Въпрос за M30B32
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Въпрос за M30B32
Здравейте колеги, попаднах на този двигател в момента, и съм пред дилема за закопуване. Свален е от Е28 и бих желал да се здобия с малко повече инфо за него , поразрових из форумът, но не видях нищо конкретно. Някой ако има такъв да сподели впечатления и сравнение с М30Б35 каква е разликата във вървежа, също така съвлестими части с цел увеличаване мощноста. По оскъдна информация разбрах, че всмукателните колектори на Б32 са по големи
. Общо взето има ли живинта в този мотор или е доста тежко пърче желязо, искам да поясня, че ще се вгражда в Е30 и няма да е за всеки ден .
Ето на какво поаднах в нета
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
А следващото нещо ме озадъчи много http://ultimatespecs.com/index.php?bran ... 8&option=4
Как мога да разбера по номера на двигателя , кая от двете модификации е , със сигорност не е модификация М30Б32LAE.
Че ако се окаже 181 коня ще ударя голама греда .

Ето на какво поаднах в нета
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
А следващото нещо ме озадъчи много http://ultimatespecs.com/index.php?bran ... 8&option=4
Как мога да разбера по номера на двигателя , кая от двете модификации е , със сигорност не е модификация М30Б32LAE.
Че ако се окаже 181 коня ще ударя голама греда .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
Re: Въпрос за M30B32
M30B32 e с motronic 197к.с.
M30B32LE с L-Jetronic 197к.с.
M30B32LAE с LE-Jetronic+turbo 252к.с.
Ако можеш виж по вина на 28цата какво ще излезне, че като гледам във википедията няма е28 с м30б32
M30B32LE с L-Jetronic 197к.с.
M30B32LAE с LE-Jetronic+turbo 252к.с.
Ако можеш виж по вина на 28цата какво ще излезне, че като гледам във википедията няма е28 с м30б32

Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Е28 от одавна е изчезнала от лицето на земята за жалост. И за това пуснах темата , че има много противоречиви данни из нета за коне и нютони на този мотор , и се чудя на кое да вярвам .И най-вече дали си заслужава, да се вкарвам в такива филми, а не да стане така, че после с IS-а да я прескачам таяа Б32-ка 

-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за M30B32
Най-вероятно не е свален от Е28, а от Е23 /7-ца/, помисли върху това. При всички положения с ис-а няма да го прескачаш, но купуваш мотор на около 25-30г, възраст на която дори и хората почват да застаряват, а какво остава за един двигател. Така че е състоянието му силно зависи от предишните собсвеници, дали са правили ремонт, с какви части и т.н. Като повечето двигатели на бмв и при този евентуален ремонт няма да ти излезе 300-400лв така че го огледай хубаво, премери компресия... Иначе е доста рядък двигател, но подробности за него незнам, така че изчакай по-запознатите да се включат. Но въпреки че е по-скъпо М50Б25 за мен е по добрия вариант / разход на гориво, намиране на части и тн../
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
За всички останали колеги, пояснявам че двигател е свален от Е28 и това е 100% гарантитано.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- gh0sts
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Athnes
- Пол: Мъж
- Кара: малко
- Мечтае да кара: Е23 с много екстри
Re: Въпрос за M30B32
хмммм, ако е от Е28 си попаднал на много рядък модел, с незнайна мощност
М30Б32 е добър, но и доста тежък, по мощен от М50Б25 и сигурно по вървежен
инфото за тоя мотор е наистина оскъдно, но си мисля че Б35 го скопяват на 187к. за Б32 не съм сигурен
преди време изкъртих един чичка да покарам малко седмица, която продаваше с такъв мотор, беше с мотроник
лелеее.... за мен доста вървеше колата за автомат
не съм си и помислял да пържя моторя
че колицата беше като нова
а цената......
п.п. този мотор мисля че и в Е24 го има с Л-джет.... в модела 633и който май е за щатите правен и мощността му е 197 коня, което ме навежда на мисълта че ако наистина е свален от Е28 533и мощността му трябва да си е 197к.


инфото за тоя мотор е наистина оскъдно, но си мисля че Б35 го скопяват на 187к. за Б32 не съм сигурен

преди време изкъртих един чичка да покарам малко седмица, която продаваше с такъв мотор, беше с мотроник




п.п. този мотор мисля че и в Е24 го има с Л-джет.... в модела 633и който май е за щатите правен и мощността му е 197 коня, което ме навежда на мисълта че ако наистина е свален от Е28 533и мощността му трябва да си е 197к.
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Ето още малко инфи не само за този модел ма М30 http://www.e30club.ru/index.php?id=332 . По посоченото тук от Браушките , съдя че блока на Б32 и Б35 са различни, поправетеме ако ргеша. Не съм много добре запознат с подобен род таблици , ако има някаи да дадо пояснения добре дошъл 

-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Въпрос за M30B32
liort написа:За всички останали колеги, пояснявам че двигател е свален от Е28 и това е 100% гарантитано.
M30B32 в Е28 заводско не се вгражда



Може да е бил присаждан някога, но със сигурност не е заводски

Това говорим за европейските модели, но има едно 533i което е само за Щатите и Япония и има вариант да е точно въпросното M30B32.
Ако колата си е европейка забрави за заводски сложен M30B32

- дид0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за M30B32
До колкото разбирам М30Б32 в Е28 е 181 кс.
General comments?
I have owned a 1984 533i since 1997. It has been my one and only daily driver. It had 113K miles. when I bought it - and now has 185K miles. Basically, the car has been re-built. Although very expensive to rebuild it throughout the years, it truly is a very rewarding automobile. The 533i, in my opinion, is extremely rare today - almost more so than a E28 M5. If you can find a nice one, buy it.
The chassis (E28) is very solid, and the motor is the kind that made the company famous - In-line-6, M30, SOHC, 181HP, 195lb. ft. torque. Curb Weight: 3,200 lbs. est. 0-60: man. 7.7, auto. 9.4 sec. The E28 5-series (`82-`88) has an enormous trunk (same size as 750iL). Top Speed: 129-134mph.

General comments?
I have owned a 1984 533i since 1997. It has been my one and only daily driver. It had 113K miles. when I bought it - and now has 185K miles. Basically, the car has been re-built. Although very expensive to rebuild it throughout the years, it truly is a very rewarding automobile. The 533i, in my opinion, is extremely rare today - almost more so than a E28 M5. If you can find a nice one, buy it.
The chassis (E28) is very solid, and the motor is the kind that made the company famous - In-line-6, M30, SOHC, 181HP, 195lb. ft. torque. Curb Weight: 3,200 lbs. est. 0-60: man. 7.7, auto. 9.4 sec. The E28 5-series (`82-`88) has an enormous trunk (same size as 750iL). Top Speed: 129-134mph.

- axel_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 16.07.2007
- Местоположение: Нова Загора
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo
Re: Въпрос за M30B32
дид0 написа:До колкото разбирам М30Б32 в Е28 е 181 кс.![]()
General comments?
I have owned a 1984 533i since 1997. It has been my one and only daily driver. It had 113K miles. when I bought it - and now has 185K miles. Basically, the car has been re-built. Although very expensive to rebuild it throughout the years, it truly is a very rewarding automobile. The 533i, in my opinion, is extremely rare today - almost more so than a E28 M5. If you can find a nice one, buy it.
The chassis (E28) is very solid, and the motor is the kind that made the company famous - In-line-6, M30, SOHC, 181HP, 195lb. ft. torque. Curb Weight: 3,200 lbs. est. 0-60: man. 7.7, auto. 9.4 sec. The E28 5-series (`82-`88) has an enormous trunk (same size as 750iL). Top Speed: 129-134mph.



- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Въпрос за M30B32
Ако е предвидено за американския пазар, там има други еколкогични изисквания и обиновенно двигателите за там за с по-рестриктирани от тези предвидени за европа. Немога да кажа в случая дали това е 100% така, но е най-вероятно.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Въпрос за M30B32
Май никой от писалите след мен не ми прочете писаниците 

- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Благодаря на всички отзовали се . Все още имам колебания за този мотор, както се казва , само времето ще покаже 
Днес , най на края успях да се видя с бившият собственик на двигателя, и познаите какво се оказа, не бил от Е28 .
Оказа се , че самият двидател е свален от Е23
, но така се получава като има посредници .
Извинявам се за погрешната информация която дадох , за двигателя.

Днес , най на края успях да се видя с бившият собственик на двигателя, и познаите какво се оказа, не бил от Е28 .
Оказа се , че самият двидател е свален от Е23

Извинявам се за погрешната информация която дадох , за двигателя.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Следващия въпрос, кой части са съвместими с тези от Б35?
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
абе и мен ме съмняваше да е от е28, тоя туч харбия е от е23. хубаво е да се замери компресийка. ако е добра- зимай, и препоръчително смаяна на биелни лагери- струват около 60-70 кинта. от б35 би трябвало да стане цялата глава, диаметъъра на цилиндрите трябва да е еднакъв. бутала и коленов вал- не са съвместими. разликата в кубатурата идва от хода на буталото и коляновия вал. ама май са 2е модификации, едната е съвместима с б35, другата- не, съсвсем се обърках. по мойте източници е 197 кончета. пак от там компресия 10-11, амаспоред мен трябва да е повече 

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани