Въпрос за M30B32

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 21 Май 2010, 17:12

Здравейте колеги, попаднах на този двигател в момента, и съм пред дилема за закопуване. Свален е от Е28 и бих желал да се здобия с малко повече инфо за него , поразрових из форумът, но не видях нищо конкретно. Някой ако има такъв да сподели впечатления и сравнение с М30Б35 каква е разликата във вървежа, също така съвлестими части с цел увеличаване мощноста. По оскъдна информация разбрах, че всмукателните колектори на Б32 са по големи :dunno: . Общо взето има ли живинта в този мотор или е доста тежко пърче желязо, искам да поясня, че ще се вгражда в Е30 и няма да е за всеки ден .
Ето на какво поаднах в нета
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
А следващото нещо ме озадъчи много http://ultimatespecs.com/index.php?bran ... 8&option=4
Как мога да разбера по номера на двигателя , кая от двете модификации е , със сигорност не е модификация М30Б32LAE.
Че ако се окаже 181 коня ще ударя голама греда .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от Louis » 21 Май 2010, 17:45

M30B32 e с motronic 197к.с.
M30B32LE с L-Jetronic 197к.с.
M30B32LAE с LE-Jetronic+turbo 252к.с.

Ако можеш виж по вина на 28цата какво ще излезне, че като гледам във википедията няма е28 с м30б32 :mhihi:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 21 Май 2010, 18:03

Е28 от одавна е изчезнала от лицето на земята за жалост. И за това пуснах темата , че има много противоречиви данни из нета за коне и нютони на този мотор , и се чудя на кое да вярвам .И най-вече дали си заслужава, да се вкарвам в такива филми, а не да стане така, че после с IS-а да я прескачам таяа Б32-ка :oops:
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от vankatagsi » 21 Май 2010, 18:14

Най-вероятно не е свален от Е28, а от Е23 /7-ца/, помисли върху това. При всички положения с ис-а няма да го прескачаш, но купуваш мотор на около 25-30г, възраст на която дори и хората почват да застаряват, а какво остава за един двигател. Така че е състоянието му силно зависи от предишните собсвеници, дали са правили ремонт, с какви части и т.н. Като повечето двигатели на бмв и при този евентуален ремонт няма да ти излезе 300-400лв така че го огледай хубаво, премери компресия... Иначе е доста рядък двигател, но подробности за него незнам, така че изчакай по-запознатите да се включат. Но въпреки че е по-скъпо М50Б25 за мен е по добрия вариант / разход на гориво, намиране на части и тн../

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 21 Май 2010, 18:30

За всички останали колеги, пояснявам че двигател е свален от Е28 и това е 100% гарантитано.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Athnes
Пол: Мъж
Кара: малко
Мечтае да кара: Е23 с много екстри

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от gh0sts » 21 Май 2010, 19:16

хмммм, ако е от Е28 си попаднал на много рядък модел, с незнайна мощност :confused: М30Б32 е добър, но и доста тежък, по мощен от М50Б25 и сигурно по вървежен :confused:
инфото за тоя мотор е наистина оскъдно, но си мисля че Б35 го скопяват на 187к. за Б32 не съм сигурен :dunno:
преди време изкъртих един чичка да покарам малко седмица, която продаваше с такъв мотор, беше с мотроник :bowdown: лелеее.... за мен доста вървеше колата за автомат :shock: не съм си и помислял да пържя моторя :mhihi: че колицата беше като нова :bowdown: а цената......

п.п. този мотор мисля че и в Е24 го има с Л-джет.... в модела 633и който май е за щатите правен и мощността му е 197 коня, което ме навежда на мисълта че ако наистина е свален от Е28 533и мощността му трябва да си е 197к.
Изображение
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 21 Май 2010, 23:19

Ето още малко инфи не само за този модел ма М30 http://www.e30club.ru/index.php?id=332 . По посоченото тук от Браушките , съдя че блока на Б32 и Б35 са различни, поправетеме ако ргеша. Не съм много добре запознат с подобен род таблици , ако има някаи да дадо пояснения добре дошъл :)
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от VesoPesa » 22 Май 2010, 2:36

liort написа:За всички останали колеги, пояснявам че двигател е свален от Е28 и това е 100% гарантитано.

M30B32 в Е28 заводско не се вгражда :idea: :idea: :idea:
Може да е бил присаждан някога, но със сигурност не е заводски :idea:
Това говорим за европейските модели, но има едно 533i което е само за Щатите и Япония и има вариант да е точно въпросното M30B32.
Ако колата си е европейка забрави за заводски сложен M30B32 :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от дид0 » 23 Май 2010, 9:47

До колкото разбирам М30Б32 в Е28 е 181 кс. :roll:

General comments?
I have owned a 1984 533i since 1997. It has been my one and only daily driver. It had 113K miles. when I bought it - and now has 185K miles. Basically, the car has been re-built. Although very expensive to rebuild it throughout the years, it truly is a very rewarding automobile. The 533i, in my opinion, is extremely rare today - almost more so than a E28 M5. If you can find a nice one, buy it.

The chassis (E28) is very solid, and the motor is the kind that made the company famous - In-line-6, M30, SOHC, 181HP, 195lb. ft. torque. Curb Weight: 3,200 lbs. est. 0-60: man. 7.7, auto. 9.4 sec. The E28 5-series (`82-`88) has an enormous trunk (same size as 750iL). Top Speed: 129-134mph.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 16.07.2007
Местоположение: Нова Загора
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: Alpina B7 Bi-Turbo

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от axel_stz » 23 Май 2010, 11:22

дид0 написа:До колкото разбирам М30Б32 в Е28 е 181 кс. :roll:

General comments?
I have owned a 1984 533i since 1997. It has been my one and only daily driver. It had 113K miles. when I bought it - and now has 185K miles. Basically, the car has been re-built. Although very expensive to rebuild it throughout the years, it truly is a very rewarding automobile. The 533i, in my opinion, is extremely rare today - almost more so than a E28 M5. If you can find a nice one, buy it.

The chassis (E28) is very solid, and the motor is the kind that made the company famous - In-line-6, M30, SOHC, 181HP, 195lb. ft. torque. Curb Weight: 3,200 lbs. est. 0-60: man. 7.7, auto. 9.4 sec. The E28 5-series (`82-`88) has an enormous trunk (same size as 750iL). Top Speed: 129-134mph.

:OT: Извинете ме за спама, но ми е интересно, как Е28(528i) от 1983г. с М30Б28 (визирам моето) е 184к.с. , а Е28(533i) от 1984г. с М30Б32 е 181к.с. :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от vankatagsi » 23 Май 2010, 11:27

Ако е предвидено за американския пазар, там има други еколкогични изисквания и обиновенно двигателите за там за с по-рестриктирани от тези предвидени за европа. Немога да кажа в случая дали това е 100% така, но е най-вероятно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от VesoPesa » 23 Май 2010, 15:59

Май никой от писалите след мен не ми прочете писаниците :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 23 Май 2010, 20:37

Благодаря на всички отзовали се . Все още имам колебания за този мотор, както се казва , само времето ще покаже :lol:
Днес , най на края успях да се видя с бившият собственик на двигателя, и познаите какво се оказа, не бил от Е28 .
Оказа се , че самият двидател е свален от Е23 :oops: , но така се получава като има посредници .
Извинявам се за погрешната информация която дадох , за двигателя.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 24 Май 2010, 10:33

Следващия въпрос, кой части са съвместими с тези от Б35?
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 24 Май 2010, 12:33

абе и мен ме съмняваше да е от е28, тоя туч харбия е от е23. хубаво е да се замери компресийка. ако е добра- зимай, и препоръчително смаяна на биелни лагери- струват около 60-70 кинта. от б35 би трябвало да стане цялата глава, диаметъъра на цилиндрите трябва да е еднакъв. бутала и коленов вал- не са съвместими. разликата в кубатурата идва от хода на буталото и коляновия вал. ама май са 2е модификации, едната е съвместима с б35, другата- не, съсвсем се обърках. по мойте източници е 197 кончета. пак от там компресия 10-11, амаспоред мен трябва да е повече :dunno:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook