E21-Историята на една легенда!
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
E21-Историята на една легенда!
BMW E21 е пуснато в производство през юли 1975г. като двуврато купе.E21 е първата 3-та серия.Тя достойно сменя легендарното купе 2002:
Предното окачване на новият автомобил е тип МакФерсон,а задното независимо.Предните спирачки са дискови-вентилирани,а задните барабанни(323i задните са дискови).Първите модели BMW Е21 били 316, 318 и 320.Всички модели имали 4-цилиндрови двигатели.Колата имала характерния дизайн на тогавашните модели,наричани още с прякора "Акули".Моделите 316 и 318 имали по два кръгли фара,а 320 имал 4 кръгли фара.
В края на 1975 пъскат нов двигател-320i.Буквара "i" означава,че колата е инжекцион.През 1977г. двигателите 320 и 320i били спрени от производство,като на тяхно място бил пуснат нов-320:
Той бил карбураторен и освен това бил 6-цилиндров.През тази година бил пуснат още един-323i.Инжекцион и 6-цилиндров!През същата тази 1977-ма била пусната и каприо версия на E21,но в ограничени количества.Общия брой на кабриолетите е......4595.Те били направени от фирмата Baur GmbH.
През 1979г. бил направен фейслифт.Хромираните странични огледала били заменени от черни-пластмасови и всички модели получили нова броня и всички шестцилиндрови модели получили дигитален часовник.През 1980г. двигателя 318 бил заменен от 318i,като стария двигател на 318 бил сложен в 316.На следваващата година пуснали двигателя 315.Той няма хром около прозорците.
Технически характеристики
315
Създадени коли-107 838
Цилиндри-4(редови) M10
1573cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
75кс@5800об.
110Nm@3200об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-155km/h
0-100...14сек.
1010кг.
Раход при 90km/h.......6.0
316
Създадени коли-97 880
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
90кс@5500об.
143Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1
4-скорости
Top Speed-160km/h
0-100...12,5сек.
1020кг.
Раход при 90km/h.......6.2
318
Създадени коли-93 209
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8:3:1
98кс@5800об.
145Nm@4000об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-170km/h
0-100...11,9сек.
1020кг.
318i
Създадени коли-192 564
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-10:1
105кс@5800об.
148Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,1
4-скорости
Top Speed-171km/h
0-100...11,5сек.
1030кг.
Раход при 90km/h.......6.3
320
Създадени коли-118 399
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8: 1 :1
109кс@5800об.
160Nm@3700об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-175km/h
0-100...11,2сек.
1030кг.
320i
Създадени коли-98 899
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:3:1
125кс@5700об.
175Nm@4350об.
Co %-3
4-скорости
Top Speed-180km/h
0-100...9,9сек.
1090кг.
320(83'<)
Създадени коли-270 445
Цилиндри-6(редови) M20
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:2:1
122кс@6000об.
160Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-181km/h
0-100...10сек.
1090кг.
Раход при 90km/h.......7.2
323i
Създадени коли-137 107
Цилиндри-6(редови) M20
2315cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
143кс@5800об.
190Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,2
4-скорости
Top Speed-200km/h
0-100...8.3сек.
1100кг.
Раход при 90km/h.......6.8
След 1980г. 323i има 5-скорости.
E21 се произвежда до 1982г,а 315 до 1984-та година.
Снимки на модела
Предното окачване на новият автомобил е тип МакФерсон,а задното независимо.Предните спирачки са дискови-вентилирани,а задните барабанни(323i задните са дискови).Първите модели BMW Е21 били 316, 318 и 320.Всички модели имали 4-цилиндрови двигатели.Колата имала характерния дизайн на тогавашните модели,наричани още с прякора "Акули".Моделите 316 и 318 имали по два кръгли фара,а 320 имал 4 кръгли фара.
В края на 1975 пъскат нов двигател-320i.Буквара "i" означава,че колата е инжекцион.През 1977г. двигателите 320 и 320i били спрени от производство,като на тяхно място бил пуснат нов-320:
Той бил карбураторен и освен това бил 6-цилиндров.През тази година бил пуснат още един-323i.Инжекцион и 6-цилиндров!През същата тази 1977-ма била пусната и каприо версия на E21,но в ограничени количества.Общия брой на кабриолетите е......4595.Те били направени от фирмата Baur GmbH.
През 1979г. бил направен фейслифт.Хромираните странични огледала били заменени от черни-пластмасови и всички модели получили нова броня и всички шестцилиндрови модели получили дигитален часовник.През 1980г. двигателя 318 бил заменен от 318i,като стария двигател на 318 бил сложен в 316.На следваващата година пуснали двигателя 315.Той няма хром около прозорците.
Технически характеристики
315
Създадени коли-107 838
Цилиндри-4(редови) M10
1573cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
75кс@5800об.
110Nm@3200об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-155km/h
0-100...14сек.
1010кг.
Раход при 90km/h.......6.0
316
Създадени коли-97 880
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
90кс@5500об.
143Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1
4-скорости
Top Speed-160km/h
0-100...12,5сек.
1020кг.
Раход при 90km/h.......6.2
318
Създадени коли-93 209
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8:3:1
98кс@5800об.
145Nm@4000об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-170km/h
0-100...11,9сек.
1020кг.
318i
Създадени коли-192 564
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-10:1
105кс@5800об.
148Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,1
4-скорости
Top Speed-171km/h
0-100...11,5сек.
1030кг.
Раход при 90km/h.......6.3
320
Създадени коли-118 399
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8: 1 :1
109кс@5800об.
160Nm@3700об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-175km/h
0-100...11,2сек.
1030кг.
320i
Създадени коли-98 899
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:3:1
125кс@5700об.
175Nm@4350об.
Co %-3
4-скорости
Top Speed-180km/h
0-100...9,9сек.
1090кг.
320(83'<)
Създадени коли-270 445
Цилиндри-6(редови) M20
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:2:1
122кс@6000об.
160Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-181km/h
0-100...10сек.
1090кг.
Раход при 90km/h.......7.2
323i
Създадени коли-137 107
Цилиндри-6(редови) M20
2315cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
143кс@5800об.
190Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,2
4-скорости
Top Speed-200km/h
0-100...8.3сек.
1100кг.
Раход при 90km/h.......6.8
След 1980г. 323i има 5-скорости.
E21 се произвежда до 1982г,а 315 до 1984-та година.
Снимки на модела
Последна промяна M6 на 13 Сеп 2005, 17:10, променена общо 3 пъти
Re: E21-Историята на една легенда!
320
Създадени коли-118 399
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8 1
109кс@5800об.
160Nm@3700об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-175km/h
0-100...11,2сек.
1030кг.
А какво искаш да кажеш с това?
Маалка поправка:
Когато започват да произвеждат 6 цилиндровите двигатели, се били с индекс М60. Малко след това променят индекса на М20. Това е важно уточнение, защото някои от тях не могат да бъдат инентифицирани по ВИН.
Когато започват да произвеждат 6 цилиндровите двигатели, се били с индекс М60. Малко след това променят индекса на М20. Това е важно уточнение, защото някои от тях не могат да бъдат инентифицирани по ВИН.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Още една (незлонамерена поправка):
не се пише 8 : 1 : 1 или 9 : 2 : 1 ами
8,1 : 1 или 9,2 : 1 (защото това е отношение)
и въпросните числа не са компресия, а степен на сгъстяване (има съществена разлика).
Има един бая изчерпателен сайт за Е21: http://www.bmwe21.net/
А спецификациите за по-късните модели ги има тук: http://www.bmwe21.net/specs.htm
не се пише 8 : 1 : 1 или 9 : 2 : 1 ами
8,1 : 1 или 9,2 : 1 (защото това е отношение)
и въпросните числа не са компресия, а степен на сгъстяване (има съществена разлика).
Има един бая изчерпателен сайт за Е21: http://www.bmwe21.net/
А спецификациите за по-късните модели ги има тук: http://www.bmwe21.net/specs.htm
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани