проблем със свещи на м10

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

проблем със свещи на м10

Мнение от akula » 10 Ное 2011, 14:38

Колеги, наскоро се сблъсках със следния проблем : при смяна на свещите, се установи, че на 2ри цил, свеща не се завива до край; първите 2а оборота се върти лесно, почти хлабаво, и после затяга. навива се до средата на резбата и то накрая със страшно зор. на новата свещ ясно силичи докъде се е завила_точно до средата на резбата. върнах старата, и броих оборотите, същата работа, и тя до средата, и то със много зор.

какво да правя? двигателя прекъсва малко, но кабелите са банго, а и тампона на карба съвсем се прокъса, та е трудно да се каже от какво точно прекъсва и работи неравномерно.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от cod-cdbp » 10 Ное 2011, 16:19

Личен съвет - свали главата и направете тотална профилактика (и на конкретното гнездо за свещ)
Заслужава си, особено ако няма да я караш през зимата ще стане идеално.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от akula » 10 Ное 2011, 17:46

_65536_kb_sec_ написа:Личен съвет - свали главата и направете тотална профилактика (и на конкретното гнездо за свещ)
Заслужава си, особено ако няма да я караш през зимата ще стане идеално.

:confused: тоя мотор е на 130к оргинални пробег. механични проблеми няма никакви, както и нужда от ревизия по главата. а и не ми се нарушава заводската сглобка-че даже и капака на клапаните не е свалян. Мислех нещо такова, ама... не мисля, че си заслужава. Питането ми е по- скоро, дали това оказва влияние фатално на работата на двг.
за мен, чара на тоя мотор е, че е не е докосван. тръгна ли да го отварям... по добре направо някой друг да сложа.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от Vasko_BP » 10 Ное 2011, 20:14

Да но не можеш да поразкараш резбата на място защото стружчиците които ще паднат в горивната камера ще прецакат всичко така че не виждам друг вариант за жалост.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от Тато » 10 Ное 2011, 21:05

Значи, тоя мотор въобще не е изряден. :idea: 130 хиляди, без да се свали капака на главата ? Тоест, без реглаж на клапани ? И това те радва ? Чар му било това. Кое, че не е поглеждан ? Че някой е завил накриво свещ и е прецакал резбата в алуминия ? Да, и това е чар, да работи на 3 цилиндъра и половина. Прекъсва, подскача, не развива максимална мощност, нито въртящ момент, гори. Това ли е чаровна машина ? Ми, не му сменяй нито свещи, нито кабели, нито масло. Нека кара със оригиналните от завода. 100 годишни, разпадащи се.

Според мен, чара на тоя мотор е като го нагласиш да работи също часовник. Какво да направим сега ? Задаваш въпрос, тук ти отговарят. И са ти казали най-удачния вариянт. Е, ако щеш.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от Lenco » 10 Ное 2011, 22:25

Намираш метчик с резба като свещите, плескаш го с грес и минаваш резбите. Всички струйки остават по греста, а те няма да са и много.
Гаранция.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от DEMIURGE » 11 Ное 2011, 10:10

Lenco написа:Намираш метчик с резба като свещите, плескаш го с грес и минаваш резбите. Всички струйки остават по греста, а те няма да са и много.
Гаранция.

Възможно е да не стане точно така.
Първо, няма гаранция, че метчикът ще тръгне правилно.
Второ, няма гаранция, че част от стружките, събрани в "групичка" от греста няма да паднат вътре. Какво ще стане после е въпрос на гадаене и шанс. Може да ти се размине и стружките да бъдат издухани, може и да отидеш на ремонт - аз лично не бих поел такива рискове.
Тъй като се приема, че все още има "правилна" резба откъм горивната камера - прорязването трябва да стане отвътре навън - явно при свалена глава.
Що се касае дали двигателят е отварян или не - само от гледна точка на реглаж на луфтовете на клапаните - това се прави на 10 000 до 15 000 км ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.
Ако оставиш свещта по този начин - все едно й променяш топлинното число - тоест сложил си съвсем друга свещ - познай, дали ще работи добре този цилиндър...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от Lenco » 11 Ное 2011, 12:43

DEMIURGE написа:
Lenco написа:...

......

Глави има доста свалени, ако някой не вярва на метода да пробва.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 5.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: предимно читави М10-ки :D

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от retro.boy28 » 11 Ное 2011, 19:43

Ако прекарва резбата преди да завие новата да чукне на стартер ако има нещо да го издуха ;)
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 5.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: предимно читави М10-ки :D

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от retro.boy28 » 11 Ное 2011, 19:45

Lenco написа:Намираш метчик с резба като свещите, плескаш го с грес и минаваш резбите. Всички струйки остават по греста, а те няма да са и много.
Гаранция.

Това е изпробвано и е така ! Но все пак да чукне на стартер ако има нещо за всеки случай :) :yes:
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от DEMIURGE » 11 Ное 2011, 20:15

retro.boy28 написа:
Lenco написа:Намираш метчик с резба като свещите, плескаш го с грес и минаваш резбите. Всички струйки остават по греста, а те няма да са и много.
Гаранция.

Това е изпробвано и е така ! Но все пак да чукне на стартер ако има нещо за всеки случай :) :yes:

За съжаление ще се повторя - има сериозна опасност метчикът да тръгне по новосъздадената "крива" резба.
Тогава, при грешно прокарване с метчика, като резултат ще се получи нещо хлабаво и далеч от перфектното.
Да не се получи по-лошо и после да се чуди човек как да си завие свещта.
Възможно е, разбира се, стъпката на резбата да е правилна и после заради боклуци алуминият в средата на резбата да се е замазал.
Аз не бих разчитал на това. Имам горчив опит от ситна стъпка на резбата - под 1 мм и диаметър на детайла около 15 см и двете части от дуралуминий.
Никого няма да боря за "Съветска Власт" - и без това в повечето случаи всеки прави каквото си иска.
Просто бих се радвал да се предотврати "вайкането" впоследствие, макар и със цената на повече труд и похарчени средства - нали все пак въпросният мотор е перфектен?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от DMC » 12 Ное 2011, 1:49

На мен пък ми е много чудно дали може лесно да се намери метчик с такава резба?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от akula » 12 Ное 2011, 11:24

горе долу това ми беше идеята- дали не може да се прокара резбата с някакъв метод/инструмент и да се върти на празен ход, та да се издуха всичко на вън.. двг няма шумове и работят всички цилиндри. прекъсва малко, но като сменя кабелите, тампона, а и самия карб също е сговнясан, ще се види. имам си добър, но просто не съм стигнал до там.
ако трябва да се разглобява двг, по ми е лесно направо да го сменя- не си струва главоболието за 315ков мотор, при положение, че имам безупречни инжекторна 18ка и м20 готови за слагане. така ги виждам аз нещата, де. а, и едно м30 се мота, ама това е друга бира.
ПП. аз съм правил реглаж на клапани на 10к пробег, ама колцина ли го правят на истина, а не само на теория? нямам предвид DEMIURG, той със сигурност го е правил :D
ако не ме лъже паметта на тия двг (м10 и м30) реглаж на клапаните се прави след първите 150к пробег? по препоръки от производителя?
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от DEMIURGE » 12 Ное 2011, 12:54

1. Само веднъж съм виждал един много специален метчик от една машинария.
Той беше специален с това, че подобно на цанга, можеше да се свие, да се прекара през отвора, после да се отвори на пълния си диаметър и да се прокара резба, започвайки отвътре-навън. Подобен метчик едва ли ще намериш.
2. Ако го правиш от външната страна, в случая без значение, дали си го намазал с грес или не. С риск да омръзна, ще го кажа за трети път. Преди това вмъквам, че всеки който е правил резби в алуминий, знае, колко неприятен метал е за извършване на такава дейност. Положението се оправя малко при дуралуминия и все повече, колкото е по-твърд метала. Та по този повод - при направа на резба, винаги се използва смазка и то е желателно не просто грес, а нещо много "по-мазничко" - от типа на литиева грес и с добавка на молибденов бисулфид (MoS2). Да се върнем на темата - дали с грес или не - шансът метчикът да тръгне правилно по прецакана резба и да съвпадне с останалата "добра" половина е минимален.
3. Ако толкова много харесваш този двигател - не пипай нищо по резбата на тази свещ и смени другите, според теб проблемни неща - кабели, карбуратор и т.н. После можеш отново да се върнеш към резбата. Така или иначе, този цилиндър няма да работи като останалите три. Свещта ще дава искра, сместа ще се възпламенява и буталото ще бъде избутвано, но не като при другите цилиндри...
4. Преходът към инжекторен двигател винаги ще е от полза. Било то М10, 20 или 30.
5. Не разбрах, как си правил реглаж на клапаните на 10к км пробег? Или това е било на друг двигател вероятно?
akula написа:тоя мотор е на 130к оргинални пробег. механични проблеми няма никакви, както и нужда от ревизия по главата. а и не ми се нарушава заводската сглобка-че даже и капака на клапаните не е свалян.

Какво те кара да мислиш, че при първите 150к пробег не е нужно да се регулира луфта на клапаните. При какви по-различни условия работи двигателят преди и след тези 150 хиляди? Както и да е - реглаж се прави на пробег не по-дълъг от 15000, някои го препоръчват на 10000. Изобщо на 10-15 хиляди се профилактират доста неща по двигателите от типа на М10 и М30. Лично при мен се получи така, че последният реглаж на луфтовете на клапаните бе направен преди около 200 км. Поради други причини - предишният реглаж да е бил преди около 1000 км. Но при всяко сваляне на капака на главата - никога не пречи да си провериш луфта, да видиш болтовете на маслената магистрала и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: проблем със свещи на м10

Мнение от akula » 12 Ное 2011, 14:25

хм, на теория, че и практика, един двг на 100 000 + цилиндрите няма начин да работят напълно еднакво. даже, и компресомера да отчита еднаква компресия при всички цилиндри.
да, реглаж съм правил на друг двг, тоя не съм го пипал. факт е, клапаните не тропат, а маслото е полусинтетика. гарнитурата на капака на клапаните ми изглежда да е оригинална, няма силикон и омасляване. :dunno:
това за реглажа на 10к-15к го знам, както и много други хора, ама малко го правят.
кое ме кара да мисля, че не се прави на първите 150к? (може и 100К само да беше)-
останало ми е в главата от едно ръководство за употреба, може и да бъркам, и да е ставало въпрос за друго, не отричам.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook