен двигател на е21-цата

Мнение от Slavkov_e21 » 20 Окт 2013, 13:42

Днес пак си "поиграхме" и свалихме посочения термо клапан или (поне аз така си мисля че се казва) и установихме, че не работи.. Въпросната игла в клапана, трябва да излиза когато достигне там определена температура, ама моята не излиза :dunno: . Таа има ли вариант, цялата тая главоблъсканица, да идва от тая ти му джунджурия ? Ако някой има такъв клапан за продан, да пише на ЛС да се разберем, щото така или иначе трябва да го сменя :)
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook