РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от alpina-ma6inata » 11 Юни 2009, 21:02

Разглеждам си нашето мобиле аз в началото на годината и отчаяно търся моята кола. Най-накрая вече имах някакви пари за приличен екземпляр. От чужбина бяха по-скъпи, а тази която си бях харесал не можа да достигне до мене тъй като е пълно с "точни" вносители на коли. :)

Както и да е. Вниманието ми бе привлечено от обява за БМВ 1600, '67-ма година. Офертата изглеждаше добра и се чух с човека и след 2 дена вече бях в Суходол да я гледам. Бяхме близо до целта, когато се спуснахме по една тясна уличка и тогава видях колата, която си представях в доста по-добра светлина. Цялата беше разкостена, с не малко липси и като цяло просто колата не ме грабна. Но като погледнах няколко метра по-нататък веднага ми се наби на очи една друга 2002-ка в цвят Golf Yellow, която разбира се беше на същия човек. :) В миг забравих за слабото 1600 и почнахме директно да говорим за жълтия кокал. :D И в този момент се сетих как същата тази кола ми се беше изплъзнала преди 2 години и за малко ме бяха изпреварили. И отпреди това ми е позната, защото често я виждах до Пирогов. Но тогава не знаех, че модела е малко по-специален и в името си имал и буквички отзад :twisted: :D :

Изображение

Колата е '73-та. 100% истинска, с отделния часовник на таблото и вин започващ с 27 и естествено Кюгелфишера. :D Не беше перфектна естествено, даже има доста работа по нея. Доста гнила беше, на нея в момента беше обикновен М10Б20, а тии мотора беше в багажника в насипно състояние. Както и да е, човека ми я даде с доста части като нови гарнитури, вериги, още едни стопове и фарове, нова решетка, нови сенници, нови колани и всички хромирани лайстни, които са отстрани по цялата кола пак чисто нови.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение



Качихме колата на пътна помощ и директно я закарахме да свалят мотора и да се почне работа по него. :) След като това стана дойде ред на разглабянето и кърпенето. Трудностите почнаха веднага, когато двама тенекеджии ни върнаха и в един момент нямаше къде да я оставиме за кърпене. Тогава момчето от пътната помощ влезе в положение и успя да навие негов приятел да почне работа по колата. От Германия веднага поръчах нови задни вежди, прагове, калници и страничните панелчета под задната броня и задните бомбета. Работеше се усърдно 2 месеца, докато най-накрая колата беше изцяло изкърпена и беше закарана при бояджията, където се почна подготовка за боядисване, сваляне на цялата боя по всички места до чист метал (очаквайте снимки от тази част скоро). Ето снимки на колата изкърпена:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

През това време бях почнал да набавям части за колата. Нямам възможност да накупя всичко наведнъж, защото са си много пари, но малко по малко почнах да набавям нужните части. А именно:

- Карета на кардана
- Висящ лагер
- 5-степенна скоростна кутия от Е21
- Шпер от Е21 323i барабар с целия заден мост
- Още един диф от Е21 3.90, за да сложа пиньона и короната на шпера, защото 3.46 идва доста дълъг
- Малки предни главини от Е21
- Предни спирачни апарати от Е21 323 (Големи благодарности на Жоро Gecallica :D )
- Ремонтен комплект за спирачната помпа на Ate
- Накладки
- Предни и задни дискове Zimmermann Sport за Е21 323 (колата отпред и отзад ще бъде със спирачки от Е21 323, съответно отпред ще са и вентилирани дисковете)
- Волан MOMO Corse
- Тампони за заден мост
- Ремонтни комплекти за предни и задни спирачни апарати
- Лагери отпред и отзад
- Горивен и маслен филтър
- Шарнири
- Оригинален заден спойлер Zender от 2002 turbo, който още се чудя дали да слагам
- Recaro предни седалки от Е21
- Джанти Alpina 15" (очаква се до 10 дни да ги взема)

Като сега на първо място след това са нови бутала, дросели и мегаскуирт, които най-вероятно ще заместят механичния инжекцион и вал от Catcams.

А ето снимки на повечето части досега:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение



Очаквайте още снимки скоро. :)

И искам да използвам темата да благодаря специално на колегата Simoniko, който досега ми помогна страшно много с поръчките на частите и с други съвети и се надявам и занапред да го прави. Наистина ми е много драго, че има толкова свестни хора в този форум. :)
Последна промяна alpina-ma6inata на 14 Ное 2009, 18:53, променена общо 2 пъти
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 15.01.2008

Мнение от anastas83 » 11 Юни 2009, 22:27

Все се зарибявах по черните ама колкото повече гледам жълтото толкова повече ми харесва . Какво използваш за ръждата в фугите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8316
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 11 Юни 2009, 22:41

Митак, едно ще ти кажа - БРАВО!

Следвай мечтите си докрай, много се радвам, че си се сдобил с мечтаната кола. :bowdown:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Варна

Мнение от exigo » 11 Юни 2009, 23:50

Колега пожелавам ти късмет. Възхищавам се на желанието ти да съживиш тази невероятна кола ;) И аз имам желание да направя нещо такова но с друг модел. Дано скоро да посъбера пари и аз да започна :roll:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 12 Юни 2009, 1:20

anastas83 написа:Все се зарибявах по черните ама колкото повече гледам жълтото толкова повече ми харесва . Какво използваш за ръждата в фугите

Жълтото и оранжевото са класически цветове за 2002. Въобще дума не трябва да става 2002-ка да е в друг цвят. ;) И това са цветове, които се набиват на очи от 100 км. Оригиналното жълто на тази кола не е като на такситата, а леееко бие и към неоново зелено и както колата на simoniko се вижда отдалече. Още по-малко черното на малка кола.. не смятам, че е най-удачния вариянт. :)

А за фугите и за местата където не се бърка лесно ще взема един препарат, който уж много го използвали в реставрирането и махал ръждата докрай. Също така ще ползвам преобразовател на Wurth, който 24 часа след нанасянето трябва колата да се боядиса.

А сайта на този препарат е www.fertan.de
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Мнение от VesoPesa » 12 Юни 2009, 8:13

ЕВАЛЯ :!: :!: :!: :yes:
Днес ще мина през дару и ще питам за това дето ти бях обещал :winky:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 12 Юни 2009, 8:18

Благодаря ти много. :) Междудругото тя колата в момента се намира в едно хале много близо до Дару Кар, защто бояджията, който я прави работи там. Но все се случва, че отивам след 5 и не мога да попитам. :help: :uups:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 22.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 330xD LCI
Мечтае да кара: BMW M6 G-power; BMW 850Csi, E24 M6

Мнение от ADRENALINE » 12 Юни 2009, 10:11

Евала за ентусиазма колега!!! 2002 е едно от най-истинските БМВта :) успех :) :bowdown:
Bayerische Motoren Werke .... My guardian angel can fly with 250kph............... Burn the tires, not the soul...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Мнение от Пинтев » 12 Юни 2009, 12:58

Браво Митя,голем мерак си имаш за тая кола,евалата. ;) ;) ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Мнение от Gecallica » 12 Юни 2009, 18:30

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 24.04.2005
Местоположение: Sofia
Кара: валяк

Ей

Мнение от simoniko » 12 Юни 2009, 21:44

Имаш FULL SUPPORT , много ме радваш да знаеш ! Гордея се с теб и се радвам че мога да бъда полезен ! Знаех си че няма дълго да устискаш с тая тема !

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Ей

Мнение от alpina-ma6inata » 12 Юни 2009, 22:01

simoniko написа:Знаех си че няма дълго да устискаш с тая тема !
:uups:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

олдскулърски облъченяк
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 17.05.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от Любака » 12 Юни 2009, 22:10

И аз се радвам много на начинанието. Успех.
Мега на кола която ще караш всеки ден ли?
АУТЯГА - братството на умствено увредените автопсихопати.

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 12 Юни 2009, 22:23

Не, имам си и евридейка. :) Тази ще се изкарва 1-2 пъти в седмицата да си начеша крастата. :) Да не говорим, че сега при тия цени на бензина ако с този мегаскуирт и тия валове карам всеки ден ще се разоря. :mhihi: А иначе реших мегаскуирт, тъй като просто всеки ми казва, че този Кюгелфишер е на доста години и км и надали ще се докара да работи толкова добре както преди е работил и надали ще доставя нужната мощност на мотора, че да има смисъл да го държа. Естествено ще се пробва така и ако наистина е така чак тогава ще слагам дроселите и мегаскуирта. :)

Имаше вариант и за турбо, но категорично отказах. Просто стойността на колата съвсем щеше да се изгуби. И без това и сега бягам малко от оригинала. :uups:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Мнение от Gecallica » 12 Юни 2009, 22:38

alpina-ma6inata написа:Не, имам си и евридейка. :) Тази ще се изкарва 1-2 пъти в седмицата да си начеша крастата. :) Да не говорим, че сега при тия цени на бензина ако с този мегаскуирт и тия валове карам всеки ден ще се разоря. :mhihi: А иначе реших мегаскуирт, тъй като просто всеки ми казва, че този Кюгелфишер е на доста години и км и надали ще се докара да работи толкова добре както преди е работил и надали ще доставя нужната мощност на мотора, че да има смисъл да го държа. Естествено ще се пробва така и ако наистина е така чак тогава ще слагам дроселите и мегаскуирта. :)

Имаше вариант и за турбо, но категорично отказах. Просто стойността на колата съвсем щеше да се изгуби. И без това и сега бягам малко от оригинала. :uups:
Доста "малко" май :) Ще стане сила неземна :winky:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook