Проблем с М10Б20
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- radoendurosport
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Проблем с М10Б20
Здравейте колеги.Сложих си двигател М10Б20 на моето Е30.Като го запалих се чува едно чукане между 1000 и 2000 оборота като го натоваря да ускорява и после изчезва.Прегледах веригата плъзгача и оптегача които сложих чисто нови.Веригата е обтегната добре,първо мислех че е от нея.Май е бутален болт щото на ниски обороти под 800 оборота не светва лампата на маслото.Та въпросът ми е ако е бутален болт и се наложи да сменям бутало/биела от какъв двигател да търся?От М10Б18 буталата не стават стърчат от блока.Този блок е шлайфан на 1-ри ремонт,ако някой знае от какъв двигател мога да ползвам бутала дори и по големи да са ще го шлайфам по размера или къде да намеря такива бутала за модела 1-ви ремонт и дали ще стане биела от М10Б18?Ако има такава тема някъде ще е полезна.Благодаря предварително.
Re: Проблем с М10Б20
а защо не лагери?
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с М10Б20
До като не го отвориш няма как да стане. Лагери се чуват по принцип като изравниш натоварването на двигателя и лампата почва да свети на все по-високи обороти. Буталата се чуват особено като е студен моторя, а болт нещо като твоя случай, понякога ако не е много луфта изчезва и на малки обороти.
Ако нямаш проблем с компресията и налягането на маслото си свиркай, болта може да хлопа десетки-хиляди километри.
Ако нямаш проблем с компресията и налягането на маслото си свиркай, болта може да хлопа десетки-хиляди километри.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Проблем с М10Б20
С каква глава си колега? Ако си с Е12 можеш да сложиш бутала от М30Б35 (92мм), както колегата teao е направил. Кажи с каква глава си - 121, Е12 или Е21, защото камерите на трите глави са различни. Провери, на главата си има щампа...
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- radoendurosport
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Re: Проблем с М10Б20
Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Проблем с М10Б20
radoendurosport написа:Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.
Колега провери хлабините на клапаните и другите движещи се части по главата. Може да има някакво износване горе и да не ти се налага да сменяш бутала и др. гадости
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Проблем с М10Б20
radoendurosport написа:Здравейте на ниски обороти под 1000 не чука и лампата на маслото не пресвятка нито на високи нито на ниски обороти болт ще е сигурно. за тези бутала 92мм. от къде мога да на меря и идват ли размерите от буталния болт до челото на буталото.Главата е от М10Б18и с големите клапани.
Идват по-ниски, та ще трябва да взимаш от главата и даже малко от блока, ако не се лъжа.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- radoendurosport
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Re: Проблем с М10Б20
Здравейте днес мисля да разглобявам мотора и ще стане ясно.Ако някой има такива бутала 92мм да пише.
- radoendurosport
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Re: Проблем с М10Б20
Здравейте проблема мисля че го открих.Като свалих мотора отново и го отворих проверих всичко бутални болтове,лагери основни биелни,верига аве всичко мяма луфтове.Проблема според мен е от луфта на буталата в цилиндрите особенно на трети там успях да вкарам пластина с дебелина 2,7мм. между буталото и цилиндъра.На коляновия вал е правен ремонт и лагерите са перфектни.Сега Е30-ката е пак без двигател.Дайте ми идеи колеги смятам да върна двигателя на човека от който го взех и да търся друг двигател или да търся бутала 92мм. за този,незнам вече?Пък не мога да сменя колата щот това е болест единпът разболееш ли се от Е30 няма лек имам и друга кола но БМВ-то като е в бокса немога да спя.Благодаря.
- E21maniak
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: E30 E28 E34
Re: Проблем с М10Б20
А сигурен ли си,че след 1ви ремонт на блока както казваш по-горе - са сложени за същия ремонтен размер бутала? Попринцип разликата м/у буталото и самия цилиндър не би трябвало да е повече от 1мм,даже и толкова са му много.Затова щом стават бутала(92мм)за първи ремонт блок,измери си цилиндъра и сравни с 92мм и тогава ще се разбере дали е нужно да правиш и 2ри ремонт или просто тези бутала не отговарят на размерите за съответния ремонт на блока...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с М10Б20
Сервизния лимит е 0.12-0.15мм, тия 2,7мм луфт
Той пръста ще влезе м/у блока и буталото
Той пръста ще влезе м/у блока и буталото
- radoendurosport
- Потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 8.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318
- Мечтае да кара: Хонда ХР 400
Re: Проблем с М10Б20
Здравейте,размера на буталата които извадих отвътре е 89,22мм. това означава че е правен ремонт.Сега търся бутала от М30Б34 които са 92мм. ми казаха че стават но за сега не мога да намеря пуснах тема в"търся" но за сега нищо ако някой има такива бутала да пише.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Проблем с М10Б20
Не знам дали има разновидности на бутала на този двигател, но уточни, че буталата трябва да са с буквата В на челото, че аз съм си патил като ми пратиха едни други, пак 92 мм. И ако нямаш глава Е12 и такава трябва да търсиш.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани