М10 простотии (съвет)

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 14.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 90 e30 IS
Мечтае да кара: 320IS

М10 простотии (съвет)

Мнение от Ramunasz » 27 Яну 2010, 16:25

Здравейте,
бих се радвал на малко помощ от знаещите да кажат кое как какво и защо по една идея за мойта е21ца
..след като я изкърпя мисля да правя следните неща
...двигателя от е21ца 82 набор 316 трябва да е 90 коня до колкото съм запознат(преди 80та година май 316 е 1.6 и е 75 коня)...та на този двигател блока му би трябвало да е същия като на 318ка (е21 и е30) ....това така ли е ?
ако е така мисля на тоя блок от е21 316 да му залупя глава от е30 м10б18(доколкото разбрах е по оферта от е30 вместо от е21 м10б18 защото е30ковия бил с по големи клапани)...
ако дотук съм прав ..мисля на тоя 316ков(е21 82ри набор) блок с глава от 318ка(е30ка) да му бухна един вебер 38/38 или ако успея да намеря 2 еднакви по нета да сложа 2 вебера 38/38 или 40/40 ....
вариантите са 2 ...с 1 карб директно заместващ оригиналния карб или 2 карба(ама без тва са по много пари,ще трябва и фланец да се прави за да го сложа)
много 4етох и много гледах и установих че ако реша да се отпусна малко и сложа 2 карба за да са максимално полезни трябва да бодна и едно шрик валче..най добре било 292 за стрийт кола(или 284..ако не се намери 292) ....тък е мястото да питам за престъргването на валовте за получаване на разни градуси ...някой ще хвърли ли светлина че тука съм тъмна индия...

Вариант 1: избера ли да сложа шрик вал и 2 карба ще сложа и по дебела гарнитура да се поразреди малко че иначе вътре ще е каймица... до колкото разбрах ще излезнат към 150 магарета може и малко отгоре от ****
Вариант 2: само глава от е30ка на блока от мойто е21 с 1 карб около 110 кс

**** при всички случаи ще има портване и генерация да позасиля ниските обороти....

Груби сметки за вариант 1:2та карба нови към 600лв или 2ра ръка за по-малко...вала е 600лв,гарнитурата ще е хоум мейд и главата там 100лв отделно портването ще е хоум мейд и да има 200тина лева ей така за нещо дето ще изникне неминуемо
тотал: около 1500лв
Груби сметки за варинат 2:1то карб4е е към 300-350лв НОВО(ако се намери читаво 2ра ръка ще е по-малко от 100лв) и главата 100лв

ПС:много хора ще кажат да не се занимавам да го правя тоя м10 ми да сложа някъв друг двигател..ама ако сложа някъв 6 цилиндров ще трябва цялата кола да преправя...чувал съм че м20б25 най-лесно влизал ама за него само да го купя ще ми е 1200лв че и повече и отделно сичките останали работи дето трябва да се сменят по окачването и купето....така че по-добре да го понаправя моя малко сбирщайн и да му се радвам на олекотеното купе (изкъртвам всичко вътре и го правя 800-900кила)

Как ви се вижда заплануваното и има ли някви променливи дето не ги отчитам...някой вижда ли няква грешка или проблем за който трябва да знам...

освен споменатите неща,в двигателя сичко е сток...скоростите са от м10б18 от е30(те ще има ли преправяници за да ги сложа в е21цата и какви?) спирачките ще ги позасиля малко и нататък ще мисля вече за някво окачване друсащо..
ПОПРИНЦИП ТВА ГОРЕ СИЧКОТО ИСКАХ ДА ГО ПРАВЯ НА М10Б20 АМА МНОГО РЕДКИ...ако на някой му се намира да свирка
другия вариант е да сложа един м10б18 да си карам и да чакам м10б20 за да го закича с горните неща..както колегата Гецалица умно преложи...
всякакви мнения и препоръки са добре дошли

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от KriK4eTo » 27 Яну 2010, 17:12

Предполагам че клапаните на м10б18 от е30 ще са по големи от тези на Б16-кова глава ,но пък те са значително по малки от клапаните на м10б18 от е21 преди 80-та,която глава се оказа че е от б20-ка .Та ако поразтърсиш може да ти припадне такава глава наи добре ще е .На моита б18-ка е такава и след леко портване и полиране ревизия на калапаните и нови сегменти + Вебер от Сиера 2,0 на мястото на Солекса доста добри резултати получих ,както казваш отиде на към 110 к.с. съдя по това че колите с които я стартирах бяха по 100-105 к.с. и ги биех.Нещо друго обаче значи горивната камера на е30-те глави е наобратно обърната.За да разбереш какво се оптивам да ти кажа ще кажа че на моя мотор челото на буталото нал;и е изпъкнало ,та то е изместено в лявата част на буталото ,а на е30 мотора буталото е изпъкнало от дясната част ,т.е. аз имам глава от е30 която трябваше да я обработя с дремела за да мога да я монтирам на моя блок или трябваше да си сменя буталата другия вариант за да съм с тази глава.ОБАЧЕ виж твоита поради това че е 82-ра може буталата да са същите като на е30 и да нямаш проблеми.Според мен няма да имаш проблеми с подпиране на клапани с такъв вал ,моята я делнах с 1мм и няма грижи ,пък и идеята е да е колкото се може по малка горивната камера за да вдигнеш степента на сгъстяване и съответно да извадиш по висока компресия и да доидат още няколко понита :)
Иначе за по сериозен мотор например м50б25 ти трябват грубо 1500лв ,вече според зависи какви части можеш да намериш от приятели и кое можеш да си изработиш сам.За м50б25 ти трябват нови лапи домашно производство и кардан от е30 м20б20 както и леко преправяне на опашката на кутията ако е от Е34 мотора,също механизма за скоростите от е30 по новите с алуминиевата гредичка,а генерацията от Е34 пасва все едно за Е21 е правена,а само на едно място трябват няколко удара с чука по пода че двуцевката е по дълга с 15-20см :mhihi:

П.П. Неси ми отговорил на л.с. коет съм ти пратил.Реиката отпада че ще монтирам от М3 ,но за другите чаркалаци може да драснеш някви ценички,още нещо исках ,но забравих сега какво е такаче като се сетя ще ти пиша допълнително
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 14.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 90 e30 IS
Мечтае да кара: 320IS

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от Ramunasz » 27 Яну 2010, 18:02

предполагам щом е от сиера твоя вебер е 32/36 ДГВ/ДГАВ би трябвало да е плъг'н плей или си преправял нещо..
имам блока от 82 316ка и намерих глава та ще ходя да погледна дали сичко си отговаря...ако "да" имаме вариант без много разправия,но и без значителен резултат.
Ако пък се окаже че блока ми е като твоя ще търся глава от 318 преди 80та год.

Имам и блок от 76та година от другата ми кола 316ка е уж...къв трябва да е тоя блок 1600 кубика нали?
те нали така вървят:
от 1975-79 316ката е 1.6л
от 1980-83 316ката е 1.8л

Ако админите кажат ще преместя търсените части в темата в раздела

Търси се:м10б20 със скорости и общо взето всичко за да влезне в е21цата
търси се вебер 32/36 38/38 или 40ка в краей случай

ако излезне нещо да не давам пари на англичаните за веберите...ако ли не от ибей ще пазаря

ПС:вече съм почти сигурен че единия блок е 1.8л ще му сложа една глава от е30ка м10б18 и един карб и да не си навличам бели на главата...пък ако излезне м10б20 по натам ще поналея в него..
смятам че 110тина кончета на 800-900кг ще е прилично...пък и порт и генерацията ще качат нещо....ако бащата не го домързи и един колектор от 318ис ще преправи та да се резга повече

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от ///ivanE30 » 27 Яну 2010, 18:47

добре а защо не сложиш дросели и една мега (има по спомен в рали форума едни за 400 лева а с пари в ръка по тънко ще се вземат) ? или държиш да се връщаш в 70сете с тез карбуратори ?
bedrock city racing

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от alpina-ma6inata » 27 Яну 2010, 19:50

За тези евтините валове, които от сток ги правят на 284 или 292 градуса знам само, че се наваряват, обаче това не държало повече от 15-20 к км, поне така ми е казвал моя майстор, опит нямам. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 10.06.2008
Пол: Мъж
Кара: e30

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от nikola_gargov » 27 Яну 2010, 19:51

за карбовете трябва шрик ина4е варвят само до 5000-5500 оборото. :driving: ина4е се полу4ава добре с два двоини :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от KriK4eTo » 27 Яну 2010, 22:12

alpina-ma6inata написа:За тези евтините валове, които от сток ги правят на 284 или 292 градуса знам само, че се наваряват, обаче това не държало повече от 15-20 к км, поне така ми е казвал моя майстор, опит нямам. :)

То хубаво ама дали пък неможе да се намери някое заводче където да ги циментират и да станат кат хората....Щом има кои да ги наварява и да им докара гърбиците ще се намери и някои които да ги ги заклява в час пром време докат е на работа :) Иначе да, до 5000 се случва нещо но след това :dunno: М10 без вал НЕ ВЪРВИ! Наи евтиния и успешен вариант за е21 което да върви прилично според мен е м42б18 .Мисля че ще стане чудна конструкция ,хем ще върви прилично хем ще е лекичка и няма да има нужда от много модификации :)
Я какво намерих ....цъкни http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=101&t=152730 :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от Изрода » 28 Яну 2010, 0:54

Колега едно приятелче продава 2 двоини Стромберги(тромпетчета) за които мисля че са си със колектори,но те маи са едни малки и се хващат направо хоризонтално за главата.
Ако имаш интерес мога да го питам за цена и да ги снимам :yes:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от Gecallica » 29 Яну 2010, 0:14

Изрода написа:Колега едно приятелче продава 2 двоини Стромберги(тромпетчета) за които мисля че са си със колектори,но те маи са едни малки и се хващат направо хоризонтално за главата.
Ако имаш интерес мога да го питам за цена и да ги снимам :yes:
Аз имам интерес :) Питай!!!
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от teao » 29 Яну 2010, 8:43


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от Изрода » 04 Фев 2010, 18:49

Колеги ето ги Тромпетчетата за които ви говерех, взех ги при мен така че които има интерес може да пише :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от M.Velichkov » 05 Фев 2010, 10:14

Пара?
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от KriK4eTo » 05 Фев 2010, 23:07

С тези бебчета проблеми с разхода няма да има човек ,колкото сипе толкова ще гори,ако и върви с тях за сметка на разхода ще е супер .Аи някои да ги взем ада видя какви ще са му отзивите че ми е интересно.Преди ми предлагаха такива които така и не купих :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от ///ivanE30 » 05 Фев 2010, 23:31

могат да се преправят за газ и няма да е фрапиращ разхода
bedrock city racing

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 10.06.2008
Пол: Мъж
Кара: e30

Re: М10 простотии (съвет)

Мнение от nikola_gargov » 05 Фев 2010, 23:36

аз преди около година продадох сащите, но колегата не каза нищо даже и помен от него няма. нито впе4атления нито коментар дори да сподели с мен :kuku:
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook