Въпрос за M30B32

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 24 Май 2010, 18:05

Сегашния собственик е сменил основни и биелни лагери, твърди и че компресията е 11 и на 6-те цилиндера.
Проблема е , че двигателя от както са сменени лагерите не е пален а това е било преди около година .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от Lenco » 24 Май 2010, 18:18

Тва със стоенето е малък проблем, 10-те коня по-малко или повече също.
Със компресията стават доста изненади, а и се лъжи качествено.
Майката му е късмет.
Или ползваш селския метод, сменяш маслото с обикновено, мериш точно, сипваш бензин и ръчка, и пак мериш. Ако е в движение де.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 24 Май 2010, 20:10

Ами то през цялото това време след смяната на лагерите, моторът е стоял без масло.
Също така упасенията сами и как седят нещата с частите за тези М30-ки, все пак са доста старички ?
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от ///ivanE30 » 24 Май 2010, 21:29

според мен трябва да се орентираш към нещо по новичко ако е за е30ската...освен ако не ти дава мотора доста евтино ако държи цена по добре не го зимаи събери някои лев има добри решения пак шес цилиндрови с тая мощност и с много части а не такава екзотика ;)
bedrock city racing

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 25 Май 2010, 12:11

Много добре знам , какви и колко по добри ватиянти има за повече пара колега. Щом съм стигнал до там , че да си правя труда за втора Е30-ка с нещо по мощничко съм запоснат с почти всички вариянти. Мерси за съвета, но за сега ме интересува всяка една инфирмация за този двигател, и съм благодарен на колегите които се отзоваха.
Ако има някой с още инфо да споделя, последно двигателя се оказа М30Б32 свален от Е23.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 26 Май 2010, 14:09

това че не е пален няма значение. като го монтираш просто отвърташ свещите и даваш на стартер.- така ще подкачи маслото навсякаде и ще го смаже без натоварване.преди да го завъртиш може да капнеш малко масло през отворите на свещите, да смаже сегменти и стената на цилиндрите. ама трябва да си сигурен, че като се върти е изкарало сичко навън, че ако не е, лошо. естествено, свещите ги слагаш, след като си сигурен че е изкарало маслото от цилиндрите. един ентусиаст преди време ме посъветва да си сипвам добавка на лики моли- ползавам я на всичките си коли, не е скъпа. 11 компресия е добре.
ако мотора е здрав, части за него няма да ти трябват. поне не в близките 300 000 :mhihi: консумативи ( кабели, свещи, капачки, палци, водни помпи, термостати) за него има във всеки хубав автомагазин, аз поне не съм срещал проблеми. и части също се намират, ако недай Боже потрябват.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 27 Май 2010, 10:39

Колега и ти ли си с М30Б32 ?
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 27 Май 2010, 10:45

liort написа:Колега и ти ли си с М30Б32 ?


и той е с М30 ама каква кубатура и аз не знам
Иначе и аз съм с М30 и мога да ти кажа че с малко старание и пари тоя мотор ще те надживее буквално.
като детски проблеми - погледни маслената рейка при кобилиците защото има навика да се разхлабва болта който я държи в средата, което се лекува с една малка дупчица в главата на болта и се хваща с тел, за да не се развива.
другия детски проблем е с клапана в тялото на масления филтър което пък също се лекува сравнително лесно.
останалото е ЯКО желязо дето деяни на много бой.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 27 Май 2010, 15:06

liort написа:Колега и ти ли си с М30Б32 ?

м30б28 е моя. отскоро имам и един резервен б32/35, така и не разбрах всъщност 3.2 ли е или 3.5, не че има някакво значение, ама по скоро е3.5 . външно няма никаква разлика в различните кубатури на самия двг, има разлика в смукателни колектори, дебитомери и евентуално делкото.
ако е здрав и читав подръжката му е елементарна- масло и бензин :yes:
колегата _65536_kb_sec_ с е32ката ти е обясни точно евентуалните проблеми. бих добавил и това, че втулките на алтернатора много често се разжлембват и алтернатора започва да се клати като зелка в каца- не е фатално, ама е препоръчително да се оправи по някое време.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 27 Май 2010, 23:11

Това са вече истински одговори които търсех, и май наклониха везните в добра насока.
Много ви благодаря колеги .
До колегата акул4о , на мотора който ще вземам аз , под всукателните колектори на блока пише 3,0 3,2, еи по тва може да го познаеш . А и на колекторите по принцип пише 3.2-3.5 , така че не мисля че са различни.
Но и собственика също ми каза , че има разлика в колекторите на 3.2 и 3.5. На 3.5-та на един приятел си пше само 3.5 на колекторите , ако знаеш каква е разликата и можеш да споделиш ще сам ти благодарен , че се по обърках вече .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 30 Май 2010, 8:13

Някой може ли да ме ориентира от къде мога да си взема дюза за М30Б32, и същите ли са дюзите като тези на М30Б35 , че такава мога да намеря ?
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 30 Май 2010, 16:58

Въпросът с колекторите не е сложен.
Просто тези колектори, на които пише 3.2/3.5 са от по старата генерация инжекционни М30(но не най-старата - имам предвид е12 и първите е24, до май 1982 - за тях не говорим). Та при по-старата генерация - не е тайна - всички всмукателни колектори или както им казват - "plenum" са еднакви, ако не броим надписите - тези на 3.2/3.5 нямат по-голямо сечение от тези на 2.5/2.8. Това важи и за 3-литровата версия.
При по-късната версия на М30 - тоест при е34 и е32 наистина има разлика в колекторите. По онова време се правят само 3.0 и 3.5 литрови двигатели. И там на всеки колектор си пише кубатурата. Така че, ако на колектора пише само 3.5 - то това е колектор от 535 е34 или 735 е32. Някой го пишат като В34, но за да не стават грешки - говориме за 3430 куб. сантиметра.

Що се касае до "дюзите" - ако се има предвид инжекторите. При по старата генерация инжекционни М30 - те са еднакви - все едно дали двигателят е В28 или В35. Количеството бензин при по големия двигател се контролира само чрез по-дългия период на впръскване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 30 Май 2010, 17:21

Според мен не си играй да сваляш и качваш дюзи.
Вземи си напазарувай само гумените маркучи + О-пръстените на дюзите подмени всичко, почисти дросел клапата и всмукателите отвътре и защо не и отвън да изглеждат добре, сипи си бензин и сложи дезолит в него за да поотпушат дюзите, след което карай както пише в owner's handbook-a -> над 3000rpm което ще поотпуши доста от задръстените местенца на мотора.
Просто му трябва ръчкане (когато е загрял вече :!: ) и след системен тормоз мотора ще пее.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 30 Май 2010, 17:47

Проблемът е такъв, че дюзите са свалени и липсва едната, поради ред причини, но явно ще трябва да взема номера на двигателя . Щото аз мога да намеря такива от 535 е34.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 31 Май 2010, 10:49

съжалявам, че съм пропуснал развитието на тази интересна тема :oops: :oops: значи колегата DEMIURGE е дал изчерпателна информация за колекторите, така както ги виждам нещата твойто м30 трябва да бъде такова, каквото е и това, дето го купих аз наскоро. сега аз обаче продължавам да се съмнявам, че има два чешита м30 б32- едните са 3.0/3.2 и другите са 3.2/3.5. твоя смукателен колектор трябва да е рогатия, тръбите са една под друга. има и един друг обаче, при който смукателните тръби са 6 еднакви къси и успоредни върху капака на клапаните. той може би е по- старо поколение, не знам ама само на 3.2 го има. така поне си мисля, много е възможно и аз да бъркам, тия двг имат голямо разнообразие от модификации.


При по старата генерация инжекционни М30 - те са еднакви - все едно дали двигателят е В28 или В35. Количеството бензин при по големия двигател се контролира само чрез по-дългия период на впръскване.
добре де, ако е така каква е разликата м-ду л джета и първия мотроник? само в делкото ли? демек лджета е с палец, а другото е някакво безконтактно ли?
то и ел джета се води безконтактно, преди време си говоирихме и с друг колега, просто не проумявам каква е разликата м-ду лджета и първия мотроник, евентуално въъв фазите на впръскване на горивото?
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook