Въпрос за M30B32
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
забравих да кажа, инжекторите не би трябвало да са проблем с намирането, както колегата каза стават от всеки мотор от ерата е28/е23. от е34/е32 май няма да станат.
пусни една тема в частите, или ако искаш да ти кажа една морга в сф където със сигурност ще има. не знам какви цени ще обадят обаче , много е индивидуално. наскоро търсих за голф, на едно място ми казаха 40 кинта за цялата флейта барабар с инжекторите, на друго- 30 за един инжектор
при сички случай не вярвам повече от 20-25
пусни една тема в частите, или ако искаш да ти кажа една морга в сф където със сигурност ще има. не знам какви цени ще обадят обаче , много е индивидуално. наскоро търсих за голф, на едно място ми казаха 40 кинта за цялата флейта барабар с инжекторите, на друго- 30 за един инжектор

при сички случай не вярвам повече от 20-25
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за M30B32
akula написа:При по старата генерация инжекционни М30 - те са еднакви - все едно дали двигателят е В28 или В35. Количеството бензин при по големия двигател се контролира само чрез по-дългия период на впръскване.
добре де, ако е така каква е разликата м-ду л джета и първия мотроник? само в делкото ли? демек лджета е с палец, а другото е някакво безконтактно ли?
то и ел джета се води безконтактно, преди време си говоирихме и с друг колега, просто не проумявам каква е разликата м-ду лджета и първия мотроник, евентуално въъв фазите на впръскване на горивото?
За съжаление не съм се изразил ясно:
1. за 2.8 и 3.5 за количеството бензин и по-дългия период на впръскване имах предвид, че инжекторите са еднакви и номинално с еднакъв дебит при пълно отваряне.
2. Иначе разликата между L-jetronic-a и Motronic-a наистина е много голяма и не е само в делкото и това че отделните части на мозъка и запалването на Л-джета са събрани на едно място при Мотроника. Според мен най-важният скок в посока "перформънс" е наличието на по кадърен "мозък", при който вече има отделен чип в който са запомнени всички криви на работата на двигателя (EPROM, който може да бъде сменен и по този начин да се промени и поведението на двигателя като цяло), доколкото при Л-джета няма никакъв шанс за промяна - или по-точно има, но става доста трудно, чрез промяна на някои съпротивления по платката на "мозъка", защото при Л-джета е рано да се говори за "компютър".
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Най-накрая ми стама ясна тази магия с тези (троници). Колега мерси за изчерпателното обяснение
, сега знам и какво още трябжа да питам сега6ния собственик ...

-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
Re: Въпрос за M30B32
За да бъда по-изчерпателен - само ще добавя, че имаше един финландец, който беше разбил Л-джета основно - той беше изнамерил, неясно как и откъде, при смяната на стойностите на определени елементи - какво се случва. Макар и да беше приложил Л-джета на някаква Алфа-Ромео. Та той беше писал че не харесва Мотрониците, но явно заради това, защото за Л-джетовете знае почти всичко и може да промени много, ако не и почти всички параметри по работата на двигателя, зависещи от електроника...
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Да при случая на финладеца и неговата изходна позиция може да се каже , че е та ( харесва повече ЕЛ-джетроник-а), поради факта , че го е разцепил опознал и модифицирал. Но колко хора тук са го правили , правят и т.н., според мен и доста хора тук по подхоаящия вариянт е Мотроник, поради ФАКТЪТ , че поради факта като се изрази ти ( DEMIURGE ) просто се подменя чипа и нещтата се променят , по най-лесния начин.
Но при моят случаи до колкото знам , двигателя може и да се окаже К-jetronik. Което ептен не знам какво значи
.
Само знам , че са доста старо поколение .
Но при моят случаи до колкото знам , двигателя може и да се окаже К-jetronik. Което ептен не знам какво значи

Само знам , че са доста старо поколение .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
Re: Въпрос за M30B32
нещо се бъркаш ... м30 с к жетроник няма
л жетроник както написах в началото
л жетроник както написах в началото

Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
благодаря на DEMIURGE за изчерпателната информация. тъй, тъй, за това при мотроника ги няма проклетите вакууми, за който и до ден днешен не съм сигурен дали са наредени правилно и дали не дишат отнякъде.
въпросът ми беше провокиран от факта, че тоз мотроник няма ламбда сонда (поне аз никъде не я видях), тогава с какво си сравнява таблиците в ЕПРОМ-а?
използвам случая да благодаря и на колегата Louis за акъла дето даде за мигачите на е21ката, че да не вадя прашасали теми. миналата седмица успешно мина на преглед в кат, а собственика си купи чисто ново копченце, и още не го е монтирал
въпросът ми беше провокиран от факта, че тоз мотроник няма ламбда сонда (поне аз никъде не я видях), тогава с какво си сравнява таблиците в ЕПРОМ-а?

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
akula написа:благодаря на DEMIURGE за изчерпателната информация. тъй, тъй, за това при мотроника ги няма проклетите вакууми, за който и до ден днешен не съм сигурен дали са наредени правилно и дали не дишат отнякъде.
въпросът ми беше провокиран от факта, че тоз мотроник няма ламбда сонда (поне аз никъде не я видях), тогава с какво си сравнява таблиците в ЕПРОМ-а?
използвам случая да благодаря и на колегата Louis за акъла дето даде за мигачите на е21ката, че да не вадя прашасали теми. миналата седмица успешно мина на преглед в кат, а собственика си купи чисто ново копченце, и още не го е монтирал
М30 с мотроник има всичко на всичко 2 вакуума, какво му е сложното - единия ходи до регулатор на налягане, другия е маслообиращ от тръбичката на катерните газове и пази дросела от омасляване.
На някой слагат клапанче което смуче бензиновите изпарения от резервоара и то също има щуцер отдолу на колектора.
друготото е въздушен маркуч към моторчето за празен ход. Това са в общи линии...
Поправете ме ако бъркам.

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпрос за M30B32
Сори ама аз от тая тема нищо не включих. Автора на темата, можеше да щракнеш едно фото и щеше да е решен проблема.
Има мотроници без ламбда сонда заводски, а може и да се програмира за работа без такава.
Разцепването и опознаването на Л-джетроника е доста повърхностно, опитите верно всеки може да си ги прави сам без техника, но истината е в следващото поколение за което е нужно програмиране и пара естествено.
Има мотроници без ламбда сонда заводски, а може и да се програмира за работа без такава.
Разцепването и опознаването на Л-джетроника е доста повърхностно, опитите верно всеки може да си ги прави сам без техника, но истината е в следващото поколение за което е нужно програмиране и пара естествено.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
Lenco написа:Сори ама аз от тая тема нищо не включих. Автора на темата, можеше да щракнеш едно фото и щеше да е решен проблема.
Има мотроници без ламбда сонда заводски, а може и да се програмира за работа без такава.
Разцепването и опознаването на Л-джетроника е доста повърхностно, опитите верно всеки може да си ги прави сам без техника, но истината е в следващото поколение за което е нужно програмиране и пара естествено.
Парата е само за първоначална инвестиция колкото за програматор и 1-2 чипа, само че майката му е в четенето от там нататъка, и леки експерименти.
Иначе моя мотроник по принцип е за със ламбда сонда, само че поради факта че старата няма развиване отрязахме кабела и настроихме дебитомера.
За сега както вече казах оплаквания нямам в никое отношение дори откъм разход, който чуствително спадна до заводските граници.

Re: Въпрос за M30B32
Да добавя и аз още малко
:
1. Наистина има мотроници без ламбда сонда заводски, както каза по-горе Lenco.
2. При тези мотроници, които си имат сонда - пак не е страшно, ако тя излезне от строя (което почти гарантирано се случва след пробег около 100 хил. км, макар и това да зависи от кого, как и с какво е карана колата) или даже се откачи или прекъсне изобщо - просто "мозъкът" е програмиран така, че да дава малко по-обогатена смес, за да се гарантира прилична работа при натоварен режим. Приема се, че е по-добре двигателят да има малко по-голям разход на гориво, отколкото да прегрее. Иначе ако се пипне дебитомера - вероятно може да се намали разхода и в този случай, верно че режимът на работа при различни натоварвания вече няма да е гарантиран (едно е на празен ход, друго е при голямо натоварване), но за малки промени, примерно 10% - не виждам причина да има сериозни проблеми.
3. По принцип има и Л-джетроници с ламбда сонда (слагани предимно на 528i), най-вече тези, които са правени за Щатите и най-вече за Калифорния.
4. Иначе финландецът беше "разцепил" Л-джета до последни подробности - в никакъв случай не е било повърхностно. За него се носят легенди из нета, защото по едно време е бил много активен и е "поствал" много свои идеи, промени и измервания - и после е изчезнал. Много хора са се опитвали да го намерят или да се свържат с него, ама "йок". Та това, което съм гледал навремето - имаше доста снимки, обяснения, графики при всички променени стойности на елементите, касаещи работата на двигателя, блокови схеми и части от принципната схема на Л-джетроника, доста осцилограми на времена, пак касаещи работата на отделните възли на "мозъка".
5. Вариантът за купуване или просто намиране на програматор и няколко ЕПРОМа май не е за препоръчване. Човек трябва да е МНОГО наясно какво прави и какво променя - защото не е никакъв, ама наистина никакъв проблем двигателят да се потроши, даже и в буквален смисъл. По-скоро има смисъл да се намери някой, който вече си е напазарувал такъв чип или е копиран от нещо "по-оригинално" и да го копира от него - тогава програматорът наистина ще свърши работа. Също така в нета има предложени и чипове за продан, които като правило "гарантират" още около 15-20 конски сили и 30-тина нютон-метъра отгоре, също премахване на лимита на оборотите или преместване му на около 7100 оборота, което е по-разумно. За по-мъдрите мотроници се премахва и таванът за скоростта. Също така се твърди, че едва ли не - намалява се и разхода на гориво, което при новите, далеч по-агресивни криви, ламтящи за мощност - не съм сигурен изобщо, че е истина. Това, което може би е истина, обаче - твърди се че се премахва един проблем при всички М30 двигатели - замислянето при около 3500 оборота - "да тръгне или да не тръгне чак толкова..."
6. Повече глупости няма да пиша, че то се получи направо нещо като есе...

1. Наистина има мотроници без ламбда сонда заводски, както каза по-горе Lenco.
2. При тези мотроници, които си имат сонда - пак не е страшно, ако тя излезне от строя (което почти гарантирано се случва след пробег около 100 хил. км, макар и това да зависи от кого, как и с какво е карана колата) или даже се откачи или прекъсне изобщо - просто "мозъкът" е програмиран така, че да дава малко по-обогатена смес, за да се гарантира прилична работа при натоварен режим. Приема се, че е по-добре двигателят да има малко по-голям разход на гориво, отколкото да прегрее. Иначе ако се пипне дебитомера - вероятно може да се намали разхода и в този случай, верно че режимът на работа при различни натоварвания вече няма да е гарантиран (едно е на празен ход, друго е при голямо натоварване), но за малки промени, примерно 10% - не виждам причина да има сериозни проблеми.
3. По принцип има и Л-джетроници с ламбда сонда (слагани предимно на 528i), най-вече тези, които са правени за Щатите и най-вече за Калифорния.
4. Иначе финландецът беше "разцепил" Л-джета до последни подробности - в никакъв случай не е било повърхностно. За него се носят легенди из нета, защото по едно време е бил много активен и е "поствал" много свои идеи, промени и измервания - и после е изчезнал. Много хора са се опитвали да го намерят или да се свържат с него, ама "йок". Та това, което съм гледал навремето - имаше доста снимки, обяснения, графики при всички променени стойности на елементите, касаещи работата на двигателя, блокови схеми и части от принципната схема на Л-джетроника, доста осцилограми на времена, пак касаещи работата на отделните възли на "мозъка".
5. Вариантът за купуване или просто намиране на програматор и няколко ЕПРОМа май не е за препоръчване. Човек трябва да е МНОГО наясно какво прави и какво променя - защото не е никакъв, ама наистина никакъв проблем двигателят да се потроши, даже и в буквален смисъл. По-скоро има смисъл да се намери някой, който вече си е напазарувал такъв чип или е копиран от нещо "по-оригинално" и да го копира от него - тогава програматорът наистина ще свърши работа. Също така в нета има предложени и чипове за продан, които като правило "гарантират" още около 15-20 конски сили и 30-тина нютон-метъра отгоре, също премахване на лимита на оборотите или преместване му на около 7100 оборота, което е по-разумно. За по-мъдрите мотроници се премахва и таванът за скоростта. Също така се твърди, че едва ли не - намалява се и разхода на гориво, което при новите, далеч по-агресивни криви, ламтящи за мощност - не съм сигурен изобщо, че е истина. Това, което може би е истина, обаче - твърди се че се премахва един проблем при всички М30 двигатели - замислянето при около 3500 оборота - "да тръгне или да не тръгне чак толкова..."
6. Повече глупости няма да пиша, че то се получи направо нещо като есе...
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпрос за M30B32
DEMIURGE написа:....................
Доста изчерпателно и поучително

- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
Просто това обяснение на колегата DEMIUGRE
нямам думи.
За К-джетроника, на М30 някъде четох из нета, но в момента не мога да изровя темата. Доста теми изчетох по темата за модела Е30 333 за Южна Африка, че ме впечатли, може и някъде там да съм го срещнал
. Все пак мотора ще го слагам в Е30.
С риск да подхлъзна темата кум буза , днешната препоръка беше на този мотор да сложа мега, защото има опция да го взема с мега на добра цена.
Има ли смисъл , разпитвам толкова много защото искам да се позапозная с този Мотор по от близо, и да преценя има ли смисъл вобще да се занимавам.



За К-джетроника, на М30 някъде четох из нета, но в момента не мога да изровя темата. Доста теми изчетох по темата за модела Е30 333 за Южна Африка, че ме впечатли, може и някъде там да съм го срещнал

С риск да подхлъзна темата кум буза , днешната препоръка беше на този мотор да сложа мега, защото има опция да го взема с мега на добра цена.
Има ли смисъл , разпитвам толкова много защото искам да се позапозная с този Мотор по от близо, и да преценя има ли смисъл вобще да се занимавам.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- gh0sts
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Athnes
- Пол: Мъж
- Кара: малко
- Мечтае да кара: Е23 с много екстри
Re: Въпрос за M30B32
ох, какъв кеф, какъв кеф
инфото е безценно, колега DEMIUGRE пиши, не се притеснявай че ставало дълго
ако мога да използвам темата на колегата да задам няколко въпроса..... чувам/чета че М30-ката с бош-мотр. 1.0 която са слагали на е24,Е23, Е28 е доста по вървежна и икономична от тази която са слагали на Е34, Е32??? дали е от мотроника или заради разликата в диаметъра на клапаните и другите промени по мотора???


ако мога да използвам темата на колегата да задам няколко въпроса..... чувам/чета че М30-ката с бош-мотр. 1.0 която са слагали на е24,Е23, Е28 е доста по вървежна и икономична от тази която са слагали на Е34, Е32??? дали е от мотроника или заради разликата в диаметъра на клапаните и другите промени по мотора???
Re: Въпрос за M30B32
Да карам отново поред:
1. Относно мегаскуирта. Мисля, че с известен брой проби и то заради това, че те могат да се правят почти в реално време - имам предвид - слагаш лаптопа в колата, променяш параметри - караш, гледаш, пробваш - може да се получат параметри не по-лоши от "чипосан" мотроник, ако не и по-добри. За съжаление, не съм чел за мегаскуирта нищо ново след излизането на втора версия. Там инжекторите бяха поделени на две групи, а се говореше, че в следващата версия ще направят отделен драйвер за всеки инжектор. От това ще има известна полза, а не както е при заводските М30 - всички инжектори пръскат заедно, друго си е да го пръснеш в правилния момент почти преди отварянето на клапана.
С една дума - принципно съм ЗА. Ще трябва да се напазарува и MAP сензор. Ако на двигателя ще се принажда турбо - този сензор трябва да издържа на повече от стандартните 2.5 бара (освен ако не искат много коне вповече).
2. Относно разновидностите на М30.
За това може да се пусне нова тема - толкова е обемна информацията.
Набързо мога да споделя някои факти по памет - затова мога и да допусна грешка с някоя година или нещо друго, но дребно и несъществено.
Няма да споменаваме за М30, че почват от 68 година, защото нас ни интересуват само инжекционните модели. Та някъде 78 или 79 година се появяват първите 3.2 и 3.5 инжекционни двигатели за е23 и е24, впоследствие и за е12. Не знам дали знаете, но тези модели до към някакъв месец на 80 година са с Л-джетроник. Двигателят е 3453 куб.см, който лично аз знам като М30В35.
Веднага казвам, че например в Уикипедията и на много други места цари пълен хаос относно кой от 3.5 литровите двигатели е В35 и кой В34. Затова аз за себе си съм приел за правилно да казвам обема и по известна логика - първият 3.5 литров двигател с 3453 куб.см го приемам за В35, а следващите - 3430 куб.см го приемам за В34. Пак казвам - специално за това мнение нямам никакви претенции, но кашата е пълна - има го различно и по двата начина в много официални таблици и сайтове. Това не е съществено.
Да се върнем на първия 3453 куб.см двигател. За него се говорят доста топли думи - бил сприхав и нервен в добрия смисъл на думата - с една дума - за онова време - направо отличен двигател.
1. Относно мегаскуирта. Мисля, че с известен брой проби и то заради това, че те могат да се правят почти в реално време - имам предвид - слагаш лаптопа в колата, променяш параметри - караш, гледаш, пробваш - може да се получат параметри не по-лоши от "чипосан" мотроник, ако не и по-добри. За съжаление, не съм чел за мегаскуирта нищо ново след излизането на втора версия. Там инжекторите бяха поделени на две групи, а се говореше, че в следващата версия ще направят отделен драйвер за всеки инжектор. От това ще има известна полза, а не както е при заводските М30 - всички инжектори пръскат заедно, друго си е да го пръснеш в правилния момент почти преди отварянето на клапана.
С една дума - принципно съм ЗА. Ще трябва да се напазарува и MAP сензор. Ако на двигателя ще се принажда турбо - този сензор трябва да издържа на повече от стандартните 2.5 бара (освен ако не искат много коне вповече).
2. Относно разновидностите на М30.
За това може да се пусне нова тема - толкова е обемна информацията.
Набързо мога да споделя някои факти по памет - затова мога и да допусна грешка с някоя година или нещо друго, но дребно и несъществено.
Няма да споменаваме за М30, че почват от 68 година, защото нас ни интересуват само инжекционните модели. Та някъде 78 или 79 година се появяват първите 3.2 и 3.5 инжекционни двигатели за е23 и е24, впоследствие и за е12. Не знам дали знаете, но тези модели до към някакъв месец на 80 година са с Л-джетроник. Двигателят е 3453 куб.см, който лично аз знам като М30В35.
Веднага казвам, че например в Уикипедията и на много други места цари пълен хаос относно кой от 3.5 литровите двигатели е В35 и кой В34. Затова аз за себе си съм приел за правилно да казвам обема и по известна логика - първият 3.5 литров двигател с 3453 куб.см го приемам за В35, а следващите - 3430 куб.см го приемам за В34. Пак казвам - специално за това мнение нямам никакви претенции, но кашата е пълна - има го различно и по двата начина в много официални таблици и сайтове. Това не е съществено.
Да се върнем на първия 3453 куб.см двигател. За него се говорят доста топли думи - бил сприхав и нервен в добрия смисъл на думата - с една дума - за онова време - направо отличен двигател.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани