Помогнете ми да взема решение..

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 8.04.2009
Местоположение: Добрич

Помогнете ми да взема решение..

Мнение от BMW//MPower » 06 Ное 2010, 17:07

Здравейте!Искам да ви помоля да ми помогнете да взема решение относно една Е21-ца.Много са ми красиви тея коли и искам такава само , че се страхувам да не стане така,че да я взема и да си стои в гаража..Интересува ме намират ли се лесно части?Скъпи ли са ? Аз съм от Добрич.Ходих да разпитвам едни майстори,които се занимават само с БМВ-та и ми казаха да се откажа и да се насоча към Е30,защото части за Е21 много трудно се намирали а аз наистина държа да е Е21 :oops: Колата не е за реставрация, по-скоро отначало за на село и по нататъка смятам да се уча да я пързалям.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 4.06.2006
Местоположение: София

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от Braikov » 06 Ное 2010, 18:28

Щом те кефи купи си двайсе-и-единичка! Не ти трябва чуждо мнение. Някои части са трудни за намиране, ама това няма почти никакво значение.

Аз имам и Е30, и Е21. Сещаш ли се коя ми харесва повече?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 5.05.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: предимно читави М10-ки :D

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от retro.boy28 » 06 Ное 2010, 18:33

Braikov написа:Щом те кефи купи си двайсе-и-единичка! Не ти трябва чуждо мнение. Някои части са трудни за намиране, ама това няма почти никакво значение.

Аз имам и Е30, и Е21. Сещаш ли се коя ми харесва повече?


Колега прав си напълно и аз имам е30 и е21 ама е21 е в гаража а 30-ката в движение :mhihi: Зимай е21 и тва е ... :yes:
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от DEMIURGE » 06 Ное 2010, 20:43

BMW//MPower написа:Колата не е за реставрация, по-скоро отначало за на село и по нататъка смятам да се уча да я пързалям.

Това, което го казват колегите за е21 спрямо е30 е самата истина за известна група хора (и най-вече за обитаващите този форум е така). Но може да пробваш и във форума на е30 - за да събереш мнения... (ще е интересно).

И вече по-делово. Ако колата, която смяташ да вземеш е за "село" и ще се учиш на нея изобщо или впоследствие "да я пързаляш" - вземи си е30. Защо ли? Ами защото на първо място ще е жалко да съсипеш една е21-чка и на второ - ако в процеса на "обучение" нещо се счупи - в буквален и преносен смисъл - няма да те/ни е яд и наистина по-лесно ще я поправиш. А и не на последно място - е30 ще намериш много по-лесно и за по-малко пари (говорим за адекватно техническо състояние на моделите, готови за каране, а не за лежане под тях).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от SPEED_GABROVO » 06 Ное 2010, 22:02

Вземи това ,което ти казва сърцето.Каквото и да избереш няма да съжаляваш. :yes:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от Тато » 07 Ное 2010, 1:13

:ok: Е, все едно чета свои мисли преди години. Слушай какво. Прокрадне ли ти се мисъл за кола-антика, влезне ли ти идеята, недай Боже и да бръмнеш някоя подобна, започнеш ли да се чудиш от къде, как, кога.... значи ще стане факт придобиването на такава. Въпрос на време е. А и до пари. Но, още от сега си избий всяка мисъл за думата ,,лесно". Тия коли лесни са били, когато са били нови. Сега са дърти чайници, това трябва да го приемеш за факт. Неминуемо времето е оставило някакви следи по тях, но дали по-големи или по-дребни, това зависи от конкретния случай. Просто прецени, какво точно искаш. Гроб за правене или автомобил за цялостна ревизия, подмяна на дребни механични чаркове и пак на пътя. Имаш 2 вариянта.

1. Изкопаваш от някъде въпросното возило и го купуваш, не скъпо. Ок, щастлив си, скачаш до небето, еуфорията е пълна. Ама, реално, то представлява някогашен актуален, модерен автомобил в крак с модата и носещ всички характерни черти на своето време. Ама, само някога е било това. :wave: От това някога, обаче е останала кофти каросерия с множество пробойни, кривини кат` войнишка манерка, двигател пребит от гонене и бой през вековете, не по-добра трансмисия, още по-малко окачване и най-малко безопасност, а изобщо кола, която ще ти прави густо, като я караш. Тогава започваш не от нулата, ами от минусът под нея. Кой ще я прави, как ще я възстановява, колко време ще мине докато заприлича на нещо, а задължително ще купиш още 1-2 цели 21-ци, за удобство и части, аз това ти го гарантирам. Които да се чудиш, `де да ги разкостиш, сортираш, натъпчеш. И все нещо няма да ти достига. Да не продължавам нататък, ама това е чист мазохизъм. Който в крайна сметка ще легне, колкото закупуване на един добър, читав и прекрасно свеж такъв автомобил. Ама, кефа да си го направиш сам - бе, кефа на болящи ръце, осветени очи, тежащи крака и много минало време от младостта под купчина ламарина е неспособен да ти ги върне отново. И какво от това?

2. Докопваш сгоден, забравен от времето експонат, може и да не е музеен. Дори с повреден мотор да бъде, пак чудесно. Ако ще и да е пълна скръб от към покритие боя. Но, да е здрава, права база. Неопорочена от простащина, идиотщина и прочие мизерни изпълнения. Всяка гума да му е в час с останалите, а не всяка със собствено мнение от доизживяващо лашкане до дет` изкара. Много важно, че било БМВ. И то има окачване, ама и то не е вечно. Да е напълно цялостно окомплектована. Та, като я награбиш и я плеснеш у Вас, тая илюзорна представа за същата кола, да бъде реалност, отразена по същия начин в ,,нещото", което седи пред теб и те гледа разсърдено, нетърпеливо отново да награби асфалта. Където е и мястото на всяка опазена и правилно възвърната Класика изобщо, а не само визираната тук марка. Аз съм сигурен, че един цялостен преглед на запазен, поддържан и съхраняван стар автомобил ще ти направи по-голям кеф, от колкото изграждането му от нищото. И ще имаш щастието да го подкараш, като съвсем нормална кола, непредубедено. Но и тогава ще се държи, като такава. Безушна, тиха, уютна, комфортна, седи на пътя, никакви паразитни шумове, работи мазно и меко, върви доволно. :clap: Е, как да не се ухилиш до уши. Пак търсиш, намираш цели коли на части, за да може тая идилия да я съхраниш такава за напред. Изтръгваш, каквото ти трябва....и каквото не ти трябва разбира се. :lol: Другото, винаги има на кой да препродадеш, подариш и прочие. И няма да ти е толкова навътре. Така помагаш и на друг, нуждаещ се от рядка, дефицитна част. Аз, действам по точка 2. И не съжалявам за нищо. Макар, че съм притежател и имам лично отношение към друга марка от 70-те години, това няма значение. Важното е, че придобих такава, каквато е била в деня на произвеждането, грубо казано, изключвайки дребни следи от 40 годишната възраст. И се снабдих с още 4 цели коли сортирани на части, необходими. Другите ги разпространих на нуждаещи се. Които и те сега си карат колите с густо. Макар, че като се замисля, аз части от България не съм използвал. Сортираните подсъзнателно ли ги държа, ама да ги има за всеки случай. :confused: Аз съм си вещоман и без това. Та, от чужбина с поръчване. Поне за БМВ от там може да се намерят върховни, дори и нови истински части, детайли, елементи и прочие. По-скъпо, ама при такава кола, избиваш всякакви мисли за тарикатлък, изгодност. Че, почне ли се икономия, става мизерия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от denko » 07 Ное 2010, 18:51

ТАТО каза всичко което може да каже някой
за хубаво е21 ти трябват поне още 5 на части и около 1000 часа труд по него и към 10000-15000 лева за непредвидени разходи всичко друго е :mhihi:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от Тато » 07 Ное 2010, 22:57

Махни ти казаното, сдялал съм го и на практика, та гледам да отказвам хора от лоши идеи. Та, сега нямам място дори 1 компот да сложа в избата/тавана. И двора е станал бетер производствен процес на среден завод. Като остарея, поне ще имам какво да давам на вторични суровини. До тогава и прекрасната кола ще е станала за там. И всичко от начало..... :ok: Същото щеше да стане, ако бях взел твоята лъскава и зелена 28-ца. Поне още 1-2 да разкостя, да спя спокойно. Ама, така стоят нещата, така се прави с тези коли.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от Lucky » 08 Ное 2010, 8:56

Ела да те возна с Бабата и след това въпросите ще бъдат от съвсем друго естество.
1. Добре ли е да я пазя в оригинален вид?
2. Къде се намират части?
и т.н.
:mhihi:

П.С. Мен даже не ме возиха, направо при нотариуса

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от akula » 08 Ное 2010, 11:31

:mhihi: :mhihi: ха, колеги, кой от Вас е послушал като млад и неопитен по- опитните от него: не ти трябва тоя кош.
аз не, и не съжалаявам, както и 99% от тоя форум.
по темата: колега, ако става въпрос за село и да се учиш да дрифтиш- ГРЕХ е да се съсипва която и да е акула. ако става въпрос да се учиш- е30, та даже и е36 на прилична цена може да се намери.
друг е въпроса, ако вземеш е21 за ралиджиика, дали няма да те стегне сърцето и да почнеш да си играеш с реставрации.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 8.04.2009
Местоположение: Добрич

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от BMW//MPower » 10 Ное 2010, 14:08

Благодаря ви много за съветите.Явно реално погледнато няма смисъл да я взимам,понеже в момента съм студент и съм финансово възпрепястван.А това за село смятах всичко да си правя сам и да не я съсипвам.Самата идея беше да не се бърза с колата,да се сложи едно ново сърце с повече мощност,да се изкърпи и да се доведе до привлекателен вид :D Но пак казвам всичко това щеше да става бавно,малко по малко.Но щом частите са проблем,явно наистина Е30 е по добрия вариант.Благодаря ви пак,въпреки,че още не съм се отказал..просто ми е ужасно красива тая кола и мисля,че съм влюбен в нея и незнам.... :oops: :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Помогнете ми да взема решение..

Мнение от akula » 11 Ное 2010, 10:55

koлега, проблема не е с частите, а с финансите. а той се решава по- трудно, за съжаление. официалните дилъри доставят всичко- от крепежно болтче до оборудван двигател. вариант е да земеш още една за донор, но както казва колегата тато, все нещо няма да ти достигне.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook