Още едно Е21 в Стара Загора
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Колеги, купих немски антифриз, забравих му марката, по 8,50 литъра - 2 литра, казаха ми, че като се разреди 1 към 1 с вода и става на - 38 градуса. Така или иначе от стария събрах около 1,5 - 2 литра - чисто син без никакви батаци и утайки. Ако знаех, че ще изтече толкова много щях да го източа пред гаража, не в гаража. С термостата ме излъгаха, купих уж Бер, на кутията пише произведено в Германия, а като го извадих на самия термостат пише Вернет произведено във Франция. Смених термостата, налях стария антифриз, 2-та литра концентрат и допълних с вода докато се напълни радиатора, запалих, чаках да загрее и да падне нивото и пак долях. Направи ми впечатление, че когато колата работи продължително време без капачка на радиатора започва да грее над нормалното. Нормално ли е това? Предполагам, че не може да направи необходимото налягане в системата.
Възникна и друг проблем. В коша беше плетеница от маркучи, такива които са захранвали изпарителя с антифриз и някакви други. Реших малко да ги скъся и пооправя. Всичко хубаво, тръгнах да покарам колата и по едно време започна да грее над средата на скалата на уреда. Помислих, че има нещо въздух в системата или не знам, реших да дам малко газ да превърти по-бързо антифриза и да охлади, но ефект нямаше. Стигна първата чертичка след средата на скалата и я угасих, слязох да видя какво става и единия маркуч се беше сцепил. Както и да е смених го и поради липсата на друг антифриз взех от една бензиностанция Приста концентрат, налях го, долях с вода колкото е нужно.
Направи ми впечатление, че стрелката стои или на средата или на 1 мм над средата, това нормално ли е? По едно време застана по средата между средната чертичка на скалата и следващата. Как е правилно да се обезвъздуши системата.
В предния край на на двигателя от шофьорската страна има един тройник пластмасов, влизат 2 големи маркуча и един тънък, който отива към един щуцер в задния край на двигателя. Това малкото щуцерче на тройника се счупи и самия тройник се наложи да го заменя с метална тръбичка, а другото малко щуцерче на задния край на блока го затапих. Това проблем ли е.
Възникна и друг проблем. В коша беше плетеница от маркучи, такива които са захранвали изпарителя с антифриз и някакви други. Реших малко да ги скъся и пооправя. Всичко хубаво, тръгнах да покарам колата и по едно време започна да грее над средата на скалата на уреда. Помислих, че има нещо въздух в системата или не знам, реших да дам малко газ да превърти по-бързо антифриза и да охлади, но ефект нямаше. Стигна първата чертичка след средата на скалата и я угасих, слязох да видя какво става и единия маркуч се беше сцепил. Както и да е смених го и поради липсата на друг антифриз взех от една бензиностанция Приста концентрат, налях го, долях с вода колкото е нужно.
Направи ми впечатление, че стрелката стои или на средата или на 1 мм над средата, това нормално ли е? По едно време застана по средата между средната чертичка на скалата и следващата. Как е правилно да се обезвъздуши системата.
В предния край на на двигателя от шофьорската страна има един тройник пластмасов, влизат 2 големи маркуча и един тънък, който отива към един щуцер в задния край на двигателя. Това малкото щуцерче на тройника се счупи и самия тройник се наложи да го заменя с метална тръбичка, а другото малко щуцерче на задния край на блока го затапих. Това проблем ли е.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Обезвъздуши добре. Някъде имаше болт м10-та на най-високата част за тази цел, не помня точно къде беше, помня само, че се късаше болта в алуминиевия корпус. Ако не, вади един по един най-високите маркучи.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Довечера ще мина през гаража и ще наснимам що маркучи са ми останали от М10ката .. може да ти пратя някой ако искаш
иначе наистина имаше на едно място маркуч с нещо като болтче отгоре дето се обезвъздушава оттам
иначе наистина имаше на едно място маркуч с нещо като болтче отгоре дето се обезвъздушава оттам
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Днес преди да запаля маханх капачката, като извадих колата на светло видях, че иска доливане на антифриз. Долях, сложих капачката и нещата са горе-долу нормални. Стрелката стои на средата или 1-2 мм след средата.
Някой ще каже ли нещо за термостата който са ми продали. Бива ли го или не? А стария може ли по някакъв начин да се ремонтира?
Някой ще каже ли нещо за термостата който са ми продали. Бива ли го или не? А стария може ли по някакъв начин да се ремонтира?
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
При М10 на всмукателния колектор има бронзова пробка за обезвъздушаване.Зад фланеца на карбуратора от задната /към стартера/ страна.Има двигатели при които обаче няма такава пробка, не знам каква е логиката кога да се монтира и кога не.
only rear wheel drive
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Вернет са читави термостати, не би трябвало да имаш проблеми с него.
- JoRkAtA_pld
- младши ентусиаст
- Мнения: 594
- Регистриран на: 24.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ката да си пали джапанките
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Така е, мислех че няма да искара много време, но работеше повече от 4 години.
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
като обезвъздушаваш, може да качиш колата на някое баирче така, че предницата да е по високо.
все пак е хубаво всички маркучи да циркулират. виж и радиатора, дали не затлачен от насекоми, боклуци, и дали не са замазани ламелките.
все пак е хубаво всички маркучи да циркулират. виж и радиатора, дали не затлачен от насекоми, боклуци, и дали не са замазани ламелките.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Благодаря на всички за съветите, за сега колата си държи нормална температура, даже има и хубаво парно.
И ей така помеждудругото да се похваля, че се сдобих с още една Е 21-ца този път 320-ка Колата изглежда прилично предвид годините на които е и предишния собственик, но двигателя е пълен ужас. Духа яко през маркуча за картерна вентилация, 15 години не е карана на бензин, а и на газ пак толкова работи. Външно двигателя е олят целия с масло. Стигнах до решение да го сваля и като махнах главата що да видя от 6 цилиндъра 3 или 4 задрали. В този момент се сетих, че един познат продава двигател и след 5 - 10 обаждания този следобед мотора вече беше в мой.
Искам да питам относно моя двигател до колкото знам М20Б20, замерих цилиндрите и диаметъра е 80 мм, ще издържи ли този блок ако се шлайфа на 82 или на 84 мм?
И ей така помеждудругото да се похваля, че се сдобих с още една Е 21-ца този път 320-ка Колата изглежда прилично предвид годините на които е и предишния собственик, но двигателя е пълен ужас. Духа яко през маркуча за картерна вентилация, 15 години не е карана на бензин, а и на газ пак толкова работи. Външно двигателя е олят целия с масло. Стигнах до решение да го сваля и като махнах главата що да видя от 6 цилиндъра 3 или 4 задрали. В този момент се сетих, че един познат продава двигател и след 5 - 10 обаждания този следобед мотора вече беше в мой.
Искам да питам относно моя двигател до колкото знам М20Б20, замерих цилиндрите и диаметъра е 80 мм, ще издържи ли този блок ако се шлайфа на 82 или на 84 мм?
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Май съм виждал, че ги разтъргват на повече, но май изтъняват стените доста така. Каква ти е идеята за 82 мм? По-добре си г направи на 23-ка и не се занимавай с глупости. Хем ще е оригинално за модела.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
и 24ка с вал от м21 може, по-лесно ще се намери читав
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо_Т написа:Благодаря на всички за съветите, за сега колата си държи нормална температура, даже има и хубаво парно.
И ей така помеждудругото да се похваля, че се сдобих с още една Е 21-ца този път 320-ка Колата изглежда прилично предвид годините на които е и предишния собственик, но двигателя е пълен ужас.
Народът иска СНИМКИ
ЧЕстито за придобивката
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Много ви моля колеги, може ли малко по-подробно защото сега навлизам в тези неща и може да се каже, че не знам почти нищо. Занимавал съм се с други коли, не и с БМВ. Ако го има някъде писано кажете къде да чета.
Грубото измерване с шублер показа, че цилиндрите отигинално са 80 мм. На някои цилиндри деругите са доста дълбоки затова искам да разстържа (шлайфам) блока и да пусна по-големи бутала. Това ми е идеята. Тъй като деругите са наистина дълбоки ако шлайфам на 82 мм стената на цилиндъра ще изтънее с 1 мм, но не знам колко милиметра е дебела стената оригинално и до колко шлайф може да понесе.
Други въпроси са какъв е диаметъра на буталния болт и какво е разстоянието от центъра на буталния болт до челото на буталото (мисля, че се казваше компресионна височина).
Трети въпрос някой ако продава инсталация за този 2000 кубиковия мотор мисля м20б20 (инжекционния вариант) моля да ми пише.
Снимките са големи, когато имам време ще ди кача някъде и ще дам линк. То няма и кой знае какво за гледане Снимките са основно от ваденето на двигателя от колата и от купуването на другия. Иначе на кратко оранжево с 4 фара, обявата я има в мобилето ако не са я махнали вече.
Грубото измерване с шублер показа, че цилиндрите отигинално са 80 мм. На някои цилиндри деругите са доста дълбоки затова искам да разстържа (шлайфам) блока и да пусна по-големи бутала. Това ми е идеята. Тъй като деругите са наистина дълбоки ако шлайфам на 82 мм стената на цилиндъра ще изтънее с 1 мм, но не знам колко милиметра е дебела стената оригинално и до колко шлайф може да понесе.
Други въпроси са какъв е диаметъра на буталния болт и какво е разстоянието от центъра на буталния болт до челото на буталото (мисля, че се казваше компресионна височина).
Трети въпрос някой ако продава инсталация за този 2000 кубиковия мотор мисля м20б20 (инжекционния вариант) моля да ми пише.
Снимките са големи, когато имам време ще ди кача някъде и ще дам линк. То няма и кой знае какво за гледане Снимките са основно от ваденето на двигателя от колата и от купуването на другия. Иначе на кратко оранжево с 4 фара, обявата я има в мобилето ако не са я махнали вече.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Буталния болт е 22мм. За буталата гледай тук http://catalog.mahle-aftermarket.com/product_catalog/modules/motor/index.xhtml. 82мм в бмв няма, от нещо друго евентуално трябва да се търсят. Аз не бих се занимавал, тоя мотор го има по 150лв комплект от е30 или е34 (а твоя от какво е щом е инжекционен??) Само за шлайфа и челосване ще дадеш колкото е комплектован мотор Ако все пак е оригинален блок, искаш да го запазиш и тн тоя колега http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2688569 има бутала втори ремонт. Успех
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
С шублер не става. Цилиндрите се износват елипсовидно, напречно на оста на автомобила се износват повече, както и в долната част на цилиндъра.
Имам инсталации от Л-джетроник с комп и Мотроник с комп, както и всмукателни тръби с инжектори.
Входовете на главата, там където се сглобяват с тръбите трябва да се изтърка малко, да се направи място на инжектора. Иначе бързо се слага инжекция на мястото на карбуратор.
Имам инсталации от Л-джетроник с комп и Мотроник с комп, както и всмукателни тръби с инжектори.
Входовете на главата, там където се сглобяват с тръбите трябва да се изтърка малко, да се направи място на инжектора. Иначе бързо се слага инжекция на мястото на карбуратор.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани