нямам оборотомер
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
нямам оборотомер
колеги може ли някои ми каже оборотомера от каде взима имформация колата е е23 м30 б28 с л-джетроник мерси предварително
power
Re: нямам оборотомер
По памет - най-лесният начин е да вземеш сигнал от бобината - от минуса й или от първи крак на мозъка - кабелите са черни неширмовани.
Re: нямам оборотомер
И да добавя - като правиш пробите - имай предвид, че пиковете при тези точки, като потенциал може да са към 400 V, но не по-малко от 250, мен ме е раздрусвало лекинко
.
Ако двигателят работи, само че няма оборотомер - това е добра новина донякъде - иначе, при невъзможност да се запали - някъде се е прецакал някой от черните кабели - дал е накъсо към земя. И по този начин умира и мозъка и модула на запалването.
И доколкото идеята тези кабели да са ширмовани е добра - не е много ясно, защо баварските инженери са ширмовали кабела, пътуващ към първи крак на ЕКУ-то, а пък кабела, отиващ към оборотомера - НЕ. И двата кабела вървят общо с други кабели, които индукционно биха могли да ги ошашкат или направо някои дивайсове, включая и аудиото, което се превръща в един "прекрасен" звуков оборотомер - направо да се пита човек - за какво са му стрелки...![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ако двигателят работи, само че няма оборотомер - това е добра новина донякъде - иначе, при невъзможност да се запали - някъде се е прецакал някой от черните кабели - дал е накъсо към земя. И по този начин умира и мозъка и модула на запалването.
И доколкото идеята тези кабели да са ширмовани е добра - не е много ясно, защо баварските инженери са ширмовали кабела, пътуващ към първи крак на ЕКУ-то, а пък кабела, отиващ към оборотомера - НЕ. И двата кабела вървят общо с други кабели, които индукционно биха могли да ги ошашкат или направо някои дивайсове, включая и аудиото, което се превръща в един "прекрасен" звуков оборотомер - направо да се пита човек - за какво са му стрелки...
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: нямам оборотомер
а тези дето си нямат по-принцип оборотомери на м10-ката, но в случайност имат друго табло с такава екстра. къде да си търсят сигнала? ![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: нямам оборотомер
Преди търсенето виж от какъв модел ти е таблото - в смисъл да не е от 6-цилиндров, че тогава няма да е лесно да се принади. На задния метален капак на оборотомера е щамповано дали е за 4 или за 6-цилиндров двигател.
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: нямам оборотомер
от 4 цилиндрово е
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: нямам оборотомер
Тогава включването трябва да стане по-лесно.
Както вече го коментирахме по-нагоре, трябва да се свърже черната жица от минусовия извод на бобината към оборотомера.
Ако имаш късмет - може даже тази жица да съществува и да е прекарана зад таблото - просто да не се използва при модела с часовник. При варианта с три клеми отзад на оборотомера - имаш принципно зелено-бяла жица - това трябва да е плюс (извод 15) и кафява жица (31) това е минус. Черната е белязана като извод №1. Плюсът и минусът - ако ги няма отзад - се взимат от самото табло. Разира се, има и оборотомери и с повече изводи - ама при тях има и други джаджи за свързване.
Принципно и 6-цилиндров аналогов оборотомер може да се преработи за 4-цилиндров двигател (и обратно), чрез подмяна на вграденото в оборотомера съпротивление - но за конкретни стойности нищо не знам. А иначе се правят едни устройства на базата на конвертори импулси-напрежение, с помощта на които всякакъв оборотомер работи с произволен брой на цилиндрите на двигателя.
Както вече го коментирахме по-нагоре, трябва да се свърже черната жица от минусовия извод на бобината към оборотомера.
Ако имаш късмет - може даже тази жица да съществува и да е прекарана зад таблото - просто да не се използва при модела с часовник. При варианта с три клеми отзад на оборотомера - имаш принципно зелено-бяла жица - това трябва да е плюс (извод 15) и кафява жица (31) това е минус. Черната е белязана като извод №1. Плюсът и минусът - ако ги няма отзад - се взимат от самото табло. Разира се, има и оборотомери и с повече изводи - ама при тях има и други джаджи за свързване.
Принципно и 6-цилиндров аналогов оборотомер може да се преработи за 4-цилиндров двигател (и обратно), чрез подмяна на вграденото в оборотомера съпротивление - но за конкретни стойности нищо не знам. А иначе се правят едни устройства на базата на конвертори импулси-напрежение, с помощта на които всякакъв оборотомер работи с произволен брой на цилиндрите на двигателя.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: нямам оборотомер
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Ща схрускам :winky:](./images/smilies/wink.gif)
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани