За по-мека "возия"
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
За по-мека "возия"
Здравейте колеги,
Имам следното питане - на моята Е21чка имам желание за възможно най-меката возия.
Сменил съм и 4те амортисьора - задните Monroe, предните .. немски някакви. И 4те са маслени. Също така отзад съм и с чисто нови пружини Sachs но отпред съм със оригиналните. Взех пружини от Е36 за отпред нооо не са същите (или поне тези които аз съм взел) На Е21 са прави, а тези от Е36 са стеснени в единия край.. и си останах с оригиналните.
Та идеята ми е ... искам още по-меко да вози ... какво мога да направя ?
Имам следното питане - на моята Е21чка имам желание за възможно най-меката возия.
Сменил съм и 4те амортисьора - задните Monroe, предните .. немски някакви. И 4те са маслени. Също така отзад съм и с чисто нови пружини Sachs но отпред съм със оригиналните. Взех пружини от Е36 за отпред нооо не са същите (или поне тези които аз съм взел) На Е21 са прави, а тези от Е36 са стеснени в единия край.. и си останах с оригиналните.
Та идеята ми е ... искам още по-меко да вози ... какво мога да направя ?
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: За по-мека "возия"
За гумите с по-висок профил е абсолютна истина.
Проблемът на относително по-твърдата возия на е21 са килограмите на собственото й тегло.
Едва ли ще искаш, обаче, да я правиш по-тежка - аз не бих, иначе ще трябва да сменяш и двигател.
Хората в повечето случаи се борят за една идея или даже повече по-твърдо окачване от заводското.
Мекото окачване ще е приятно на права линия, ама ако се наложи да взимаш завои на скорост - ще се питаш - къде ми е по-твърдото окачване, което имах... Ще почнеш да мислиш за пружини с променлива стъпка на "спиралата" и за амортисьори на "зони". Няма да е лесно.
Та затова - желанието ти ми се струва странно. Но всеки си има право на мнение и то трябва да се уважава.
Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. Да ме поправи някой, ако греша. По-сложните системи при Ситроените отчитат и скоростта, с която се движиш и се "втвърдяват" - много полезна опция.
Няма да пропусна да спомена и една разработка за електромобили, която има ел.мотор вместо амортисьор. Нещо, като камера следи неравностите на пътя и с точно сметнато закъснение моторите на окачването реагират спрямо неравностите. Създателите се кълняха, че колата може да преодолее и нисък бордюр, движейки се с прилична скорост, без това да се отрази на зъбите, темето и камъните в бъбреците на возещите се в колата. Поради страхотния въртящ момент на тези мотори - те могат да накарат колата даже да скочи (и наистина да се отдели от земята). Приземяването отново става по определен алгоритъм - и изобщо било голямо забавление.
За спящи полицаи - да не говорим. Преминавала ги така, че и спящите пътници, понякога и шофьори дори не се събуждат.
Проблемът на относително по-твърдата возия на е21 са килограмите на собственото й тегло.
Едва ли ще искаш, обаче, да я правиш по-тежка - аз не бих, иначе ще трябва да сменяш и двигател.
Хората в повечето случаи се борят за една идея или даже повече по-твърдо окачване от заводското.
Мекото окачване ще е приятно на права линия, ама ако се наложи да взимаш завои на скорост - ще се питаш - къде ми е по-твърдото окачване, което имах... Ще почнеш да мислиш за пружини с променлива стъпка на "спиралата" и за амортисьори на "зони". Няма да е лесно.
Та затова - желанието ти ми се струва странно. Но всеки си има право на мнение и то трябва да се уважава.
Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. Да ме поправи някой, ако греша. По-сложните системи при Ситроените отчитат и скоростта, с която се движиш и се "втвърдяват" - много полезна опция.
Няма да пропусна да спомена и една разработка за електромобили, която има ел.мотор вместо амортисьор. Нещо, като камера следи неравностите на пътя и с точно сметнато закъснение моторите на окачването реагират спрямо неравностите. Създателите се кълняха, че колата може да преодолее и нисък бордюр, движейки се с прилична скорост, без това да се отрази на зъбите, темето и камъните в бъбреците на возещите се в колата. Поради страхотния въртящ момент на тези мотори - те могат да накарат колата даже да скочи (и наистина да се отдели от земята). Приземяването отново става по определен алгоритъм - и изобщо било голямо забавление.
За спящи полицаи - да не говорим. Преминавала ги така, че и спящите пътници, понякога и шофьори дори не се събуждат.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: За по-мека "возия"
DEMIURGE написа:Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. ...
Това при 5-те и 7-те няма нищо общо с системите при Ситроен, освен може би това че пак е хидравлична система.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Иначе по темата - отиваш и си купуваш нови стокови пружини 14-ки джанти, ако може по-широки и от там гуми за тях с 205/хх/14 ще видиш колко по-меко ще вози
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: За по-мека "возия"
ехх.. тъкмо позавърших Жантите 15ки и вие ме отказахте от тях ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
195/50/15 съм отпред и 205/50/15 отзад. Пружините са стокови.
Иначе колата е ежедневка и това е причината да искам ми е меко. Може би ако пооправя някои скърцания тук-там ще има поне психична измама че вози по-меко![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
едит : задните и предните пружини са си стокови. Задните са просто нови стокови а предните - не нови.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
195/50/15 съм отпред и 205/50/15 отзад. Пружините са стокови.
Иначе колата е ежедневка и това е причината да искам ми е меко. Може би ако пооправя някои скърцания тук-там ще има поне психична измама че вози по-меко
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
едит : задните и предните пружини са си стокови. Задните са просто нови стокови а предните - не нови.
Последна промяна TheStorm на 27 Май 2011, 9:59, променена общо 1 път
Re: За по-мека "возия"
VesoPesa написа:DEMIURGE написа:Един, някои ще кажат, нереален вариант за мека возия при малко тегло - единствено - хидравлика.
Като при Ситроените. Тези от вас, които са се возили в Ситроени, при това в средно-леки купета, ще разберат за какво става дума. Даже и БМВ са предлагали нещо подобно за 5 и 7-ма серия, като self-leveling device, и то май само за задния мост. ...
Това при 5-те и 7-те няма нищо общо с системите при Ситроен, освен може би това че пак е хидравлична система.![]()
Тъй де Весо, тъй - написал съм го ясно. Системата при БМВ е хидравлична. Върши друго нещо - не е баш като при Ситроен, но принципите са еднакви. Даже има и сфери (акумулатори) - съвсем като при Ситроен
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: За по-мека "возия"
TheStorm написа:ехх.. тъкмо позавърших Жантите 15ки и вие ме отказахте от тях
195/50/15 съм отпред и 205/50/15 отзад. Пружините са стокови.
Иначе колата е ежедневка и това е причината да искам ми е меко. Може би ако пооправя някои скърцания тук-там ще има поне психична измама че вози по-меко
едит : задните и предните пружини са си стокови. Задните са просто нови стокови а предните - не нови.
е каква возия търсиш от 195/50/15?
за по-меко по-високи гуми, но не прекалявай щото и те се гънат като окачването в по-сериозни завои.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5319/036883018.jpg?r=0)
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: За по-мека "возия"
Определено с профил на гумата под 55 нещата става твърдички
Ако имаш познат гумаджия помоли го да ти метне едни галоши 195/55 или 185/55 за да не заприлича на трактор акулката и виж как ще е просто за пробата. Мисля че ще усетиш разлика и разбира се не ги карай на 2,5 атмосфери налягане,а на по-ниско. Другият вариант е прилична 14-ка с профил между 55-60 за да не си влошиш много поведението на пътя.
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: За по-мека "возия"
Май към по-дИбели гуми отива работата наистина ...
Имам аз едни две 185 65 на други Жанти ... и още две 185 55 ... може да пробвам как вози .. макар да са зимни и 4те (абе по-големите са само за мъгла ама айде
)
Тайно се надявах за някой отговор от типа ... от лагуна еди ква си комби ама с малкия дизелов двигатеел... пружините ставааат .. и е по-мекоо
А иначе .. тая информация дето я имаше, че от е36 са същите пружините като отпред ... има ли особеност, че както казах при мен имаше разлика ?
Имам аз едни две 185 65 на други Жанти ... и още две 185 55 ... може да пробвам как вози .. макар да са зимни и 4те (абе по-големите са само за мъгла ама айде
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Тайно се надявах за някой отговор от типа ... от лагуна еди ква си комби ама с малкия дизелов двигатеел... пружините ставааат .. и е по-мекоо
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
А иначе .. тая информация дето я имаше, че от е36 са същите пружините като отпред ... има ли особеност, че както казах при мен имаше разлика ?
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: За по-мека "возия"
![Embarassed2 :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ето да добиеш представа:
![Изображение](http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/225273_2009618195576_1097356006_32371734_2849815_n.jpg)
![Изображение](http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227547_2009618515584_1097356006_32371735_7666848_n.jpg)
Ако имаш интерес, драсни едно л.с. да не ти оспамваме темата, ако искаш повече снимки или да се видим някъде.
В София са ми щайгите, нищо че са с Шуменска и Плевенска регистрации
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: За по-мека "возия"
Абе ако искаш, дай да ги разменим за един ден.. примерно уикенда (направо с джантите) да пробваме. Като гледам си до аптечно аз съм в младост.. дай пиши едно лично и ще се уговорим ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: За по-мека "возия"
Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Re: За по-мека "возия"
teao написа:Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.
+1
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
![ДА! :yes:](./images/smilies/thumb.gif)
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: За по-мека "возия"
NeoPrint написа:teao написа:Върни си 14ките, че май на 15 повече от 195/60 ме съмнява да вкараш без да закача. А 14ки има разни изродски рамери дето са и широки и в завой ще държат повече -225/60/14 и 235/60/14 - по американско ги има, в ибей цените са около 100$ за гума. А широката гума стъпва по-добре от тясната ( дава повече комфорт) при еднаква височина на борда. To и тука може да има някъде такива.
+1Това е самата истина. Аз лично смених старите летни галоши 205/65/15 с 225/60/15 и разликата е убийствена. Хем стъпва много по-стабилно, хем вози още по-добре.
Отплеснахте се с тия размери, все пак си говорим за м10
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: За по-мека "возия"
lowrider написа:Отплеснахте се с тия размери, все пак си говорим за м10
+1 пък и няма да излита в космоса, нали само ще скача по родните дупки
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани