e28 528 не пали

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 07 Юли 2011, 8:53

Проблема се появи вчера - колата запали и изгасна и повече не пожела и така до днес сутринта, пак пали форсира се работи малко и изгасна. Колата е с обикновенна газова и дасега не е имала проблем, на газ също не пали.
Ако е важно да отбележа, че датчика на коляновия вал не е на мястото си при шайбата на коляновия вал, а е метнат отгоре при дебитомера и се вее свободно :mhihi: , но така колата се движи без проблем вече 6000км. Странни неща стават с тази кола.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: e28 528 не пали

Мнение от akula » 07 Юли 2011, 14:01

тоя датчк не е определящ. и на моита 2.8 е вързан на руло, и изобщо не си изпълнява функцията, а колата си джитка без проблем.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 07 Юли 2011, 14:32

бутнахме капачката на делкото и запали тая гад, но протече маркуча дето е горе към радиатора

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 07 Юли 2011, 16:11

оправихме нещата колкото да стигне до Пловдив - бате Оги ще се позанимава с нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 14 Юли 2011, 8:53

Сега има нов проблем, колата върви като самолет дет се вика, но температурата ходи след 12ч. като я понапъна, като карам с 80-110 няма проблем, дойде баир пак така, а на всичкото отгоре и светват всички лампи по таблото както си карам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: e28 528 не пали

Мнение от DEMIURGE » 14 Юли 2011, 14:12

1. Относно датчика, за който става дума в предишните мнения - да, така е, той не участва в работата на двигателя. Въпросният датчик е само за сервизни нужди и излиза единствено на тестовия куплунг. Той дава сведение за ГМТ на сервизното оборудване. Ще забележиш на ръба на шайбата на коляновия вал, играещ роля и на демпфер, една "пъпка". Във въпросния датчик се индуцира напрежение при преминаването му в непосредствена близост покрай "пъпката". Ако не правиш диагностика в сервиз - датчикът може да продължава да си виси, стига да не си контактува с околни движещи се елементи. Вероятно ти липсва алуминиевия държач на датчика (или има нещо счупено по него в предишния му живот) - иначе няма никакви причини той да бъде свален.
2. Относно загряването - провери някои неща, като все пак имаш предвид, че напоследък е по-горещо и е възможно да мине стрелката "12 часа". Въпросът е колко го е минала, до колко "часа" е стигнала и колко далеч е от червеното.
Нещата за проверяване - питай "бате Оги" какво е правил, при условие, че преди неговата намеса този ефект не го е имало. Провери си термостата - дали отваря добре (изцяло) и при каква температура. Не е зле да си промиеш радиатора и да го видиш и него - дали няма някъде запушване. И изобщо едно цялостно промиване няма да попречи в никакъв случай. Ако ти кажа да провериш водната помпа - сигурно ще ме намразиш, затова - не ти казвам, само намеквам. Остава да допълниш - в момента с вода ли го караш или с антифриз. Ако е второто - какъв е - дали е читав и кога е сменян ИЗЦЯЛО за последно (не просто доливан).
3. Относно таблото - всички притежатели (бивши и настоящи) в един глас ще ти кажат, че това е типичен проблем за е28. Без отваряне на таблото няма да минеш. След отваряне то му преглеждаш дали акумулаторите на платката не са протекли така, че да са ощастливили някои елементи и писти (пак на платката). Добра идея е акумулаторите да се сменят с подходящи. Преглеждаш и всички куплунзи и лентови кабели за лоши или корозирали контакти. Оправяш видимото и пробваш таблото - ако работи - добре, ако пак прави мизерии - отново сваляй и гледаш какво си пропуснал и търсиш "невидимото".
Последна промяна DEMIURGE на 14 Юли 2011, 14:51, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: e28 528 не пали

Мнение от DEMIURGE » 14 Юли 2011, 14:49

Забравих да кажа и едно друго нещо - може да е интересно и на другите колеги.
След ремонта на моя М30В28 - за първоначално напасване на всички чаркове, все пак след хонинг и т.н. реших да сложа масло без велики претенции - даже не съм сигурен в точния модел, понеже се наливаше от варел, но беше някаква полусинтетика - или така поне ми бяха казали. Идеята беше - след напасването на чарковете, например след около 1000 километра - промивка и слагане на вече читаво масло. Та с първото масло имаше ефект, наподобяващ гореспоменатия - при напъване на колата в баир по "Тракия" (лятно време, Пловдив-София, преди тунела) - стрелката премина "12 часа". Една от причините за това беше 3.91 диференциалът - който решително не е за такъв двигател.
Добавям, че преди сглабянето на двигателя - радиаторът (меден от 525) беше основно промит (няма да споменавам, колко боклук излезна от него) както и проверка на термостата, нова водна помпа и нов вискосъединител.
Та след смяната на маслото, със задоволство установих, че при подобни условия и със същия диференциал, но вече с пълна синтетика 10 на 60 - стрелката вече закова на "12 часа" и не мръдна от там изобщо, което показва (едва ли е имало много хора, които да са имали съмнения в това), че маслото играе много важна роля в живота и битието на двигателя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 14 Юли 2011, 15:05

Значи водната помпа е чисто нова, антифриза се сменя всяка есен, радиатора го промивахме миналото лято, но ме притеснява щото си е бая стар, ако някой има да предложи нещо на бартер чарколяци много ще съм благодарен.Поддържането на е30 м30б35 и е28м30б28 си е направо :bang: . На 25-ти ще ми я докара баща ми и ще я поразхвърлям, до тогава събирам мнения за проблемите.Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: e28 528 не пали

Мнение от akula » 14 Юли 2011, 15:18

Това, което gecata73 пропуска да спомене е , състоянието на виското и перката: постоянно зацепен ли е, има ли счупени лопатки.
да рзкажа и аз наблюдения конкертно върху б28:
нови водна помпа, антифриз и термостат. масло: бмвеиско 10в40.
стоков радиатор и дифернциял, перфектна перка и постоянно зацепено виско. специално си купих и оргинален нов дифузор за раиатора.
през повечето време стрелката стоеше на 12 без 1. но юлските и августки жеги, особено на баир, работа на място и т.н. стрелката подчертано отива на 12 и 1. твърде далеч е от червеното, но преминава 12. :dunno:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: e28 528 не пали

Мнение от gecata73 » 14 Юли 2011, 15:41

виското е идеално, дифузора е що года читав-имам предвид че е лепен, но е цял, точно така става и при мен при баир стрелката отива на 12и3 някъде.
Най-важното забравих да кажа , че има малко сълзене от радиаторчето на парното.Дали са еднакви при повечето е28-ци тези радиаторчета, да не се окаже това проблема- да дъррпа въздух и да създава проблеми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: e28 528 не пали

Мнение от M.Velichkov » 14 Юли 2011, 16:03

Много е вероятно. Аз не виз знам кви коли карате, ама на мойто м20 с виеща помпа без дифузьор и с ел перка от лада не стига до "средата". Почти през повечето време седи на около 60-70 градуса. Правя средно по около 30 км. за да се прибера до нас, от скапания идеален център в час пик към селата на София.
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: e28 528 не пали

Мнение от akula » 14 Юли 2011, 17:22

при ВСИЧКИ случай трябва да оправиш теча от прното:
1) не се знае докога ще сълзи, и кога ще избие.
2) парите на антифриза са силно отровни :!: не си заслужава да се тровиш заради някви 50-100 лева.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: e28 528 не пали

Мнение от DEMIURGE » 14 Юли 2011, 17:26

Марто, 60 градуса не е добре, даже и 70 градуса е малко за оптималната работа на двигателя. При условие, че уредът, показващ температурата ти е в ред.

Геца, относно това, дали ти влиза въздух в системата - просто я обезвъздуши, покарай известно време, и ако пак имаш въздух за изкарване - значи отнякъде засмуква. Ако имаш съмнение в радиатора на парното - временно може да го изолираш (да му направиш байпас). Но не карай така надалеч, защото включването на парно при много загрял двигател определено помага за смъкване на температурата - и точно от това в един момент може да имаш нужда.

Виж си капачката на разширителния съд - дали клапанът не се е прецакал и вече да нямаш "затворена система под налягане". Това можеш да го пробваш, като при загрял двигател отвъртиш капачката, но го направи с парцал, че иначе после много "червенее и мехурясва" кожата... Ако изсъска прилично - вероятно е наред. Само да не е прецакан в обратна посока - да не изпуска "парата" при определено високо налягане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: e28 528 не пали

Мнение от akula » 14 Юли 2011, 17:59

moksika написа:Много е вероятно. Аз не виз знам кви коли карате, ама на мойто м20 с виеща помпа без дифузьор и с ел перка от лада не стига до "средата". Почти през повечето време седи на около 60-70 градуса. Правя средно по около 30 км. за да се прибера до нас, от скапания идеален център в час пик към селата на София.

така де, освен всичко останало, на 60 градуса тоя двг харчи 20-30 % отгоре на нормалния разход. грубо 60 км всеки ден... бая кинти губиш излишно през ауспуха на колата. :dunno:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: e28 528 не пали

Мнение от M.Velichkov » 15 Юли 2011, 8:03

Ми не знам дали харчи повече, непрекъснато я засичам защото имам едни други дертове. Разхода ми плава м/у 12 и 14 л. което смятам, че за 31 г. мотор със сума ти циганийки по него е прекрасен разход :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook