Още едно Е21 в Стара Загора
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- кичоне
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e30+е34
- Мечтае да кара: е30+е34+е38
- Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Аз преди няколко години като бях взел моята и тя беше с м10 с карб от жгула-колата беше убийствено умряла работа....Поразрових се видях,че са трудни за намиране оригиналния...а и като го намеря му искаха по 100-на лева и не се знае работи ли кво е що е....Направо си взех една м10-ка инжекция за 150лв....обслужих я и я боднах в купето(ама и ми умаля в последствие
)Мое мнение е ако можеш или има кой да ти помогне е да минеш на л-джетроник,както писа колегата над мен 







- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Не ми се влиза в спорове, предишния собственик на колата я е купил от човек който се занимава с ретро коли и щом той не е можал да намери кой да му оправи карбуратора и се е решил да сложи друг.... аз едва ли ще мога. Същия човек от който купих колата преди време имаше друго Е 21, когато го купи беше с оригиналния карбуратор, студено изобщо не можеше да запали, направо си събаряше акумулатора, дори и да загрее и да държи обороти не вървеше.... Сложи един Ладен карбуратор и направо се роди. Стига всичко да му е изцентрено като хората, опъваш смукача и пали с едно леко бутане на ключа. Вярно, че не е автоматично всичко, но не е такъв проблем Не знам колко сте запознати с тези карбуратори, но това, че са прости не значи, че не са ефективни и не вършат работа, даже и голфаджиите ги ползват.
Не съм запознат какво представлява този "л-джетроник", нещо като механична инжекция ли е или се бъркам? Предпочитам да си карам колата и да бутам колкото се може по-малко по двигателя. Имам 2 хоризонтални вебера 40-ки и 4-ка карбуратори от пистов мотор, ако ще присаждам ще се спра на един от тези 2 варианта или направо някакъв по нов модел двигател.
Не съм запознат какво представлява този "л-джетроник", нещо като механична инжекция ли е или се бъркам? Предпочитам да си карам колата и да бутам колкото се може по-малко по двигателя. Имам 2 хоризонтални вебера 40-ки и 4-ка карбуратори от пистов мотор, ако ще присаждам ще се спра на един от тези 2 варианта или направо някакъв по нов модел двигател.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо_Т написа:Не съм запознат какво представлява този "л-джетроник", нещо като механична инжекция ли е или се бъркам? Предпочитам да си карам колата и да бутам колкото се може по-малко по двигателя. Имам 2 хоризонтални вебера 40-ки и 4-ка карбуратори от пистов мотор, ако ще присаждам ще се спра на един от тези 2 варианта или направо някакъв по нов модел двигател.
не бе, колега, нищо си му няма на ладовия карб, наскоро имаше раздувка на тая тема. не че са лоши, мене просто ме дразни на бмв да се слагат чаркове от други марки. л джетроника не е механичен, напротив електронен е , но е доста примитивен, и не дава икономия на гориво, след него идва мотриник-а. л джета не е лоша инжекторна система, дори напротив, но си има своите особености, и ако спихне нещо по вакуумите, перфектен двг може да заработи като трактор от балканската.
ако не се търси автентичност, направо слагай 4ката от пистовия

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Тва с ретро майсторите много ме забавлява, На ЗАРАЗА-та е21-та ходи при един такъв прехвален....прибрахме я с въже
сега, като прочете пак ще се вкисне
Карбуратора се прави, малко мануали от мрежата, малко ножички и замбички, и си ти.
Направи си шаблон на колектора и потърси карбуратор от някой немски автомобил. Слагал съм чисто нов, от магазина карбуратор от 2107 на е21/316. Става, но е далеч, като вървене от оригиналния, а от 2101-може да забравиш.




Карбуратора се прави, малко мануали от мрежата, малко ножички и замбички, и си ти.
Направи си шаблон на колектора и потърси карбуратор от някой немски автомобил. Слагал съм чисто нов, от магазина карбуратор от 2107 на е21/316. Става, но е далеч, като вървене от оригиналния, а от 2101-може да забравиш.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Аз така си и знаех, че проблема не е в самия карбуратор, а в това, че е от Лада и е присаден на БМВ. Като си направя преходник и му сложа отгоре отигиналната тава за въздушния филтър от БМВ-то кой ще разбере, че карбуратора е от Лада, а пък и аз няма да отварям капака на всеки, моята кола не е музей. Икономия и вървеж не търся, както споменах колата се кара кротко за удоволествие 2-3 пъти в месеца, не за палене на гуми и пързаляне. По-натам може и да помисля за карбураторите от мотор, имам човек моторджия, който може да ми ги настрои, а пък и съм чувал, че при нормално каране не вдигат много разхода.
Колега Lenco, ако ще говорим за БМВ-та всички говорете аз ще слушам, защото нищо не разбирам, но ако ще говорим за Лади това е друго нещо, имал съм 4-5 такива соц возила и знам това онова. Този карбуратор от 2107 или подобен от 2105 е много близък по устройство с другия от 2101 само че малко подобрен (според някои разбиратели развален). Значи 2101 като му намачкаш газта отваря директно двете клапи (последователно една след друга, като втората се отваяр когато първата се е отворила до известна степен), като всичко е механично. Двете клапи са с еднакъв диаметър 32 мм, като могат да се направят по 36 мм или поне втората. Всичко там е елементарно, няма ел. жигльори и такива неща. Другите 2105 и 2107 или ОЗОН I и ОЗОН II са услежнени с цел икономия, което обаче влияе малко на вървежа предимно в частта с ускорението. Втората клапа се отваря с вакуум, като лостовата система на първата клапа "забранява" отварянето на втората, докъто първата не се отвори до известна степен. Всичко това обаче изисква повече време в сравнение с рязкото отваряне на клапите на 2101. При 2105 и 2107 калпите са с различен диаметър, първата е 28 или 30 мм зависи от модела, а втората е 36 мм. Вярно че може да върви колата повече и да има повече сила особено като се отвори 2-рата клапа, но на първата клапа е доста куца, а и самото отваряне на клапите отнема повече време. Да не говориме и за системата за ППХ (принудителен празен ход) която допълнително усложнява нещата, създава проблеми с празния ход и така нататък ако не е изправна и спомага за икономиоята само као колата се пуска по надолнища на скорост. Най-пъргава и икономична ставала колата със Самарски сколекс (руски карб. ДААЗ произведен по лиценз на Солекс). Имам такъв чисто нов, но ми се свиди още да го сложа.
Хайде да спрем с тия Ладови карбуратори, за тях си има Лада форум. Става ли? Съвети приемам всякакви, но аз си решавам кои от тях ще взема под внимание. Смятам, че има доста по важни проблеми за решаване по колата, че да тръгна да разбутвам нещо което за сега си работи и не създава грижи.
Иначе като спомена колегата за прибиране от сервиз с въже, аз затова предпочитам старите коли щото човек може и сам да си ги прави в повечето случаи.
Колега Lenco, ако ще говорим за БМВ-та всички говорете аз ще слушам, защото нищо не разбирам, но ако ще говорим за Лади това е друго нещо, имал съм 4-5 такива соц возила и знам това онова. Този карбуратор от 2107 или подобен от 2105 е много близък по устройство с другия от 2101 само че малко подобрен (според някои разбиратели развален). Значи 2101 като му намачкаш газта отваря директно двете клапи (последователно една след друга, като втората се отваяр когато първата се е отворила до известна степен), като всичко е механично. Двете клапи са с еднакъв диаметър 32 мм, като могат да се направят по 36 мм или поне втората. Всичко там е елементарно, няма ел. жигльори и такива неща. Другите 2105 и 2107 или ОЗОН I и ОЗОН II са услежнени с цел икономия, което обаче влияе малко на вървежа предимно в частта с ускорението. Втората клапа се отваря с вакуум, като лостовата система на първата клапа "забранява" отварянето на втората, докъто първата не се отвори до известна степен. Всичко това обаче изисква повече време в сравнение с рязкото отваряне на клапите на 2101. При 2105 и 2107 калпите са с различен диаметър, първата е 28 или 30 мм зависи от модела, а втората е 36 мм. Вярно че може да върви колата повече и да има повече сила особено като се отвори 2-рата клапа, но на първата клапа е доста куца, а и самото отваряне на клапите отнема повече време. Да не говориме и за системата за ППХ (принудителен празен ход) която допълнително усложнява нещата, създава проблеми с празния ход и така нататък ако не е изправна и спомага за икономиоята само као колата се пуска по надолнища на скорост. Най-пъргава и икономична ставала колата със Самарски сколекс (руски карб. ДААЗ произведен по лиценз на Солекс). Имам такъв чисто нов, но ми се свиди още да го сложа.
Хайде да спрем с тия Ладови карбуратори, за тях си има Лада форум. Става ли? Съвети приемам всякакви, но аз си решавам кои от тях ще взема под внимание. Смятам, че има доста по важни проблеми за решаване по колата, че да тръгна да разбутвам нещо което за сега си работи и не създава грижи.
Иначе като спомена колегата за прибиране от сервиз с въже, аз затова предпочитам старите коли щото човек може и сам да си ги прави в повечето случаи.
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Колега не знам какво се палиш толкова за тея ладови карбуратори? Или не можеш, или не искаш да разбереш какво се опитват да ти кажат всички. Не става въпрос за визия!!! На никой от нас не му пука как изглежда колата на другия, или с к'ъв карбуратор е..... Всички които са писали по-горе се опитват да ти обяснят, че с ладовия няма да постигнеш нищо. Не защото е изваден от лада, а защото яко убива колата. Ще хвърлиш едни пари за преходници, жила и други периферийки, ще загубиш време да съчениш начина на монтиране и настройване, и крайния резултата ще е крайно незадоволителен. Имах възможността да карам една 21-ца с м10б18 с ладов чисто нов карбуратор, която вървеше в пъти по-зле от старата ми жигула( не си единствения тук дето се е потил над соц возила
) Вземи се в ръце, видиш ми се кадърно момче....направи си едни гарнитурки, разглоби и почисти оригиналния карбуратор прегледай жигльорите( в EBAY има ремонтни комплекти за къси пари) и карбуратора става нов!!! Тея "архаични" карбуратори не са чак толкова сложни, в нета и форума е пълно с информацията която ти е нужна за да се справиш. В крайна сметка резултата ще ти хареса! И почти всеки един от нас тука с готовност ще ти помогне къде със съвет, къде с работа
Веберите и дроселите не ги коментирам, те са съвсем друго ниво тунинг 




Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Няма да ти обяснявам, колко карбуратора на Москвич и Лада съм отварял, ще ти споделя само, че тва, заедно с запалването са най-умрялата част на руснаците. Не е вярно също, че кола с вакумна втора клапа върви по-лошо от такава с механична. Проблема е в инджинерите, а на рашъните не са им силна страна.
Карбураторите на ВАЗ са си доста остаряла технология, да не говорим, че и ние помагахме по едно време. Стават за каране, но просто са компромис и то не с марката, а с вървенето.
Понеже виждам си запален по ВАЗ, пиши ако си карал стоков мотор на Лада с няква западна електроника, това ще ти даде отговор на много въпроси.
Голяма част от нас, като са хванали за първи път гаечен ключ е нямало БМВ-та в България, можеш да познаеш на кво сме се учили.
Карбураторите на ВАЗ са си доста остаряла технология, да не говорим, че и ние помагахме по едно време. Стават за каране, но просто са компромис и то не с марката, а с вървенето.
Понеже виждам си запален по ВАЗ, пиши ако си карал стоков мотор на Лада с няква западна електроника, това ще ти даде отговор на много въпроси.
Голяма част от нас, като са хванали за първи път гаечен ключ е нямало БМВ-та в България, можеш да познаеш на кво сме се учили.
- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
А защо някой по-разбиращ не обясни нещата около присаждане на Л-джетроник? Има ли смисъл и не е ли най-удачно?

Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Както казах стига сме ги дъвкали тези карбуратори. Решил съм първо да оправя другите проблеми по колата, а после евентуално да се връщам към това което вече съм оправил по един или друг начин. Не смятам да присаждам инжекцион на този двигател. По-скоро ще сменя целия мотор. Точно защото съм фен на ВАЗ и съм карал Лади няколко години и ми е писнало да присаждам и накрая ефекта да е далеч от очакваното.
Мисля, че проблема със спирачките, недизагряването и търсенето на цялата кола са по-важни.
Мисля, че проблема със спирачките, недизагряването и търсенето на цялата кола са по-важни.
- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Ми давай директно с другите проблеми! Казвай къде са и мъките да помагаме с каквото можем 

Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Нямам ръчна и имам голям ход на предала на спирачките. Мисля, че спирачките са първи по важност. Опитах да сваля барабаните лятото, но до колкото помня се държаха от едни болтчета вътрешен шестограм и превъртяха. Исках да видя дали има останало феродо по накладките, но безуспешно. Чудя се да ги разпробивам ли тия болтчета или да пробвам да заваря някакъв по як болт 10 мм за главата на болтчето на барабана и да се опитвам да въртя с ключ 17 мм. Някакви идеи? Някакви дискови спирачки за отзад да пасват с малко преправяне? Ще има ли голям ефект?
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
323-ките и някои 320-ки са с дискове отзад, така че ако си намериш всичко си в играта. 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Големия ход е най-вероятно от задните, които не се регулират автоматично. Трябва да ги отвориш. Разпробиваш болта, после вадиш остатъка с шпилковадач или ги оставаш така, малко ще е игра при смяна на гума, но не е проблем.
Дискове отзад само от е21 с носачи, 323. Или от друг модел, но губиш ръчната, като се правят адаптерни фланци.
Дискове отзад само от е21 с носачи, 323. Или от друг модел, но губиш ръчната, като се правят адаптерни фланци.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Може и да не загуби ръчната, но трябва да я направи хидравлична и да държи на апаратите а не да е на барабан 
Иначе варианти за сериозни спирачки, не е като да няма, само трябва да се намерят подходящи дискове.

Иначе варианти за сериозни спирачки, не е като да няма, само трябва да се намерят подходящи дискове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани