Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Mr Charger » 11 Сеп 2011, 19:21

Място: САЩ
Време: септември 2011 г.

Фенове на истинската баварска стомана (отпреди глобализацията да й види сметката) вчера ходих да тествам най-страхотния автомобил, произведен в историята на човечеството, а именно БМВ Е12 528i. Колата е произведена през 1978 г., инжекцион, 4-степенна скоростна кутия, климатик, 4 ел. стъкла, кожен салон. Това е колата, която съм искал винаги да имам и ще искам да имам. Продавачът, бмв фен я продаваше за 1450 долара, последно свалих до 500 долара. Повярвайте беше много трудно решение да не я взема. Ето ги причините:
1. Ръжда - целия под, включително багажника, праговете, и каските на амортисьорите, гадна напреднала ръжда с малки дупки. Между другото мнозинството американци имат специфични разбирания за поддръжка на автомобила, мият отвън, пастират, хваща яко окото от 20 м. разстояние, но не полагат никакви грижи за тези части на купето, които не се виждат;
2. Теч на масло от двигателя и на бензин от незнам си къде. Симфония от шумове при запален двигател, които биха могли да бъдат диагностицирани само от знаещи БМВ люде;
3. Неработещ климатик. От уредите работеше само оборотомера;
4. Неработещи ел. стъкла.
Иначе акулата вървеше, дигна 100 км/ч и също спираше.
Продавачът ми каза, че е вложил около 4000 долара, който бяха отишли за боядисване на купето, смяна на съединител, масла и филтри и закупуване на нови БМВ емблеми за купето и джантите (които между другото са великките Алпина джанти познати на всички ви).
Изкушението да купя тази кола беше голямо, но осъзнах, че няма да мога да спася купето по две причини. Нямам необходимите средства и време.
Битката с ръждата винаги е трудна, дълга, скъпа и в 50% от случаите с временен успех. Казвам го от горчивия опит, който имам. Лично моя съвет към всички фенове на старите акули е: приятели, по-добре дайте повече пари (ако трябва вземете назаем) и купете автомобил без ръжда или с по-малко ръжда отколкото да се опитвате да спасявате неспасяемото. В дългосрочен план, качествения ремонт на ръждясъл автомобил винаги излиза по-скъп за вас, а и за близките ви. Естествено последното не е от толкова голямо значение ако сте на 23 г. и имате много време за губене, което искате да инвестирате в борба с ръждата. Вярвайте ми, има по дбори начини за прекарване на времето. Рапорт даден. ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от dobromir » 11 Сеп 2011, 20:03

Фен съм на ретро колите и карам е32 но такава 5 ца небях виждал и е много красива :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от KriK4eTo » 11 Сеп 2011, 20:53

Отговор на рапорта......
Място:Англия
Бях тръгнал днес след обяд да гледам едно Е36 компакт 318ти. Точно преди да стигна до мястото където се намира компакта зърнах една обявена от преди няколко месеца Е28-ца. След като видях обявата не исках да я купя защото вече знаех колко трудно се поддържа престаряла кола, след опита ми който имам с Е21-та. Уви след като прекарах няколко минути разглеждайки в какво състояние е колата външно,някак си ме обзе неустоимо желание да я имам. В последствие на връщане от компакта минах пак да я видя и някак се засякох с собственика, който вече познавах защото му бях звънял за другото му БМВ Е30 325 спорт което също така продаваше, но уви отказа да продаде в последствие. След още 30 минути разговори на тема коли и разглеждане вече на Е28 под капаците и отвътре реших, че това ще е втората акула в живота ми до сега.
С гордост мога да кажа, че вече съм собственик на 525и от 1987 година. Колата е с 4 ел. стъкла, ел. люк., централно заключване, борд компютър, както и е на 105 хиляди мили които допринасят за свежия вид на колата. Също така е автоматик и е обута с уникалните 14 инчови ББС-Мале от които вече имам един комплект за Е21-та ми, а цвета е тъмно зелен металик. ;)

П.П. Добре си постъпил, че не си я купил приятелю. Предполагам има много други акули в Щатите който чакат някой да ги оцени и да се грижи за тях подобаващо. Не си заслужава да изгубиш емоциите си към една кола в борба да я спасиш и върнеш към живот.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Mr Charger » 11 Сеп 2011, 22:22

KriK4eTo написа:Отговор на рапорта......
Място:Англия
Бях тръгнал днес след обяд да гледам едно Е36 компакт 318ти. Точно преди да стигна до мястото където се намира компакта зърнах една обявена от преди няколко месеца Е28-ца. След като видях обявата не исках да я купя защото вече знаех колко трудно се поддържа престаряла кола, след опита ми който имам с Е21-та. Уви след като прекарах няколко минути разглеждайки в какво състояние е колата външно,някак си ме обзе неустоимо желание да я имам. В последствие на връщане от компакта минах пак да я видя и някак се засякох с собственика, който вече познавах защото му бях звънял за другото му БМВ Е30 325 спорт което също така продаваше, но уви отказа да продаде в последствие. След още 30 минути разговори на тема коли и разглеждане вече на Е28 под капаците и отвътре реших, че това ще е втората акула в живота ми до сега.
С гордост мога да кажа, че вече съм собственик на 525и от 1987 година. Колата е с 4 ел. стъкла, ел. люк., централно заключване, борд компютър, както и е на 105 хиляди мили които допринасят за свежия вид на колата. Също така е автоматик и е обута с уникалните 14 инчови ББС-Мале от които вече имам един комплект за Е21-та ми, а цвета е тъмно зелен металик. ;)

П.П. Добре си постъпил, че не си я купил приятелю. Предполагам има много други акули в Щатите който чакат някой да ги оцени и да се грижи за тях подобаващо. Не си заслужава да изгубиш емоциите си към една кола в борба да я спасиш и върнеш към живот.


Йеее! Много се радвам за теб, със здраве да я караш и да й се радваш!
В тази връзка докладвам, че преди около месец, гледах едно БМВ Е28 535is. Колата, както често се случва имаше сериозен проблем с ръжда по пода и в багажника. Имаше следните модификации:
-Тунингован двигател – ковани бутала, спортен колянов вал, спортен филтър (за съжаление не съм специалист тук а искам да стана). Двигателят работеше страхотно;
-Спортно окачване;
-Шнитцер джанти, които иска ли питане много я отваряха, виж снимката;
-Short sifter от Z4, който лично за мен беше супер неудобен;
Човекът, много здрав БМВ фен, имаше още едно Е28 и едно Е21. Последно се пазарихме на 1000 долара. Колата определено си заслужаваше за мотора, но ръждата отдолу беше твърде сериозна.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от DEMIURGE » 11 Сеп 2011, 22:24

Донякъде звучи познато...

И в Щатите, както и в Англия се намират запазени екземпляри.
Следейки американския форум за е12, често виждам читави и не толкова е-дванайсетици.
Шансът да се намери прекрасно е12 в чужбина не е малък - едно от условията обаче е да нощува или домува в гараж. Иначе в Щатите има и е12 за 200-300 долара, даже и подаръци - стига да си ги вземеш. Състоянието им далеч не е прекрасно, но ако приемем, че може да се намери много добро е12 за 1500 или 2000 долара, следва филмът с докарването до България. Някои ще кажат - ами няма проблем - за 1000 долара ще ти я докарат. За съжаление, понякога този филм става многосериен, с елементи на долнопробна ниско-бюджетна смесица от екшън, криминале и сълзливо латино. Това е единственото, което лично мен ме спира. Ако някой ми предложи гарантирано и безболезнено пристигане на кола от Щатите за разумни пари - да съм закупил вече нещо.
Филмът, "режисиран" в Англия е друга "ракия". Там също се намират прекрасни образци, по-лесно е да се докарат до БГ, не струват скъпо, но после евентуално предстои продължението на сериала - обръщане на волан и всички неща, свързани с това. Ще кажете - ами не е толкова скъпо... Има колеги от форума, които са го правили, има такива, които си карат така колите (за съжаление - не е ясно до кога), има и такива, които, като си докарат колите - започват да ги разчастват - по причини - бизнес или отчаяние...
Остава някъде в Европа... нещо по-късометражно, като за българчета, но отново задължително гаражни.
Другите континенти са извън бюджета.

Така е с тези филми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Mr Charger » 11 Сеп 2011, 23:09

Подкрепям тези разсъждения. Наистина е много важно, колата да бъде гаражна. Сухо, топло помещение е единствения начин за дългосрочно качествено съхраняване на нещо изработено от стомана. Много хора, обаче, не го разбират. Спорил съм с такива, който даже твърдят, че колата си била по-добре навън, дъждът си я миел, тя се проветрявала и т.н.
Иначе няколкомесечните ми наблюдения от района на голям град са, че в САЩ запазените Е12, Е28 почват от 2500 долара нагоре. В момента има едно Е28 528е за 3000 долара на 75 хил. мили. Автоматик, както са повечето тук. Няма смисъл да ви казвам, че е трудно да намериш читава акула от стара баба или дядо, която да не е автоматик. Това допълнително усложнява задачата. А разликата между шофирането на автоматик и ръчни скорости е като...Няма да го казвам, защото е цинично.
Предполагам, че по-евтини, читави акули се срещат в южните щати, там ръждата не ги унищожава, стандарта на живот е по-нисък и се продават за по-малко пари.
Тук се намират и 2002 за по 600 долара. Например сега продават едно в добро състояние с блокиран мотор. Ех, защо не разбирам от двигатели...Иначе читавите са от 3000 д. нагоре.
Най-уникалното, което съм видял е електрическа конверсия на Е21, която в момента е на пазара за 8000 долара. Ел. мотор с мощност 27 к.с., ха-ха. Идеално за ходене на работа или пазаруване. Ама го няма баварското ръмжене. Вижте линка:
http://fredericksburg.craigslist.org/ct ... 63441.html
Прятели това е повея на бъдещето май, а? Ел. акули с извадени зъбки :(
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от DEMIURGE » 11 Сеп 2011, 23:30

Mr Charger написа:Вижте линка:
http://fredericksburg.craigslist.org/ct ... 63441.html
Прятели това е повея на бъдещето май, а? Ел. акули с извадени зъбки :(

Тази цена си е направо "трепач". Стига батериите да са все още читави.
Казвам го, защото съм се интересувал как да си преправя една е12 или нещо по-малко на ток.
Лесните конверсии са от типа - махаш бензиновия двигател и слагаш на негово място ел.мотор, като се запазва скоростната кутия и всички предавки нататък.
По трудните конверсии са с индивидуален двигател за всяко колело. Там и цените са други.
Разбира се има нови китайски електромобили за по 3000 долара, но ако си купиш направо 2 броя.
Посочената мощност от 27 конски сили е несравнима с "бензиновите" конски сили. Гарантирам ви, че усещането е, че се кара кола с поне 100 коня. Няма да ви казвам, как тръгва това чудо, ако е направено както трябва. Въртящият момент на един такъв ел.мотор е много приличен - и най-важното - има го веднага, а не като стигнеш 4000 оборота.
За цената на изминат километър няма да говоря изобщо - направо е без пари, сравнено с нашите лами.
Имаше проведени изследвания за средно-статистически американски автомобил, преминаващ около 64 километра или мили ежедневно. Разходите при използване на нощна тарифа за зареждане, като се сметне и амортизацията на акумулаторите (среден живот 7 години - литий-полимерни, а това е най-сериозния разход) - беше по спомени 2.5 цента за изминат километър/миля (не си спомням мерните единици, но коефициентът 1.6 в случая не е фатален). Освен това ще добавя, че ставаше дума за двигател с прилична мощност и пробег над 200 мили при едно зареждане. Ако сравним с бензиновия вариант... абе направо не искам да го сравнявам... :evil:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от BRAAT » 12 Сеп 2011, 0:28

Като заговорихме за ръждата, малко по нагоре. Моята акула Е28 е от Гърция.Аз съм 3-я собственик, била е карана около 2-3 г. в БГ и точно в БГ е получила тази ръжда и няколко неприятни инцедента макар и леки. Мн. приятно ме беше изненадала с отсъствието на ръжда(не изцяло де) Освен малко по задната маска и предния десен калник почти нямаше нещо др. което да го коментирам. Обаче пода, праговете, багажника и коша отпред бяха , за годините си направо супер. Искаха търкане на тук, таме наченки на ръжда, но с шкурка и след това боядисване на споменатите от мен отделения вс. си дойде на място.
Наистина си заслужава да дадеш повече пари в началото, защото като гледам май след това реставрацията след това ще погълне почти двойно . Абеее с няколко думи, оглеждайте ги добре тези акули, че да не им осетите след това "зъбите" по вашите нерви :D :yes:
SHARK-а му е майката!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от немо » 12 Сеп 2011, 19:29

BRAAT написа: Наистина си заслужава да дадеш повече пари в началото, защото като гледам май след това реставрацията след това ще погълне почти двойно .

Проблемът е,че като си харесаш нещо то трябва да бъде огледано от достатъчно разбиращ човек....а ако ми хареса нещо някъде в Англия или Германия кой(достатъчно разбиращ човек,на когото имам доверие) ще може да направи оглед и да каже става ли колата или не.....???

Иначе в цитатът има много истина,но що се отнася до старите кочинки вариантите според мен са 2:
...или излизаш с голямата пачка за нещо наистина запазено....вариант,който не много ентусиасти могат да си позволят...

...или почваш тънко,а после наливаш и наливаш....успокоението в случая е,че поне всичко ти е минало през ръцете и знаеш за к'во си похарчил парите си...това разбира се при условие,че имаш условия и умения да свършиш достатъчно голяма част от работата сам.....

п.п. Говоря от опит.... :smoke:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от KriK4eTo » 12 Сеп 2011, 21:26

БРААТ твоята мисля, че съм я виждал преди много години точно до вкъщи в Плевен. Седя точно 1-2 дена и изчезна. Може и да не е твоята, но беше черна и ниска с големи джанти.
Тази която "вчера купих", за съжаление днес след като проверих каква е цената на застраховката всичко умря в мен. Точно като умножа по 3, 350-те паунда за който трябваше да я взема щях да се сдобия с застраховка за нея. За сега ще трябва да се задоволя с едно пежо 206 докато натрупам малко шофьорски стаж с местната книжка която имам, защото не ми признават Българския стаж. При повече късмет на в началото на идната година може и да се сдобия с нея :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от BRAAT » 12 Сеп 2011, 23:45

Крикчето: Ако е била с Е34-кови брони и джанти пак от Е34 М5, може, но не вярвам да е била мойта Е28-ца, защото просто не съм ходил до там. Или ако е ходил брат ми, макар че ни ми се вярва (а ми се обикаля БГ :( ). Ма пустия му гурбет, все не свършва. Между другото, аз съм в Кипър. И тук са с обратно движение, но няма проблеми със стажа, а и книжката си ми важи :dunno: Нз. защо е така в Англия? Надявам се все пак да се засечем в БГ, скоро :bchug: :bchug: :bchug: , Пък и изпуснах няколко събора и направоооо ..... :bang:
SHARK-а му е майката!!!

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от alpina-ma6inata » 13 Сеп 2011, 10:35

немо написа:Иначе в цитатът има много истина,но що се отнася до старите кочинки вариантите според мен са 2:
...или излизаш с голямата пачка за нещо наистина запазено....вариант,който не много ентусиасти могат да си позволят...

...или почваш тънко,а после наливаш и наливаш....успокоението в случая е,че поне всичко ти е минало през ръцете и знаеш за к'во си похарчил парите си...това разбира се при условие,че имаш условия и умения да свършиш достатъчно голяма част от работата сам.....

п.п. Говоря от опит.... :smoke:

Ето това е приказка. :yes:
Защото аз поне съм гледал доста по американски форуми как някой си взима на първи вид прилична акула, но по някой път тръгне ли да поразглобява малко и да пооглежда по-подробно има страхотни изненади. Особено се сещам за един случай как един пич си беше купил доста приличен 3.0 цс, който на пръв поглед имал само балончета ръжда на 2-3 места. Накрая стигна до пълно разглобяване, джамовете едвам се държат, защото под уплътненията ламарина просто нямаше :mhihi: и на още куп други места, които не ти се набиват много на очи. :)

В повечето случаи тези коли вече не се карат или се карат рядко, поддръжката им е занемарена, така че поне за мен лично среден вариант няма - като например да вземеш някоя кола, да поорпавиш това и онова и да караш. Щом има за правене по-добре да се направи всичко. Другия плюс на този вариант е - че си сменил всичко с ново и поне в краткосрочен план няма да имаш проблеми с повечето неща. А иначе ще ти се прецака нещо след 2-3 години, ама тогава вече въпросната част може въобще да не се намери в читаво / ново състояние. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 26.08.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: на газ
Мечтае да кара: на бензин
Детайли за колата: Много бега !

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Sandy_ » 13 Сеп 2011, 11:39

:hitit: ретрото си е ретро :clap:
Изображение
Real ///M5's were hand built!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от kompi » 13 Сеп 2011, 19:48

Ейй, хубава тема. Има все още боледуващи! И аз скоро се сдобих с една Е28-чка ,за скромните 600 лв 518 карб. 1984г. и .... филма започва скоро :) (след като се приберем от гурбет с брат ми от Кипър)
Хубавото е ,че няма много изгнило. Това бе единствената причина да я взема . Но както 95% от тези коли -изискването е да имаш доста нерви за възстновяването, а на мен май май взе да ме отпуска манията. Дано се излекувам, като я погледна пак ! Успех на всички колеги - чувсвото да караш реставриран баварски " остромуцунест " екземпляр е уникално ! :bchug:
Сучииии!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от KriK4eTo » 13 Сеп 2011, 20:42

Здравейте отново момчета. При мен сагата продължава с пълна сила. След като днес ме зарадваха, че застраховката за 1,4 бензин, 2001 година кола ще е отново скромните 750 паунда, просто реших да прежаля още 200 и да си бръмча с ретро кораб. При положение, че догодина Е28-та става на 25 години, става без данък или поне почти без (10 паунда е за коли над 25 години). Сега ходих пак да я огледам хубаво и резултата е: Напълно здрав под без никаква ръжда и ожулено, напълно здрави под-калници и бомбета отдолу, престилките зад предните и задните гуми също са без ръжди. Гледал съм в общи линии навсякъде и там където Е21-та ми беше ръждясала.
Единствените ръждиви и леко загнили места които успях да видя са праговете където са местата за вдигане с крик(от дясно има дупки там, но отвътре вътрешния праг изглежда здрав, както и останалата част от прага), от ляво са само ръждясали без гнило. Има загнило по задна лява вежда на калника, също така балончета по няколко от вратите там където са лаисните под стъклата. Изгнили са двата прага отзад където се свързват с задните подкалници, дупките са с големината на орех. Тампоните на задния мост за захващане към купето са "чао". Задното гърне също е приключило курса. Двете брони са огънати вероятно от това че пича си я е паркирал докато чуе почукването на бронята в стената на мястото където спира колата :kuku: . Интериора е поизбледнял от слънцето и годините, шофьорската седалка е скъсана отстрани на облегалката, таблото има две едва забележими цепнатини по 1см дължина, задната седалка също е с леко цепнат плат на тапицерията. Всичко останало в салона е в напълно изрядно състояние като се има предвид възраста на колата.
Ако някой знае къде са слабите места на Е28 който е добре да се огледат ще го помоля да ги каже за да мога да огледам и тях.
Благодаря Ви и поздрави.

П.П. Към Компи и БРААТ, не помня дали е била с Е34 брони че тогава бях много малък и не бях много вещ по моделите на БМВ, помня че беше черна с големи джанти, както с Пловдивски табели и леко снижена.
Изображение

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook