Скраперска хидравлика на е21
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Скраперска хидравлика на е21
След дълги размисли относно донора за рейка, през голф и др подобни или бмв с десен волан Любака ме подсети, че десните в България са доста и на добра цена.
Реших да е от е36 и след малко приключение се появи една здрава от десничарка.
Захващането на рейката няма нищо общо с това на е21, но като се наложи до оригиналната се вижда, че с две планки(уши) нещата си идват на място.
Планките, които ползвах са 5мм, а мястото за рейка в моста на е21 е 50мм. Използвах две втулки 12 и 33мм да се уплътни мястото в моста. Планките се огъват така, че вала-входящия да е перпендикулярен на моста.
До тук рейката дойде на място, но............
Оказа се, че комлект с накрайниците стърчи доста в сравнение с е21-цовата. Използвах вътрешни накрайници на е36 с външни от е34 + регулиращата тръбичка, която е скъсена да се получи необходимата дължина. Резбата на вътрешните накрайници също е скъсена с 10мм за по-добро регулиране.
Големия екшън беше с кардана, долна част от е36, горна от е21, но не това е проблема, дължината му. След 5-то сваляне и слагане на рейката стигнах до резултата 260мм
Размера на дистанционните втулки и дължината на кардана зависят от положението на рейката спрямо картера и просвета на колата. Размерите са за М20 с алуминиев картер, пуснат до моста. При друго положение или картер, или мотор ще са други.
Хидравличната помпа е от м20/е34 на 130 бара, маркуч за високо налягане от е34/м20, казанче от квот си щете с маркучи според мястото.
След два дни борба се получи добър резултат, доста по-стабилна рейка, елементи по предницата от по-нови модели и по- лесно намиращи се, както и по-малки мускули при маневра , а и да не забравя по-малко въртене на волана при дрифт ако го практикувате.
Кардана не се получи професионално затова ще се преправя.
Реших да е от е36 и след малко приключение се появи една здрава от десничарка.
Захващането на рейката няма нищо общо с това на е21, но като се наложи до оригиналната се вижда, че с две планки(уши) нещата си идват на място.
Планките, които ползвах са 5мм, а мястото за рейка в моста на е21 е 50мм. Използвах две втулки 12 и 33мм да се уплътни мястото в моста. Планките се огъват така, че вала-входящия да е перпендикулярен на моста.
До тук рейката дойде на място, но............
Оказа се, че комлект с накрайниците стърчи доста в сравнение с е21-цовата. Използвах вътрешни накрайници на е36 с външни от е34 + регулиращата тръбичка, която е скъсена да се получи необходимата дължина. Резбата на вътрешните накрайници също е скъсена с 10мм за по-добро регулиране.
Големия екшън беше с кардана, долна част от е36, горна от е21, но не това е проблема, дължината му. След 5-то сваляне и слагане на рейката стигнах до резултата 260мм
Размера на дистанционните втулки и дължината на кардана зависят от положението на рейката спрямо картера и просвета на колата. Размерите са за М20 с алуминиев картер, пуснат до моста. При друго положение или картер, или мотор ще са други.
Хидравличната помпа е от м20/е34 на 130 бара, маркуч за високо налягане от е34/м20, казанче от квот си щете с маркучи според мястото.
След два дни борба се получи добър резултат, доста по-стабилна рейка, елементи по предницата от по-нови модели и по- лесно намиращи се, както и по-малки мускули при маневра , а и да не забравя по-малко въртене на волана при дрифт ако го практикувате.
Кардана не се получи професионално затова ще се преправя.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Скраперска хидравлика на е21
Евала за ентусиазма, темата е много полезна и мисля че ще е от полза на много хора
- ZARAZA
- младши ентусиаст
- Мнения: 385
- Регистриран на: 13.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е21..Е28 и Е46
- Мечтае да кара: лагерна количка
Re: Скраперска хидравлика на е21
аз като ти казах да започнеш ФИТНЕС ти не ще правя хидравлика да вартя волана с един пръст ееее на ти хидравлика лежа под Е21-то три дена и остана без пръси и крака всичко те боли и сега няма се трайшш ще падне едно мрънканее
ама иначе сега ПАТРОНН
ама иначе сега ПАТРОНН
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Скраперска хидравлика на е21
знам един ентусиаст, дето ще подскочи от радост като разбер за тая магия, в неопределено бъдеще може и аз да се въъзползвам
само това за картера ме обърка, на мойто м20 е стоманен?
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Скраперска хидравлика на е21
Браво за положените усилия и успешната сглобка, ще мина по твоите стъпки когато монтирам на моята М3 реика, като знам как всички части са в кашончето и ме чакат само да ги монтирам направо ме сърбят ръцете. При мен обаче не усетих да се върти много трудно волана с старата реика и М50 мотора, може би защото колата беше с тесни гуми (185/60/14)
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани