Maлко въпроси свързани с е12

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 20.02.2010
Местоположение: с. Казичене
Кара: c220 diesel
Мечтае да кара: e30 m50b25

Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от brankovv » 02 Юли 2011, 1:54

1во - какви са размерите за джанти за е12 (ет, ж, болтове)
2ро - пружини от какво друго стават на е12
3то - диф от какво друго става на е12
4то - някой има ли части за е12 (за начало тенекий)
5то - широки брони за е12 - има ли изобщо някой е12

че и аз май ще влизам в шарк сектора ;D
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от VesoPesa » 02 Юли 2011, 8:31

Размери като за е34 ;)
Пружини ако не се бъркам, само е12-ви, ако греша колегите да ме поправят.
Диф не става от нищо по-ново.
За тенекий питай на лично какво ти трябва.
Дай снимка да ги видим тия широки брони ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 20.02.2010
Местоположение: с. Казичене
Кара: c220 diesel
Мечтае да кара: e30 m50b25

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от brankovv » 02 Юли 2011, 9:24

Долна помпа на съединителя тя заместител от някой по-нов модел има ли си ? както и скоростите и самият съединител мотора е м20б20 карб
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от VesoPesa » 02 Юли 2011, 9:27

Помпа все ще има която да стане, скорости също ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от akula » 02 Юли 2011, 12:44

да се изкажа и аз неподготвен :mhihi:
съединител и скорости- от е21 320/6 би трябвало да станат. евентуално и от е30, щот все пак има разлики от тая м20ка и м20ката на е30 и е34 :dunno:
като взаимозаменяемост (с някои условности разбира се), е12 е най близко до е23, и е24 преди фейса, което в твоя случай изобщо не помага.
Последна промяна akula на 02 Юли 2011, 12:50, променена общо 1 път
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 21.12.2010
Местоположение: плевен\софия
Пол: Мъж
Кара: e12 525
Мечтае да кара: e21 ALPINA B6, но не отказва и 323I
Детайли за колата: Ръжда

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от Bъ3eLa_csl » 02 Юли 2011, 12:47

За е12-ки питай колегата DEMIURGE ще те засипе с информация :D .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от TukBaTa » 03 Юли 2011, 13:38

колега да не си се сдобил със зелената е12 от кв. Стрелбище???

дай малко снимки да видим красавицата :)

и успех с възстановяването :)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 27.06.2010
Пол: Мъж

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от Markas » 03 Юли 2011, 16:36

Аз ще ползвам темата да питам има ли нещо като ръководство за ремонт и поддръжка на Е12?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от DMC » 03 Юли 2011, 22:56

Markas написа:Аз ще ползвам темата да питам има ли нещо като ръководство за ремонт и поддръжка на Е12?



Да, колега, качил съм едно ръководство тук:
http://www.classiccar-bg.com/index.php/ ... 447.0.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от M.Velichkov » 04 Юли 2011, 7:56

Поредния облъчен :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от DEMIURGE » 05 Юли 2011, 23:44

Bъ3eLa_csl написа:За е12-ки питай колегата DEMIURGE ще те засипе с информация :D .

Не го стряскайте така човека - чак да го засипя - със сигурност главата му ще остане незасипана - да може да си поема въздух.

Иначе, като поеме пътя - ще се появят и по-важни и конкретни въпроси.

1. Джантите са последното или едно от последните. Иначе ЕТ-то зависи от J-то (крайни стойности 8.5 за предни и 10 за задни, даже бих казал, че и 9.5 напълно стигат). Съответно и офсетът 12-14 за предните и 24 за задните. Говорим за тази ширина. Ако не се гонят гранични размери, може да се сложат и с еднакъв офсет - около 20, но при ширина не повече от 7J. А какво те тревожат болтовете - не ми е ясно. Те си остават заводски, освен ако не слагаш фланци за корекция на ЕТ-то (не вярвам да питаш за броя им, стъпката на резбата, якостните им параметри или за твърдостта им по Бринел или Викерс).
2. Диференциалът и той не е на дневен ред, освен ако съществуващият не вие (а това рядко се случва).
Напълно заменяем е с моделите е3, е9 и е24 до май 1982 година. Но съществува подробност - фланците на диференциала към полуоските за М10 и М20 не са еднакви с тези за М30. Едва ли ще намериш шпер-диференциал за този модел. Иначе съществува вариант за лека преработка на задния мост, като се смени целия или частично - само гредата с такава от е28. Това е правено поне от двама човека (говоря за е12, възможно е да има и други) - Роската и Любака от Пловдив. Тогава изборът и изобщо възможността да бъдат намерени подходящи диференциали нараства значително.
3. Пружините... И те подлежат на свободни съчинения, при невъзможност да се намерят заводските (не че чак толкова се искат и търсят точно заводските). Лично на мен са ми "мъничко високи и мъничко меки".
Всъщност - нищо конкретно - всеки си има вкус... :lol:
4. Тенекии... Не стана ясно нови или стари и кои точно.
Стари - намират се, нови - също. Някои по-лесно, някои по-трудно. :mhihi: Трудно е с едрогабаритните ламарини. Да си докараш преден капак от чужбина - няма да е евтино, даже ако ти го подарят (иначе съм ги виждал на цена от 600 до 900 евро - :mhihi: ). Калници, прагове и вежди - продават се нови и цените са поносими.
5. Широки брони - това явно е ново понятие. Защото брони има само два вида - имам предвид заводски.
Първият вид е за всички модели и те са еднакви, вторият е за 535i. За втория вид май ще трябва да се наредиш на опашка или да имаш свободни поне 200 Евро и да се заредиш с чакане.
Или може би имаш предвид - "американските" брони или казано по правилно - броните за американския пазар.
Надявам се, наистина да не става дума за тях, защото, освен силно да загрозяват колата - почти никаква друга работа не вършат (няма да коментирам леко криворазбраното изискване на американците за повишена сигурност при ПТП с ниска скорост).
6. За "долната" помпа на съединителя - това е едно от по-важните неща.
Колегите са отговорили. Намират се нови - не струват скъпо (около 60 лева), пази се от ментета (около 30 лева) :lol:
Разбира се - някой би те посъветвал да смениш само гумичките - и това е наистина възможно, ако повърхността на цилиндъра отвътре е перфектна (което е малко вероятно).
Скоростна кутия - ще се намери и такава. За нея - без съмнение - само на старо. Търси си 5-степенна.
Като си намериш, после ще питаш за жилото на скоростомера и какво да правиш с по-дългия кардан.

Успех в начинанието.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от M.Velichkov » 06 Юли 2011, 7:46

Е Сашо добре ти го разясни, ако я пускаш на части свиркай да я налазваме с колегите :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от DEMIURGE » 07 Окт 2011, 18:11

brankovv написа:...че и аз май ще влизам в шарк сектора ;D

Какво се случи с "влизането"?
Нищо не чухме...

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от ///Явор » 08 Окт 2011, 7:35

манете го тоя журналист :mhihi: само си пита :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Maлко въпроси свързани с е12

Мнение от DEMIURGE » 08 Окт 2011, 11:20

Защо да го "манеме"? Журналист или не - и той е човек, нали? :D
Може да пише или планира колкото му душа дава...
Ама, ако няма да прави нищо - както казва Марто - да "налазваме". Че е12-ките намаляват...
Яворе, на теб ти е по-лесно - е30 има още относително много, даже и М3, виж с ДТМите е малко по-трудно :mhihi:

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook