малко мунинг на м10

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: малко мунинг на м10

Мнение от M.Velichkov » 02 Юни 2010, 10:20

абе....а тоя испарител кво ще го командва?!? вчера се замислих коуко съм тъп и не можах да го измисля..... :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: малко мунинг на м10

Мнение от amd » 02 Юни 2010, 13:40

Не е ли вакуумен - колкото по-високо е налягането в колекторите (по-як вакуум), толкова повече газ пуска ?
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 17.01.2005
Местоположение: Мюнхен/Пловдив

Re: малко мунинг на м10

Мнение от JohnnyBlack » 02 Юни 2010, 14:29

Ти съвсем ги оплеска :mhihi: Разлика между вакум у налягане правиш ли :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: малко мунинг на м10

Мнение от akula » 02 Юни 2010, 14:39

moksika написа:абе....а тоя испарител кво ще го командва?!? вчера се замислих коуко съм тъп и не можах да го измисля..... :mhihi:

хубав въпрос. ама опира до практиката, :lol: аз съм по теорията/семките.
добре де в тоя колектор няма ли някъде дроселна клапа? аз дизел само съм чувал, че има- никога не съм карал, та не знам, ама се си мисля че трябва да има дросел.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: малко мунинг на м10

Мнение от cod-cdbp » 02 Юни 2010, 14:49

аз се замислих за два испарителя като 2-рия да има вакуумен вентил тип 318ис, който да се отваря когато се ръчне турбото например.
е реглажа ще е доста пипкава работа но пък изкосури ли се не би трябвало да има кой знае какви проблеми за цената си.
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: малко мунинг на м10

Мнение от amd » 02 Юни 2010, 15:33

Джони имах друго в предвид, макар, че не претендирам да разбирам работата на газовия изпарител - когато налягането в колекторите се качи, се създава вакуум в самия изпарител посредством едно тънко маркуче. На същия принцип отваря байпаса на турбината на ТДС-а при мен - като налягането в колекторите стигне 1.1 бар (примерно), байпаса отваря и разтоварва турбината. По тая логика мембраната на изпарителя си променя действието според налягането в колекторите.
Греша ли някъде ?
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 17.01.2005
Местоположение: Мюнхен/Пловдив

Re: малко мунинг на м10

Мнение от JohnnyBlack » 02 Юни 2010, 15:47

Ми нямам как когато в колектора има налягане в маркуча дето е вързан към колектора да има вакум ;) Някой май е бягал от час по механика на флуидите :P Пиши в гугъл Fluid mechanics и почвай да четеш, че ше се изпитваме :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: малко мунинг на м10

Мнение от akula » 02 Юни 2010, 15:55

колега amd,и аз не разбирам много, но това което казваш май е така.
това което аз в началото казах, и малко се отплеснах, че изпарителя се "балансира"- термина се използва от газаджиите и означава, че изпарителя налива колкото е необходима газ, и то адекватно, според конкретната нужда в даден момент на турбото, и това балансиране всъщност става много лесно.
естествено аз не съм запознат с конкретните схеми и установки, та затова само споделям туй-онуй
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 17.01.2005
Местоположение: Мюнхен/Пловдив

Re: малко мунинг на м10

Мнение от JohnnyBlack » 02 Юни 2010, 16:00

Corky Bell - Maximum Boost
Ся няма нужда да откриваме топлата вода, особено за неща дето са ги правили преди 20 години :mhihi: На който му е интересно да прегледа книжката, всичко е обяснено супер елементарно и разбираемо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: малко мунинг на м10

Мнение от M.Velichkov » 02 Юни 2010, 16:04

те са си турих очилата....благодарско Жонка
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: малко мунинг на м10

Мнение от akula » 03 Юни 2010, 10:21

JohnnyBlack написа:Ми нямам как когато в колектора има налягане в маркуча дето е вързан към колектора да има вакум ;) Някой май е бягал от час по механика на флуидите :P Пиши в гугъл Fluid mechanics и почвай да четеш, че ше се изпитваме :mrgreen:

така де, след турбото има само яко налягане. колегата АМД имаше предвид общия случай, (поне аз така разбрах) без турбо, тогава в колектора има вакуум, щото двг смуче въздух. в случая с турбото, може би вакуумното маркуче трябва да се върже преди турбото, където то самото засмуква въздух. само че вакуумния изпарител е умрялска работа, електрическия е по- добър.

П.П. аз не съм бягал от механика на флуидите, ама кел файда, това е дяволска наука, единственото което си спомням, е че има ламинарен поток и турбулентно движение :D ама това не ми помага за турбото
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: малко мунинг на м10

Мнение от akula » 03 Юни 2010, 18:12

akula написа:
JohnnyBlack написа: Ми нямам как когато в колектора има налягане в маркуча дето е вързан към колектора да има вакум ;)

значи ъбдейтнах си инфото момчета, казусът е следния: точно НАЛЯГАНЕТО в колектора, и създавано от турбото се използва за управление и балансиране на изпарителя- цялата работа е там, че в колектора СЛЕД турбото се навива едно щуцерче което завършва директно на работната мембрана. колкото повече надува турбото, толкова повече налягане, толкова повече то бута мембраната и тя подава съответното количество газ. празния ход си се настройва на общо основание.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: малко мунинг на м10

Мнение от M.Velichkov » 04 Юни 2010, 11:02

е добре де....ама кво ще командва наляганет. след като премахнем карбуратора, кой ще изземе функцията на дросела??? слагаме турбото+пътищата+кулера+газта. а къде и какво монтираме зада командва работата на мотора?
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Re: малко мунинг на м10

Мнение от denko » 04 Юни 2010, 18:16

Дросел тури да праим акум в конвектора :shock:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: малко мунинг на м10

Мнение от krika » 05 Юни 2010, 1:09

moksika написа:е добре де....ама кво ще командва наляганет. след като премахнем карбуратора, кой ще изземе функцията на дросела??? слагаме турбото+пътищата+кулера+газта. а къде и какво монтираме зада командва работата на мотора?

Няма как, ще слагаш дросел...

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook