3.3j от 7-ма серия с 4 ск. на е28 ?
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
3.3j от 7-ма серия с 4 ск. на е28 ?
Значи предлагат ми 3.3 6 цилиндъра инжекция от 7-мата серия, 80г. с 4 скоростна кутия, май за около 500 лева с инжекцията и скоростите.
Как да е, това не е най-важното, по-важно е:
1. Става ли въобще на коша на е28 без много преправяния.
2. Става ли на мойте 5 скорости, щото тия 4 ще лапат много на дълъг път, в града как да е, ама 120 на 5К не ми се кара.
3. Диференциал, става ли или се сменя и той?
Са то колата има и диференциал, ама не ми се занимава с много префърляния.
Също така, колата е със старите номера, демек тоя двигател не е каран сума ти време, 100% ми се струва, гумички, сегменти, гарнитурки ще се подменят.
В заключение да запитам, струва ли си и става ли?
Как да е, това не е най-важното, по-важно е:
1. Става ли въобще на коша на е28 без много преправяния.
2. Става ли на мойте 5 скорости, щото тия 4 ще лапат много на дълъг път, в града как да е, ама 120 на 5К не ми се кара.
3. Диференциал, става ли или се сменя и той?
Са то колата има и диференциал, ама не ми се занимава с много префърляния.
Също така, колата е със старите номера, демек тоя двигател не е каран сума ти време, 100% ми се струва, гумички, сегменти, гарнитурки ще се подменят.
В заключение да запитам, струва ли си и става ли?
1. Става на коша на е28 почти без преправяния - ще си помислиш за всички допълнителни чарколяци, свързани с инжекцията...
2. Твоите скорости.... първо трябва да видиш какви скорости имаш и с какъв изходен фланец към кардана завършват - има варианти и с три и с четири лъча, независимо че е за М10 двигател - вероятно немците са експериментирали... Вариантите за скоростни кутии като че ли са поне 3 (5-степенни) - да ме поправи някой, ако греша...
Getrag 245/4.15 или 4.30 - тях ги слагат до септември 82 година
Getrag 240/5.32 - тях ги слагат след септември 82 година
Getrag 242 - за нея не говорим - тя е 4-степенна и последната е на
ZF S5-16 - за нея не знам, изобщо за ръчните кутии на ZF няма много данни. Благодарение на колегата Onicks с учудване установих че е имало и ZF ръчни кутии за М30 двигатели, в частност за 525 е12 !?!
Та виж изходния фланец, както и шлиците на входящия вал на кутиите - би трябвало да са еднакви за М10 и М30. Иначе закрепването към блока е едно и също - камбаните са почти еднакви...
Относно оригиналните скорости на е23, макар и 4-степени... - това в следващата точка - при диференциала. Макар че ще трябва да има и точка за кардан и как ще трябва да си смениш и задния мост, което всъщност хич няма да е зле - ще се сдобиеш и с дискови задни спирачки, ако имаш късмет и със стабилизираща щанга, ама там Noty Boy може да ти говори много - той беше направил това упражнение за неговата 518 е28...
3. Ти си с диференциал 4.27:1 и първа скорост 3.72:1
е23 е може би с диференциал 3.25:1 - такъв принципно са слагали за 3.3 двигател и първа скорост примерно 3.83:1. И сега най-важното:
Стартови възможности 518 - 4.27х3.72=15.88 - това предавателно число е направено за двигател от 90 коня... при новополученото 533 при същите предавки съм сигурен че първа скорост ще ти бъде почти излишна, колата ще се изрязва добре даже и на 2-ра
. Иначе при нормалната кутия и диф - съотношението се получава 12.45.
Относно разхода - при магистрала - сметката е подобна... за 518 имаме крайно съотношение на предавката 4.27х0.81=3.46, при другата кутия и диф ще се получи 3.25х1.00=3.25, тоест в този вариант на 4-та директна скорост колата ти ще харчи по-малко или ще има по-висока максимална скорост в сравнение с първия вариант - около 6% разлика. Ако си поиграеш и с диаметъра на гумите - а ще можеш да си го позволиш при по-мощен двигател - тази разлика може да се увеличи до примерно 13 процента... И ако преди си вдигал с 518 с 5-степенна кутия примерно 170 км/ч , то при същите условия вече ще бъдат към 200 при 4-степенната и 3.3 двигател и 3.25 диф.
2. Твоите скорости.... първо трябва да видиш какви скорости имаш и с какъв изходен фланец към кардана завършват - има варианти и с три и с четири лъча, независимо че е за М10 двигател - вероятно немците са експериментирали... Вариантите за скоростни кутии като че ли са поне 3 (5-степенни) - да ме поправи някой, ако греша...
Getrag 245/4.15 или 4.30 - тях ги слагат до септември 82 година
Getrag 240/5.32 - тях ги слагат след септември 82 година
Getrag 242 - за нея не говорим - тя е 4-степенна и последната е на
ZF S5-16 - за нея не знам, изобщо за ръчните кутии на ZF няма много данни. Благодарение на колегата Onicks с учудване установих че е имало и ZF ръчни кутии за М30 двигатели, в частност за 525 е12 !?!
Та виж изходния фланец, както и шлиците на входящия вал на кутиите - би трябвало да са еднакви за М10 и М30. Иначе закрепването към блока е едно и също - камбаните са почти еднакви...
Относно оригиналните скорости на е23, макар и 4-степени... - това в следващата точка - при диференциала. Макар че ще трябва да има и точка за кардан и как ще трябва да си смениш и задния мост, което всъщност хич няма да е зле - ще се сдобиеш и с дискови задни спирачки, ако имаш късмет и със стабилизираща щанга, ама там Noty Boy може да ти говори много - той беше направил това упражнение за неговата 518 е28...
3. Ти си с диференциал 4.27:1 и първа скорост 3.72:1
е23 е може би с диференциал 3.25:1 - такъв принципно са слагали за 3.3 двигател и първа скорост примерно 3.83:1. И сега най-важното:
Стартови възможности 518 - 4.27х3.72=15.88 - това предавателно число е направено за двигател от 90 коня... при новополученото 533 при същите предавки съм сигурен че първа скорост ще ти бъде почти излишна, колата ще се изрязва добре даже и на 2-ра

Относно разхода - при магистрала - сметката е подобна... за 518 имаме крайно съотношение на предавката 4.27х0.81=3.46, при другата кутия и диф ще се получи 3.25х1.00=3.25, тоест в този вариант на 4-та директна скорост колата ти ще харчи по-малко или ще има по-висока максимална скорост в сравнение с първия вариант - около 6% разлика. Ако си поиграеш и с диаметъра на гумите - а ще можеш да си го позволиш при по-мощен двигател - тази разлика може да се увеличи до примерно 13 процента... И ако преди си вдигал с 518 с 5-степенна кутия примерно 170 км/ч , то при същите условия вече ще бъдат към 200 при 4-степенната и 3.3 двигател и 3.25 диф.
DEMIURGE написа:Макар че ще трябва да има и точка за кардан и как ще трябва да си смениш и задния мост, което всъщност хич няма да е зле - ще се сдобиеш и с дискови задни спирачки, ако имаш късмет и със стабилизираща щанга, ама там Noty Boy може да ти говори много - той беше направил това упражнение за неговата 518 е28...
На Noty Boy e28-цата я купих септември, имам си задни дискови вече.
Значи:
1. DEMIURGE мерси за професионалното обяснение, просто съм хипер благодарен и задължен.
2. Ето как ги виждам нещата, един слънчев ден ако си свободен може да се натоварим на Любчо на колата и да идем на идем 7мицата и да погледнем и моята на един канал и да се убедим става ли не ства ли щото не съм чак такъв професионалист като тебе и ще ми е нужна помощта ти, после знам едно кръчме дето...
Хе-хе, трябваше с това да почнеш, тогава подходът трябва да е коренно друг - тази КОЛА е особена, не е като другите и всичко това, което го писах - отпада... И това че си бърборя разни работи за скоростни кутии и диференциали - защо реши, че съм професионалист? Просто съм запален..., знам повечко за е12, а за е28 и е23 има хора по-знаещи....
Та с тази КОЛА трябва да се внимава, тя си има история и родословно дърво, участия и награди. И не може просто така да си кажеш - имам тук един двигател 3.3, да го сложа ли... Тук се преценява много внимателно всичко и тогава се прави - просто двигателят трябва да е перфектен, за да го мушнеш на това купе. Иначе за гледане - няма проблеми, последно време и без това се въртя в района на Люлин, че има едно е12 за разглабяне...
Та с тази КОЛА трябва да се внимава, тя си има история и родословно дърво, участия и награди. И не може просто така да си кажеш - имам тук един двигател 3.3, да го сложа ли... Тук се преценява много внимателно всичко и тогава се прави - просто двигателят трябва да е перфектен, за да го мушнеш на това купе. Иначе за гледане - няма проблеми, последно време и без това се въртя в района на Люлин, че има едно е12 за разглабяне...

Re: 3.3j от 7-ма серия с 4 ск. на е28 ?
MARFI написа:Значи предлагат ми 3.3 6 цилиндъра инжекция от 7-мата серия, 80г. с 4 скоростна кутия, май за около 500 лева с инжекцията и скоростите.
Как да е, това не е най-важното, по-важно е:
1. Става ли въобще на коша на е28 без много преправяния.
2. Става ли на мойте 5 скорости, щото тия 4 ще лапат много на дълъг път, в града как да е, ама 120 на 5К не ми се кара.
3. Диференциал, става ли или се сменя и той?
Са то колата има и диференциал, ама не ми се занимава с много префърляния.
Също така, колата е със старите номера, демек тоя двигател не е каран сума ти време, 100% ми се струва, гумички, сегменти, гарнитурки ще се подменят.
В заключение да запитам, струва ли си и става ли?
нема как да стане бате






Re: 3.3j от 7-ма серия с 4 ск. на е28 ?
sachs написа:нема как да стане бате![]()
![]()
я ми дай телефона на продавача да му се скарам аз че иска да те преебе
![]()
![]()
Предпочитам да експертизираме на място с DEMIURGE.
При неговия изчерпателен отговор съм склонен да мисля, че ще се получи.
Ти къде мислиш, че ще са неопределимите трудности?
DEMIURGE кога си свободен да творим?
А чак сега ти погледнах поста, за КОЛАТА.
Значи, аз имам и едно сиво е28 без голямо родословие, на което може да се мушне тоя двигател.
На мене най-голямото притеснение ми е дали ще се смести в коша и дали кутията ако се сменя ще влезне в дупката на тая дето я имам и дали се хване подобаващо без български интервенции от сорта на преправки на уши и тн.
А чак сега ти погледнах поста, за КОЛАТА.
Значи, аз имам и едно сиво е28 без голямо родословие, на което може да се мушне тоя двигател.
На мене най-голямото притеснение ми е дали ще се смести в коша и дали кутията ако се сменя ще влезне в дупката на тая дето я имам и дали се хване подобаващо без български интервенции от сорта на преправки на уши и тн.
Иж ся.
Ако другата ти Е28 (сивата) ти е с 5ст кутиика може да си ругнеш нея и да караш с М10 съединител без проблем ПОДЧЕРТАВАМ ДА КАРАШ. ако искаш нещо повече фън той че си иде за нула време. Всичко друго го има по БМВ (освен вклучватела на ск. (ако оставиш М10 кутия) който е детска игра за изработка) остава да зглобиш пъзела и си готоФ. Друг е въпроса че пъзела ще си е голям.
Ако другата ти Е28 (сивата) ти е с 5ст кутиика може да си ругнеш нея и да караш с М10 съединител без проблем ПОДЧЕРТАВАМ ДА КАРАШ. ако искаш нещо повече фън той че си иде за нула време. Всичко друго го има по БМВ (освен вклучватела на ск. (ако оставиш М10 кутия) който е детска игра за изработка) остава да зглобиш пъзела и си готоФ. Друг е въпроса че пъзела ще си е голям.
АУТЯГА - братството на умствено увредените автопсихопати.
Сигурно целта ще е да има "фън" - и щом има сив донор - не е болка... И ако е за "фън" - направо си карай с оригиналната 4-степенна Getrag 262 - не може да се сравни по здравина с кутиите и съединителите за М10... И аз бях с такава, само си ги менкахме с Ицето-Бесния, ха-ха
, и точно такава от 3.3 - имам най-топли спомени за нея. Иначе Getrag 265. Любака е прав - ще има известни приключения... Иначе мотора се побира безпроблемно в коша, хората завират 12-цилиндрови двигатели в е30. Относно разликите в геометриите и захващането към предния мост и отворите за скоростния лост при е28 - не знам - не би трябвало да има, при е12 няма със сигурност. Притеснява ме фактът, че от този двигател няма да стане лесно ЧЕП ЗА ЗЕЛЕ, знаеш ли му историята, доста време е сидял - ще го отвориш и ще се хванеш за главата или може би по-добър сценарий - завъртаме го на стартер, защото може би няма да можем да го запалим, правим "замервания", пътьом слушаме ужасните тракащи и чукащи звуци - и направо се отказваш да го отваряш. Не ме разбирай погрешно, но читавият ремонт на М30 ще струва пари - изобщо не става дума да се метне в коша на сивата е28 и само да те е яд за положените усилия и средства.
Относно снимковия материал и постовете по щатските форуми - и аз бях тръгнал по този път, даже задавах и въпроси там - не ми отговориха както ми се искаше, а имаше и такива, които направо си говориха глупости, питах и по стария руски форум - там имаше един качествен човек - той беше дал най-точния отговор по темата, ама този форум се затвори и се трансформира в нов, а засега върви куцо... И снимки си правих, и теми щях да пиша - Sonny и Sami са ми свидетели - но желанието полека се изпари... Така че славата и всемирната известност я остави. Та ако ти все още кипиш и имаш желание - ще помагам с каквото мога, но затова се иска гараж, техника и инструменти - каквито аз нямам, защо не поговориш с Бачо Кольо по махленски - той си е в Люлин и нужните условия ги има, и марката БМВ не му е чужда...
А иначе не пречи и аз да се навъртам наоколо, да давам идиотски съвети и да наливам масло в огъня...

Относно снимковия материал и постовете по щатските форуми - и аз бях тръгнал по този път, даже задавах и въпроси там - не ми отговориха както ми се искаше, а имаше и такива, които направо си говориха глупости, питах и по стария руски форум - там имаше един качествен човек - той беше дал най-точния отговор по темата, ама този форум се затвори и се трансформира в нов, а засега върви куцо... И снимки си правих, и теми щях да пиша - Sonny и Sami са ми свидетели - но желанието полека се изпари... Така че славата и всемирната известност я остави. Та ако ти все още кипиш и имаш желание - ще помагам с каквото мога, но затова се иска гараж, техника и инструменти - каквито аз нямам, защо не поговориш с Бачо Кольо по махленски - той си е в Люлин и нужните условия ги има, и марката БМВ не му е чужда...

MARFI написа:E добре, айде да го сложим
Ще опишем проекта, ще снимаме етапите, ще ги публикуваме тук и в mye28.com и ще добием световна известност, слава, почести и много каси бири...
Е?
еми айде.преди време го правих тва упражнение само че го ръгнах мотора в е21 със маховик и скорости от м10.беше голееееема веселба и вървеше на зла гад...
DEMIURGE написа:защо не поговориш с Бачо Кольо по махленски - той си е в Люлин и нужните условия ги има, и марката БМВ не му е чужда...А иначе не пречи и аз да се навъртам наоколо, да давам идиотски съвети и да наливам масло в огъня...
Кой е Бачо Кольо от Люлин и къде се помещава сврвизо?
Иначе да, тоя двигател си е поседял и трябва да се провери може ли да диша или само ще кашля.
MARFI написа:DEMIURGE написа:защо не поговориш с Бачо Кольо по махленски - той си е в Люлин и нужните условия ги има, и марката БМВ не му е чужда...А иначе не пречи и аз да се навъртам наоколо, да давам идиотски съвети и да наливам масло в огъня...
Кой е Бачо Кольо от Люлин и къде се помещава сврвизо?
Иначе да, тоя двигател си е поседял и трябва да се провери може ли да диша или само ще кашля.


15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани