E21-Историята на една легенда!

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

E21-Историята на една легенда!

Мнение от M6 » 13 Сеп 2005, 15:30

BMW E21 е пуснато в производство през юли 1975г. като двуврато купе.E21 е първата 3-та серия.Тя достойно сменя легендарното купе 2002:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Предното окачване на новият автомобил е тип МакФерсон,а задното независимо.Предните спирачки са дискови-вентилирани,а задните барабанни(323i задните са дискови).Първите модели BMW Е21 били 316, 318 и 320.Всички модели имали 4-цилиндрови двигатели.Колата имала характерния дизайн на тогавашните модели,наричани още с прякора "Акули".Моделите 316 и 318 имали по два кръгли фара,а 320 имал 4 кръгли фара.
Изображение
Изображение
В края на 1975 пъскат нов двигател-320i.Буквара "i" означава,че колата е инжекцион.През 1977г. двигателите 320 и 320i били спрени от производство,като на тяхно място бил пуснат нов-320:
Изображение
Изображение
Изображение
Той бил карбураторен и освен това бил 6-цилиндров.През тази година бил пуснат още един-323i.Инжекцион и 6-цилиндров!През същата тази 1977-ма била пусната и каприо версия на E21,но в ограничени количества.Общия брой на кабриолетите е......4595.Те били направени от фирмата Baur GmbH.
Изображение
През 1979г. бил направен фейслифт.Хромираните странични огледала били заменени от черни-пластмасови и всички модели получили нова броня и всички шестцилиндрови модели получили дигитален часовник.През 1980г. двигателя 318 бил заменен от 318i,като стария двигател на 318 бил сложен в 316.На следваващата година пуснали двигателя 315.Той няма хром около прозорците.

Технически характеристики
315
Създадени коли-107 838
Цилиндри-4(редови) M10
1573cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
75кс@5800об.
110Nm@3200об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-155km/h
0-100...14сек.
1010кг.
Раход при 90km/h.......6.0


316
Създадени коли-97 880
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
90кс@5500об.
143Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1
4-скорости
Top Speed-160km/h
0-100...12,5сек.
1020кг.
Раход при 90km/h.......6.2

318
Създадени коли-93 209
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8:3:1
98кс@5800об.
145Nm@4000об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-170km/h
0-100...11,9сек.
1020кг.



318i
Създадени коли-192 564
Цилиндри-4(редови) M10
1766cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-10:1
105кс@5800об.
148Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,1
4-скорости
Top Speed-171km/h
0-100...11,5сек.
1030кг.
Раход при 90km/h.......6.3


320
Създадени коли-118 399
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-8: 1 :1
109кс@5800об.
160Nm@3700об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-175km/h
0-100...11,2сек.
1030кг.



320i
Създадени коли-98 899
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:3:1
125кс@5700об.
175Nm@4350об.
Co %-3
4-скорости
Top Speed-180km/h
0-100...9,9сек.
1090кг.



320(83'<)
Създадени коли-270 445
Цилиндри-6(редови) M20
1990cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:2:1
122кс@6000об.
160Nm@4000об.
Маx rpm-6400
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-181km/h
0-100...10сек.
1090кг.
Раход при 90km/h.......7.2


323i
Създадени коли-137 107
Цилиндри-6(редови) M20
2315cc
Клапани/цилиндар-2
Компресия-9:5:1
143кс@5800об.
190Nm@4500об.
Маx rpm-6400
Co %-1,2
4-скорости
Top Speed-200km/h
0-100...8.3сек.
1100кг.
Раход при 90km/h.......6.8
След 1980г. 323i има 5-скорости.

E21 се произвежда до 1982г,а 315 до 1984-та година.
Снимки на модела
Последна промяна M6 на 13 Сеп 2005, 17:10, променена общо 3 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 498
Регистриран на: 7.05.2005
Местоположение: Chicago, Sofia

Мнение от niki fire » 13 Сеп 2005, 15:51

Много благодаря за инфото. Е21 :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: E21-Историята на една легенда!

Мнение от Indiana » 13 Сеп 2005, 16:41

320
Създадени коли-118 399
Цилиндри-4(редови) M10
1990cc
Клапани/цилиндар-2
:arrow: Компресия-8 :1: 1
109кс@5800об.
160Nm@3700об.
Co %-1,5
4-скорости
Top Speed-175km/h
0-100...11,2сек.
1030кг.


А какво искаш да кажеш с това?


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 13 Сеп 2005, 17:00

Като писах за компресията 8: 1 :8 и то го е разбрало като 8:1: 8
ОПРАВЕНО :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 13 Сеп 2005, 18:55

M6 написа:Като писах за компресията 8: 1 :8 и то го е разбрало като 8:1: 8
ОПРАВЕНО :!:


:mhihi: :mhihi: :mhihi:

Мнооого подходящ мотор за....малко повечко POWER с таз компресия :mhihi: ррррр......тсссссссссс :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 13 Сеп 2005, 22:36

316 и 318 с една кубатура ли са?
One passion,one car,one life...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Мнение от Indiana » 13 Сеп 2005, 23:05

Impasse написа:316 и 318 с една кубатура ли са?


318-ките и 316-ката, която се прави 80-81 имат еднаква :arrow: 1766сс

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 14 Сеп 2005, 17:42

Маалка поправка:
Когато започват да произвеждат 6 цилиндровите двигатели, се били с индекс М60. Малко след това променят индекса на М20. Това е важно уточнение, защото някои от тях не могат да бъдат инентифицирани по ВИН. :)
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 26 Сеп 2005, 14:58

Още една (незлонамерена поправка):
не се пише 8 : 1 : 1 или 9 : 2 : 1 ами
8,1 : 1 или 9,2 : 1 (защото това е отношение)
и въпросните числа не са компресия, а степен на сгъстяване (има съществена разлика).
Има един бая изчерпателен сайт за Е21: http://www.bmwe21.net/
А спецификациите за по-късните модели ги има тук: http://www.bmwe21.net/specs.htm

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook