Въпрос за двигател М10 в Е21

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 11.06.2007

Въпрос за двигател М10 в Е21

Мнение от sando » 27 Дек 2011, 0:16

Колата е Е21 по документи и вин е 316 произведена 05.1980. На блока над серийния номер пише 1.8 NC и на главата пише също 1.8.Карбуратора е Solex DIDTA 32/32 . Според това което знам 316 с 1.8 излизат от завода от 1981 година и са със Pierburg карбуратор. Не искам да се разправям да свалям главата за да меря диаметъра на цилиндрите. Колеги,като по запознати , дали е 1.6 или 1.8?
п.п Не съм сигурен дали е сменян двигателя,но по документи отговаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за двигател М10 в Е21

Мнение от DEMIURGE » 27 Дек 2011, 18:14

Не съм специалист по М10, но карбураторите Solex 32/32 DIDTA са ги слагали по 1.8 моторите, започвайки от май 1975 година. Преди това са слагали (на първите) Solex 38 PDSI.
Номерът на двигателя съвпада ли с този на купето?
Това, че на главата пише 1.8 - това не е мерило, но е меродавно това, което е щамповано на блока (приемаме, че по него не е пипано нищо).
Трябва да пуснеш в Real OEM този номер на блока. ВИНът на купето не е важен. И ако там е щамповано също така 18 и букви - вероятно това е 1.8 двигател.
Не съм виждал да щамповат точки, като 1.8 NC.
Иначе "кашата" е голяма - М10 двигатели се правят доста време (и под други наименования) от 1.5 до 2.0 литра. Лошото е, че някои модели ги спират и после пак ги пускат след години "ъпгрейднати". Една от годините за промяна е точно 1979-80. Тогава 1.8 карбураторен модел с 90-91 конски сили го слагат в купе, на което пише 316. В замяна на стария карбураторен 1.8 идва новият с K-Jetronic с 105-106 конски сили. За пореден път излиза 1.6 двигател в 315 - и това през 1981.

Ето една полезна табличка за използването на М10 по модели и години, дадени са и мощности, диаметър и ход на буталото в милиметри. Данните засягат само блоковете и нямат общо с "организацията" на буталата и главите.

Код, Цил., Обем, Диаметър х Ход, Модели, Започвайки от години
M10, 4, 1499, 82 x 71, 1500 (80PS) - 1961
M10, 4, 1573, 84 x 71, 1600, 1600ti, 1600-2 1602, 1502, 1600GT E21 316, 315, E30 316i - 1964
M10, 4, 1773, 84 x 80, 1800, 1800ti, 1800ti/SA -1963
M10, 4, 1766, 89 x 71, 1800, 1802 E12/E28 518, 518i, E21 318, 318i, E30 316, 318i, 318iS, E30 318i, 316i -1968
M10, 4, 1990, 89 x 80, 2000, 2000ti, 2000tii, 2002, 2002ti, 2002tii, Turbo, 2002Turbo, 2000C, 2000CS, E21 320, 320i, E12 520, 520i - 1965
M10(M14), 4, 1973, 93,4 x 72, E30 320iS (Италия) - 1985
M10(M14), 4, 2302, 93,4 x 84, E30 M3, M3 Cecotto (Evo2) - 1985
M10(M14), 4, 2467, 95 x 87, E30 M3 Sport Evo (Evo3) - 1989
M10, 4, 1598, 89 x 64,2, Formel2 BMW T100/102 (225PS) - 1967
M10(M12/4), 4, 1598, 89 x 64,2, Формула2 BMW F270 (248PS) - 1970
M10(M12/7), 4, 1999, 89,2 x 80, Формула2 (280-320PS) - 1973-1984
M10, 4, 1428, 89,3 x 57, Gruppe 5 Turbo (Touring Cars - Deutsche Rennsportmeisterschaft) - 1977
M10, 4, 1499, 89,2 x 60, F1 Brabham BT50 BMW Turbo (1100PS) - 1982

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 11.06.2007

Re: Въпрос за двигател М10 в Е21

Мнение от sando » 27 Дек 2011, 18:36

Извинявам се , на щампата е NВ

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 11.06.2007

Re: Въпрос за двигател М10 в Е21

Мнение от sando » 27 Дек 2011, 18:58

Така.... След въвеждане на номера на двигателя ми излезе 318 М10В18 02.1978 . Въпроса е приключен! Двигателя е сменян! Което е по добре,със дебелия блок е :mhihi: Мерси за помоща колега !

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Въпрос за двигател М10 в Е21

Мнение от alpina-ma6inata » 27 Дек 2011, 19:45

Това за дебелия блок недей да бъдеш сигурен. :mhihi: За съжаление след като свалих наскоро главата на един 1.8 '79-та година стигнах до извода, че дебелите блокове са слагани май само на М10Б20. Въпросната Б18-ка си беше с тънкия блок, а аз даже никога не се бях замислял, че може това да е при Б20-ките само. :) Както и да е - ако не ви е мерак да минавате на 92 мм (което пак не е толкова евтино занимание, колкото изглежда) е май все тая с дебел или тънък блок сте. ;)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook