РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
цецо за пореден път евала.имам обаче едни питанки от чисто любопитство.гледам повечето неща ги правиш от парче ламарина или там както му се вика.въпроса ми е от де знаеш точно каква форма да им предадеш
някои елементи могат да се намерят нови,но има такива,които ми се струва,че не се продават.Може и да съм в грешка.нека някой да разясни малко 


- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Принципно основно се информирам със снимки от тази "темичка" , има богат снимков материал на оригинална 02-ка . После отивам в гаража и бия с чука и каквото се получи
. За някои ъгълчета , където няма снимки да видя на готово как изглежда възела , почвам да умувам над съществуващата сглобка (често преобразена до неузнаваемост от майсторите преди мен) , по някое време стигам до някакво умозаключение , как е било направено в завода , после го пречупвам през моята призма , за това как бих могъл да го направя и чак тогава започвам да действам с флекса и телоподаващото . А за вас остава да видите крайния продукт , който обаче не се е пръкнал от някаква късметлийска случайност
.


- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
И аз така ги виждам нещата.Тва значи само,че много си обичаш работата,кое то пък е гаранция за качествен краен продукт
Продължавай в същия дух 


- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Продължавам , че работата отива на годинясване
Его е и задно дясно дъно:



Его е и задно дясно дъно:


- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Честита нова година на всички ви , честито ми започване и на мен, на втората година от този проект
Ето поредния ъпдейт . Кофтито е , че без светкавицата ми се убива всякакво желание за снимане , та от тук до края (вероятно) , ще го карам постничко от към снимки , но съм близо до точката на насищане и да си сменя фотото
.
Предното дъно го започнах така:

Общо взето което не става с бой , става с много бой


(ето , без светкавицата направих няколко опита , все неуспешни и нямам хубава снимка , след изчистването на заварките)
Вътрешния праг с разните му притурки , като от другата страна (в оригинал има некви разлики)

И външния праг , безвъзвратно монтиран , но не и окончателно (последен работен ден и привечер надойдоха кияците
)

Трябва да отбележа , че този праг си беше дефектен , оставям на вас да му намерите кусура
. При монтажа трябваше да избера една от двете "линии" и избрах по-видимата... фактически ръба , който е продължение на долния ръб на вратата , е с увисване в задния край , спрямо останалите ръбове по прага (нямаше нищо успоредно на него) . Но в крайна сметка докарах съосност на ръба с ръба на вратата , жертвайки кривата част под него , на снимката може да се види , най-малкото , как най-долния ръб започва да свива нагоре по вертикала, отивайки към задния край на прага . Та , някой ако си купува прагове , нека пуска едно око по дължината на прага , за някакво несъответствие
.

Ето поредния ъпдейт . Кофтито е , че без светкавицата ми се убива всякакво желание за снимане , та от тук до края (вероятно) , ще го карам постничко от към снимки , но съм близо до точката на насищане и да си сменя фотото

Предното дъно го започнах така:

Общо взето което не става с бой , става с много бой



(ето , без светкавицата направих няколко опита , все неуспешни и нямам хубава снимка , след изчистването на заварките)
Вътрешния праг с разните му притурки , като от другата страна (в оригинал има некви разлики)

И външния праг , безвъзвратно монтиран , но не и окончателно (последен работен ден и привечер надойдоха кияците


Трябва да отбележа , че този праг си беше дефектен , оставям на вас да му намерите кусура


- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Аз искам да задам поредния тъп въпрос
Що аджеба са тия формички по дъната
са якост ли,да не се огъва или има няква друга система 



- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
За якост, да.
Освен това, може да имат и някакъв друг замисъл, не знам. Там където е кръглата форма по средата е изрязано и има тапи заводско. И ние ще сложим. Странното е, че дъната не са симетрични / огледални. Всяко едно е различно, днеска с Цецо това се чудихме, но явно ще остане някаква загадка. 


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
аз имам и друго обяснение
един вид да събират вода и от там през тапата.Ма то га стане там да има вода...
А и ако са за тва там,вече мисля е ясно ,че работа не вършат
аз си спомням на е30та махнах една тапа и ми уми очите 




- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Тоя праг с какъв произход е? Купен/правен?
Цецо,за профилите по дъната предполагам,че имаш някакви(поне елементарни) приспособления?
Щото ако ми кажеш,че само с чук и наковалня стават ще съм така
Цецо,за профилите по дъната предполагам,че имаш някакви(поне елементарни) приспособления?
Щото ако ми кажеш,че само с чук и наковалня стават ще съм така

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Праговете са афтърмаркет. На фирмата Ван Везел (май така беше името). За дъната Цецо да каже... 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Въпрос: С каква цел се слагат тези тапи, като нито може да се отича насъбрала се вода през тях, нито нищо?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Aко случайно се наводни, да не си правиш ти дупките с "помпата" 

Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Немо (ей , баща ти те търси из океани и морета , ти в бмв форума
... майтап да става
) , използвал съм ей тия неща от снимката:

С валячето направих правите канали , подложката , подпряна на чука я стягам за менгемето и с чука ,под нея, нанасям тежки телесни повреди (на снимката от предния ми пост) . Идеята е да я вдлъбна... после с кльощавия чук на наковнята вкарвам финес в кривите , с къси и високочестотни удари
. За местата където чука е твърде голям ( малките закръгления) ползвам кръглото прътовидно дорниче , и пак , ударите ги нанасям върху равната част на наковнята . Правите ръбове на правоъгълната издатина ги оформих с подложка шина , не че неможех да ползвам и ръба на наковнята , ама нямаше да е правоъгълник , а някаква сложна за математическо описание крива
. И пак с голямия чук сериозното вдлъбване , с малкия "изчистване" на профила . Май няма да си така "
" , все пак имам някакви първобитни и не дотам приспособления
.
Защо такъв релеф , защо такива тапи (огромни)... дори и семестриално завършената магистратура не ми дава отговор
. С някой коментирахме , че идеята е за бързо оттичане на течностите с които е обработено купето - топят във ваната , вадят , изтича на бързо и нататък по поточната линия , ако е така , остава въпроса в какво са ги топили тези купета , нито грунда им е грунд , нито под грунда има нещо което да пази ламарината
. Остава отворен въпрос и за асиметрията в профила на дъното ... вероятно са планирали това купе да е трудно за копиране
. Факт е , че това с тапите го има и при Е21 , Е30 , при Е36 нямам спомен дали ги имаше (здрави коли , не гният бе
) .
Хайде стига толкоз риторика...
Ето го прага на ван възел ли е , къв е там...

Интересно е да се отбележи , че прага е поцинкован , мисля , че е студено поцинкован.
Върнах по местата им и ей тия нещица:

И се зарових в преден ляв ъгъл , като свинкя в гьол



(старите кърпежи са щели да надживеят... живота на една муха , но надали живота на комаровата ларва
)

И бе време да погледна към предницата донор за панелчето зад колонката на вратата , докато "разковавах" си харесах и други панелчета , като например подкалника (минава с частично възстановяване) , колонката на вратата , дебелия елемент , подсилващ захвата на макферсона - по-малко изгнил е (към 2-2,5мм е) от оригиналния... и още едно си харесах , ама незнам как да го назова


И ремонта на панелчето :



И цинка ми попривърши ,дисковете и те... ще трябва да паля (но не буквално) това от аватара и да си правя разходка до Софията
.
П.П. Извинявам се на тези , които са очаквали малко по сериозно структуриран пост от мен
.



С валячето направих правите канали , подложката , подпряна на чука я стягам за менгемето и с чука ,под нея, нанасям тежки телесни повреди (на снимката от предния ми пост) . Идеята е да я вдлъбна... после с кльощавия чук на наковнята вкарвам финес в кривите , с къси и високочестотни удари




Защо такъв релеф , защо такива тапи (огромни)... дори и семестриално завършената магистратура не ми дава отговор




Хайде стига толкоз риторика...
Ето го прага на ван възел ли е , къв е там...

Интересно е да се отбележи , че прага е поцинкован , мисля , че е студено поцинкован.
Върнах по местата им и ей тия нещица:

И се зарових в преден ляв ъгъл , като свинкя в гьол




(старите кърпежи са щели да надживеят... живота на една муха , но надали живота на комаровата ларва


И бе време да погледна към предницата донор за панелчето зад колонката на вратата , докато "разковавах" си харесах и други панелчета , като например подкалника (минава с частично възстановяване) , колонката на вратата , дебелия елемент , подсилващ захвата на макферсона - по-малко изгнил е (към 2-2,5мм е) от оригиналния... и още едно си харесах , ама незнам как да го назова



И ремонта на панелчето :



И цинка ми попривърши ,дисковете и те... ще трябва да паля (но не буквално) това от аватара и да си правя разходка до Софията

П.П. Извинявам се на тези , които са очаквали малко по сериозно структуриран пост от мен

- Станислав Попов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Перфектен си 

- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Цецо, какъв цинк ползваш ? Тия от бриколаж спрейчетата бях по 20тина лева.. та си мисля че трябва да има и по икономически изгоден вариант ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани