bmw e28 525i 1983 150ps

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 13.09.2009

bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от braynov » 20 Юни 2010, 11:15

Здравейте.
Пред покупка съм на едно 525i 83г.,
Може ли да сподели някой как стои въпросът с резервните части за модела и ако някой е имал такава какъв разход е реалистично да очаквам. Аз си представям 13-15 градско и 10-тина навън.
Благодаря.

Добре дошъл.
Редактирал съм ти купищата грешки в мнението. Знам, че това не е литературен, а БМВ форум, но си има граница на безхаберното писане и според мен ти я преминаваш.
Постарай се малко повече за на пред.
NeoPrint


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от akula » 21 Юни 2010, 12:11

за двг може да прочетеш актуалната тема "въпрос за м30б32", вярно че там се дискутира повече б32, но всичко казано по отношение части и подръжка важи и за твоя мотор.
за разхода, лично мнение, че извънградско спокойно може да падне до 8.5, че даже и още надолу, разбира се при икономичен стил на каране.
градско- 13-15 е нормално, ама може и да го прескочи, много е относително.
като цяло за частите мисля, че не са проблем, ама нека колегите да се изкажат, аз нямам опит с е28.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 16.07.2007
Местоположение: Нова Загора
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от axel_stz » 21 Юни 2010, 16:50

Често казано, не бих могъл да се похваля с кой знае каква информираност по твоя въпрос, но все пак ще споделя това, с което съм се сблъсквал откакто съм собственик на Е28.
1-во Моята кола е с АГУ и ми дава разход на газ 10 - 10.5 извънградско и около 15 градско. На бензин нямам финансовата възможност да я засека :dunno:

2-ро За намирането на части, зависи дали търсиш нови или втора употреба. За мен намирането на нови е доста по-лесноизпълнима задача, стига да можеш да си ги позволиш :mhihi:

3-то Повечето от частите е препоръчително да са нови, най-вече тези по двигателя и окачването.

Това е от мен засега. Успех с акулата :yes:
Последна промяна axel_stz на 29 Юни 2010, 16:59, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от DEMIURGE » 21 Юни 2010, 17:13

Предполагам, никой не би се наел да дава съвети - защото никой от нас не знае за каква кола става дума, както и за какви пари. Разликите от едно е28 до друго могат да бъдат огромни. От това зависи дали изобщо ще си струва дадената кола да се пазарува.
За разхода - ако е извънградско на магистрала - при 90 км в час - ще харчи около 7, ама ако е без никакви грижи (износване, центровка и т.н.). При градски условия става значително по-лошо.
И ако градът ще е София - съвсем зле. Там разходът идва от теглото на колата, не толкова от двигателя, а при това "тръгни-спри" и при тези килограми (е28 не е от леките автомобили, в смисъл на тегло) - разход от порядъка на 16 даже ще е нормално. Даже няма да коментирам маниерите на шофиране - защото и от там идват ОГРОМНИ разлики.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 16.07.2007
Местоположение: Нова Загора
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от axel_stz » 21 Юни 2010, 19:37

DEMIURGE написа:И ако градът ще е София - съвсем зле. Там разходът идва от теглото на колата, не толкова от двигателя, а при това "тръгни-спри" и при тези килограми (е28 не е от леките автомобили, в смисъл на тегло) - разход от порядъка на 16 даже ще е нормално. Даже няма да коментирам маниерите на шофиране - защото и от там идват ОГРОМНИ разлики.


Колега DEMIURGE, бих си позволил да те опровергая за теглото на Е28, което по документи е 1340кг.(моето е толкова с м30в28), а за сравнение вземи едно Е34 със същия мотор и виж разликата :!:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от Пинтев » 21 Юни 2010, 20:21

За разхода е ясно градско много,за това тези коли се карат преди 8:00 сутринта или след 20 часа вечерта или поне аз така правя.За частите горе долу като на всики БМВта от по-старите модели.За съединител знам комплек с лагер е 270-300 лв на Закс.Долна помпа на съединителя 35 лв ако не се лъжа,марката беше ФАГ но не съм сигурен,друго по скъпо е прочистването на дюзи с ултразвук,но това при всички 6цилиндрови си е скъпо.Нещо което е по-ефтино от другите е рециклирането на секторната кутия,то е 140лв(над 180 лв за останалите модели).
Общо взето това мога да кажа,няма да съжаляваш ако я вземеш,но да знаеш че Е21 са по бързи :mhihi: :mhihi: От опит го казвам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от DEMIURGE » 21 Юни 2010, 21:17

axel_stz написа:
DEMIURGE написа:И ако градът ще е София - съвсем зле. Там разходът идва от теглото на колата, не толкова от двигателя, а при това "тръгни-спри" и при тези килограми (е28 не е от леките автомобили, в смисъл на тегло) - разход от порядъка на 16 даже ще е нормално. Даже няма да коментирам маниерите на шофиране - защото и от там идват ОГРОМНИ разлики.


Колега DEMIURGE, бих си позволил да те опровергая за теглото на Е28, което по документи е 1340кг.(моето е толкова с м30в28), а за сравнение вземи едно Е34 със същия мотор и виж разликата :!:


Наистина 1340 кг не го броя за лек по тегло автомобил, никъде не съм споменавал точни килограми :D , а за е34 не е ставало дума - рано им е за Шарк-сектора. За сравнение е12 - 528i по документи е 1410-1430 кг и всички тези данни се дават за "незаредена" с нищо кола, а във всяка нормална кола има допълнителен излишен или полезен товар, включая и шофьора... :mhihi:
Вземи една съвременна "пластмасова" кола - ами повечето са под 1000 кг - затова тези разлики са значителни и имат основен принос за разхода на гориво.
Приема се за нормално една конска сила да може да компенсира около 7 килограма. Поради тези причини е12 528i с 177 к.с. след около 79-80 година е доста по-бавна като ускорение от е28 с 184 к.с. - това не е чудно в е12 има доста повече "желязо" (точно поради тази причина и при възможност за избор аз лично съм се спрял точно на този модел, но това е съвсем друга тема). Поддържам думите си за разход на гориво в София от порядъка на 16 на сто (имал съм и разход над 25 на сто при първото ми е12 525 с небалансирани карбуратори Zenith Inat, но и при добър баланс никога не е спадал под 16, ама по онези времена нямаше такива задръствания).
Освен това разликата в трафика между София и например Нова Загора е огромна. Пак от опит ще добавя, че доста по-леката е36 318i в София в пиковите часове похарчва към 12 на сто при много разумно каране, ама и това не е Шарк-сектор и е друга история.

P.S. И сега ще почнат едни полемики на кой колко му харчи или харчила колата, което няма да е от помощ на колегата braynov. Поне той да каже за какво смята да ползва колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 13.09.2009

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от braynov » 25 Юни 2010, 10:27

благодаря за отзивчивостта на всички,

вчера ходих да видя колата, тъй като тя е в провинцията а аз съм от софия. колата страшно ного и хареса, в общи линии и трябват само едни джанти със спици от е34 15ки(максимално близки до оргиналните милиметрови алуминиеви джанти) и ще е убииствена. в много добро съсътояние е, на практика няма ръжди предвид годините (1983г.), салона е запазен, абе много е гледана. има два малки проблема които не ме притесняват 1. някоя.и от пружините на шофьорската седалка е счупена вероятно, защото и се струва по хлътнала от дясната и има леко тропане в предницата но усешането е за нещо минимално. това което ме притеснява е че колата в последните години доста е постояла, т.е. карана е съвсем по малко през 6 месеца. в следствие на това единиа заден диск задърйа и се нагрява като цяло тресат дисковете. но това пак е сравнително лесно поправимо според мен, най голямото и притеснение е че колата като че ли е запушена, в смисул не въри както трябва, адски тромаво набира ( за сравнение определено е по баван от е34 520 129коня и е28 525е 122 коня - а би трябвало според мен да е по бърза и от двете). незанм дали ще се отпуши само от каране или ще стигнат нови свещи или какво. някой имал ли е опит сподобна "застояла" кола?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 16.07.2007
Местоположение: Нова Загора
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от axel_stz » 29 Юни 2010, 16:57

Относно тропането в предницата - и при мен имаше такова, причината за което се оказа разбит шарнирен болт в средната(дългата) кормилна щанга. Смених щангата и нещата се оправиха :yes: Колкото до "запушения" мотор, може да имаш зацапани дюзи на инжекциона, които да не впръскват бензина, а да го изливат в цилиндрите. Възможно е и горивния филтър да е за смяна :dunno: Изказвам само предположения. Но ако направиш компютърна диагностика в някой специализиран сервиз, определено ще ти се изяснят доста неща. Така по твоите думи с колегите, само можем да гадаем какво й е на "акулата", но не и да дадем конкретно мнение с решение на проблема. :ok:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от DEMIURGE » 29 Юни 2010, 20:51

Както каза и колегата axel_stz - за тропането в предницата - не е нещо сериозно за притеснение, в смисъл, че лесно ще може да се оправи, а и няма да струва много.
За невървежа, обача причините могат да бъдат доста повече. Освен това, сравнението с читаво 525е не много коректно, защото това животно има въртящ момент при ниски обороти, подобен на дизел и при високите, като при 528i.
Иначе, като започнеш от горивната система - тоест помпа, външния бензинов филтър и много важно - на това хората често не обръщат внимание - запушен филтър в резервоара, на дъното на цилиндъра на "бензиномера" или както му казват - "сонда". Това цялото нещо бързо се изяснява, като се премери налягането на горивото на инжекторната "рейка" или някъде наоколо, ама преди компенсатора/резонатора за обратен бензин, ако има такъв. Ако ще взимаш колата - задължително сменяш бензиновите маркучи - ВСИЧКИТЕ !!! После наистина идват проблемите с инжекторите, както беше казано по-горе. Възможно е да се оправят и с почистване в ултразвукова вана, но ако се е нарушила (износила) формата на връхчето на иглата на инжектора - почистването няма да помогне. Ако инжектора не атомизира горивото, а просто си пръска, да не кажа - лее горивото - направо си е за смяна. Никой не знае, също така, какво се е случило с центровката и дали някой не е развъртял делкото - просто за да види какво ще стане. Никой не знае, дали и бъзикан дебитомера, че и от там има какво да се "спъне". Не се знае, дали са в ред всички температурни датчици, че и те променят работата. На "мозъка" не вярвам да му се е случило нещо. Дали не са блокирали в "неподходящо" положение, заради дълъг престой, елементите за "студен старт" - имам предвид и допълнителния въздушен клапан. Няма да говоря и за въздушния филтър...
За много от нещата, да не кажа за повечето, ще помогне диагностиката.
Всъщност, полека стигнахме и до двигателя - не се знае кога и дали изобщо последните години някой е оправял луфтовете по клапаните (а за М30 това трябва да се проверява често - поне един път в годината), ами ако разпределителният вал е с износени гърбици?? За износването по цилиндрите няма да говоря, защото то не оказва чак толкова влияние при високи обороти и наличие на добро смазване - тоест двигателят все пак да се сдобие с подходяща компресия (не е лошо да е премериш и нея - при студен двигател, извадени свещи и например извадено двойно реле на инжекциона - да не пълни гориво). Понеже казахме свещи - и ти ги спомена - виж ги и тях - определено може да са сбъркани, най-малко като подходящи като за този модел, но ако са правилните - външният им вид ще разкаже подробна история за работата на конкретния цилиндър (истината е обаче, че това важи при по-редовно каране)
За седалката няма да коментирам нищо - това е бял кахър. За джантите - а пък това е последна грижа.
Загряването на задните дискове може да е от блокирала ръчна - това ми се струва по вероятно от варианта с накладките - не че не може да стане и това. Иначе дисковете могат да се струговат, ако има запас по дебелина, можеш да си намериш читави на старо, има ги и нови...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 13.09.2009

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от braynov » 30 Юни 2010, 22:54

много благодаря за изчерпателните отговори.
ще пиша когато я взема

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от Bavarcho » 22 Юли 2010, 12:04

Ако може да не отварям нова тема, защото имам въпрос за същия модел, пък може и да се окаже за същата кола... Става въпрос за 525i 83г от мобилето, ето я обявата - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details , май е същата кола за която е питал колегата, поне от описанието съдя, че е тя, дали някой е ходил да я гледа? Изглежда доста лъскава, но пък доста време се задържа обявата :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от Пинтев » 22 Юли 2010, 19:52

ДА колега това е колата.Аз лично говорих с колегата,и сега чакаме отговор да видим дали ще я купи. 8) 8)
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от Bavarcho » 23 Юли 2010, 19:29

Аха :D
Дано е читава както изглежда на снимката :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: bmw e28 525i 1983 150ps

Мнение от akula » 24 Юли 2010, 9:50

Bavarcho написа:Ако може да не отварям нова тема, защото имам въпрос за същия модел, пък може и да се окаже за същата кола... Става въпрос за 525i 83г от мобилето, ето я обявата - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details , май е същата кола за която е питал колегата, поне от описанието съдя, че е тя, дали някой е ходил да я гледа? Изглежда доста лъскава, но пък доста време се задържа обявата :roll:

за лъскава- лъскава е, и явно си е добра...ама аз лично не познавам човек, дето да извади 3.5 к бгл. за бмв 83набор. в тая криза малко са маняците с пари. аз бих ги дал... ако ги имах :banghead:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook