За по-мека "возия"

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

За по-мека "возия"

Мнение от TheStorm » 26 Май 2011, 15:43

Здравейте колеги,

Имам следното питане - на моята Е21чка имам желание за възможно най-меката возия.
Сменил съм и 4те амортисьора - задните Monroe, предните .. немски някакви. И 4те са маслени. Също така отзад съм и с чисто нови пружини Sachs но отпред съм със оригиналните. Взех пружини от Е36 за отпред нооо не са същите (или поне тези които аз съм взел) На Е21 са прави, а тези от Е36 са стеснени в единия край.. и си останах с оригиналните.

Та идеята ми е ... искам още по-меко да вози ... какво мога да направя ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: За по-мека "возия"

Мнение от KriK4eTo » 26 Май 2011, 18:34

Монтирай гуми с по-висок профил ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: За по-мека "возия"

Мнение от DEMIURGE » 27 Май 2011, 0:02

За гумите с по-висок профил е абсолютна истина.
Проблемът на относително по-твърдата возия на е21 са килограмите на собственото й тегло.
Едва ли ще искаш, обаче, да я правиш по-тежка - аз не бих, иначе ще трябва да сменяш и двигател.
Хората в повечето случаи се борят за една идея или даже повече по-твърдо окачване от заводското.
Мекото окачване ще е приятно на права линия, ама ако се наложи да взимаш завои на скорост - ще се питаш - къде ми е по-твърдото окачване, което имах... Ще почнеш да мислиш за пружини с променлива стъпка на "спиралата" и за амортисьори на "зони". Няма да е лесно.
Та затова - желанието ти ми се струва странно. Но всеки си има право на мнение и то трябва да се уважава.

Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. Да ме поправи някой, ако греша. По-сложните системи при Ситроените отчитат и скоростта, с която се движиш и се "втвърдяват" - много полезна опция.
Няма да пропусна да спомена и една разработка за електромобили, която има ел.мотор вместо амортисьор. Нещо, като камера следи неравностите на пътя и с точно сметнато закъснение моторите на окачването реагират спрямо неравностите. Създателите се кълняха, че колата може да преодолее и нисък бордюр, движейки се с прилична скорост, без това да се отрази на зъбите, темето и камъните в бъбреците на возещите се в колата. Поради страхотния въртящ момент на тези мотори - те могат да накарат колата даже да скочи (и наистина да се отдели от земята). Приземяването отново става по определен алгоритъм - и изобщо било голямо забавление.
За спящи полицаи - да не говорим. Преминавала ги така, че и спящите пътници, понякога и шофьори дори не се събуждат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: За по-мека "возия"

Мнение от VesoPesa » 27 Май 2011, 7:42

DEMIURGE написа:Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. ...


Това при 5-те и 7-те няма нищо общо с системите при Ситроен, освен може би това че пак е хидравлична система. ;)

Иначе по темата - отиваш и си купуваш нови стокови пружини 14-ки джанти, ако може по-широки и от там гуми за тях с 205/хх/14 ще видиш колко по-меко ще вози ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: За по-мека "возия"

Мнение от TheStorm » 27 Май 2011, 9:47

ехх.. тъкмо позавърших Жантите 15ки и вие ме отказахте от тях :D

195/50/15 съм отпред и 205/50/15 отзад. Пружините са стокови.

Иначе колата е ежедневка и това е причината да искам ми е меко. Може би ако пооправя някои скърцания тук-там ще има поне психична измама че вози по-меко :)

едит : задните и предните пружини са си стокови. Задните са просто нови стокови а предните - не нови.
Последна промяна TheStorm на 27 Май 2011, 9:59, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: За по-мека "возия"

Мнение от DEMIURGE » 27 Май 2011, 9:56

VesoPesa написа:
DEMIURGE написа:Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. ...

Това при 5-те и 7-те няма нищо общо с системите при Ситроен, освен може би това че пак е хидравлична система. ;)


Тъй де Весо, тъй - написал съм го ясно. Системата при БМВ е хидравлична. Върши друго нещо - не е баш като при Ситроен, но принципите са еднакви. Даже има и сфери (акумулатори) - съвсем като при Ситроен ;) Не съм сигурен само, дали е за задния мост или участва и предния. Че можеш да си да промениш наклона на колата - ако и тук не откриеш прилики... Няма да казвам, че при наличие на такава система - тя може да бъде преработена към "ситроенски" функции, но да не разводняваме темата.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: За по-мека "возия"

Мнение от K_Ilkov » 27 Май 2011, 10:26

TheStorm написа:ехх.. тъкмо позавърших Жантите 15ки и вие ме отказахте от тях :D

195/50/15 съм отпред и 205/50/15 отзад. Пружините са стокови.

Иначе колата е ежедневка и това е причината да искам ми е меко. Може би ако пооправя някои скърцания тук-там ще има поне психична измама че вози по-меко :)

едит : задните и предните пружини са си стокови. Задните са просто нови стокови а предните - не нови.


е каква возия търсиш от 195/50/15?
за по-меко по-високи гуми, но не прекалявай щото и те се гънат като окачването в по-сериозни завои.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: За по-мека "возия"

Мнение от KriK4eTo » 27 Май 2011, 14:20

Определено с профил на гумата под 55 нещата става твърдички :mhihi: Ако имаш познат гумаджия помоли го да ти метне едни галоши 195/55 или 185/55 за да не заприлича на трактор акулката и виж как ще е просто за пробата. Мисля че ще усетиш разлика и разбира се не ги карай на 2,5 атмосфери налягане,а на по-ниско. Другият вариант е прилична 14-ка с профил между 55-60 за да не си влошиш много поведението на пътя.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: За по-мека "возия"

Мнение от TheStorm » 27 Май 2011, 14:26

Май към по-дИбели гуми отива работата наистина ...

Имам аз едни две 185 65 на други Жанти ... и още две 185 55 ... може да пробвам как вози .. макар да са зимни и 4те (абе по-големите са само за мъгла ама айде :mhihi: )

Тайно се надявах за някой отговор от типа ... от лагуна еди ква си комби ама с малкия дизелов двигатеел... пружините ставааат .. и е по-мекоо :D

А иначе .. тая информация дето я имаше, че от е36 са същите пружините като отпред ... има ли особеност, че както казах при мен имаше разлика ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: За по-мека "возия"

Мнение от lowrider » 27 Май 2011, 14:46

:oops: Колега, искаш ли да си разменим гумите, аз съм с 205/60/15, но искам точно 195/50 отпред и 205/50 отзад.

Ето да добиеш представа:

Изображение

Изображение

Ако имаш интерес, драсни едно л.с. да не ти оспамваме темата, ако искаш повече снимки или да се видим някъде.
В София са ми щайгите, нищо че са с Шуменска и Плевенска регистрации :mhihi:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: За по-мека "возия"

Мнение от TheStorm » 27 Май 2011, 14:54

Абе ако искаш, дай да ги разменим за един ден.. примерно уикенда (направо с джантите) да пробваме. Като гледам си до аптечно аз съм в младост.. дай пиши едно лично и ще се уговорим :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: За по-мека "возия"

Мнение от teao » 27 Май 2011, 16:06

Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Re: За по-мека "возия"

Мнение от NeoPrint » 27 Май 2011, 20:12

teao написа:Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.

+1 :yes: Това е самата истина. Аз лично смених старите летни галоши 205/65/15 с 225/60/15 и разликата е убийствена. Хем стъпва много по-стабилно, хем вози още по-добре. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: За по-мека "возия"

Мнение от lowrider » 27 Май 2011, 22:11

NeoPrint написа:
teao написа:Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.

+1 :yes: Това е самата истина. Аз лично смених старите летни галоши 205/65/15 с 225/60/15 и разликата е убийствена. Хем стъпва много по-стабилно, хем вози още по-добре. :yes:


Отплеснахте се с тия размери, все пак си говорим за м10 :mhihi:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: За по-мека "возия"

Мнение от KriK4eTo » 27 Май 2011, 23:20

lowrider написа:Отплеснахте се с тия размери, все пак си говорим за м10 :mhihi:

+1 пък и няма да излита в космоса, нали само ще скача по родните дупки :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook