Въпрос за M30B32

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 1.01.2007

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от gogo_glavata » 05 Юни 2010, 13:41

Колега защо чак сега започна да пишеш? :D
Поздравления за ентусиазма и стикованата информация която споделяш
Дано повече разбиращи като тебе колеги се включват във темите.
:D :D
GTR R32
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 05 Юни 2010, 14:45

Поздравления и от мен на коледата DEMIURGE. :ok: :bowdown: :clap: :clap:
Ако всички разбиращи в този форум бяха като кеб , това място щеще да бъде доста по приветлипво.
Благодаря за отделеното време , и начина ти на обяснение, лесно е да го разбере чевек.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 05 Юни 2010, 22:54

И понеже темата все пак касае М30В32, може и за него да кажем добра дума.

Тези двигатели, които се слагат в е23:

733i - 3205 куб.см., 197 к.с при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4300 об./мин.
произвеждани 1977−1979
732i - 3205 куб.см., 196 к.с. при 5500 об./мин. 279 нютон-метра при 4500 об./мин.
произвеждани 1979−1986

Както се вижда - дали е 732 или 733 е почти все тая - малка разлика на максимума на въртящия момент. Интересен е моментът, че за Щатите отново са направили скопена версия.

733i - 3210 куб.см., 176 к.с при 5200 об./мин. 255 нютон-метра при 4200 об./мин.
произвеждани 1980−1981
732i - 3210 куб.см., 184 к.с. при 6000 об./мин. 264 нютон-метра при 4000 об./мин.
произвеждани 1982−1984

Откъде идва разликата от 5 куб.см. с европейските модели - нямам понятие...

И тук идва най-веселата част на е23 - а по-точно 745i, защото първата версия е била на базата на М30В32, който е прекръстен на М102 - 252 к.с. при 5200 об./мин., с приятния максимум на въртящия момент от 374 нютон-метра, преместен заради турбото на 2600 об./мин. Тези двигатели са използвани през периода 1980-82 години. Били са много ЗЛИ двигатели за своето време.
От 1983 до 86 година се появява разтоварена версия - решават да сложат 3.5 литров двигател, ако не се лъжа 3430 куб.см., който наричат М106. При него параметрите общо взето се запазват, като обаче мощността от 252 к.с. вече се получава при 4900 об./мин.(някъде данните са за 4200 об./мин. - но не знам къде е истината), а въртящият момент вече е при 2200 об./мин. - турбото подхваща при по-ниски обороти.

Горната информация вероятно повечето колеги я знаят, но по-интересно е следното:
1. М102 използва Л-джетроник, М106 вече е с Мотроник.
2. Добавъчното налягане от турбината при М102 е 0.7 бара, доколкото при М106 са необходими само 0.4 бара, и то при по-ниски обороти се запазва същата мощност. Някои ще кажат - ами какво е това налягане, може да е много повече - ще са прави...
3. Степента на сгъстяване при М102 е 7,0 към 1, доколкото при М106 е 8,0 към 1.

В Южна Африка много мрънкат, че и те искат да произвеждат 745i, но се появява проблем с разположението на турбо елементите при кола с десен волан. И тогава заради тях се прави вариант, който е с атмосферен М88 двигател, който в Европа се слага на М5 при е28 и М635 при е24. Параметрите ги знаете - 286 коня, ама при много обороти, май бяха над 6000 и "скромен" въртящ момент от 340 нютон-метра при 4500 оборота.

Какъв е сухият остатък от бръщолевенето - двигателят М30В32 в никакъв случай не е лош двигател, даже си е много хубав. Не бих казал, че е много по-лош от 3.5 литровия модел. Даже - при условие, че ще се превъзмогне атмосферното пълнене и се замени с принудително - разликите в новополучената мощност могат да бъдат сведени до минимум.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 08 Юни 2010, 12:38

малко офф, колега DEMIURGE, ама все пак по темата м30- да разясниш малко , каква е
хавата с предно и средно издадените картери. значи 2.8цата на е23 е със дългата маслена
помпа и със средно издаден картер, който се пада зад моста мисля.
но имам и половин м30б25/28 , което е със малка маслена помпа, която мисля че се вместява в предно издаден картер ( картера не е наличен). той е свален от е32 :shock: и изобщо е много мътна и криминална цялата работа.
от къде идва разликата?
поздрави и благодаря
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 08 Юни 2010, 14:00

разликата идва от коцепцията на окачването.
Разните акули обикновенно са със среден картер (имам един такъв ако някой иска) и съответно всмукателя на помпата е по издължен.
На Е34/Е32 се слага предно разположен картер който застава пред магарето.
Съдейки по блока на мотора има няколко варианта за разположението на лапите на мотора => няколко варианта за разположение на магарето => различни картери.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 09 Юни 2010, 18:53

Колегата _65536_kb_sec_ (_64_mb_sec_ , колега, разчитам на твоето чувство за хумор, не можах да се сдържа, за което те моля да ме извиниш :D ) го е казал добре - зависи от предното окачване и разположението на моста.
Картерите на е12 и е24 до месец май 1982 не са еднакви с тези на е28, е23 и е24 след май 1982, както и не еднакви с тези на е32 и е34. Това обаче не пречи да се правят компилации - в зависимост от нуждите. Това, разбира се, върви и с маслената помпа, на която й викате малка или голяма - тя пък зависи и от дълбочината на картера и масления обем. А това е в зависимост от клирънса на колата и местоположението и габаритите на магарето, лапите и тампоните.
Възможно е онзи блок, на който пише 2.5/2.8 да е по стар, с предно издаден картер, например от е12, но по обясними причини не е от 3.0 или 3.5 на е32 или е34. Възможно е същият този блок да е от е28 или от е23 и някой да е правил свободни съчинения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 09 Юни 2010, 19:13

Ама като се замисля - има е23 с първата генерация М30 мотори, те трябва да са сходни с тези на е12, но те са много малко като бройка. Това, което е сигурно, че 2.5/2.8 М30 за да бъде свален от е32 - значи е с преправяни лапи. Отворите в блока на М30 съвпадат само при е12 и е23, повечето е24 и е28 - на е32 и е34 са на друго място.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 10 Юни 2010, 11:54

DEMIURGE написа:Ама като се замисля - има е23 с първата генерация М30 мотори, те трябва да са сходни с тези на е12, но те са много малко като бройка. Това, което е сигурно, че 2.5/2.8 М30 за да бъде свален от е32 - значи е с преправяни лапи. Отворите в блока на М30 съвпадат само при е12 и е23, повечето е24 и е28 - на е32 и е34 са на друго място.

тоя мотор ми съкрати живота да го разбера какъв е- с новия маслен филтър е,
буталата са роял, сегментите са от новия модел, ангренажната верига е единична, маслената помпа видимо е новичка и лъскавичка, бил е с новото делко на мотроник,
и да, лапите нали не са плътни, а са профилни с ребра- е, някой от ребрата са счупени, и единия отвор не съвпада, което ме навежда на мисълта, че нещо е омагьосвано
евентуално някой да е направил тотален сбирщайн, друго не виждам.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 10 Юни 2010, 21:55

Според мен, няма нищо драматично в това какъв е двигателят...
Щом е М30 и евентуално е здрав, значи си заслужава - не е случайно че този двигател е споменат в топ 10 на двигателите за миналия век (това звучи като да е нещо много старо :mhihi: )

На всеки един чарк немците старателно са щамповали година и месец/седмица на производство - това е изходната точка, ако държиш да разбереш историята на компилацията. Освен това има и външни белези - в повечето случаи те еднозначно показват за какво става дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 828
Регистриран на: 27.07.2007
Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
Пол: Мъж
Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от ico-bmw » 17 Юни 2010, 20:11

аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57
Drive Only Cool Cars - E30 Baby :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 18 Юни 2010, 9:46

ico-bmw написа:аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57


искам с твоя клип да поздравя всички анти-фенове на М30, които смятат че бил тежък туч, който се развърта бавно :smoke: :smoke: :smoke:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от Витанов » 18 Юни 2010, 10:05

...колеги много искам да видя клипчето, но от чужбина не ми зарежда вбокс :banghead: моля ако на някой му се занимава да го качи в ю-туб и да го постне тук или на лични :help: много искам да го видя :help:
благодаря предварително!
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 828
Регистриран на: 27.07.2007
Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
Пол: Мъж
Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от ico-bmw » 18 Юни 2010, 21:38

_65536_kb_sec_ написа:
ico-bmw написа:аз карам с такав двигател м30б35 и сам много доволен със скорусти от е32 и с маховик от м5 ,сложих му некъв лют 4ип и потхарчва ама си вари http://vbox7.com/play:ac12cf57


искам с твоя клип да поздравя всички анти-фенове на М30, които смятат че бил тежък туч, който се развърта бавно :smoke: :smoke: :smoke:


Тежак е с 6 кила повече от м50 б25 а върви доста повече :winky: :mhihi:

Още едно клипче от което се вижда по добре 8)
http://vbox7.com/play:f1a8ffec
Drive Only Cool Cars - E30 Baby :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 21 Юни 2010, 12:29

ето колеги, обещаните снимки на м30б35, свален от е23, неясно коя година. отпадна съмнението, което имах, че може да е б32, щото на блока недвусмислено си пише 3.5 :mhihi:
сега някой може ли да обясни каква роля изпълнява датчика, закачен най- отдолу на картера? никога не съъм виждал такова чудо.
и още един въпрос, който живо ме интересува: не знам доколко е видно от снимките, но на този мотор му няма маховика отзад. аз си имам маховик (от 2.5/2.8) НО: дали мога направо да го монтирам, или трябва да се балансира спрямо този коянов вал? благодаря предварително
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 21 Юни 2010, 13:10

Мисля че не би трябвало да има проблем баланса.
Слагай и забравяй :yes:
Апропо имам такъв картер :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook