Проблем с акулата, нужна ми е помощ

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Проблем с акулата, нужна ми е помощ

Мнение от LeX » 17 Мар 2008, 23:11

Тази сутрин тръгвам за работа, паля я, работи супер, включвам си първа предавка и потеглям. По пътя обаче по едно време усещам че ми омеква педала на съединителя, и след няколко натискания край, бях до там. Колата е на наутрална и няма включване на никоя скорост. Дотеглих я до вкъщи и приятел ми каза че най-вероятно е Clutch Master Cylinder, незнам как се казва на български, предполагам някаква помпа за съединителя която прави налягане. Погледнах в казанчето, течност си имаше (мислех да няма теч и да е изтекла цялата течност и от там да е проблема). Та поръчал съм вече нов Clutch Master Cylinder, но някой ако може да ми каже как се обезвъздушава системата после, и дали има някакви особености при смяната че досега никога не съм го правил. Благодаря ви предварително :winky:

ето и снимка на часта за която говоря: (парт номера и е: 21 52 1 156 000)

Изображение
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 31.01.2004
Местоположение: София, 4-ти км
Пол: Мъж

Мнение от Tano » 18 Мар 2008, 20:38

Бате неколко неща по темата :mhihi:
Първо по добре да беше взел цяла помпа щото сега трябва да разглобиш твойта старата помпа и да го сложиш тоя к.. вътре.
Второ по самата операция (на Марфи-то му я сменявахме на една естакада до БАН, малко накриво, малко ни се е.. м....., но свършихме работа :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: и на мойта като смених моторите се оказа, че съм скъсал тоя к.. и сложих от другата помпата). Помпата се намира от лявата страна на скоростите, на средата на кожуха, на няколко сантиметра от предния край (отткъм мотора). Държи се с 2 болтчета номер 13 отгоре и отдолу. От горната страна е и маркуча за течноста. В задния край се намира пробката за обезвъздушаване, същата като на спирачките, номер 7 или 8 беше. Сваляш я смело и безотговорно, малка тресчотка с едно-2 удължения и каренце и си ти :lol: Като я свалиш обаче, ще трябва да я откачиш от маркуча и да я отнесеш на удобно място за да можеш да я разглобиш и пъхнеш мастър к.. Приготви си някоя рапидка или тапичка за да запушиш маркуча да не тече докато вършиш гореспоменатата операция. По самото разглобяване, монтиране и сглабяне на помпата и цилиндъра - ни нам, това не съм го правил. Но мога да ти кажа следното, чул недочул - има разни гуми, уплътнения, дано ти идват заедно с цилиндъра, огледай да ги да не се е скъсло някое от тях макар, че ако е така, ще има теч на течност под колата. И това като го монтираш гледай да го сложиш като хората да не изпадне в скоростите, че ... :!: Докато е свалена помпата раздвижи пробката за обезвъздушаване, да не я скъсаш на скоростите. :!: Монтираш по обратния път. За обезвъздушаването: колата задължително да е в абсолютно хоризонтално положение, защото иначе остава въздух из казанчето (както стана при Марфи, и помпахме 2 часа и половина като ненормални). Пълниш догоре казанчето и почваш с партньора ти, също като спирачки - помпа, помпа и като стане твърдо пускаш малко. Доливаш течност постоянно, като гледаш да не го препълваш, да не трябва да смучеш после ако остане много.

П.С. От малоумник написано като за малоумни, извинявам се че така идиотски го обеснявам ама прост човек... Дано поне това ти свърши работа :D
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Изображение

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 18 Мар 2008, 23:13

Още един въпрос. Вчера беше доста тъмно, но днес като погледнах казанчето за течността видях че тя е била под нивото на маркуча който отива към помпата на съединителя и предполагам че е засмукал въздох. Долях течност но как да го обезваздуша? Пробвах да помпам съединителя но не се получава :help:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 18 Мар 2008, 23:24

Само да не стане като с моята бивша.... че един път почне ли се щи хареса.
Помпите са две една на скоростите една на педала...Свързани са с един маркуч който с годините омеква и се ебава просто се раздува като балон и не ти работи добре съединителя (имам такъв наличен).
Като е малко въздуха по принцип се само-обезвъздушава,като се помпа педала...иначе има пробка за обезвъздушаване на долната помпа
Друг пролем със старите бангий са уплътненията на казанчето кадето влиза течноста от годините се пропукват и от там дава ядове.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 19 Мар 2008, 3:19

Горната помпа която е над съединителя съм я поръчал, долната мисля че си е наред защото от нея нищо не тече. Пеца можеш ли да ми дадеш номер или да ми покажеш на снимка от реалоем този маркуч за който говориш между двете помпи за да го поръчам и него. Мерси :winky:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 19 Мар 2008, 8:10

Лексо Мисля че тва е маркуча Парт номер : 21521153512
номер 20
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 19 Мар 2008, 19:12

:yes:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 7.12.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ВАНКАТА е21 » 19 Мар 2008, 22:26

LeX написа:Още един въпрос. Вчера беше доста тъмно, но днес като погледнах казанчето за течността видях че тя е била под нивото на маркуча който отива към помпата на съединителя и предполагам че е засмукал въздох. Долях течност но как да го обезваздуша? Пробвах да помпам съединителя но не се получава :help:

По принцип се обезвъздушава от долу на горе. Ти със сигурност нямаш такова специално такъмче, затова ще ти кажа как да си направиш. Отиваш в аптеката и си копуваш най-голямата спринцовка, взимаш шлаулк или маркучле от стъкломиещото и легаш под колата. Пълниш спринцовката със спирачна течност . Закачаш макучлето за пробката на долната помпа и спринцовката. Пазхлабваш пробката и '' шприц ми кунц". Направи го два пъти като гледай да не вкарваш въздух със спринцовката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 20 Мар 2008, 1:34

абе забелязъл съм 4е доста хора имат проблеми с обезвъздушаването ;) моя съвет е да смениш и двете помпи,защото живота им е приблизително един и същ ;) а и тая другата помпа,(clutch slave cylinder,)e по евтина от горната,която вече си поръчал.това със спринцовката става,но ако ще сменяш и slave cylinder-a просто като го вържеш към мъркуча налей течност и напомпи с ръка няколко пъти оста която излиза от него(тая дето опира във вилката дето натиска съединителя).така ще вкараш течност вътре и обезвъздушаването по нататък е като детска игра ;) искам да отбележа че няма да го напълниш или ще го напълниш много трудно (те за тва обезвъздушават с часове :mhihi: )ако го инсталираш без предварително да си направил това което казах по горе.и НИКОГА не натискай съединителя когато slave cylinder-a е свален ;)
веднъж напълнен slave cylinder-a остава да го закачиш там де му е мястото,което си е малко игра на нерви,щото няма много място,но съм сигурен че ще се справиш.после почва обезвъздушаването,което не би трябвало да ти отнеме повече от 10 минути ако си с някой авер ;) дори и да има малко въздух в системата,тя гравитацията си знае работата :) ако не си разбрал нещо и ако още си в щатите се чувствай свободен да ми звъннеш на 2487875530-Явор
и ако поръчваш по нета:rmeuropean.com
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 M20B25 s TURBO

Мнение от ristakis » 20 Мар 2008, 17:38

И аз да си кажа мнението по темата.Моита препоръка да смени6 направо и двете помпи защото несменената ще издаржи не повече от седмица(поне при мен така стана преди месец).Обезваздушаването на новите помпи може да го напраи и 10 годишно хлапе самичко :D просто отвиваш пробката и чакаш да потече,стягаш и си готов за излитане поне при мен стана точно така :yes:

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 30 Мар 2008, 1:58

И така днес успяхме да излекуваме акулата, общо взето лесна работа, само дето се бях притеснил. Оказа се че слейв цилиндара (този който е на скоростите) беше сдал багажа. Още докато му завивах двете гайки който го държат за кутията, му бях закачил маркуча по който идва течността до него, като бях развил болчето за обезваздушаване и той се обезваздуши. Запалихме след това и съединителя беше супер. Педала е същия като преди, но нещото което ми направи впечатление е че скоростите влизат адски много по лесно, като на нова кола направо. Преди първа влизаше малко трудно, а сега е просто като в масло. Общо взето е лесна работата да се смени, кофти беше че моята кола е много ниска и леженето отдоло не е много приятно, пък и мястото е малко неудобно, но като са двама човека и единия подава инструментите а другия само седи отдоло за по малко от 2 часа работата може да се свърши. И така благодаря ви колеги за съветите който ми дадохте, доста бяха полезни. Радвам се че акулката вече е в движение :twisted:
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook