Sharky

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Sharky

Мнение от Stanchev » 07 Авг 2010, 13:25

много благодаря колега!

а някой да ми каже как се проверява маслената помпа (не искам да събера и тогава да мерим налягане) ? или такъв филм няма :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Sharky

Мнение от akula » 09 Авг 2010, 14:58

Stanchev написа:много благодаря колега!

а някой да ми каже как се проверява маслената помпа (не искам да събера и тогава да мерим налягане) ? или такъв филм няма :roll:

колега, доколкото знам се качват на специален стенд, ама къде и как :dunno:
ама в общия случай, рядко се случва да дава проблем
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Sharky

Мнение от Lenco » 09 Авг 2010, 20:38

Не се занимавай с глупости. Мери се хлабината м/у зъбите и корпуса, м/у самите зъби, челно с корпуса, но какви трябва да са не помня къде съм гледал.
Имам помпа на 160000км, ако те съмнява нещо пиши, пия БЕКС :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Sharky

Мнение от Stanchev » 09 Авг 2010, 21:22

моята е на реални 220,000 км, но сега си обясних друго...
искаш да кажеш да меря аксиалния и радиалния луфт оста на помпата?
понеже не е карана 7 или 8 години вала е ръждясал в дълбочина и от там се е изял.
веригата на маслената помпа е доста разтегната, но скоро съм й замислил смяна на 2-те вериги, зъбните колела, обтегач и успокоител..

иначе днес закарах главата да и сменят всички водачи на клапаните, имаше едно пропаднало легло и да й ударят един вятър.
взел съм що годе читав вал и кобилици от Е30 карбураторно, НО
тези кобилици са по-тежки от моите да кажем с 1/3, това проблем ли е ? а не мога да събера 8 читави от вид?! как да ги разпределя?
в кошницата с покупки съм добавил:
сегменти MAHLE
биелни лагери MAHLE
гумички клапани Elring
гарнитура глава Elring
гарнитура капак клапани Elring
гарнитура картер Elring
гарнитури всмукателни колектори Elring
гарнитури изпускателни колектори Elring
гарнитури горен капак ангренаж BMW
гарнитура капак делко BMW
о-пръстен делко BMW
пружина, съчма и гарнитура за буталото на обтегача на веригата BMW
и още някакви дреболийки, за които не се сещам в момента...

сигурно утре вечер или сряда вечер ще почвам да сглабям.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Sharky

Мнение от Stanchev » 13 Авг 2010, 7:06

някой да каже нещо по въпроса с кобилиците ?
също ме интересува колко НМ да стегна биелните лагери :roll:
уикенда или понеделник почвам сглобяването :help:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Re: Sharky

Мнение от denko » 15 Авг 2010, 13:17

скрапър тури му едно м пиисе знам едно ефтино кат за теб

лагерите стягай докат се скъса и 90 градуса наляво към слънце залязва
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Sharky

Мнение от Stanchev » 15 Авг 2010, 14:58

намерих инфо за биелните лагери:
стейдж 1: 26-28 Нм
стейдж 2: 52-57 Нм
и като изпука болта връщам 18 градуса :mhihi:


мини на скайп, че търся още нещо ;)

п.п. търся преден десен калник без ръжда :mrgreen:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 6.09.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 504 `72
Мечтае да кара: Mercedes-Benz C123 with M100 6.9 c.c. engine
Детайли за колата: ,,Elephant bone" collored PUG from 1972 year, without LSD and other things like it. No ABS, no ASR, no air condition, no power steering. Just natural aspirated OHV 2.0 liter, under 100 h.p. and running with LPG.

Re: Sharky

Мнение от Тато » 16 Авг 2010, 20:19

Най-информативния метод е чрез стойка с индикаторен часовник. Дава ти най-точни показания със стойност до стотна/хилядна. За нея е важно. Помпата де. Имах една такава стойка за Лада и Москвич 412. Не знам, дали ти върши работа. Часовника е изряден.

Между корпуса и зъбните колела с пластина. Купи си набор от такива през 0,5мм. или 0,25мм. И прави справка от измереното със дебелата книга.

Денко, не бива да стяга до откат. :idea: Не и петите на биелите. Голяма е опасността да ги смачка, ако ги натегне като дявол, колкото може. Стане ли така, ще пострада лагер и нищо няма да стане.

Когато стигнеш до лагери, не стягай всичко наведнъж. :idea: Първо си пусни основните, почисти резбите на отвор/болт старателно. Стегни ги да речем на 2 пъти. След като ги стегнеш окончателно със съответния инструмент и момент, завърти вала на ръка. Трябва да се върти равномерно. Няма да мрънкам, че все карантия трябва да е хирургически чиста. Мразим мърлячи.

Измери аксиалната хлабина на коляновия вал. Също със часовник+стойчица. Свери с данните, дадени от завода. Ако трябва промяна, комбинирай дебелини полумесеци. Или просто го сметни и тогава комбинирай. Не забравяй да сложиш аксиален лагер, защото ще стане пакост още с първото натискане на амбриажа.

Пусни си буталата с биелите без сегментите. Стегни им петите, колкото трябва. Пак въртиш наръка и съсредоточено следиш, да няма задържане. Щом всичко се плъзга мазно - отвиваш, вадиш и вече ги пускаш със сегментите. Сегмента има ключ. Гледай да не застанат в една линия. И да не застава ключ срещу бутален болт. Използвай скоба при вкарването в цилиндъра. С дръжката на чука, ЛЕКО подтиквай буталото, почуквайки НЕЖНО с движение по неговата окръжност. Да речем, през 10-20 почуквания - чукни и скобата отгоре по окръжността й, за да си сигурен, че е стъпила правилно на равнината. Не бързай, а действай с мерак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Sharky

Мнение от Stanchev » 23 Авг 2010, 6:41

колата запали още на 18-ти, но сега имам възможност да го споделя :)
макар да я карам само в ниски обороти (до 2500) впечетленията ми са добри.
сега ще се разработваме :mhihi:
не мога да улуча делкото, та ще ходим на кардиолог :mhihi:
също имам и проблем с карбуратора - като е студена празен ход си има, като позагрее малко и гасне ако не подавам газ.
някой занимавал ли се е с такъв карб? дали е от водния термостат или боклуци?
Изображение

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook