Проблем с М10Б20

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 8.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: Хонда ХР 400

Проблем с М10Б20

Мнение от radoendurosport » 30 Апр 2010, 15:07

Здравейте колеги.Сложих си двигател М10Б20 на моето Е30.Като го запалих се чува едно чукане между 1000 и 2000 оборота като го натоваря да ускорява и после изчезва.Прегледах веригата плъзгача и оптегача които сложих чисто нови.Веригата е обтегната добре,първо мислех че е от нея.Май е бутален болт щото на ниски обороти под 800 оборота не светва лампата на маслото.Та въпросът ми е ако е бутален болт и се наложи да сменям бутало/биела от какъв двигател да търся?От М10Б18 буталата не стават стърчат от блока.Този блок е шлайфан на 1-ри ремонт,ако някой знае от какъв двигател мога да ползвам бутала дори и по големи да са ще го шлайфам по размера или къде да намеря такива бутала за модела 1-ви ремонт и дали ще стане биела от М10Б18?Ако има такава тема някъде ще е полезна.Благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от Louis » 30 Апр 2010, 19:36

а защо не лагери?
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от Lenco » 30 Апр 2010, 19:49

До като не го отвориш няма как да стане. Лагери се чуват по принцип като изравниш натоварването на двигателя и лампата почва да свети на все по-високи обороти. Буталата се чуват особено като е студен моторя, а болт нещо като твоя случай, понякога ако не е много луфта изчезва и на малки обороти.
Ако нямаш проблем с компресията и налягането на маслото си свиркай, болта може да хлопа десетки-хиляди километри.
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от alpina-ma6inata » 30 Апр 2010, 20:37

С каква глава си колега? Ако си с Е12 можеш да сложиш бутала от М30Б35 (92мм), както колегата teao е направил. Кажи с каква глава си - 121, Е12 или Е21, защото камерите на трите глави са различни. :) Провери, на главата си има щампа...
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 8.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: Хонда ХР 400

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от radoendurosport » 30 Апр 2010, 20:58

Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от Gecallica » 01 Май 2010, 8:24

radoendurosport написа:Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.

Колега провери хлабините на клапаните и другите движещи се части по главата. Може да има някакво износване горе и да не ти се налага да сменяш бутала и др. гадости :winky:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от alpina-ma6inata » 01 Май 2010, 9:23

radoendurosport написа:Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.

Идват по-ниски, та ще трябва да взимаш от главата и даже малко от блока, ако не се лъжа.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 8.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: Хонда ХР 400

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от radoendurosport » 01 Май 2010, 9:32

Здравейте днес мисля да разглобявам мотора и ще стане ясно.Ако някой има такива бутала 92мм да пише.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 8.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: Хонда ХР 400

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от radoendurosport » 01 Май 2010, 16:44

Здравейте проблема мисля че го открих.Като свалих мотора отново и го отворих проверих всичко бутални болтове,лагери основни биелни,верига аве всичко мяма луфтове.Проблема според мен е от луфта на буталата в цилиндрите особенно на трети там успях да вкарам пластина с дебелина 2,7мм. между буталото и цилиндъра.На коляновия вал е правен ремонт и лагерите са перфектни.Сега Е30-ката е пак без двигател.Дайте ми идеи колеги смятам да върна двигателя на човека от който го взех и да търся друг двигател или да търся бутала 92мм. за този,незнам вече?Пък не мога да сменя колата щот това е болест единпът разболееш ли се от Е30 няма лек имам и друга кола но БМВ-то като е в бокса немога да спя.Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: E30 E28 E34

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от E21maniak » 12 Май 2010, 0:06

А сигурен ли си,че след 1ви ремонт на блока както казваш по-горе - са сложени за същия ремонтен размер бутала? Попринцип разликата м/у буталото и самия цилиндър не би трябвало да е повече от 1мм,даже и толкова са му много.Затова щом стават бутала(92мм)за първи ремонт блок,измери си цилиндъра и сравни с 92мм и тогава ще се разбере дали е нужно да правиш и 2ри ремонт или просто тези бутала не отговарят на размерите за съответния ремонт на блока...
Изображение
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от Lenco » 12 Май 2010, 17:36

Сервизния лимит е 0.12-0.15мм, тия 2,7мм луфт :shock:
Той пръста ще влезе м/у блока и буталото :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 8.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: Хонда ХР 400

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от radoendurosport » 13 Май 2010, 15:37

Здравейте,размера на буталата които извадих отвътре е 89,22мм. това означава че е правен ремонт.Сега търся бутала от М30Б34 които са 92мм. ми казаха че стават но за сега не мога да намеря пуснах тема в"търся" но за сега нищо ако някой има такива бутала да пише.

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Проблем с М10Б20

Мнение от alpina-ma6inata » 13 Май 2010, 19:19

Не знам дали има разновидности на бутала на този двигател, но уточни, че буталата трябва да са с буквата В на челото, че аз съм си патил като ми пратиха едни други, пак 92 мм. И ако нямаш глава Е12 и такава трябва да търсиш. ;)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook