Смяна на маслото на скоростната кутия

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Смяна на маслото на скоростната кутия

Мнение от WeiSTD » 24 Апр 2006, 13:42

Първо на първо, трябва да споделя че в Австралия започнаха да падат температурите и че сезона за лов на Хонда бе открит тази вечер с резултат 1:0 в полза на стария, грозен, тромав кораб :mhihi: Пишлемето в CRXа бе залят с облак от Бриджстонски дим и така солидна доза изгорели газове. :twisted:


Сега по същество. На последък, движението на скоростния лост не е толкова плавно колкото трябва да бъде. Дори и при загряла напълно кола скоростите влизат малко гадно, особено 1ва 2ра и 3та. Мисля че е време за ново масло в скоростната кутия. Прав ли съм?

Ако да, ще ви помоля да ми препоръчате масло, и горе долу да ми кажете каква е процедурата че имам намерения да си го направя сам.

Мерси
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 24 Апр 2006, 17:18

Аз лично от есента карам с OMV пълната синтетика за ръчни скорости./не му помня точните данни/
Много съм доволен и определено разликата е огромна. Имах намерение да сложа ATF,но Иван от Враждебна ме разубеди.

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 24 Апр 2006, 17:36

Аз моито го смених преди месец,Мотул отново бе6е победител в избора ми :) Синтетика !

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 25 Апр 2006, 4:21

Аз съм се насочил към Мотул или Редлайн пълна синтетика, но въпроса е дали това са симптомите на старо масло? Също ще ме светнете ли къде е дупката за пълнене? За празнене вече я намерих. Също колко масло и трябва?



Също като сме почнали да разискваме технически теми, намерих един чарк на задното окачване който има страшно много луфт в него (и от 2те страни). На снимката съм го показал. Какъв е той? Важен ли е?
Изображение
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 25 Апр 2006, 17:31

А тука кой номер е?
№9 ?ИзображениеТо по окачването май всичко е важно :roll:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 25 Апр 2006, 19:11

според мен е номер 12 :)

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 26 Апр 2006, 1:09

MadVanio написа:според мен е номер 12 :)


Ама си умничък Ванка :D Точно номер 12 е. Това са така наречените Pitman Arms и според моя човек тука (който от '82ра кара Е28) определено са причината за не-стабилната задница. Този уикенд ще бъдат подновени и тогава гледайте кво става :twisted:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 26 Апр 2006, 22:34

Абе в Австралия как седи въпроса с подържането на тоя тип автомобили, и не са ли по-големи данъците и т.н. глупости щото са стари?

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 27 Апр 2006, 1:01

Положението е следното. Данъците тук се изчисляват на брой цилиндри . . . демек за 6 плащам малко повече от колкото за 4. (За тва тук 318ката е най популярното БМВ)

Екстра такси за стари коли няма, даже има един трик ако караш неква супер ретро кола да и направиш 1/2 регистрация като имаш право да я караш само уикенди и празници.

Като части, особено афтърмаркет е малко по трудно. Не се намират много за Е28 и са скъпички, но моя механик има 3 Е28ци в задния двор дет са му само за части такаче горе долу се уредих от тази гледна точка. Също имам късмет че ме свързаха с този човек, защото той е карал Е28 от '82ра година до сега и през 90те е поддържал много такива, така че за него в този автомобил няма тайни. Наистина е много добър.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 27 Апр 2006, 20:01

А аз се чудех що толкова усърдно търсеше е28 ;) , благодаря ти за инфото.
Между другото, маслото в скоростите се сипва от дясната им страна, има същата тапа като тая за източването, сипваш докато стигне до ръба и затваряш, но за там ти трябва или специален уред или ти да си го сътвориш. А тия работи де си ги снимал стават и от е34

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 28 Апр 2006, 2:34

Всяко нещо с времето си . . . и дохода. За тази фаза на живота ми Е28, догодина ще търся усърдно Е36 М3 8)

Иначе за маслото се разбрах с моя човек, той ще го направи утре заедно с Питман Амрса и ми е намерил М-Техник волан също.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 01 Май 2006, 20:19

Туй с данъците ясно, ама я обясни това на снимката всъщност каква роя играе, защото и мойте на 7чката са тоталшаден

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 02 Май 2006, 1:45

Ами по принцип идеяата била тези две чекийки да абсорбират вибрацийте от задното окачване и да направят купето малко по комфортно без да се губят спортните характеристики на колата.

От както ги смених, колата седи по добре на магистралата и някак си се чуства по тиха и на пътя. Преди при 110км/ч имах чуството че задницата от време на време решава да завие лекичко ту на ляво, ту на дясно. .. сега не мърда. Както каза Иванчо, по окачването всичко е важно ;) Сменяй, и бегай да ги къртиш на събора 8)


П.П. Имам нови снимки в галерията ;)
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 02 Май 2006, 8:54

WeiSTD написа: П.П. Имам нови снимки в галерията ;)


Ба тя много лъскач бре, браво, браво ;)

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 04 Май 2006, 9:36

Днес дойде в пощата едно малко пакетче. В него едно малко, черничко с 28 крачка. . . и бързо му намерих местото:

Изображение
Изображение

Резултата?

http://home.exetel.com.au/velkov/revs.avi
:mhihi:

Пише че трябва да ми даде екстра 22 коня. Мисля че са около 15 всъщност, но пак става.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook