Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Archi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Здравейте колеги, проблема е следния, при студен двигател не може да държи стабилни обороти и гасне, когато загрее е добре, но пак се усеща колебание (макар и слабо) в оборотите!
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Archi написа:Здравейте колеги, проблема е следния, при студен двигател не може да държи стабилни обороти и гасне, когато загрее е добре, но пак се усеща колебание (макар и слабо) в оборотите!
1. при студен двигател не може да държи стабилни обороти и гасне - какво искаш да кажеш точно, че оборотите не са стабилни - тоест колебаят се нагоре-надолу или просто са много ниски, доста под 900-950, например 450?
2. когато загрее е добре, но пак се усеща колебание (макар и слабо) в оборотите! - колебание в оборотите нагоре-надолу или ти липсва един цилиндър?
- Archi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
При студен двигател ако запаля и не държа педала на газта натиснат, пада под 450 и гасне, а когато загрее държи обороти, но има колебание в оборотите, поне по оборотомер е слабо не повече от 50, но се усеща, че двигателя не работи много добре, гледахме вакумите, уж не е от тях...
- Archi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Като загрее колата оборотите са 800-950, респективно ако при студен двигател оборотите се увеличат на 800 за да ги държи (пак с леки колебания) без да гасне, при това положение, когато загрее двигателя се вдигат на около 1400 !
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
За съжаление, причините може да са прекалено много на брой.
Добре е, ако можеш за всички "съмнителни" елементи да се сдобиеш с гарантирано изправни - за временна подмяна и отсяване на проблемите.
1. Добре си проверил вакуумите, но в конкретния случай при проблемите при студен старт едва ли са те.
Въпреки това - внимателно отново ги провери всичките. Те не са хич малко. Всичко, което е след дебитомера оказва влияние. Може нещо да е сцепено от долната страна и да не го чуваш. При наличие на "отвор" понякога се чува съскане от засмуквания въздух. Да не забравиш и дъното на всмукателния колектор и връзката към сервото.
2. Провери седмия инжектор - дали се включва (дали му се подава напрежение) и ако се подава и след известно време спира - приемаме, че командите са ОК, свали инжектора и виж, дали не е запушен. Както вече сме го коментирали - този инжектор се храни от термореле, намиращо се на корпуса на термостата.
3. В дебитомера има термистор, който дава информация за температурата на входящия въздух. Ако той не е наред или има контактен проблем в куплунзите - измама може да има и от там. Провери дали дебитомерът не е отварян и впрочем, сподели на колко км пробег е двигателят. Потенциално е възможен проблемът с износването на пътечката на променливото съпротивление на дебитомера.
4. Колебанията на оборотите при вече топъл двигател - ако те са плавни и равномерни, например през две-три секунди - значи мозъкът се опитва нещо да компенсира, но ако неравномерната работа е като от липсващ цилиндър - проверяваш първо кой е цилиндърът, който прави мизерии. Няма да е лошо да си измерил компресията предварително на студен двигател. Това ще ти даде информация за механическото състояние на нещата. След като установиш, кой цилиндър е проблемният (чрез изваждане на съответната лула на свещите, ама да си много добре изолиран - ръкавици, плътни парцали и т.н., че волтите, които друсат са над 50 000). В случая на изваждане на някоя от лулите и липса или незабележима промяна на оборотите - това е "твоят" цилиндър. За него ще трябва да се провери - луфт на клапаните, състояние на инжектора, състояние на свещта. Преди всички тези проби е полезно да провериш въздушния и горивните филтри и ако имаш - горивния разширителния съд, ако не са сменяни - сменяш ги - и пътьом проверяваш налягането на помпата, като включиш уреда или към бензиновата рейка или на мястото на седмия инжектор. При пробата, даже може да махнеш въздушния филтър, за да го извадиш от уравнението.
Като за начало - има работа за целия китайски народ (и не се притеснявай - ще остане и за индийския).
Добре е, ако можеш за всички "съмнителни" елементи да се сдобиеш с гарантирано изправни - за временна подмяна и отсяване на проблемите.
1. Добре си проверил вакуумите, но в конкретния случай при проблемите при студен старт едва ли са те.
Въпреки това - внимателно отново ги провери всичките. Те не са хич малко. Всичко, което е след дебитомера оказва влияние. Може нещо да е сцепено от долната страна и да не го чуваш. При наличие на "отвор" понякога се чува съскане от засмуквания въздух. Да не забравиш и дъното на всмукателния колектор и връзката към сервото.
2. Провери седмия инжектор - дали се включва (дали му се подава напрежение) и ако се подава и след известно време спира - приемаме, че командите са ОК, свали инжектора и виж, дали не е запушен. Както вече сме го коментирали - този инжектор се храни от термореле, намиращо се на корпуса на термостата.
3. В дебитомера има термистор, който дава информация за температурата на входящия въздух. Ако той не е наред или има контактен проблем в куплунзите - измама може да има и от там. Провери дали дебитомерът не е отварян и впрочем, сподели на колко км пробег е двигателят. Потенциално е възможен проблемът с износването на пътечката на променливото съпротивление на дебитомера.
4. Колебанията на оборотите при вече топъл двигател - ако те са плавни и равномерни, например през две-три секунди - значи мозъкът се опитва нещо да компенсира, но ако неравномерната работа е като от липсващ цилиндър - проверяваш първо кой е цилиндърът, който прави мизерии. Няма да е лошо да си измерил компресията предварително на студен двигател. Това ще ти даде информация за механическото състояние на нещата. След като установиш, кой цилиндър е проблемният (чрез изваждане на съответната лула на свещите, ама да си много добре изолиран - ръкавици, плътни парцали и т.н., че волтите, които друсат са над 50 000). В случая на изваждане на някоя от лулите и липса или незабележима промяна на оборотите - това е "твоят" цилиндър. За него ще трябва да се провери - луфт на клапаните, състояние на инжектора, състояние на свещта. Преди всички тези проби е полезно да провериш въздушния и горивните филтри и ако имаш - горивния разширителния съд, ако не са сменяни - сменяш ги - и пътьом проверяваш налягането на помпата, като включиш уреда или към бензиновата рейка или на мястото на седмия инжектор. При пробата, даже може да махнеш въздушния филтър, за да го извадиш от уравнението.
Като за начало - има работа за целия китайски народ (и не се притеснявай - ще остане и за индийския).
- Archi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Мерси много за обстойната информация !!! Колата е на близо 300 000 км, от това което си написал е много вероятно да е този термистор на дебитомера, как може да разберем дали дебитомера е проблемен освен със смяна с работещ такъв, защото няма да мога да намеря работещ! На диагностика може ли да излезе нещо или е малко вероятно? Преди време бях сменял буквално всичките гумени съединения около дебитомера, включително и това от филтъра към дебитомера. Относно вакумите, има ли някаква диаграма кое къде отива, защото трябва да направя малка корекция, 2 от маркучите не отиват никъде, тези откъм смукателите и в момента са свързани с разпределител (все едно са запушени). Друго което мога да кажа, че разхода извънградско е 9-10 при скорост 80кмч, което според мен е значително голям разход, дори и за 2.8. Това е, което се сещам в момента, след като пробваме всичко което ти спомена ще пиша какво е излязло.
Благодаря отново за помощта колега !!!!
Благодаря отново за помощта колега !!!!
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
300 000 км не е малко.
Полезно е да знаеш, кога и какво е обслужвано. И при всяко положение - провери луфта на клапаните и свещите - гледай за цвят на работната част на свещите и евентуално омасляване. Тъкмо ще си видиш и гърбиците на разпределителния вал.
Малко вероятно е да е повреден термисторът в дебитомера. Наистина, най-удобно е да пробваш с друг изправен дебитомер, може да е от друг модел или кубатура, важното е - да бъде със същия куплунг.
За тези километри, дебитомерът може и да е направил "браздички" в съпротивителния слой, но не е задължително.
На диагностика, зависи от стенда, ще ти покаже проблемния цилиндър, като най-малка промяна на мощност.
На друга полезна информация не разчитай. Ще видиш, къде ти е аванса - това ще е полезно.
Не ми стана ясно, как са ти вързани вакуумите в момента - ако можеш направи снимка или го кажи по-подробно, шлаух по шлаух, тръба по тръба.
Разходът на изправно М30В28 извънградско при 5 свръхдиректна скорост и съответстващ диференциал и 80-90 км/ч не би трябвало да е повече от 7 и нещо, максимум 8 литра на 100 км. Тази скорост трябва да я правиш безгрижно при около 2000 или съвсем малко повече оборота - това даже е под оптимума/максимума на въртящия момент.
Полезно е да знаеш, кога и какво е обслужвано. И при всяко положение - провери луфта на клапаните и свещите - гледай за цвят на работната част на свещите и евентуално омасляване. Тъкмо ще си видиш и гърбиците на разпределителния вал.
Малко вероятно е да е повреден термисторът в дебитомера. Наистина, най-удобно е да пробваш с друг изправен дебитомер, може да е от друг модел или кубатура, важното е - да бъде със същия куплунг.
За тези километри, дебитомерът може и да е направил "браздички" в съпротивителния слой, но не е задължително.
На диагностика, зависи от стенда, ще ти покаже проблемния цилиндър, като най-малка промяна на мощност.
На друга полезна информация не разчитай. Ще видиш, къде ти е аванса - това ще е полезно.
Не ми стана ясно, как са ти вързани вакуумите в момента - ако можеш направи снимка или го кажи по-подробно, шлаух по шлаух, тръба по тръба.
Разходът на изправно М30В28 извънградско при 5 свръхдиректна скорост и съответстващ диференциал и 80-90 км/ч не би трябвало да е повече от 7 и нещо, максимум 8 литра на 100 км. Тази скорост трябва да я правиш безгрижно при около 2000 или съвсем малко повече оборота - това даже е под оптимума/максимума на въртящия момент.
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Добра вечер и от мен. Така като гледам мога умело да се включа в темата за дискусия. Преди няколко дена разчлених въздушните пътища за празен ход, както и свалих стъпкавото моторче за празен ход. Това бе породено от сходен проблем с много ниски обороти при студен мотор в студено време. Като цяло изглежда, че проблема не беше в тях защото проблема все още не е отстранен, поне не и напълно. Получи се леко подобрение в оборотите като се има предвид, че намалих оборотите на празен ход при загрял двигател. Преди да го направя бяха около 900-950 об/мин. В момента са около 750-800 об/мин по оборотомер. Преди да направя почистване на маркучите и стъпковото моторче колата загасваше след студен старт. Сега работата на мотора е по стабилна, но все още оборотите са много ниски, някъде около 450-500 об/мин. Утре ще почистя дебитомера и ще пиша дали има промяна.
Поздрави
Поздрави
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
KriK4eTo написа:Преди да направя почистване на маркучите и стъпковото моторче колата загасваше след студен старт.
Какво имаш предвид под "стъпково моторче"? Нали имаш М30В25?
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
До колкото ми стигат познанията в България на номер 8 от линка му казват стъпков мотор за регулиране на празния ход.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
П.П. След почистване на дебитомера вчера, не се получи никаква промяна в работата на мотора.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
П.П. След почистване на дебитомера вчера, не се получи никаква промяна в работата на мотора.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
KriK4eTo написа:До колкото ми стигат познанията в България на номер 8 от линка му казват стъпков мотор за регулиране на празния ход.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
Въпросът не е в твоите познания, а в това, че някой, вероятно без да иска те е подвел и е кръстил въпросния "дивайс" №8 стъпков мотор, при това за регулиране на празния ход.
На първо място с "дивайса" №8 не се регулира празния ход. Това обаче става с "дивайса" №6 от същата картинка, в комбинация с винта на дебитомера.
Вече на второ място, ще кажа няколко думи за работата на "дивайса" №8.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Дивайсът №8 или както е по-правилно да се каже - клапан за допълнителен въздух.
Той наистина осигурява допълнителен въздух и променя работата на двигателя, но само при студено.
При студено време сработва терморелето, монтирано на корпуса на термостата и захранва седмия инжектор.
За няколко секунди - това зависи колко е студен моторът и антифризът - седмия инжектор "бълва" бензин във всмукателния колектор - и прави сместа много богата. Това обаче не ни върши добра работа, на нас ни трябва малко по-богата смес, а не много богата. Тук на помощ идва въпросният клапан за допълнителен въздух. Той компенсира многото бензин, излят в колектора с допълнителен въздух. Системата е сметната така, че все едно си натиснал малко педала на газта - тоест, увеличил си оборотите и мощността за да преодолееш студения старт (нещо, като "електронен смукач")
Той наистина осигурява допълнителен въздух и променя работата на двигателя, но само при студено.
При студено време сработва терморелето, монтирано на корпуса на термостата и захранва седмия инжектор.
За няколко секунди - това зависи колко е студен моторът и антифризът - седмия инжектор "бълва" бензин във всмукателния колектор - и прави сместа много богата. Това обаче не ни върши добра работа, на нас ни трябва малко по-богата смес, а не много богата. Тук на помощ идва въпросният клапан за допълнителен въздух. Той компенсира многото бензин, излят в колектора с допълнителен въздух. Системата е сметната така, че все едно си натиснал малко педала на газта - тоест, увеличил си оборотите и мощността за да преодолееш студения старт (нещо, като "електронен смукач")
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
И да довърша...
Дали "дивайсът" №8 е "стъпково моторче".
Не е моторче, камо ли стъпково. Този клапан е едно биметално устройство, с функции, подобни на термостата.
Някой ще каже - ами за какво му е този куплунг, за какво на едно "пасивно" биметално устройство му трябва ток?
Ток наистина му трябва - когато е студено, трябва му за подгрев. Подгрява се биметалното устройство и клапанът се затваря.
Системата работи по следния начин: При един студен старт, успоредно със седмия инжектор се включва и подгрева на въпросния клапан за допълнителен въздух. Този подгрев се включва за няколко секунди. Биметалното устройство е инерционно устройство и му трябва време да се загрее и по този начин клапанът да се затвори.
Другата съществена подробност е, че клапанът е монтиран директно върху капака на главата, при осигурен добър термоконтакт. Казано с други думи, ако клапанът се отдели от капака на главата - той няма да работи коректно.
На биметалното устройство му е нужна висока температура, която се осигурява от горещия двигател, за да стои напълно затворен.
Това е в общи линии. Надявам се, че съм хвърлил малко светлина върху казуса.
П.С. Що се касае за "стъпковото моторче" - такова понятие се използва при М30, но при Мотроник версиите.
Дали "дивайсът" №8 е "стъпково моторче".
Не е моторче, камо ли стъпково. Този клапан е едно биметално устройство, с функции, подобни на термостата.
Някой ще каже - ами за какво му е този куплунг, за какво на едно "пасивно" биметално устройство му трябва ток?
Ток наистина му трябва - когато е студено, трябва му за подгрев. Подгрява се биметалното устройство и клапанът се затваря.
Системата работи по следния начин: При един студен старт, успоредно със седмия инжектор се включва и подгрева на въпросния клапан за допълнителен въздух. Този подгрев се включва за няколко секунди. Биметалното устройство е инерционно устройство и му трябва време да се загрее и по този начин клапанът да се затвори.
Другата съществена подробност е, че клапанът е монтиран директно върху капака на главата, при осигурен добър термоконтакт. Казано с други думи, ако клапанът се отдели от капака на главата - той няма да работи коректно.
На биметалното устройство му е нужна висока температура, която се осигурява от горещия двигател, за да стои напълно затворен.
Това е в общи линии. Надявам се, че съм хвърлил малко светлина върху казуса.
П.С. Що се касае за "стъпковото моторче" - такова понятие се използва при М30, но при Мотроник версиите.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Последно нещо.
Не се опитвай да отваряш този клапан, нито да му въртиш винта за регулировка.
Просто го свали и му подай 12 Волта, като гледаш през отвора дали и как се отваря.
Ако го прави - не пипай нищо, ако не го прави - можеш да го почистиш, но отново, без да го отваряш.
Почистване в бензин в ултразвукова вана ще свърши работа.
Ако подгревът не работи - търси друг клапан.
Иначе, биметалната част можеш да я провериш чрез нагряване (даже и със сешоар) - когато проверявах моя преди години - на него всичко му работеше и затова тази допълнителна проверка не беше необходима.
Не се опитвай да отваряш този клапан, нито да му въртиш винта за регулировка.
Просто го свали и му подай 12 Волта, като гледаш през отвора дали и как се отваря.
Ако го прави - не пипай нищо, ако не го прави - можеш да го почистиш, но отново, без да го отваряш.
Почистване в бензин в ултразвукова вана ще свърши работа.
Ако подгревът не работи - търси друг клапан.
Иначе, биметалната част можеш да я провериш чрез нагряване (даже и със сешоар) - когато проверявах моя преди години - на него всичко му работеше и затова тази допълнителна проверка не беше необходима.
Re: Е28 M30B28, не държи стабилни обороти!
Един въпрос и от мен, а когато е топла колата и не държи обороти и гасне и на бензин и на газ, после си ги държи и пак така когато си иска са около 700 после падат
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани