Горивен филтър м21

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Sf

Горивен филтър м21

Мнение от E-31 » 27 Яну 2006, 14:45

Някой ще ме осветли ли каква му е функцията на тоя пишляк:

Изображение

Мерси

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 27 Яну 2006, 15:29

Като развиеш шайбата №13 и през пишляка изтича мизерия която се утаяава на дъното на филтара ама не съм много сигурен. Не е лошо периодично да се развива и да се източва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 28 Яну 2006, 0:14

Мисля,че на някой м21 имат датчик за вода в горивото и той се монтира отдоло на филтера ако не си стои оная двадва с пишката и като стане няква мизерия отвърташ и ако има някви гадости би трябвало да изтекат поне така мисля

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Sf

Мнение от E-31 » 28 Яну 2006, 18:24

И в тоя ред на мисли - номер 10 - Fuel Heater... Пак ако някой може да разясни каква роля изпълнява...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 28 Яну 2006, 18:43

Мисля че загрява нафтата един вид някъв нагревател ма несъм сигурен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Sf

Мнение от E-31 » 28 Яну 2006, 19:11

Сигурно, ма мисълта ми е как нягрява? При мене има нещо счупено на него и не мога да разбера ток ли е стигало до него, що ли... :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 28 Яну 2006, 22:25

Какво по точно е счупено.На него нали има една букса данеби да се подава ток през нея. А самата шайба доколкото си спомням имаше някакви метални пластинки ако не се лъжа понеже при една смяна на филтера ми се спука и тогава я разглеждах ама това беше отдавна и съм позабравил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Sf

Мнение от E-31 » 03 Фев 2006, 12:49

Да, оказа се с букса; беше потрошена. Друго се сетих да питам - някъде преди филтъра има ли клапан, който е вероятно да се преебава? Щото не задържа гориво и има яко въздух в маркучлето след филтъра... Като махна филтъра (нов е) и го сложа пак, за 10мин никакъв въздух и после пак идва...

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 03 Фев 2006, 13:01

Цялото това нещо, ня което е монтиран "пишляка" е резервоар за ..... мизерии. Когато се напълни ( а тук в Бг става бързо, особено ако зареждаш от ШЕЛ нафта) ще ти спре колата - не се чуди какво става, само го отвърташ, за да може да изтече насъбралата се мръсотия (за съжаление така е монтирано, че е неминуемо да ти текне по ръката, имай си приготвена кърпичка). Според експлоатационната книжка този филтър при експлоатация при тежки условия (за пример е дадена пустинна местност) би трябвало да спира колата на 4 - 5 к км, на нашия М21 след зареждане на ШЕЛ ни я спира точно три пъти от София до Берковица (88 км), толкова за нафтата в БГ. Имаше и лампичка, която те предупреждава за това, че наближава времето, в което трябва да пуснеш всичко това да изтече, иначе след няколко км колата сама си спира, независимо какво правиш. Лампичката е комбинирана за това резервоарче и за проблеми със системата за впръскване - разделена е с една черта, от ляво има нарисувана колонка, отдясно е нарисувана дюза.
другия ти въпрос - това е за подгряване на нафтата във филтъра, което колата си регулира автоматично, влиза куплунг с два кабела в него, но вече не си спомням откъде и какъв ток взимаше.
Между другото тези модели с М21 са много чуствителни на парафинни образувания - нашата веднъж седя 3 месеца пред блока и не искаше да запали по какъвто и да е повод, чак напролет, като поомекна малко времето си запали. При екстремни ситуации дават до 30% прибавяне на бензин, за да се предотврати образуването на парафинови топчета.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Sf

Мнение от E-31 » 03 Фев 2006, 13:12

Мерси, Ати! Сега ако кажеш и нещо повече за тия парафинни образувания... :roll: :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 03 Фев 2006, 13:46

E-31 написа:Да, оказа се с букса; беше потрошена. Друго се сетих да питам - някъде преди филтъра има ли клапан, който е вероятно да се преебава? Щото не задържа гориво и има яко въздух в маркучлето след филтъра... Като махна филтъра (нов е) и го сложа пак, за 10мин никакъв въздух и после пак идва...

Пробвай с винтче номер 4 от схемата която си пуснал мисля, че то е за обезвъздошаване.
За клапан колегата Romario е писал в Е34

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 09 Фев 2006, 11:00

E-31 написа:Мерси, Ати! Сега ако кажеш и нещо повече за тия парафинни образувания... :roll: :)

Рових се, за да намеря по-специализирано инфо, защото това е дял от химията, по време на която само глупости правех :mhihi:
Та ще споделя малко от опита, който имам, но не знам до колко ще важи за общите случай и доколко въобще е вярно.
Съставна част от нафтата е парафина, не знам дали си е там по принцип или се добавя с някаква цел, предполагам първото. Когато е топло той е в течно състояние и не се усеща неговото присъствие, поне на външен вид, но когато станат минусуви температурите той започва да образува (мисля, че е кристална решетка) малки топчета, които изглеждат малко на съсиреци. Лошото е, че те са по-тежки от нафтата и падат на дъното, откъдето лесно може да ги засмуче помпата и попадат в горивопровода (в който също от температурата са се образували такива примеси) и го запушват. Не знам какви са вредите за помпите на БМВ, тъй като не са роторни като на старите Мерцедеси, през които, както казва Неопринт, и парцал да прекараш, няма да го усети и затова камиони и стари мерцедеси нямат проблем със студа, само нагревателни свещи да има :D
Но факт е, че при нас не се стигна въобще до това да мислим помпата, защото след повече от час подаване на ток и заливане на двигателя с гореща вода (на баща ми безумната идея, но не можах да го спра) с цел поне да захапе и от налягането да изкараме през помпата тия парафинови образувания нищо не се получи - успяхме да размразим нафтата около филтъра, но тръбопровода нямаше как да го размразим, наляхме доста спирт в резервоара, но ..... три месеца седя пред блока, докато се постопли времето и сама запали от второто въртене.
Което ме навежда на мисълта, че е по-лесно да се предотврати образуването на тези парафинови съединения посредством наливане на бензин или спирт (не знам точно какъв вид обаче, предполагам за горене) в нафтата, при ниски температури, както са сега дават до 30% от сместа в резервоара да ти е бензин - естествено показателите ти по отношение на работа и консумация на гориво на двигателя се променят, но поне палиш и караш без да имаш затруднения, освен ако не са набухали толкова вода, колкото едно време в нафтата на ШЕЛ....
Това е, което знам, до колко съм прав и изчерпателен не знам, дано да помогне.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 10 Фев 2006, 1:50

Само да те поправя.Помпата на Мергелите е плунжерна а не роторна. От там и характерния звук "кър-кър-кър",абе камионджииска му работа ;)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 10 Фев 2006, 12:14

NeoPrint написа:Само да те поправя.Помпата на Мергелите е плунжерна а не роторна. От там и характерния звук "кър-кър-кър",абе камионджииска му работа ;)

знам си аз, че не трябва да пиша за неща, които не разбирам :uups:
Благодаря за поправката :D
ПС - роторна ли беше на хидравликата на старите самолети?
Да имаш идея на БМВ какъв тип е ?
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 10 Фев 2006, 23:06

:dunno: френд.

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook