М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Здравейте колеги, имам сериозен проблем с едно дърто М30Б28 с L-Jetronic инжекция (100 пъти по-добре да беше карбуратор ). Цапа свещите със сажди, предполагам заради богата смес, и гасне. Като почистя свещите пали, но не държи ниски обороти, под 2000 гасне, а след малко и над 2000 гасне и свещите пак са черни. Предполагам дебитомера дава по-високи стойности. Като го изключа (и за пореден път почистя свещите) колата пали доста по-лесно, не държи празен ход, но успява да остане запалена по-дълго и като цяло е осезаемо по-добре, което ме наведе на мисълта, че съм открил проблема. Опитах се да го оправя, но положението стана по-зле, сега изобщо не може да запали с включен дебитомер. Преместих леко платката, така че палеца да опре в неизползвана част от графита. Поиграх си и с болта за регулиране на паралелния нерегистриран поток въздух, но без успех. Натегнах и пружината с няколко зъба, пак нищо. Въпросът ми е някой дали знае конкретни стойности за съпротивлението, измерено от палеца към крайните точки. Трябва ли да има резки спадове при граничните точки, където има включени паралелни съпротивления на графита? Търсих в нета, но не намерих нищо полезно. Като цяло знаете ли какво се прави, когато дебитомера спре да работи, освен да си купя друг от Камор за 1130лв
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Запали. Не мога да повярвам колко съм загубен и колко е малоумен тоя L-Jetronic. Имало допълнителна дюза за студен старт, оказа се, че пикае здраво и задавя всичко живо. Защо им е допълнителна дюза не може ли компа да пусне повече бензин на нормалните дюзи? Както и да е изключих жицата и си работи като преди, има какво да се желае още, но работи. Тъпото е, че дебитомера вече го поразбазиках и сега докато нацеля правилната позиция на оня болт...
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Exy написа:Здравейте колеги, имам сериозен проблем с едно дърто М30Б28 с L-Jetronic инжекция (100 пъти по-добре да беше карбуратор ).
Ако си много сигурен в себе си - мога да ти предложа два двойни карбуратора за 2.8 М30 мотор, мечта за мнозина любители - Zenith Inat, ама ...
Проблемът е, че ще имам угризения, защото не си прав относно това, кое е по-добро (но това е мое мнение).
И изобщо не ти е виновен инжекторът за студен старт, а релето, което го пуска...
Успех
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Не колега не съм сигурен в себе си, казах го защото много ме изнервя тая странна антична система, карбураторът е по-непретенциозен и липсата на всичките тия 30 годишни електронни компоненти малко ме блазни, но за сега нямам желание да се занимавам с преработки. Освен това едно от любимите ми неща в тая кола е смукателния колектор А защо да не е виновен инжекторът, като го извадих да видя как пръска изобщо не изглеждаше добре, не прави ситни капчици ами си пръска кат градински маркуч, запушен с пръст. И още преди тотално да умре имаше проблеми с давенето, ако не успее да запали първите 3 секунди всичко вече е накиснато в бензин и няма шанс след това. Но ще проверя и релето да
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Карбураторите за тези машини са относително сложни и за поддръжка и за реглаж.
Въпросните Zenith Inat 32/40 или 35/40 имат само седем регулировъчни винта, всеки от които ако не е на място си - работата отива на зле. Като правило - едната тройка цилиндри работи на богата, другата тройка - на бедна смес. Иска се известен опит и диференциален манометър - за да се вкарат в приличен баланс двата карбуратора. Не че след няколко сериозни български дупки ще бъдеш гарантиран, че винтовете вече не са на друга позиция, а от там и карбураторите - на друго мнение. При появата на Solex 4A1 проблемите с балансирането се оправят, по лесен е за поддръжка и реглаж, но не стига славата на Зенитите. Някак си логично БМВ започват да мислят за алтернативен начин за впръскаване на горивото и се появява L-Jetronic (Kugelfischer и K-Jetronic ги пропускам, но и те са достойни за своето време). Там реглажите са сведени до минимум. Разбира се, всеки има свещеното право да си разбъзика дебитомера или нещо друго, но системата наистина се пуска относително лесно, ако всички елементи са в ред.
Относно инжектора за студен старт - местоположението му не е перфектно - с времето той се запушва и затлачва с всякаква гадост, и заради това - първата ти работа е да го свалиш и прекараш на ултразвукова вана. Поради това, че той не се ползва често - не повече от 8 секунди при много студено време (не помня точните времена, това не е важно, важното е, че не работи често и по тази причина не се износва) - едно промиване, като го щракаш по време на промиването, ще помогне силно. Намотката на този инжектор е по-нискоомна - съответно е за по-голям ток - и той е направен за по-голям дебит - така че, той в сравнение с другите инжектори, които нормално атомизират горивото, та той направо си лее ("пикае"). При карбураторите гледката е по зловеща - там направо се вижда, как се лее горивото, как само при едно запалване на двигателя - вече си назад с два лева
Въпросното термореле, намиращо се на корпуса на термостата, много често след толкова години, дава фира. А то трябва да бъде и умно освен това - тоест да си променя времето за включване според температурата на антифриза. В повечето случаи то се прецаква в положение "вечно включено". Ясно е от там и за богатата смес и за разхода и т.н.
Но май на този етап те чака по-важния реглаж на дебитомера...
Въпросните Zenith Inat 32/40 или 35/40 имат само седем регулировъчни винта, всеки от които ако не е на място си - работата отива на зле. Като правило - едната тройка цилиндри работи на богата, другата тройка - на бедна смес. Иска се известен опит и диференциален манометър - за да се вкарат в приличен баланс двата карбуратора. Не че след няколко сериозни български дупки ще бъдеш гарантиран, че винтовете вече не са на друга позиция, а от там и карбураторите - на друго мнение. При появата на Solex 4A1 проблемите с балансирането се оправят, по лесен е за поддръжка и реглаж, но не стига славата на Зенитите. Някак си логично БМВ започват да мислят за алтернативен начин за впръскаване на горивото и се появява L-Jetronic (Kugelfischer и K-Jetronic ги пропускам, но и те са достойни за своето време). Там реглажите са сведени до минимум. Разбира се, всеки има свещеното право да си разбъзика дебитомера или нещо друго, но системата наистина се пуска относително лесно, ако всички елементи са в ред.
Относно инжектора за студен старт - местоположението му не е перфектно - с времето той се запушва и затлачва с всякаква гадост, и заради това - първата ти работа е да го свалиш и прекараш на ултразвукова вана. Поради това, че той не се ползва често - не повече от 8 секунди при много студено време (не помня точните времена, това не е важно, важното е, че не работи често и по тази причина не се износва) - едно промиване, като го щракаш по време на промиването, ще помогне силно. Намотката на този инжектор е по-нискоомна - съответно е за по-голям ток - и той е направен за по-голям дебит - така че, той в сравнение с другите инжектори, които нормално атомизират горивото, та той направо си лее ("пикае"). При карбураторите гледката е по зловеща - там направо се вижда, как се лее горивото, как само при едно запалване на двигателя - вече си назад с два лева
Въпросното термореле, намиращо се на корпуса на термостата, много често след толкова години, дава фира. А то трябва да бъде и умно освен това - тоест да си променя времето за включване според температурата на антифриза. В повечето случаи то се прецаква в положение "вечно включено". Ясно е от там и за богатата смес и за разхода и т.н.
Но май на този етап те чака по-важния реглаж на дебитомера...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Послушай колегата над мен, не ти трябва карбуратор, тва е в пъти по-зле от инжекцията, а колко са износения тия чудеса, нямаш си идея. Преди доста време се борих с тва природно явление 4А само гарнитурите му ги правих цял ден, а за клапите да не говорим.
Относно термо релето, на него мисля пишеше колко време работи и при какви градуси, 8 или 12 сек. Термо реле и 7-а дюза има доста изхвърлени, та не трябва да е проблем да си намериш здрави, май имам някъде из боклуците останали.
Болта на дебитомера не е проблем, дали намирисва на бензин или не, не е фатално. Подадеш ли газ вече нещата не зависят от това регулиране, т.е. докарваш си го да работи стабилно на празен ход. Ако си барал вътре ще трябва да си поиграеш повече докато ти хареса, ще трябва и малко бензин да похабиш за пробите.
Относно термо релето, на него мисля пишеше колко време работи и при какви градуси, 8 или 12 сек. Термо реле и 7-а дюза има доста изхвърлени, та не трябва да е проблем да си намериш здрави, май имам някъде из боклуците останали.
Болта на дебитомера не е проблем, дали намирисва на бензин или не, не е фатално. Подадеш ли газ вече нещата не зависят от това регулиране, т.е. докарваш си го да работи стабилно на празен ход. Ако си барал вътре ще трябва да си поиграеш повече докато ти хареса, ще трябва и малко бензин да похабиш за пробите.
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Мерси за информацията колеги Надявам се на дебитомера да съм му уцелил старото състояние, на пръв поглед добре работеше на празен ход и се форсираше нормлано, но не съм карал още. А термо реле и аз имам едно резервно, ако то е проблема ще мина най-лесно и евтино. Но все пак при всички случаи ще дам и дюзата за чистене. А защо болта няма значение като подам газ, защото дебита през него става пренебрежимо малък спрямо този през клапата ли?
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М30 проблем с дебитомер най-вероятно
Exy написа:...... А защо болта няма значение като подам газ, защото дебита през него става пренебрежимо малък спрямо този през клапата ли?
Да, болта регулира въздуха през допълнителния канал (байпас).
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани