Горивен филтър м21
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Мисля,че на някой м21 имат датчик за вода в горивото и той се монтира отдоло на филтера ако не си стои оная двадва с пишката и като стане няква мизерия отвърташ и ако има някви гадости би трябвало да изтекат поне така мисля
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
Какво по точно е счупено.На него нали има една букса данеби да се подава ток през нея. А самата шайба доколкото си спомням имаше някакви метални пластинки ако не се лъжа понеже при една смяна на филтера ми се спука и тогава я разглеждах ама това беше отдавна и съм позабравил
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Цялото това нещо, ня което е монтиран "пишляка" е резервоар за ..... мизерии. Когато се напълни ( а тук в Бг става бързо, особено ако зареждаш от ШЕЛ нафта) ще ти спре колата - не се чуди какво става, само го отвърташ, за да може да изтече насъбралата се мръсотия (за съжаление така е монтирано, че е неминуемо да ти текне по ръката, имай си приготвена кърпичка). Според експлоатационната книжка този филтър при експлоатация при тежки условия (за пример е дадена пустинна местност) би трябвало да спира колата на 4 - 5 к км, на нашия М21 след зареждане на ШЕЛ ни я спира точно три пъти от София до Берковица (88 км), толкова за нафтата в БГ. Имаше и лампичка, която те предупреждава за това, че наближава времето, в което трябва да пуснеш всичко това да изтече, иначе след няколко км колата сама си спира, независимо какво правиш. Лампичката е комбинирана за това резервоарче и за проблеми със системата за впръскване - разделена е с една черта, от ляво има нарисувана колонка, отдясно е нарисувана дюза.
другия ти въпрос - това е за подгряване на нафтата във филтъра, което колата си регулира автоматично, влиза куплунг с два кабела в него, но вече не си спомням откъде и какъв ток взимаше.
Между другото тези модели с М21 са много чуствителни на парафинни образувания - нашата веднъж седя 3 месеца пред блока и не искаше да запали по какъвто и да е повод, чак напролет, като поомекна малко времето си запали. При екстремни ситуации дават до 30% прибавяне на бензин, за да се предотврати образуването на парафинови топчета.
Ати
другия ти въпрос - това е за подгряване на нафтата във филтъра, което колата си регулира автоматично, влиза куплунг с два кабела в него, но вече не си спомням откъде и какъв ток взимаше.
Между другото тези модели с М21 са много чуствителни на парафинни образувания - нашата веднъж седя 3 месеца пред блока и не искаше да запали по какъвто и да е повод, чак напролет, като поомекна малко времето си запали. При екстремни ситуации дават до 30% прибавяне на бензин, за да се предотврати образуването на парафинови топчета.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Maverik
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 20.12.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: нахилен
- Мечтае да кара: Е30 кабрио
E-31 написа:Да, оказа се с букса; беше потрошена. Друго се сетих да питам - някъде преди филтъра има ли клапан, който е вероятно да се преебава? Щото не задържа гориво и има яко въздух в маркучлето след филтъра... Като махна филтъра (нов е) и го сложа пак, за 10мин никакъв въздух и после пак идва...
Пробвай с винтче номер 4 от схемата която си пуснал мисля, че то е за обезвъздошаване.
За клапан колегата Romario е писал в Е34
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
E-31 написа:Мерси, Ати! Сега ако кажеш и нещо повече за тия парафинни образувания...![]()
Рових се, за да намеря по-специализирано инфо, защото това е дял от химията, по време на която само глупости правех

Та ще споделя малко от опита, който имам, но не знам до колко ще важи за общите случай и доколко въобще е вярно.
Съставна част от нафтата е парафина, не знам дали си е там по принцип или се добавя с някаква цел, предполагам първото. Когато е топло той е в течно състояние и не се усеща неговото присъствие, поне на външен вид, но когато станат минусуви температурите той започва да образува (мисля, че е кристална решетка) малки топчета, които изглеждат малко на съсиреци. Лошото е, че те са по-тежки от нафтата и падат на дъното, откъдето лесно може да ги засмуче помпата и попадат в горивопровода (в който също от температурата са се образували такива примеси) и го запушват. Не знам какви са вредите за помпите на БМВ, тъй като не са роторни като на старите Мерцедеси, през които, както казва Неопринт, и парцал да прекараш, няма да го усети и затова камиони и стари мерцедеси нямат проблем със студа, само нагревателни свещи да има

Но факт е, че при нас не се стигна въобще до това да мислим помпата, защото след повече от час подаване на ток и заливане на двигателя с гореща вода (на баща ми безумната идея, но не можах да го спра) с цел поне да захапе и от налягането да изкараме през помпата тия парафинови образувания нищо не се получи - успяхме да размразим нафтата около филтъра, но тръбопровода нямаше как да го размразим, наляхме доста спирт в резервоара, но ..... три месеца седя пред блока, докато се постопли времето и сама запали от второто въртене.
Което ме навежда на мисълта, че е по-лесно да се предотврати образуването на тези парафинови съединения посредством наливане на бензин или спирт (не знам точно какъв вид обаче, предполагам за горене) в нафтата, при ниски температури, както са сега дават до 30% от сместа в резервоара да ти е бензин - естествено показателите ти по отношение на работа и консумация на гориво на двигателя се променят, но поне палиш и караш без да имаш затруднения, освен ако не са набухали толкова вода, колкото едно време в нафтата на ШЕЛ....
Това е, което знам, до колко съм прав и изчерпателен не знам, дано да помогне.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Само да те поправя.Помпата на Мергелите е плунжерна а не роторна. От там и характерния звук "кър-кър-кър",абе камионджииска му работа 

- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
NeoPrint написа:Само да те поправя.Помпата на Мергелите е плунжерна а не роторна. От там и характерния звук "кър-кър-кър",абе камионджииска му работа
знам си аз, че не трябва да пиша за неща, които не разбирам

Благодаря за поправката

ПС - роторна ли беше на хидравликата на старите самолети?
Да имаш идея на БМВ какъв тип е ?
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани