Малко помощ за м10б18.

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.03.2006
Местоположение: Софиа

Малко помощ за м10б18.

Мнение от Новак » 25 Окт 2011, 15:49

Колеги ,закъсах с развиването на гайката на коляновия вал която държи ремъчната шайба ,просто не знам дали е с нормална или лява резба.И другият проблем е ,че не мога да застопоря коляновия вал да не се върти,ръчната не помага.Ако някой има житеиски опит нека сподели .Предварително благодаря на отзовалите се .

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Тато » 26 Окт 2011, 15:46

Развива се на ляво. Мога да ти кажа 3 начина, но най-лесния. Удачен вариянт - съответен размер ключ, удължен и опрян на лявата греда. Включваш стартера за 1 секунда, колкото да чукне и завърти 1-2 оборота. И се отвива с поглед. С камък от гедоре и удължение става. Но, за да не счупиш нещо, просто нагласи удължението да е готово опряно на гредата, за да не се засили и отвие с удар. И тогава щракваш. Стартерът, няма да усети нищо. Добре ще бъде да няма никой около двигателя в този момент, за всеки случай.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.03.2006
Местоположение: Софиа

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Новак » 26 Окт 2011, 19:13

Благодаря за бързия отговор колега.Това упражнение със стартера ми мина през главата, ама ме хвана шубето от една страна да не взема да натегна още гайката или да събирам парчета от гедорето по ливадата. :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: Бургас

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от belich » 27 Окт 2011, 9:24

В задния край на двигатела към делкото ще видите отвор.Bижда се маховика.Аз пъхам една щанга в отвора,с която по този начин застопорявам коляновия вал. Хубаво е да бъдете поне двама човека, защото силата за да развиете гайката е доста голяма. Внимавйате да не изкъртите някой зъб на маховика. Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Тато » 28 Окт 2011, 16:55

Повтарям ти - развива се НА ЛЯВО. Какво ще й натягаш още повече ? Вала ти се върти на дясно, следователно спряната гайка (или болт) се върти на ляво. Точно за да не счупиш гедорето, ще сложиш удължението на гредата, да има опора готова. Като не щеш по лесния, ами мъчи се по трудния начин.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.03.2006
Местоположение: Софиа

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Новак » 28 Окт 2011, 17:46

Новак написа:Благодаря за бързия отговор колега.Това упражнение със стартера ми мина през главата, ама ме хвана шубето от една страна да не взема да натегна още гайката или да събирам парчета от гедорето по ливадата. :bchug:

Това беше още преди да попитам във форума. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от SPEED_GABROVO » 29 Окт 2011, 22:34

Това със заклещването на маховика го правим в практиката на учебните двигатели,но за него си трябват двама човека,пък може и да нараниш маховика.Това със завъртането на стартера е много хитро,също би трябвало да стане и с гайковерт.
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Тато » 30 Окт 2011, 17:06

С условието да свали радиатора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от SPEED_GABROVO » 31 Окт 2011, 11:51

Тато написа:С условието да свали радиатора.

За това не се бях замислял :mhihi:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Тато » 01 Ное 2011, 0:45

Не. Извинявам се. :) Радиатора може да не го сваля. Има място да постави камък и Т-образното удължение. Ама пак си е навиране.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.03.2006
Местоположение: Софиа

Re: Малко помощ за м10б18.

Мнение от Новак » 01 Ное 2011, 19:19

Колеги, стартера свърши работата.Искам още веднъж да благодаря на колегата ТАТО за бързия и компетентен отговор. :yes:

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook