Още една акула в морето
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Re: Още една акула в морето
Колата е наситина уникална.....малко са хората, които се хващаме с такива ремонти......евала за което
Сигурен съм, че резултата ще е феноменален

Сигурен съм, че резултата ще е феноменален

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
Re: Още една акула в морето
Има ъпдейт на http://mye9.tempolog.com/page6.html , бавно но славно!
И честита коледа на всички Беемвисти !

И честита коледа на всички Беемвисти !
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Още една акула в морето
Пак е по-добре от мен, аз от Юни чакам тази подготовка за боя, заради сериозния ми бояджия...
Добре напредваш, до пролетта ще стане ли? И разясни малко относно кърпенето, кои ламарини замени с нови, вратите, капаците готови ли са?
П.С. Весела коледа и на теб и на Ванката и всичко най!

Добре напредваш, до пролетта ще стане ли? И разясни малко относно кърпенето, кои ламарини замени с нови, вратите, капаците готови ли са?
П.С. Весела коледа и на теб и на Ванката и всичко най!

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Още една акула в морето
колега 1 въпрос имам
с какво изтъргваш смолата от ламарината ?
Весела Коледа и успех с проекта
с какво изтъргваш смолата от ламарината ?
Весела Коледа и успех с проекта
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Още една акула в морето
За коя смола иде реч? Аз минах през същия път и с шлайф машината махнах всичко. 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Още една акула в морето
ей така се прави 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Още една акула в морето
За смолата отдолу по дюшемето питам , гледам че е изстъргвана с нещо 

- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
Re: Още една акула в морето
svilgg написа:За смолата отдолу по дюшемето питам , гледам че е изстъргвана с нещо
колата е правена някъде в началото на 90-те и по нея имаше около 4-5 мм смоли и грундове отдолу , и понеже бяха меки с пясък не падаше нищо , затова цялата кола беше изтъркана с нож и топъл въздух и съответно с ъглошлайф и смивка !
Минахме пясъкоструй с кварцов пясък с възможно най- ситния пясък , сега ще минаваме студено поцинковане с ZINGA и отгоре грунд ! Ще си поиграя със сайта днес още , липсват много неща там все още !
Надявам се да съм готов докато излезне новата 6-ца 2011 , да я сложиме в шоурума на камор до нея - това ми е мечтата

- hamann25
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 15.11.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd LCI
Re: Още една акула в морето
Реших и аз да метна едо оченце на темата и се искефих максимално.
Евала на колегата искам даго видя това съкровище на всяка цена.Колата наистина е уникална
Успех колега и Честита коледа на всички фенове
Евала на колегата искам даго видя това съкровище на всяка цена.Колата наистина е уникална

Успех колега и Честита коледа на всички фенове

- zigo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: 31.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ci
Re: Още една акула в морето
Нямам думи
. Страшно красива кола ще стане. Аз чак сега разбрах че имало Е9 



- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
Re: Още една акула в морето
Как са ме целнали тия специалисти ,
, две мечти една до друга ! Оранжевата убавица е на един немец от форума на Е9, да му е жива и здрава да могат да си ги сравняват и в бъдеще !

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Още една акула в морето
Нямахме време оня ден да поговорим повече, кажи докъде стигна с работата по купето. 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Още една акула в морето
малко раздвижване и отговор на ma6inata
инфото е взето от оффроуд форума

Bugman написа:Привет на всички и честита Нова Година, по стечения на обстоятелсвата, благодарение на offroad форума и благодарение на някой от "offroad - приятелите" ми (които ме усведомиха за проекта), за добро или зло (ще питаме накрая собственика), колата бе поверена на "SXS - restorations"... Продължавам хубавата тема и си надявам в нея да станем свидетели на една добра реставрация и да се учим и забавляваме от и с проекта "BMW E9 3.0 CSA 1972 Simeon".
Автомобилът пристигна с платформа на колега от форума влачена от Симеон, за което благодаря много, защото на мен докарването с посещения на родата и приятелите по софето щеше да ми коства поне седмица...
Та така, някой от снимките от процеса на реставрация ще качвам тук: http://s769.photobucket.com/albums/xx331/sxs-restorations/BMW%20E9%20CSA%2072/ , а ето какво представлява колата пристигайки в базата:
Следва доразглобяване на колата включващо: предния и задния капак, вратите, предното и задното окачване и тапицирията на тавана:
междувременно заваряваме една разпорка на гредите, за да са фиксирани и да няма изненади в по късен итап, като заварката се прави с минимален провар за да не прегаряме метала и лесно да възтановим без поражения или с минимални следи по метала...
и се започва грубото сваляне на покритията по колата преди бластирането или, така наречиният пясъкоструй, задачата е да се свали всичко, което е меко, защото пясъка отскача от него и бави и ускъпява и без това скъпия и трудоемък процес бластиране, още повече, че решихме да използваме за абразив сравнително ситен кварцов пясък 0,6 - 0,7мм., който освен, че не криви ламарината, почиства дълбоко и не набраздява(изтънява) ламарината, както по едрия кварц или, така наречената шлака.
Свалянето на покритията от вътрешната част на купето, представляващи предимно битумно покритие или смола с дебилена до 10мм. някакво битумно шагре 1-3мм. , полиуретанов уплътнител по ъглите и лепило за гума нанасяно като крадено(и то да беше само то, така...), а и силикон за лепене на стъкло или нещо такова(термоустойчиво и негоримо), ползвано за маскиране на недовършени детайли от предишна реставрация или просто не са знаели за полиуретановия уплътнител и добре, че повечето върху ръждиво е слагано, че иначе няма сваляне ...
За дебелата смола и шагре на сравнително равните места на помощ ми се притече пневматичния секач, на чиито накрайник имаше заварен и заточен специално за целта парче от нож на механична ножовка и купчината стържещи инструменти работещи с ръчно задвижване и заедно успяхме да отделим над 15кг. матрял (толкова измерих в чувала с боклук от там), а имаше и липсващи части от изолациите...
Стига за днеска, следва продължение...
Bugman написа:Следва изчистването на пода, което се оказа още по-голямо предизвикателство от вътрешната част на купето. Шагрето или каквото имаше бе по цялото дъно, полувината преден кош, долната и вътрешната част на предницата и вътрешната част на панелите зад вратите: бяло, бежово, меко, шуплесто, черното от снимките на дъното си бе стандартно шагре слагано при предишна неуспешна реставрация и не го смятам въобще, докато заводското: на маста 1-2мм., на места 5, но най вече 3мм., се заяждаше до последно...
Изглеждаше че чистенето на панела за резервната гума е най-трудно, докато не дойде ред на подкалника, понеже проекта вече изостана прекалено се наложи да се опита и със смивка за сваляне на бои и лакове, която не я препоръчвам при реставраций, защото остатъци от нея могат да предизвикат трайна ръжда..., на дори и тя бе безполезна при дъвката, защото размекваше само микрони... и се продължи на ръка с пот на чело...
Обръщаме обратно и готово - лесна работа...
Следва свалянето на предните калници - понеже са заварени и едва ли не панелите на цялата кола се напасват по тях предишните реставратори не са посмели да ги свалят, поради което - полужението е закъсало съвсем, тука обаче първо режем после 2 дни мислим, обаче за разнообразие тоя път пускаме разпорки за да фиксираме купето и панелите които няма да сваляме - поне засега...
Bugman написа:Много-благодарности за подкрепата, трябваше по-рано, когато бяха трудните моменти да отворя темата... и продължавам разказа в картинки:
Май забравих по-горе да спомена, че от пода, задните и предните подкалници с "лекота" излезе около 13кг. матрял, който спираше пясъка и бавеше, усложняваше и ускъпяваше пясъкоструенето. Дойде ред и на свалянето на калниците:
Нема да се пуашите - другият е по-добре, но свали ли се - ще стане мазало, затова го възтановяваме частично, тоест част от носещият му ръб...
Малко скучен детайл с изключение на заобления ръб, но пък трябва и да се разпуска...
Другото вече беше по-интересно 3 заоблени ръба и една стена, но поне не е заоблено всичко това, както имаше случай наскоро и то над метър, не, че и в този проект няма да има, но тук стана неочаквано лесно и бързо:
Накрая минаваме заварките с телена четка на дрелка, така, ако има шупла, цепка или нещо подобно - излиза на яве и се дозаварява...
От хубава върба хубава свирка ставало, а при нас - от хубава ламарина, хубава "кръпка" стана, тоест 0,86мм. немска ламарина, а заварката с 0,6 италианска тел и машина, освен CO2 и майсторлък друго българско за добро или зло - няма да ползваме...
инфото е взето от оффроуд форума
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- Gecallica
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Още една акула в морето
Страхотия!!! Като се сетя само на моята докато сваля това битумно шагре ква битка беше. При това моята е "млада" акулка
А за кръпките мога само да кажа

А за кръпките мога само да кажа

- simoniko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 24.04.2005
- Местоположение: Sofia
- Кара: валяк
Re: Още една акула в морето
Здравейте , колата си има уеб страница , когато имате желание можете да я посещавате , там се упдейтва редовно всяко развитие - www.mye9.tempolog.com , иначе колата се кърпи след поцинковане и грундиране ! Вече сме по близко до края от колкото до началото ! 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани