За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
host написа:Какви са валовете?
240 / 9.7 са и двата вала.
Това е популярен сред нашите географски ширини мод за м52б28 и бих искал да кажа една-две думи за колебаещите се или незнаещите.
За изпускателен вал се ползва всмукателен от м50б20 или м50б25 * - задължително без ванос.
Този вал трябва да се модифицира, като на стругар се вземат 2.5 мм от челото му, където са резбите на болтовете за зъбчатката на веригата.
Освен това трябва да се вземе и средната ос на която влиза самото колело.
За всмукателен вал се използва всмукателен вал от м54б30.
Там единственото което трябва да се направи е да се отнемат 7мм от зъбчатката, която влиза във ваноса.
Тунелите и петите, които трябва да ползвате са стоковите на м52б28.
(* разликата между този вал и този на м50б25 е единствено само в цената, щото е от м50б25 и широчината на гърбиците - на м50б25 са малко по-широки, но това не оказва никакво влияние. Така че, ако ви се дават пари за валове - спокойно взимайте всмукателен от м50б20.)
Както казах в началото тези валове са с 240 duration и 9.7 lift.
Стандартните валове до колкото си спомням са 228 / 9 .
Какво означават тези цифри.
Продължителността (duration) означава колко дълго време разпределителният вал държи отворен клапана. В случая с новите валове клапана ще бъде отворен по-дълго време спрямо старият вал. Лифта от своя страна означава колко навътре ще бъде избутан клапана. Със старите валове клапаните са били избутвани с 9 мм, а с новите ще бъдат избутвани 9.7 мм.
Това което правят новите валове, всъщност е да държат повече и по-дълго време отворени клапаните, което позволява постъпване на повече гориво-въздушна смес в горивната камера (всмукателни) и по-бързото разкарване на отработените газове (изпускателни) Разбира се, ремапа е задължителен след това.
Има и други опции, като слагането на шрикове или валове от американска м3ка, но както навсякъде в природата има баланс и всичко е за сметка на другото


Важно уточнение Работата е отговорна и прецизна. Има инструмент за центриране на фабричните валове, който не работи при поставянето на новите. Ако не сте се занимавали преди с подобно нещо - не започвайте сами, а се обърнете към някой по-навътре в нещата за помощ. Основните рискове които крие монтажа са 2 - счупване на вал при неправилно затягане на петите и удряне на клапани при неправилна центровка.
И двете щети ще ви костват над 300 лв.
Последна промяна ogata на 30 Сеп 2015, 19:09, променена общо 1 път


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Едното винаги е за сметка на другото. Фабричните валове са сметнати за въртящ момент още от ниските и равномерно разпределен в максимално голям диапазон. С мода посочен от теб, предполагам, че кривата се измества нагоре(особено в комбинация с вскумателя от м50) и се изкарва още някоя конска сила отгоре, но няма как да не е за сметка на по-ниска мощност в ниските.
Общо взето е въпрос на приоритет.
Общо взето е въпрос на приоритет.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Делян написа:Едното винаги е за сметка на другото. Фабричните валове са сметнати за въртящ момент още от ниските и равномерно разпределен в максимално голям диапазон. С мода посочен от теб, предполагам, че кривата се измества нагоре(особено в комбинация с вскумателя от м50) и се изкарва още някоя конска сила отгоре, но няма как да не е за сметка на по-ниска мощност в ниските.
Общо взето е въпрос на приоритет.
Определено е така, но според мен лекият маховик и числото на дифа ми осигуряват достатъчно добра динамика в ниските

Освен това най-накрая намерих подходящо място и на кръглата диагностична букса. Оглеждах се къде да я боцна по коша, обаче никъде не ми хареса, докато не фокусирах квадратният отсег в жабката, хем е на 5 пръста от компютъра и инсталацията. Капачката трябваше да претърпи малки модове, но мисля, че се получи доста добре

ПП. Сега видях, че днес се навършва точно една година от както съм започнал темата. Кога мина ...




http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Общо взето колата е готова, останаха само няколко малки дреболии.
- Дадох таблото на едно място, да го майсторят, че явно батериите са пуснали киселина и уредите почнаха да полудяват.
- Търсят се 17ки
- Ремап
Имам и един малък списък със зимни еднодневни доработки.
Днес ми домиля и отидох да я видя, да я поразтъпча и нащракам малко.
Малко ми е гадно, че тъкмо я направих и трябва да я зазимя
Но на пролет ....
... Само да сме живи и здрави



- Дадох таблото на едно място, да го майсторят, че явно батериите са пуснали киселина и уредите почнаха да полудяват.
- Търсят се 17ки
- Ремап
Имам и един малък списък със зимни еднодневни доработки.

Днес ми домиля и отидох да я видя, да я поразтъпча и нащракам малко.
Малко ми е гадно, че тъкмо я направих и трябва да я зазимя

Но на пролет ....







http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- BRAAT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Снимките са станали много стилни. А Е28-цата още повече.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
SHARK-а му е майката!!!
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Ога, как да се сдобием с последната снимка с високо качество?
Колата е станала страхотна!
Колата е станала страхотна!
...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Такааааааа
Скоро се сдобих с още един донор

83та, м20б27 на 250к, автомат
, бежов кожен салон в предапокалиптично състояние.
В краката на пасажера дупката е с размерите на Русия
(Продава се, почти всичко е налично може да питате на лс
)
В началото не обърнах внимание, но се оказа че е с пълен комплект фабрични тасове.
Ако ги нямаше в бмв фенс, бих казал че някой е намерил доста фешън розетки за комин, лепнал им е по една емблема и ги е набедил за тасове.


Средната част на 14ките ми се стори доста еднаква с тази на е34ковите 15ки с които съм в момента.


Наложих ги и за малко не паснаха. Казах си "Еми ... шанса"
Днес обаче случайно се загледах с какви болтове съм на моята и се оказа, че има известни разлики:
Полата на 14ковите е 22мм, а на мойте - 24.
Освен това главите на мойте надстърчат с около 1.5мм



Малко ми трябваше и 5 болта от донора бяха качени на синята.
Капачките паснаха на 15ките като у тех си. Супер много се изкефих.

Мисля че след малко пясък, боя, полиране и разбира се нови емблеми - ще се получи доста свежо

Благодаря. Пиши ми на лично за снимката

Скоро се сдобих с още един донор


83та, м20б27 на 250к, автомат

В краката на пасажера дупката е с размерите на Русия

(Продава се, почти всичко е налично може да питате на лс

В началото не обърнах внимание, но се оказа че е с пълен комплект фабрични тасове.
Ако ги нямаше в бмв фенс, бих казал че някой е намерил доста фешън розетки за комин, лепнал им е по една емблема и ги е набедил за тасове.



Средната част на 14ките ми се стори доста еднаква с тази на е34ковите 15ки с които съм в момента.


Наложих ги и за малко не паснаха. Казах си "Еми ... шанса"

Днес обаче случайно се загледах с какви болтове съм на моята и се оказа, че има известни разлики:
Полата на 14ковите е 22мм, а на мойте - 24.
Освен това главите на мойте надстърчат с около 1.5мм




Малко ми трябваше и 5 болта от донора бяха качени на синята.
Капачките паснаха на 15ките като у тех си. Супер много се изкефих.

Мисля че след малко пясък, боя, полиране и разбира се нови емблеми - ще се получи доста свежо


gnmzl написа:Ога, как да се сдобием с последната снимка с високо качество?
Колата е станала страхотна!
Благодаря. Пиши ми на лично за снимката



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Аз имам въпрос относно дръжките на вратите външните.
Попринцип са пластмасови нали или се бъркам? Правени ли са твоите от друг модел атомобил ли са ?
Мисля си за подобен комплект за е34ката, но не за евридей ...
Ако може малко инфо на лс.
Попринцип са пластмасови нали или се бъркам? Правени ли са твоите от друг модел атомобил ли са ?

Мисля си за подобен комплект за е34ката, но не за евридей ...
Ако може малко инфо на лс.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Дръжките са оригиналните - алуминиеви и полирани, но имат и малък жокер за да изглеждат точно така, който не издавам 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- radara
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: Плиска
- Пол: Мъж
- Кара: E30-compact
- Мечтае да кара: ЗАЗ 965
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
intention написа:Аз имам въпрос относно дръжките на вратите външните.
Попринцип са пластмасови нали или се бъркам? Правени ли са твоите от друг модел атомобил ли са ?![]()
Мисля си за подобен комплект за е34ката, но не за евридей ...
Ако може малко инфо на лс.
На е34 повечето дръжки са алуминиеви(от 86 г.- не е сигурно до коя) и е възможно да се полират.Аз лично имах такива в близкото минало.Не искам да си пазя тайните за някой личен сайт.
Сигурен съм,че никой,не би се разсърдил в нашия форум да си споделя опита:първото е шлайф с П240;П300-П400 и следва шлайфане с паста.Варианти много,зависи от машина,шайба,паста,ръка.Същото е както при джантите.Въпрос на време!!!
Това е мое мнение и се извинявам на колегата ,че му пиша в темата!
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
radara написа:...първото е шлайф с П240;П300-П400 и следва шлайфане с паста...
Това е мое мнение и се извинявам на колегата ,че му пиша в темата!
Няма нужда от извинения, само да не се заблужват излишно хората

След п400 паста викаш и става огледало ?







http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Викаш друга си е тайната, която ги трансформира от скрап на 90 евра
Ладените уреди обаче ме утрепаха
Трябваше да споменеш и за точността им, че може да показват +-50% или евентуално да не работят от нови.





- radara
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: Плиска
- Пол: Мъж
- Кара: E30-compact
- Мечтае да кара: ЗАЗ 965
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
ogata написа:radara написа:...първото е шлайф с П240;П300-П400 и следва шлайфане с паста...
Това е мое мнение и се извинявам на колегата ,че му пиша в темата!
Няма нужда от извинения, само да не се заблужват излишно хората![]()
След п400 паста викаш и става огледало ?![]()
![]()
![]()
![]()
На някоя сбирка ще покажа нагледно ,че за алуминия от 400 нагоре е хамалогия!
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
M10 написа:Викаш друга си е тайната, която ги трансформира от скрап на 90 евраЛадените уреди обаче ме утрепаха
![]()
![]()
![]()
Трябваше да споменеш и за точността им, че може да показват +-50% или евентуално да не работят от нови.
Специално на теб ще ти издам ваучер за -50% ако ти е трудно да спиш

Ама побързай, че почнаха да свършват



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Малко ъпдейт по темата
В петък взех железарките от пясък.

Естествено не издържах и след работа останах.
Шприцовах ги.

Изсъхнаха, докато свърша 1-2 странични работи.
Ударих им едно водно 800.

Измих ги, пак съхнаха
И дойде време за боя. Бях се подготвил с черен авто емайл лак, обаче след първите 2 ръце ми изглеждаше доста постно.
Намерих едни 50 грама син металик от този с който бях боядисвал колата, хакнах го в черното.
Получи се една много ситна синя частица в черното, реших че трябва да е малко по-екстравагантно.
Обърнах склада на опаки, щото се сетих, че от ремонта на жената трябва да е останал някакъв сив металик.
Намерих го. Хакнах и от него едни 50 грама и ги пръснах. После ги лакирах и ги оставих да съхнат 15 часа.
Днес полирах и тасчетата и това е крайният резултат. Много готин графит.

Остана само да намеря 70 мм емблеми, метални вентили и сме в играта

В петък взех железарките от пясък.

Естествено не издържах и след работа останах.
Шприцовах ги.

Изсъхнаха, докато свърша 1-2 странични работи.
Ударих им едно водно 800.

Измих ги, пак съхнаха

И дойде време за боя. Бях се подготвил с черен авто емайл лак, обаче след първите 2 ръце ми изглеждаше доста постно.
Намерих едни 50 грама син металик от този с който бях боядисвал колата, хакнах го в черното.
Получи се една много ситна синя частица в черното, реших че трябва да е малко по-екстравагантно.
Обърнах склада на опаки, щото се сетих, че от ремонта на жената трябва да е останал някакъв сив металик.
Намерих го. Хакнах и от него едни 50 грама и ги пръснах. После ги лакирах и ги оставих да съхнат 15 часа.
Днес полирах и тасчетата и това е крайният резултат. Много готин графит.


Остана само да намеря 70 мм емблеми, метални вентили и сме в играта



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани