Монтаж на АБС
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
Монтаж на АБС
Който иска екстрата АБС може да е спокоен защото това е нещо като кит се моннтира лесно. Първо трябва да си набавите един АБС комплект от някоя тотализирана е28ца, ама е желателно да си го свалите вие или ваш човек за да не ви охапят с някой чаркалък. После си взимате два дни отпуска и започвате. Желателно е да се почне първо с инсталацията, тя е напълно самостоятелна и няма нищо общо с инсталацията на автомобила, за целта е необходимо да свалите задната седалка, да махнете десните лайсни от праговете които държат мокета и да свалите жабката. На купето между моторния отсек и отсека на пасажерите има щамповани тапи които с помоща на чук се свалят без проблем, през тях се прекарва снопа кабели от компютъра до блока за управление на течноста. Ако инсталацията е свалена читаво, тогава са запазени и тампоните които се закачат на купето, на мястото където са свалени тапите. След това другият сноп кабели който е по-тънък и дълъг и тръгва от ел. блока за управелние отива към задницата на купето, като се прокарва от вътрешната страна на праговете (затова трябва да се свалят лайсните). Когато инсталацията стигне до края се пробиват две дупки (по една за колело) някъде зад местата където се държат тампоните на моста и двата куплунга за датчиците се прекарват през тях. След като инсталацията е вкарана в моторния отсек, кабелите за датчиците си имат дупки и там прокарването е по-лесно. За да се довърши работата в купето трябва да се монтират лайсните и седалката отново и да се свали километража и кората под волана, за да могат да се прекарат захранващия кабел за ел.блока и лампичката да се монтират. Преди това се монтира ел.блока който седи над екуто (на по-старите модели няма планките за закрепване, тогава се монтира с помоща на рапидки за метал). Захранващия кабел е с букса която се включва в основната букса на автомобила която се намира под волана (една голяма бяла с много входове, няма начин да се обърка, влиза само в един вход) и да се монитера лампичката която е със собствена фасунга и се вкарва в километража (също няма начин да се обърка). С това ел. Инсталацията е почти приключена. Следващата стъпка е да се сменят предните макферсони и носачите отзад (заради датчиците на АБС) по този начин ще се здобиете с вентилирани дискове от пред и с дискови спирачки отзад. След като се смят частите по окачването, куплунките от датчиците и куплунгите от инсталацията се свързват. И остава най-гадната част - монтажа на блока и тръбичките.
За да се монтира блока на АБС (той седи отпред отдясно) трябва да се заварят на купето три планки на които се монитра той. След това се свалят тръбичките от спирачната помпа и започва нареждането на тръбичките между блока и помпата. Това е сравнително лесно.По-трудното е че трябва да се сменят тройниците на тръбичките които отиват към задния мост, защото когато няма АБС тези тройници са с два изхода, а за АБС с три. Проблема при тях е че се намират на много неудобно място, а именно под спирачната помпа непосредствено до кормилната кутия и когато мотора си е в коша това е много трудно. След като се оправите с тия неща си обезвъздушавате спирачната система и се радвате на живота.
За да се монтира блока на АБС (той седи отпред отдясно) трябва да се заварят на купето три планки на които се монитра той. След това се свалят тръбичките от спирачната помпа и започва нареждането на тръбичките между блока и помпата. Това е сравнително лесно.По-трудното е че трябва да се сменят тройниците на тръбичките които отиват към задния мост, защото когато няма АБС тези тройници са с два изхода, а за АБС с три. Проблема при тях е че се намират на много неудобно място, а именно под спирачната помпа непосредствено до кормилната кутия и когато мотора си е в коша това е много трудно. След като се оправите с тия неща си обезвъздушавате спирачната система и се радвате на живота.

1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани