Въпрос за M30B32
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- gogo_glavata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 1.01.2007
Re: Въпрос за M30B32
Колега защо чак сега започна да пишеш?
Поздравления за ентусиазма и стикованата информация която споделяш
Дано повече разбиращи като тебе колеги се включват във темите.


Поздравления за ентусиазма и стикованата информация която споделяш
Дано повече разбиращи като тебе колеги се включват във темите.


GTR R32
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Поздравления и от мен на коледата DEMIURGE.
Ако всички разбиращи в този форум бяха като кеб , това място щеще да бъде доста по приветлипво.
Благодаря за отделеното време , и начина ти на обяснение, лесно е да го разбере чевек.




Ако всички разбиращи в този форум бяха като кеб , това място щеще да бъде доста по приветлипво.
Благодаря за отделеното време , и начина ти на обяснение, лесно е да го разбере чевек.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
Re: Въпрос за M30B32
И понеже темата все пак касае М30В32, може и за него да кажем добра дума.
Тези двигатели, които се слагат в е23:
733i - 3205 куб.см., 197 к.с при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4300 об./мин.
произвеждани 1977−1979
732i - 3205 куб.см., 196 к.с. при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4500 об./мин.
произвеждани 1979−1986
Както се вижда - дали е 732 или 733 е почти все тая - малка разлика на максимума на въртящия момент. Интересен е моментът, че за Щатите отново са направили скопена версия.
733i - 3210 куб.см., 176 к.с при 5200 об./мин. 255 нютон-метра при 4200 об./мин.
произвеждани 1980−1981
732i - 3210 куб.см., 184 к.с. при 6000 об./мин. 264 нютон-метра при 4000 об./мин.
произвеждани 1982−1984
Откъде идва разликата от 5 куб.см. с европейските модели - нямам понятие...
И тук идва най-веселата част на е23 - а по-точно 745i, защото първата версия е била на базата на М30В32, който е прекръстен на М102 - 252 к.с. при 5200 об./мин., с приятния максимум на въртящия момент от 374 нютон-метра, преместен заради турбото на 2600 об./мин. Тези двигатели са използвани през периода 1980-82 години. Били са много ЗЛИ двигатели за своето време.
От 1983 до 86 година се появява разтоварена версия - решават да сложат 3.5 литров двигател, ако не се лъжа 3430 куб.см., който наричат М106. При него параметрите общо взето се запазват, като обаче мощността от 252 к.с. вече се получава при 4900 об./мин.(някъде данните са за 4200 об./мин. - но не знам къде е истината), а въртящият момент вече е при 2200 об./мин. - турбото подхваща при по-ниски обороти.
Горната информация вероятно повечето колеги я знаят, но по-интересно е следното:
1. М102 използва Л-джетроник, М106 вече е с Мотроник.
2. Добавъчното налягане от турбината при М102 е 0.7 бара, доколкото при М106 са необходими само 0.4 бара, и то при по-ниски обороти се запазва същата мощност. Някои ще кажат - ами какво е това налягане, може да е много повече - ще са прави...
3. Степента на сгъстяване при М102 е 7,0 към 1, доколкото при М106 е 8,0 към 1.
В Южна Африка много мрънкат, че и те искат да произвеждат 745i, но се появява проблем с разположението на турбо елементите при кола с десен волан. И тогава заради тях се прави вариант, който е с атмосферен М88 двигател, който в Европа се слага на М5 при е28 и М635 при е24. Параметрите ги знаете - 286 коня, ама при много обороти, май бяха над 6000 и "скромен" въртящ момент от 340 нютон-метра при 4500 оборота.
Какъв е сухият остатък от бръщолевенето - двигателят М30В32 в никакъв случай не е лош двигател, даже си е много хубав. Не бих казал, че е много по-лош от 3.5 литровия модел. Даже - при условие, че ще се превъзмогне атмосферното пълнене и се замени с принудително - разликите в новополучената мощност могат да бъдат сведени до минимум.
Тези двигатели, които се слагат в е23:
733i - 3205 куб.см., 197 к.с при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4300 об./мин.
произвеждани 1977−1979
732i - 3205 куб.см., 196 к.с. при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4500 об./мин.
произвеждани 1979−1986
Както се вижда - дали е 732 или 733 е почти все тая - малка разлика на максимума на въртящия момент. Интересен е моментът, че за Щатите отново са направили скопена версия.
733i - 3210 куб.см., 176 к.с при 5200 об./мин. 255 нютон-метра при 4200 об./мин.
произвеждани 1980−1981
732i - 3210 куб.см., 184 к.с. при 6000 об./мин. 264 нютон-метра при 4000 об./мин.
произвеждани 1982−1984
Откъде идва разликата от 5 куб.см. с европейските модели - нямам понятие...
И тук идва най-веселата част на е23 - а по-точно 745i, защото първата версия е била на базата на М30В32, който е прекръстен на М102 - 252 к.с. при 5200 об./мин., с приятния максимум на въртящия момент от 374 нютон-метра, преместен заради турбото на 2600 об./мин. Тези двигатели са използвани през периода 1980-82 години. Били са много ЗЛИ двигатели за своето време.
От 1983 до 86 година се появява разтоварена версия - решават да сложат 3.5 литров двигател, ако не се лъжа 3430 куб.см., който наричат М106. При него параметрите общо взето се запазват, като обаче мощността от 252 к.с. вече се получава при 4900 об./мин.(някъде данните са за 4200 об./мин. - но не знам къде е истината), а въртящият момент вече е при 2200 об./мин. - турбото подхваща при по-ниски обороти.
Горната информация вероятно повечето колеги я знаят, но по-интересно е следното:
1. М102 използва Л-джетроник, М106 вече е с Мотроник.
2. Добавъчното налягане от турбината при М102 е 0.7 бара, доколкото при М106 са необходими само 0.4 бара, и то при по-ниски обороти се запазва същата мощност. Някои ще кажат - ами какво е това налягане, може да е много повече - ще са прави...
3. Степента на сгъстяване при М102 е 7,0 към 1, доколкото при М106 е 8,0 към 1.
В Южна Африка много мрънкат, че и те искат да произвеждат 745i, но се появява проблем с разположението на турбо елементите при кола с десен волан. И тогава заради тях се прави вариант, който е с атмосферен М88 двигател, който в Европа се слага на М5 при е28 и М635 при е24. Параметрите ги знаете - 286 коня, ама при много обороти, май бяха над 6000 и "скромен" въртящ момент от 340 нютон-метра при 4500 оборота.
Какъв е сухият остатък от бръщолевенето - двигателят М30В32 в никакъв случай не е лош двигател, даже си е много хубав. Не бих казал, че е много по-лош от 3.5 литровия модел. Даже - при условие, че ще се превъзмогне атмосферното пълнене и се замени с принудително - разликите в новополучената мощност могат да бъдат сведени до минимум.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
малко офф, колега DEMIURGE, ама все пак по темата м30- да разясниш малко , каква е
хавата с предно и средно издадените картери. значи 2.8цата на е23 е със дългата маслена
помпа и със средно издаден картер, който се пада зад моста мисля.
но имам и половин м30б25/28 , което е със малка маслена помпа, която мисля че се вместява в предно издаден картер ( картера не е наличен). той е свален от е32
и изобщо е много мътна и криминална цялата работа.
от къде идва разликата?
поздрави и благодаря
хавата с предно и средно издадените картери. значи 2.8цата на е23 е със дългата маслена
помпа и със средно издаден картер, който се пада зад моста мисля.
но имам и половин м30б25/28 , което е със малка маслена помпа, която мисля че се вместява в предно издаден картер ( картера не е наличен). той е свален от е32

от къде идва разликата?
поздрави и благодаря
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
разликата идва от коцепцията на окачването.
Разните акули обикновенно са със среден картер (имам един такъв ако някой иска) и съответно всмукателя на помпата е по издължен.
На Е34/Е32 се слага предно разположен картер който застава пред магарето.
Съдейки по блока на мотора има няколко варианта за разположението на лапите на мотора => няколко варианта за разположение на магарето => различни картери.
Разните акули обикновенно са със среден картер (имам един такъв ако някой иска) и съответно всмукателя на помпата е по издължен.
На Е34/Е32 се слага предно разположен картер който застава пред магарето.
Съдейки по блока на мотора има няколко варианта за разположението на лапите на мотора => няколко варианта за разположение на магарето => различни картери.

Re: Въпрос за M30B32
Колегата _65536_kb_sec_ (_64_mb_sec_ , колега, разчитам на твоето чувство за хумор, не можах да се сдържа, за което те моля да ме извиниш
) го е казал добре - зависи от предното окачване и разположението на моста.
Картерите на е12 и е24 до месец май 1982 не са еднакви с тези на е28, е23 и е24 след май 1982, както и не еднакви с тези на е32 и е34. Това обаче не пречи да се правят компилации - в зависимост от нуждите. Това, разбира се, върви и с маслената помпа, на която й викате малка или голяма - тя пък зависи и от дълбочината на картера и масления обем. А това е в зависимост от клирънса на колата и местоположението и габаритите на магарето, лапите и тампоните.
Възможно е онзи блок, на който пише 2.5/2.8 да е по стар, с предно издаден картер, например от е12, но по обясними причини не е от 3.0 или 3.5 на е32 или е34. Възможно е същият този блок да е от е28 или от е23 и някой да е правил свободни съчинения.

Картерите на е12 и е24 до месец май 1982 не са еднакви с тези на е28, е23 и е24 след май 1982, както и не еднакви с тези на е32 и е34. Това обаче не пречи да се правят компилации - в зависимост от нуждите. Това, разбира се, върви и с маслената помпа, на която й викате малка или голяма - тя пък зависи и от дълбочината на картера и масления обем. А това е в зависимост от клирънса на колата и местоположението и габаритите на магарето, лапите и тампоните.
Възможно е онзи блок, на който пише 2.5/2.8 да е по стар, с предно издаден картер, например от е12, но по обясними причини не е от 3.0 или 3.5 на е32 или е34. Възможно е същият този блок да е от е28 или от е23 и някой да е правил свободни съчинения.
Re: Въпрос за M30B32
Ама като се замисля - има е23 с първата генерация М30 мотори, те трябва да са сходни с тези на е12, но те са много малко като бройка. Това, което е сигурно, че 2.5/2.8 М30 за да бъде свален от е32 - значи е с преправяни лапи. Отворите в блока на М30 съвпадат само при е12 и е23, повечето е24 и е28 - на е32 и е34 са на друго място.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
DEMIURGE написа:Ама като се замисля - има е23 с първата генерация М30 мотори, те трябва да са сходни с тези на е12, но те са много малко като бройка. Това, което е сигурно, че 2.5/2.8 М30 за да бъде свален от е32 - значи е с преправяни лапи. Отворите в блока на М30 съвпадат само при е12 и е23, повечето е24 и е28 - на е32 и е34 са на друго място.
тоя мотор ми съкрати живота да го разбера какъв е- с новия маслен филтър е,
буталата са роял, сегментите са от новия модел, ангренажната верига е единична, маслената помпа видимо е новичка и лъскавичка, бил е с новото делко на мотроник,
и да, лапите нали не са плътни, а са профилни с ребра- е, някой от ребрата са счупени, и единия отвор не съвпада, което ме навежда на мисълта, че нещо е омагьосвано
евентуално някой да е направил тотален сбирщайн, друго не виждам.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за M30B32
Според мен, няма нищо драматично в това какъв е двигателят...
Щом е М30 и евентуално е здрав, значи си заслужава - не е случайно че този двигател е споменат в топ 10 на двигателите за миналия век (това звучи като да е нещо много старо
)
На всеки един чарк немците старателно са щамповали година и месец/седмица на производство - това е изходната точка, ако държиш да разбереш историята на компилацията. Освен това има и външни белези - в повечето случаи те еднозначно показват за какво става дума.
Щом е М30 и евентуално е здрав, значи си заслужава - не е случайно че този двигател е споменат в топ 10 на двигателите за миналия век (това звучи като да е нещо много старо

На всеки един чарк немците старателно са щамповали година и месец/седмица на производство - това е изходната точка, ако държиш да разбереш историята на компилацията. Освен това има и външни белези - в повечето случаи те еднозначно показват за какво става дума.
- ico-bmw
- ентусиаст
-
- Мнения: 828
- Регистриран на: 27.07.2007
- Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car
Re: Въпрос за M30B32
аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57
Drive Only Cool Cars - E30 Baby 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
ico-bmw написа:аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57
искам с твоя клип да поздравя всички анти-фенове на М30, които смятат че бил тежък туч, който се развърта бавно




Re: Въпрос за M30B32
...колеги много искам да видя клипчето, но от чужбина не ми зарежда вбокс
моля ако на някой му се занимава да го качи в ю-туб и да го постне тук или на лични
много искам да го видя
благодаря предварително!



благодаря предварително!
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- ico-bmw
- ентусиаст
-
- Мнения: 828
- Регистриран на: 27.07.2007
- Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car
Re: Въпрос за M30B32
_65536_kb_sec_ написа:ico-bmw написа:аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57
искам с твоя клип да поздравя всички анти-фенове на М30, които смятат че бил тежък туч, който се развърта бавно![]()
![]()
Тежак е с 6 кила повече от м50 б25 а върви доста повече


Още едно клипче от което се вижда по добре

http://vbox7.com/play:f1a8ffec
Drive Only Cool Cars - E30 Baby 

- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
ето колеги, обещаните снимки на м30б35, свален от е23, неясно коя година. отпадна съмнението, което имах, че може да е б32, щото на блока недвусмислено си пише 3.5
сега някой може ли да обясни каква роля изпълнява датчика, закачен най- отдолу на картера? никога не съъм виждал такова чудо.
и още един въпрос, който живо ме интересува: не знам доколко е видно от снимките, но на този мотор му няма маховика отзад. аз си имам маховик (от 2.5/2.
НО: дали мога направо да го монтирам, или трябва да се балансира спрямо този коянов вал? благодаря предварително

сега някой може ли да обясни каква роля изпълнява датчика, закачен най- отдолу на картера? никога не съъм виждал такова чудо.
и още един въпрос, който живо ме интересува: не знам доколко е видно от снимките, но на този мотор му няма маховика отзад. аз си имам маховик (от 2.5/2.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
Мисля че не би трябвало да има проблем баланса.
Слагай и забравяй
Апропо имам такъв картер

Слагай и забравяй

Апропо имам такъв картер




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани